Isnin, 9 Julai 2012

Generasi Pewaris Khilafah

Generasi Pewaris Khilafah


Media Malaysia Cuba Burukkan Hubungan Dengan Mesir

Posted: 08 Jul 2012 10:58 PM PDT

Assalamualaikum ..salam Mesra

Terkesima sekejap setelah meneliti gambar yang dipaparkan oleh akhbar Harian Metro atau Kosmo minggu lepas yang memaparkan gambaran pelukis terhadap muka Presiden Baru Mesir , Dr. Muhammad Mursi dan menyamakan presiden tersebut dengan muka firaun. Rasanya cukup tak patut dan tak sepatutnya berlaku.

Bayangkan muka PM dibuat macamtu ? Rasa Aku korang Pasti akan marah dan buat bantahan secara besar-besaran kan ? Buat Demo lah buat Bantahan lah Buat Report Polis lah .. Padahal yang korang buat tu Tak Salah Kah ? Menghina Sesama Muslim ? Bila Sultan atau Pemerintah di Hina, Dicaci Maki korang diam tapi bila Korang buat pada orang lain boleh pulak ? Mana etika dan adab yang korang pegang ? Korang Marah tak Kalau Pemimpin Korang disamakan dengan Firaun ? Kalau Marah sila mohon maaf jangan sampai di akhirat baru nak mohon .. get lost lah ..( Nada Lepas Geram)

Ingatan kepada sahabat-sahabat pengamal media, sila jaga adab dan tutur kata anda semasa menerbitkan sesuatu isu. Yer memang itu tempat cari makan korang tapi kalau buat menda tak elok nie dapat berkat ke kawan ? Leh Masyuk Syurga ke ? Fikir-Fikirkan ..

Tiada ulasan: