Ahad, 22 Julai 2012

dollah yankee

dollah yankee


Didepan,jadi ketua untuk orang melayu.Dibelakang,jadi 'barua' untuk cina.

Posted: 22 Jul 2012 09:25 PM PDT

  1. Musa Sheikh Fadhir (Ketua umno Bhgn Bukit Mertajam)

Omar Fauzar (Ketua umno Bhgn Bukit Gelugor)

Kah..Kah..Kah.. 

Gambar yang di-bawah adalah seorang melayu jati, yang diatas pula bukan melayu tetapi telah mengaku melayu, tak apa lah it's ok walaupun dia teringin nak jadi melayu. Pokoknya kedua-dua mereka adalah Ketua gerombolan umno Bahagian.

Sejak dua minggu lepas gurkah-gurkah politik di'port' sudah dapat hidu cerita ini tetapi tak berani nak cakap-cakap. Takut beb! takut kena saman juta-juta. 

Tetapi kelmarin sudah heboh didalam circle orang-orang melayu di-seluruh Pulau Pinang bilamana lubang dan tembelang mereka berdua ini sudah pecah dimana mereka berdua ini walaupun menjadi ketua kepada orang-orang melayu tetapi rupa-rupanya dibelakang orang melayu mereka ini telah menjadi 'barua' cukong. 

Mereka ini jadi 'barua' cukong dengan mengambil bahagian sebagai 'broker' untuk membeli tanah milik orang melayu itu di Kampong Terang,Balik Pulau (Tempat Dr.Hilmi dengan Farid).

Gurkah-gurkah politik di'port' pula hanya menunggu masa yang sesuai saja nak gelak terguling-guling nak tengok Mat Ghani Jiman mogok dan demo di-depan mana-mana mesjid pada bila-bila hari jumaat dan maki cina-cina dan Guan Eng sebab Ghani 'kulit' ini akan mendakwa yang cina-cina ini dan Guan Eng khususnya sudah rampas tanah orang melayu, sudah hambat orang melayu keluar dari tanah itu dan sudah runtuhkan rumah-rumah orang melayu yang ada dalam tanah yang dijual itu.

Selepas beberapa bulan, cukung itu akan bina apartmen dan kondo mewah yang bernilai beratus-ratus ribu ringgit yang tak mampu dibeli olih orang melayu. Selepas itu, mereka berdua ini juga sekali lagi akan cari orang-orang yang bangang macam Mat Ghani Jiman itu untuk buat demo dan mendakwa Guan Eng dan exconya telah meminggirkan dan menghalau orang melayu.

Kah..Kah..Kah..

dollah yankee -
Kah..Kah..Kah.. mereka ini jadi 'broker', lepas gasak duit, mereka akan jarum Ghani Jiman dan melayu-melayu lain yang bangang dan bodoh itu untuk berdemo dan bawa sepanduk sambil memaki Guan Eng!
Kah..Kah..Kah..

'Lord Muruga' pun marah pada MIC

Posted: 22 Jul 2012 07:40 AM PDT

Di Penang ini kelmarin ada satu pesta keagamaan hindu yang dinamakan 'Thimithi' atau 'fire walking' atau pun orang melayu Penang kata 'randok api'.

Telah diceritakan kepada gurkah-gurkah politik di'port' bagaimana perjalanan pesta itu kelmarin... 
beberapa kumpulan telah memulakan pesta berjalan diatas api itu dan telah berjaya melalui api itu tanpa sebarang masalah sehingga tiba lah kepada satu kumpulam yang terdiri daripada sembilan hingga sepuluh orang yang telah gagal melalui api itu kerana keseluruhan kaki mereka telah terbakar dan melecur dengan teruk sekali. 

Lalu mereka pun pergi berjumpa dengan sami yang menjaga kuil tempat pesta itu diadakan dan selepas sami itu merujuk kepada kitab suci agama mereka sami itu pun menggeleng-geleng kepala nya seraya berkata "kamu semua telah banyak melakukan kesalahan dan kesilapan, sebab itu tuhan tidak merestui dan tidak membenarkan kamu semua melalui ujian api itu". Kumpulan itu terus-terusan menafikan dan berkata mereka tidak pernah melakukan apa-apa juga perkara yang boleh buat tuhan atau lord muruga mereka marah. 
Sami itu terus berkata "ada..ada..anda mesti telah ada melakukannya tapi mungkin anda tidak sedar". 
Lalu sami itu bertanya kepada kumpulan itu "kamu semua dari parti mana?", mereka menjawab "kami semua dari parti BN/MIC". 

Sami itu membalas "memang patut pun tuhan lord muruga marah dan tidak mahu anda semua". 

Kah..Kah..Kah..

Moral dari cerita ini ialah tuhan kepada kaum india yang beragama hindu pun tidak suka kepada BN/MIC.

dollah yankee -
Kah..Kah..Kah..

Tiada ulasan: