Isnin, 16 Julai 2012

Biaqpila

Biaqpila


MEDIA TROOPERS KA MEDIA TEROMPAH? KAH! KAH! KAH!

Posted: 16 Jul 2012 06:11 AM PDT


DEY MACHA!!!
DAH ADA MEDIA ARUS PERDANA
NAK GUNA MEDIA SOSIAL PULAK
TAK CUKUP KA BUAT FITNAH DI MEDIA ARUS PERDANA?
KAH! KAH! KAH!

KALAU DAH UMNO PUNYA MEDIA
MANA ADA ORANG NAK AMBIK TAU
RAKYAT DAH TAK BOLEH DIBODOHKAN DENGAN TV KERAJAAN
RAKYAT DAH TAK BOLEH DIBANGANGKAN DENGAN TV UMNO
GUNALAH APA MEDIA PUN
RAKYAT DAH TOLAK UMNO
BUAT SELAMA-LAMANYA


Zahid: BN perlu 'media troopers' tangkis pembangkang

Jentera penerangan Umno dan BN peringkat bahagian perlu diperhebatkan lagi termasuk usaha mewujudkan 'media troopers' menangkis tohmahan yang sering dilemparkan pembangkang melalui media sosial.

Naib Presiden Umno, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata pembangkang menggunakan media sosial menyerang dan memfitnah Umno dan BN dengan isu-isu negatif yang boleh meracuni pemikiran rakyat.

"Oleh yang demikian, Umno dan BN perlu mendekati kumpulan pelayar media sosial agar hal yang sebenar dapat diperjelaskan," katanya kepada pemberita selepas merasmikan mesyuarat Pergerakan Wanita Umno bahagian Bagan Datoh di bagan Datoh pada Ahad.

Ahmad Zahid yang juga Menteri Pertahanan berkata penjelasan perlu dilakukan kerana kira-kira 17 juta daripada 28 juta penduduk negara ini lebih cenderung mendapat maklumat menerusi media sosial daripada media arus perdana.

Beliau berkata 'media troopers' adalah saluran yang cukup penting bagi membetulkan dakwaan yang digambarkan oleh pelayar media pembangkang.

Ahmad Zahid berkata Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak turut mengambil inisiatif menjawab segala permasalahan yang timbul melalui media sosial yang dikendalikannya secara peribadi.

"Oleh kerana permasalahan yang ditimbulkan bukan hanya berkaitan dengan soal parti dan kerajaan tetapi melibatkan perkara-perkara yang lain," katanya.

- Bernama

MK



KONGSI ARTIKEL INI MELALUI FACEBOOK

Fuyooo...Makcik Tunggang Motorsikal Sejauh 260 km Ke Himpunan Oren

Posted: 15 Jul 2012 09:00 PM PDT




Kerana tidak sanggup lagi melihat penipuan dan kepapaan yang berlaku di dalam Felda, seorang makcik 61 tahun sanggup menunggang motorsikal sejauh 260 km untuk hadir ke Himpunan Oren Selamatkan Felda di sini semalam.


Kesungguhan dan kecekalan Salmiah Mat Jali dari Felda Ijok, di Larut, Perak itu mendapat perhatian peserta di himpunan depan Istana Negara. Lebih lagi apabila Salmiah memberitahu dia melakukan perjalanan itu seorang diri.

"Dari Larut sehingga ke sini adalah dalam 260 kilometer. Makcik bertolak sejak awal pagi-pagi lagi," ujar Salmiah yang hadir pada himpunan yang bermula sekitar jam 1 tengahari semalam.

Ketika ditanya adakah beliau risau untuk merempuhi perjalanan yang agak jauh seorang diri, Salmiah berkata:

"Makcik dah biasa dah."

Beliau berhenti di dua kawasan Rehat dan Rawat (R & R) di Lebuhraya Utara-Selatan untuk berehat semasa perjalanannya.

Ketika diwawancara, Salmiah masih lagi memakai topi keledarnya dengan bertudung warna oren.

Menurut Salmiah, beliau sanggup turun ke perhimpunan itu semata-mata menyatakan sokongan padunya kepada himpunan yang mahu campurtangan Yang Dipertuan Agong bagi membatalkan penyenaraian Felda Global Ventures Holdings Berhad (FGVH).

Kemuncak perhimpunan itu adalah serahan memorandum yang digubal Gabungan NGO Gerakan Selamatkan Felda (GSF) kepada pegawai Yang Di-Pertuan Agong.

Salmiah berkata, ketidakadilan agihan saham FGVH kepada peneroka berbanding pelabur adalah antara sebab yang mencetuskan kemarahannya sehingga sanggup datang daripada jauh untuk himpunan tersebut.

"Saham yang mereka beri kepada warga Felda terlalu kecil, jumlahnya 800 unit. Sedangkan ada pimpinan Umno yang memperolehi saham yang besar." -selangorku


pencacai-semalaysia


KONGSI ARTIKEL INI MELALUI FACEBOOK

Seorang Lagi Selebriti Bersama PAS - Yatt Hamzah

Posted: 15 Jul 2012 06:00 PM PDT


Seorang lagi selebriti telah ditemui di Himpunan Hijau Kuala Selangor hari ini. Beliau berada di celahan ribuan manusia yang membanjiri Stadium Kuala Selangor petang tadi.

Beliau ialah Yatt Hamzah yang satu ketika pernah kisahnya disiarkan di blog ini dimana kepalanya melekat lebih setengah jam pada sejadah ketika dia melakukan solat taubat.

Dalam sujud yang lama itu, Yatt berkata, dia nampak jelas setiap wanita mendedahkan aurat dipanggang api neraka yang amat dahsyat.

Tahniah kepada Yatt Hamzah yang telah berhijrah dan ahlan wa sahlan ke dalam saf perjuangan Parti Islam SeMalaysia.

Laporan sebelum ini:
klik untuk baca


greenboc

KONGSI ARTIKEL INI MELALUI FACEBOOK

Tiada ulasan: