Rabu, 18 Julai 2012

Anak Sungai Derhaka

Anak Sungai Derhaka


Najib umum peruntukan berjuta merata-rata.. tapi Sekolah nak beli kertaspun duit tak ada...

Posted: 18 Jul 2012 06:26 AM PDT

Kalau kita dengar pengumuman-pengumuman yang di buat oleh 'Bapa Pengumuman Malaysia' iaitu Najib Tun Razak, kita pasti yakin bahawa negara kita ini sebuah negara yang kaya raya..

Manakan tidak... tiada pernah kita dengar beliau membuat pengumuman meluluskan peruntukan berjumlah RM100 atau RM200.. semua pengumuman melibatkan jumlah jutaan RM..

Dan untuk memancing undi pula berbagai pakej disediakan untuk rakyat inipun bila sedar dah rakyat mula menolak UMNO dan Barisan Nasional, kalau tidak jadilah seperti tahun-tahun sebelum 2008..

Kesusahan rakyat hanya mereka sedari apabila Pilihanraya tiba.. pada masa itu terhegeh-hegehlah mereka bertanya khabar rakyat..

Berbalik kepada pengumuman-pengumuman yang telah dibuat oleh 'Bapa Pengumuman Malaysia' iaitu Najib..

Apa yang najib nak tunjukkan sebenarnya dengan pengumuman-pengumuman nya itu,? jika kita selidik kebanyakkannya hanya menguntungkan Kroni UMNO/BN sahaja contohnya Teksi Rakyat 1Malaysia (TR1MA).

Kalau nak tahu siapa yang memperolehi untung dari baucar subsidi tayar sebanyak RM520 itu sila baca di ( Cenangau )

Malangnya disebalik pengumuman-pengumuman lain yang jumlahnya ratusan juta RM itu.. pihak Sekolah nak beli kertas pun tak ada dana..


Di Sekolah Kebangsaan Seksyen 19, Shah Alam, Persatuan Ibubapa dan Guru (PIBG) terpaksa membuat kempen 1M1RKA4 atau 1 Murid 1 kertas A4.

Ini kerana, menurut surat yang dihantar PIBG kepada ibubapa, peruntukan Kementerian Pelajaran untuk membeli kertas tidak mencukupi.

Ia perlu untuk kegunaan ujian dan peperiksaan.

Pihak sekolah juga, kata surat itu, kekurangan dana untuk menangani masalah ini.

"Sehubungan itu, pihak PIBG memohon agar pihak ibubapa/penjaga murid SKS19 dapat menyumbangkan 1 Murid 1 Rim kertas A4 untuk setiap murid.

"Sekiranya tuan/puan tidak dapat menyediakan kertas A4, tuan/puan bolehlah menyumbang RM10 untuk seorang anak," kata surat yang ditanda tangani Hashim Anang, YDP PIBG sekolah itu..

Sepatutnya.. Najib mengutamakan dana untuk Sekolah dalam segala hal, kerana Pelajar adalah pemimpin masa depan negara bukannya menabur duit merata-rata hanya kerana nak kekal berkuasa..

Ambik kau SYABAS!! Semua Pegawai Pengurusan akan dirombak oleh MB Selangor..

Posted: 18 Jul 2012 02:17 AM PDT


"SYABAS telah menjadi satu ancaman kepada keselamatan negara kita dengan mengancam tujuh juta pengguna (di kawasan terbabit) dengan catuan air, sedangkan tidak berlaku kekurangan air," kata ahli Parlimen DAP Tony Pua.

Lanjutan kepada pengumuman oleh YAB Tan Sri Menteri Besar Selangor yang menggunakan kuasa di bawah klausa 32 perjanjian konsesi air untuk 'step in' dalam memantau perkhidmatan operasi Syabas baru-baru ini.

Lantaran itu , Kerajaan Negeri ingin mengumumkan di sini bahawa :

Semua kakitangan Syabas dibawah kategori teknikal dan kakitangan serta pegawai pengurusan dan pentadbiran peringkat pertengahan akan dikekalkan manakala pegawai-pegawai di peringkat pengurusan kanan akan dirombak semula.

Bila ada rombakan tu.. faham-fahamlah ya.. pasti akan ada yang disepak keluar..

KENYATAAN MEDIA
18 JULAI 2012
Semua Kakitangan Syabas Dikekalkan Kecuali Pengurusan Kanan Syabas Dalam Proses 'Step-In' Kerajaan Negeri Selangor

Kerajaan Negeri membidas saranan Tan Sri Muhyiddin Yassin, Timbalan Perdana agar Kerajaan Negeri Selangor perlu mengemukakan rancangan dan pelan mereka untuk menguruskan bekalan air di negeri itu, jika berhasrat mahu mengambil alih peranan itu daripada Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn Bhd (Syabas) seperti yang disiarkan oleh beberapa media perdana pada hari ini.

Kerajaan Negeri curiga dengan tindakan beliau sebagai orang nombor dua Negara dan juga seorang penjawat awam yang bercakap menyebelahi Syabas sebuah syarikat yang berpaksikan keuntungan komersial, mendahului kepentingan syarikat dan pemegang-pemegang sahamnya sahaja.

Dalam kata lain Muhyuddin lebih mengutamakan keuntungan sebuah syarikat melebihi kepentingan lebih 5.7 juta orang rakyat Selangor yang menggunakan air untuk keperluan harian mereka.

Sepatutnya Muhyiddin menyokong usaha-usaha Kerajaan Negeri yang dipilih oleh majoriti rakyat Selangor dan bukannya kepentingan sebuah syarikat semata-mata.

Kita juga ingin menegaskan disini bahawa Syabas tidak mempunyai sebarang kuasa (authority) untuk mencadang atau mengumumkan sebarang bentuk program catuan air (water ration) kerana Syabas tidak diperuntukan kuasa tersebut di dalam perjanjian konsesi air tersebut mahupun dari segi obligasi moralkepada rakyat Selangor.

Hanya Kerajaan Negeri diberikan kuasa mengumumkan catuan air, itupun hanya dibenarkan dalam situasi kecemasan dan darurat setelah dibawa dalam mesyuarat Majlis Gerakan Negeri (Mageran)

Kita juga menyarankan Syabas agar berhenti membuat kenyataan mengenai apa-apa catuan air kerana Syabas dilihat berlagak umpama sebuah parti politik.

Lanjutan kepada pengumuman oleh YAB Tan Sri Menteri Besar Selangor yang menggunakan kuasa di bawah klausa 32 perjanjian konsesi air untuk 'step in' dalam memantau perkhidmatan operasi Syabas baru-baru ini.

Lantaran itu , Kerajaan Negeri ingin mengumumkan di sini bahawa :

Semua kakitangan Syabas dibawah kategori teknikal dan kakitangan serta pegawai pengurusan dan pentadbiran peringkat pertengahan akan dikekalkan manakala pegawai-pegawai di peringkat pengurusan kanan akan dirombak semula.

Jadi kita harap kakitangan Syabas yang banyak pengalaman serta berdedikasi kepada syarikat agar tidak berasa cemas terhadap masa depan mereka dalam proses 'step-in' Kerajaan Negeri tidak berapa lama lagi.


Disediakan oleh:

Y.B TUAN DR. XAVIER JAYAKUMAR
EXCO Kerajaan Negeri Selangor


Buat yang bakal disepak keluar tu.. sila hubungi Muhyiddin untuk bantuan.. itupun kalau dia nak bantulah..

PANAS!! Seorang lagi Mahasiswa mengaku diliwat oleh Anwar, sumpah laknat akan dibuat..

Posted: 17 Jul 2012 10:01 PM PDT


Bukit Mertajam - Setelah sebuah laman Blog menyiarkan seorang Mahasiswa telah membuat laporan Polis mengatakan dirinya diliwat oleh Ketua Pembangkang yang juga Ahli Parlimen Permatang Pauh, muncul seorang lagi Mahasiwa mendakwa dirinya juga diliwat oleh Ketua Pembangkang itu.

Mahasiswa berkenaanyang kini dipercayai sedang melanjutkan pelajaran dalam bidang 'Bussines Study' di UBP, Bukit Mertajam telah membuat pengakuan di laman Face Book miliknya beberapa hari lalu.


Dari gambar yang tersebar dilaman-laman Face Book dan juga Blog, Mahasiswa tersebut dipercayai mempunyai hubungan rapat dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim kerana beliau pernah dilihat makan bersama Anwar Ibrahim di sebuah Restaurant tahun lalu.


Berikutan dengan pengakuannya itu, beliau telah dinasihati oleh teman yang rapat dengannya supaya menyimpan semua bukti untuk dibawa ke mahkamah.

Mahasiswa tersebut juga telah mengaku sudah tiga hari tidak buang air besar dan mandi demi untuk mengekalkan bukti.

Beliau juga telah disarankan supaya bersumpah laknat di Masjid dan menurut Mahasiswa itu beliau akan mengadakan sumpah laknat di Masjid Sentul kerana menurut beliau itu tempat yang lebih afdal.

Disamping itu atas faktor keselamatan beliau juga mohon agar disediakan jaket kalis peluru untuk tujuan bersumpah laknat tersebut.



Pengakuannya itu telah membuatkan rakan-rakannya yang pernah berada di dalam UMNO melahirkan rasa cemburu mereka terhadapnya.

Ini kerana dengan mengaku dirinya diliwat oleh Anwar Ibrahim populariti Mahasiswa tersebut dijangka melonjak dan perubahan drastik dari segi kewangan akan kelihatan pada dirinya.


Bagaimanapun beliau melahirkan kekesalan kerana tidak membuat pengakuan diliwat oleh Anwar Ibrahim itu sebelum ianya dilakukan oleh Saiful.

Kepada wartawan TV3 dan Utusan yang berminat untuk mewawancara Mahasiswa tersebut bolehlah tinggalkan pesanan dalam Face Book Mahasiswa tersebut di ( SINI )

UPB ialah singkatan kepada Up Town Bandar Perda..

Ha..ha..ha.. semoga dengan tersiarnya laporan ini.. Rangking Blog aku akan berjaya mengalahkan Blog GreenBoc, MiLo SuaM dan juga AmenoWorld bagi membolehkan aku menjadi Top Blogger Pro PR...

Alaaa.. macam mamat ni buatla.. nak naikkan rangking sebar cerita liwat 3.. baca pendedahan mengenainya di SINI

Najib rekrut 10,000 lembu-lembu sebagai Cyber Trooper UMNO

Posted: 17 Jul 2012 06:00 PM PDT


Sebenarnya yang mengelarkan Cyber Trooper UMNO/BN itu sebagai lembu bukanlah aku.. sebab aku ni dari sejak dilahirkan memang sangat berbudi bahasa.. ha..ha..ha.. tetapi salah seorang dari Penganjur Konvensyen Media So sial 1Malaysia sendiri..

Menurut seorang Blogger Pro UMNO gelaran yang diberikan kepada Cyber Trooper UMNO/BN itu telah dinyatakan kepadanya apabila beliau bertanya apa tujuan Konvensyen itu diadakan ketika pelancarannya oleh Najib tahun lepas di PWTC.

Dalam pelancaran tersebut berbagai hadiah telah disediakan untuk cabutan bertuah  antaranya IPAD2, Blackberry Torch, Samsung Tab 10.1 dan iPhone4 yang disediakan kepada peserta yang bertuah.

Baca petikan dari Blognya ini..


Jadi tak salahlah kan kalau aku kata Najib merekrut 10,000 lembu-lembu sebagai Cyber Trooper UMNO/BN?

Kalau ada Blogger atau Cyber Trooper UMNO/BN yang terbaca artikel ni.. jangan marah kat aku.. sebab aku hanya menyampaikan.. he..he..

10,000 Cyber Trooper tu Kit Siang yang kata.. baca kenyataannya di bawah ni..

Pengambilan 10 ribu Cybertrooper UMNO-BN adalah anti-nasional

Pada bulan November tahun lepas, Perdana Menteri Najib Razak telah melancarkan Konvensyen Media Sosial 1Malaysia di Putra World Trade Centre, Kuala Lumpur, dengan merekrut 2,000 pengguna media sosial yang telah menghadirkan diri sebagai angkatan tentera baru pahlawan siber UMNO-Barisan Nasional.

Semenjak itu, kira-kira 10 konvensyen media sosial telah diadakan di negeri-negeri yang berlainan, iaitu sebahagian daripada program untuk merekrut lebih 10,000 "cybertrooper" UMNO-BN menjelang Pilihan Raya Umum Ke-13.

Seperti yang ditekankan oleh Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Rais Yatim dalam pelancaran edisi Selangor padabulan lepas, "cybertrooper" UMNO-BN haruslah "menyerang balas segala fitnah yang sedang berlaku di laman-laman sesawang".

Tambah beliau, "Jika orang ramai mahu terus 'tweet' yang 'Bersih itu bersih' orang ramai akan percaya bahawa gerakan tersebut adalah tulen.  'Tweet' balik dan katakan yang Bersih itu kotor".

Najib harus menjelaskan mengapa dana awam harus dibelanjakan untuk merekrut angkatan tentera lebih dari 10,000 'cybertrooper' UMNO-BN menjelang Pilihanraya Umum Ke-13 yang akan datang, tidak kiralah melalui Biro Tatanegara (BTN) atau Sekretariat 1Malaysia.

Rakyat Malaysia yang membayar cukai juga wajib diberi penjelasan jumlah daripada peruntukan dana awam yang telah digunakan di atas setiap satu Konvensyen Media Sosial 1Malaysia sejak bulan November lalu untuk merekrut lebih 10,000 "cybertrooper" UMNO-BN, terutama sekali yang menyamar di bawah program Jelajah Janji Ditepati oleh Perdana Menteri.

Rakyat Malaysia kini mula khuatir mengenai Konvensyen Media Sosial 1Malaysia Najib yang berusaha untuk merekrut 10,000 "cybertrooper" UMNO-BN sememangnya anti-nasional dengan tidak mengendahkan objektif 1Malaysia untuk mewujudkan masyarakat Malaysia yang beretika, harmoni dan bersepakat.

Ini jelas dapat dilihat oleh konvensyen media sosial anjuran BTN dan Sekretariat Media Sosial 1Malaysia pada hari Sabtu di mana Timbalan Ketua Pengarang Utusan Malaysia Mohd Zaini Hassan telah mengesahkan lagi kewartawanan yang tidak beretika dan tidak jujur dalam memutarbelitkan fakta serta menjadikan yang palsu itu benar.

Inilah kesalahan Utusan dalam tiga tahun Najib sebagai Perdana Menteri, penyebaran perkara yang palsu sebagai fakta, samada dalam berita muka hadapan Utusan baru-baru ini yang melaporkan yang DAP akan bertanding 90 daripada 222 kerusi parlimen dalam PRU13 untuk mendominasi Pakatan Rakyat dan untuk melantik Perdana Menteri dalam Pilihanraya Umum Ke-13 sebagai sebahagian daripada kempen kejam untuk mengapikan-apikan sentimen dan syak wasangka di antara kaum, menakut-nakutkan rakyat serta dakwaan awal bahawa DAP mahu menubuhkan Malaysia di mana agama rasminya Kristian dan perlantikan Perdana Menteri beragama Kristian atau untuk menubuhkan satu Negara republik dan memansuhkan sistem raja-raja berperlembagaan.

Walaupun wartawan Malaysiakini, Ahmad Fadli Kc yang membuat laporan mengenai ucapan Zaini, telah dihalau daripada Konvensyen Media Sosial ( baca di SINI ), ianya disebabkan laporan yang dibuat berhubung dengan apa yang dikatakan oleh Timbalan Pengarang Utusan adalah secara jujur dan bertanggungjawab dan bukan diputarbelitkan.

Ini juga merupakan sebab mengapa tidak ada di antara Zaini, BTN atau Sekretariat Konvensyen Media Sosial 1Malaysia yang telah menafikan ketepatan kenyataan Zaini bahawa "Memutarbelit untuk menyerang pihak pembangkang dianggap ok" dengan contoh daripada Utusan yang "memutarbelit" untuk menyebarkan berita yang berunsur palsu dan bohong.

Saya telah berpeluang untuk mendengar rakaman ucapan Zaini dalam Konvensyen Media Sosial 1Malaysia dan saya boleh mengesahkan bahawa apa yang telah dilaporkan oleh Ahmad Fadli Kc adalah benar dan tepat.

Dalam pada itu, Rais patut menjelaskan mengapa Konvensyen Media Sosial 1Malaysia pada sesetengah masa dilihat sebagai 1Malay - yang jelas menentang objektif 1Malaysia.

Dalam Konvensyen Media Sosial Selangor pada bulan lepas, Rais telah berkata yang kaum Melayu mesti bersatu padu untuk menjamin kemenangan Barisan Nasional (BN) dalam pilihanraya umum yang akan datang untuk memastikan hak-hak mereka tidak dirampas oleh pihak pembangkang.

Menurut Rais, Melayu mesti "faham akan identiti mereka" dan "tahu akan hak-hak mereka".

Katanya lagi, "Sebab mengapa kita hilang begitu banyak kerusi dalam pilihanraya umum 2008 adalah kerana Melayu telah lupa diri sendiri".

"Bagi sesebuah komuniti untuk kekal berkuasa, mereka haruslah faham akan kekuatan bilangan majoriti dalam politik, di mana kata sepakat bilangan majoriti dapat menentukan sesuatu".

Tiada siapa akan berasa hairan jika Rais telah membuat kenyataan dalam mana-mana acara UMNO di mana pemimpin UMNO mendapat inspirasi daripada Timbalan Perdana Menteri, Muhyiddin Yassin daripada Perdana Menteri, dengan menolak polisi 1Malaysia, terutamanya deklarasi Muhyiddin bahawa beliau Melayu dahulu dan kemudian warga Malaysia.

Bukankah deklarasi Rais dalam Konvensyen Media Sosial 1Malaysia amat tidak bertempat apabila beliau telah membuat deklarasi akan kesetiaannya kepada laungan Muhyiddin "Melayu dahulu, kemudian warga Malaysia" dan berpisah daripada polisi 1Malaysia?

*Kenyataan media oleh Lim Kit Siang (gambar kanan) selaku Ketua Parlimen DAP dan Ahli Parlimen Ipoh Timur.

Lembu-lembu rupanya yang direkrut Najib sebagai Cyber Trooper.. patutlah tak ada hasil..

Tak ada hasil itu pun  bukan aku yang kata tapi  Timbalan Ketua Pengarang Utusan Malaysia Mohd Zaini Hassan dengar di ( SINI )

Keseluruhan pendedahan oleh Blogger Pro UMNO/BN itu sila baca di ( SINI )

Akhirnya sebab PapaGomo siar fitnah liwat terbaru ditemui..

Posted: 17 Jul 2012 09:31 AM PDT


Akhirnya sebab PapaGomo secara tiba-tiba mengeluarkan satu artikel mengenai kononnya seorang Mahasiswa telah membuat laporan Polis beliau diliwat Anwar Ibrahim terjawab..

Meskipun beliau sendiri tidak pasti sama ada laporan tersebut benar ataupun sebaliknya tetapi apabila pihak Polis mengeluarkan kenyataan bahawa Polis tidak menerima laporan seperti didakwa si PapaGomo itu, beliau mula meroyan di Twitter pula..

Menerusi Twitter miliknya dia menulis meskipun Polis sahkan tidak ada laporan liwat dibuat Mahasiswa semalam, beliau memiliki maklumat lengkap tentangnya..


Tulisnya lagi.. beliau adalah seorang yang bersikap tenang dan sabar bila ianya melibatkan bahan yang penting dan dakwanya kes Liwat 3 ini pasti akan meletup ..


Itu tulis si PapaGomo dalam Twitternya.. lihat di ( SINI )

Ada sahabat yang mengatakan beliau hanya mahu meningkatkan jumlah aliran traffik yang masuk ke Blognya kerana beliau telah berada ditempat teratas dalam senari Blog Pro UMNO hanya kerana menyiarkan video lucah..

Rafizi Ramli pula mendakwa, tindakan si PapaGomo menyebarkan fitnah itu menunjukkan UMNO berada dalam keadaan panik untuk mengalihkan perhatian umum berkenaan dengan skandal-skandal rasuah membabitkan Najib .

Nampaknya pandangan sahabat dari Selatan tanah air itu yang mengatakan si PapaGomo hanya mahu meningkatkan jumlah aliran traffik lebih tepat..

Ini kerana si PapaGomo mula menyedari kedudukannya sebagai Blog yang teratas dalam carta Blog Pro BN telah mula tergugat sebenarnya..

Kedudukan Blog beliau mula dihampiri oleh sebuah Blog ProBN yang lain pada 16 Julai, lihat carta dari KLXpress di bawah..


Dari carta kedudukan atau ranking terbaru kedudukan Blog Pro BN yang dikeluarkan oleh KLXpress pada 17 Julai menunjukkan Blog APA telah berjaya menewaskan si PapaGomo..


Beliau telah dtewaskan oleh sebuah Blog yang pemiliknya telah menjadi mangsa tumbukannya… baca di ( SINI ) kisah itu.. kah..kah..kah..

Patutlah meroyan sangat.. ranking jatuh.. value pun turut jatuhlah kan? susah sikitlah nak demand.. Lagipun Raya dah dekat…

Ni pula senarai Top Blog Politik..


Senarai pada 17 Julai itu telah diambil dari Blog APA yang menjadi mangsa tumbukan si PapaGomo..

Saudara Azmi @ APA berbaju hitam


Tahniah diucapkan buat Blogger APA kerana berjaya membuktikan kepada masyarakat Malaysia, tanpa menyiarkan artikel berunsur lucah seperti PapaGomo anda berjaya berada ditempat teratas dalam carta Blog Pro BN..

Blog APA No.1 baca ( SINI )

Tiada ulasan: