Isnin, 9 Julai 2012

Anak Sungai Derhaka

Anak Sungai Derhaka


Mahathir samakan TG Nik Aziz dengan Ayah Pin dan anggap Rakyat Kelantan tidak waras..

Posted: 09 Jul 2012 04:54 AM PDT


Walaupun tidak dinyatakan secara terus terang akan siapa yang dimaksudkan oleh Tun Mahathir diawal penulisannya namun pada perenggan yang kedua menjelaskan siapa yang dimaksudkannya.

Tulis Tun dalam Blog Chedet.cc beliau diberitahu tidak ada kemungkinan Barisan Nasional menang di Kelantan kerana penduduk Kelantan begitu taksub dengan Nik Aziz.

Ketaksuban penduduk Kelantan menjadikan Tun kehairanan bagaimana ada orang Islam yang begitu sekali menyanjung tinggi pemimpin mereka sehingga sanggup minum air basuh kaki mereka ini.


Sepenuhnya sila baca di ( Chedet.cc )
Apa yang Tun Mahathir kata disini ialah penduduk Kelantan yang secara amnya bolehlah ditafsirkan sebagai warganegara Malaysia yang lahir di Kelantan tanpa mengira pegangan politik mereka sanggup minum air kaki TG Nik Aziz.

Selain itu, Tun juga telah samakan TG Nik Aziz dengan Ahli UMNO yang menjadi pemimpin kerajaan langit iaitu Ayah Pin dimana kerana taksub yang melampau mereka sanggup meminum air basuh kakinya..

Ini semua berpunca dari dendam dan sakit hati yang melampau kerana beliau sendiri semasa menjadi Perdana Menteri telah gagal untuk menguasai Kelantan..
Untuk menutup kegagalannya itu beliau meletakkan kesalahan terhadap rakyat Kelantan kononnya sikap Asabiah kepada Nik Azizlah yang menjadi puncanya.

Selain itu Tun juga menganggap majoriti orang Kelantan tidak waras kerana menyokong Nik Aziz.

Berikut adalah komen dari seseorang yang menggunakan nama 'Botak' di dalam Blog Chedet.cc
RESPECT HAS TO BE EARNED
HORMAT BUKAN PAKSAAN

HORMAT SESAORANG
BUKAN PADA SARBANNYA
PADA TUDUNGNYA
PADA UMURNYA
PADA KEKAYAANNYA

HORMAT SESEORANG PADA AKHLAKNYA
BEGITULAH NABI MUHAMMAD S.A.W BERJAYA MENAKLUKI
DUNIA KAFIR,MUSUH MUSUH ISLAM DENGAN AKHLAK BELIAU YG MULIA.
BUKAN KERANA BALAH TENTERA YG HEBAT
BUKAN DENGAN BANTUAN F-16, M-16,NUCLEAR
BUKAN DENGAN BANTUAN NATO
BUKAN DENGAN BANTUAN US AIR DRONE

Jadi... Tak perlulah Tun risau jika kenapa rakyat Kelantan begitu sukakan TG Nik Aziz.. ianya adalah kerana akhlaknya..

Tak perlu juga Tun risau samada rakyat Kelantan akan meminum air kaki TG Nik Aziz atau tidak.. kerana mereka bukanlah setaksub pengikut Ayah Pin dan begitu juga dengan Ahli PAS.. aku yakin mereka tidak akan minum air kaki TG Nik Aziz..

Apa yang Tun perlu risaukan sebenarnya ialah arak yang dihasilkan oleh kilang milik anaknya itu yang diminum orang ramai..

Diminum bukan saja oleh bukan Islam tetapi juga oleh orang-orang yang mengaku dirinya Islam..

Tun juga perlu risau kerana menjadikan akhlak anaknya begitu 'mulia' iaitu dengan menjadikan anaknya pemilik kilang arak terbesar.

Apa Tun nak jawab disana nanti!

DAP tanding 90 kerusi?.. Utusan kutip dari mana cerita ni?

Posted: 09 Jul 2012 02:42 AM PDT


Sebelum itu...  Diawal penubuhannya 'suarapakatanrakyat.com' ini sering menghantar artikel untuk disiarkan oleh aku di blog Anak Sungai Derhaka ini..

Yang terakhir aku terima ialah satu artikel yang ditulis kononnya beberapa orang Blogger pro UMNO tidak
 langsung menerima bayaran sebagaimana yang didakwa oleh banyak pihak..

Tapi apabila aku menjawab.. 'Artikel ini bercanggah dengan fakta yang aku ada...' sampai sekarang dah tak ada sebarang artikelpun dikirim ke e-mail aku... kenapa agaknya??

Semalam Utusan telah memetik laporan dari 'suarapakatanrakyat.com' untuk dijadikan berita, kononnya 'suarapakatanrakyat.com'  itu adalah pro PR..

Mungkin kerana namanya suarapakatanrakyat.. kalau macam tu Amenoworld tu pro UMNO lah pasal sebutan untuk Ameno = UMNO..

Menariknya laporan dari 'suarapakatanrakyat.com' kemudiannya disokong dengan maklumat serupa oleh forum mykemut.net serta pisau.net.

Hari ini.. DAP menyangkal laporan muka depan akhbar Utusan Malaysia yang mendakwa parti itu akan bertanding di 90 daripada 222 kerusi parlimen dalam pilihan raya umum akan datang, sekaligus membolehkannya untuk melantik pemimpinnya menjadi perdana menteri jika Pakatan Rakyat menawan Putrajaya.

"Karut, karut, karut!" Itulah reaksi Ketua Pemuda DAP, Anthony Loke, yang turut terbabit dalam rundingan agihan kerusi bagi parti komponen Pakatan.

"(Bilangan kerusi yang ditandingi) DAP adalah yang paling sedikit di kalangan tiga (parti komponen Pakatan). Rundingan masih berjalan tetapi ini tidak benar sama sekali," katanya sambil menambah bahawa parti itu mendapat kerusi paling kurang di setiap negeri kecuali Pulau Pinang dan Kuala Lumpur.

Loke, yang juga Ahli Parlimen Rasah, berkata "laporan yang berniat jahat" itu adalah satu lagi percubaan untuk menakutkan orang Melayu - Malaysiakini

Pendapat itu dikongsi bersama oleh Ahli Dewan Negara daripada Pakatan Rakyat ketika ditemui Harakahdaily pada persidangan Dewan Negara, hari ini.
Menurut Senator Datuk Dr Johari Mat yang mewakili Kelantan, isu yang dimainkan itu merupakan isu lama dan ia adalah sebagai usaha sentimen untuk menakutkan rakyat negara ini terutamanya Melayu bahawa negara ini bakal diterajui oleh DAP.

Akhbar milik Umno ini menyiarkan laporan muka depan berdasar kepada tulisan di blog yang dikatakan 'pro-pembangkang' - suarapakatanrakyat.com. Ia mendakwa mendedahkan hasil mesyuarat agihan kerusi antara ketiga-tiga parti komponen pembangkang itu.

Memetik blog tersebut.. baca kat bawah..

DAP tanding 90 kerusi?


KUALA LUMPUR 8 Julai - DAP bakal menjadi parti paling dominan dalam pakatan pembangkang selepas Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) apabila maklumat mesyuarat pembahagian kuota kerusi pembangkang mendedahkan, parti itu dikatakan akan bertanding di 90 kawasan Parlimen.
 
Maklumat mengenai perkara itu didedahkan oleh sebuah blog propembangkang, suarapakatanrakyat.com dan kemudian disokong dengan maklumat serupa oleh blog www.mykmu.net serta pisau.net.
 
Pas pula yang meninggalkan perjuangan negara Islam kekal bertanding 66 kerusi, jauh lebih rendah berbanding hasrat Presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang mahu parti itu bertanding di 80 kerusi.
 
Jumlah kerusi Pas itu sama dengan peruntukan kerusi kepada Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang 'diturunkan pangkat' berbanding 97 kawasan Parlimen pada pilihan raya umum 2008 lalu, walaupun Datuk Seri Anwar Ibrahim kekal diangkat sebagai Ketua Pembangkang.
 
Bagi DAP, ia penambahan 43 kerusi berbanding 2008 sekali gus, meletakkan parti itu dalam kedudukan terbaik dan selesa untuk melantik Perdana Menteri dari kalangan pemimpin parti mereka jika pembangkang berjaya menawan Putrajaya, bukannya melantik Anwar.
 
"Berdasarkan dokumen tersebut, sah DAP akan bertanding di 90 kerusi Parlimen serta masing-masing 66 kerusi bagi PKR dan Pas. Ini satu kejutan terbesar kerana ia meletakkan DAP dalam kedudukan sangat selesa untuk melantik Perdana Menteri dari kalangan mereka.
 
"Ditambah pula dengan undi orang Melayu yang kini berpecah kepada tiga bahagian, DAP dengan mudah boleh menang di kawasan Parlimen yang mempunyai populasi separuh pengundi Melayu dan bukan Melayu," dakwa suarapakatanrakyat.com.
 
Pada pilihan raya 2008, DAP menang 28 daripada 47 kerusi yang ditandingi iaitu pencapaian sebanyak 59.57 peratus berbanding PKR yang hanya menang 31 kerusi daripada 97 kawasan Parlimen, manakala Pas pula paling sedikit iaitu 28 kerusi.
 
Sementara itu, mykmu.net pula berkata, jika pun pembangkang gagal menawan Putrajaya, DAP akan sentiasa berada tiga hingga empat langkah ke depan berbanding PKR dan Pas dalam menentukan hala tuju pakatan, sehingga parti itu layak digelar 'abang besar' selepas ini.
 
Lebih memburukkan keadaan dakwa blog itu lagi, daripada 66 kerusi yang diperuntukkan kepada PKR, sehingga kini hanya 24 kawasan sahaja yang sudah terisi dengan 'calon pilihan' dan keadaan berkenaan memberi kelebihan tambahan kepada DAP kerana rata-rata calon PKR bukan Melayu.
 
"Andai kata kuota pembahagian ini kekal dan dengan mengambil kira sokongan masyarakat Cina kepada DAP serta perpecahan undi Melayu, parti itu akan memenangi jumlah kerusi Parlimen lebih besar. Makanya, Pas kekal sebagai balaci dan PKR akan jadi pendokong kuat DAP.
 
"Ditambah dengan sokongan wakil rakyat PKR yang bukan Melayu, bakal Perdana Menteri bukan Anwar tetapi pemimpin DAP itu sendiri dan kalau pun Anwar dilantik demi untuk menjaga perasaan orang Melayu, ia sekadar boneka seperti mana di Perak sebelum ini," dakwa blog itu lagi - Lidah Rasmi UMNO

PANAS!! Satu lagi Video Seks Anwar Ibrahim akan didedahkan petang ini?

Posted: 08 Jul 2012 10:03 PM PDT



Betullah apa yang dikatakan oleh DS Anwar Ibrahim dalam Konvensyen PKR Menjelang PRU13 di Sunshine Square, Bayan Baru semalam..

(Ada pencacai UMNO kata Konvensyen PKR Menjelang PRU13 dingin… tak apa nanti aku jawab bila masa mengizinkan..)

Katanya.. Selain UMNO dan BN menggunakan Buku Jingga untuk menyerang PR atas alasan pengisiannya tidak mencerminkan keadaan sebenar fitnah salah laku seks juga menjadi senjata mereka.

Bagaimanapun tindakan Umno dan BN dianggap tumpul kerana apa yang dikatakan PR sudah dilaksanakan dan separuhnya akan diteruskan setelah PR menawan Putrajaya pada PRU13.

"Umno dan BN kini ketandusan idea untuk menyerang setelah pimpinan PR berjaya memerintah negeri dengan cekap dan baik selain membela nasib penduduk dan kebajikan rakyat,".

Anwar juga mendakwa fitnah membabitkan pemimpin PR dalam video seks dianggap senjata lemah Umno dan BN untuk menyerang PR kerana rakyat kini pandai menilai yang mana baik dan salah – Sinar Harian melaporkannya di ( SINI )

Malangnya.. hanya itulah senjata yang pihak Pemimpin UMNO/BN ada untuk digunakan sebagai senjata untuk menyerang kepimpinan Pakatan Rakyat.. biarpun ianya adalah fitnah..

Dan senjata tumpul dan karat itu akan digunakan sekali lagi.. sepertimana yang dilaporkan oleh APA di bawah ni..

APA

*Aku dengar cerita ada deal besar antara AJK PKR Cabang Permatang Pauh dengan KITA.. sejak dari awal tahun lagi perancangan dah jalan, kita tunggu dan lihat, apa langkah dia seterusnya..*

Najib kata kalau nak jadi PM mesti bersih dari masaalah moral dan scandal macam dia..

Posted: 08 Jul 2012 05:30 PM PDT


Korang nampak tak apa yang Najib kata kat atas tu? kalau korang tak nampak apa  kat atas tu baca apa yang aku paste kat bawah ni..


Datuk Seri Najib Tun Razak menegaskan, mana-mana pemimpin yang bercita-cita mahu menjadi Perdana Menteri mesti bebas daripada masalah moral dan bukan dihambat dengan pelbagai skandal yang belum terjawab.

Kata Perdana Menteri, pemimpin yang tiada kekuatan moral tidak layak memimpin Malaysia kerana individu seperti itu hanya pandai menuduh orang lain sedangkan beliau sendiri tidak sunyi daripada pelbagai skandal..

Contoh masaalah moral dan skandal yang belum terjawab ialah:

1 – Scandal Scorpene yang melibatkan wang rakyat berjumlah sebanyak RM500Juta..

2- Terbunuhnya gadis dari Monggolia yang bernama Altantuya di Malaysia sedangkan rekod imigresen menunjukkan beliau tidak memasuki Malaysia.. (dia terjun dari langit kot?)

3-Terjualnya dokumen sulit pertahanan negara..

4-Scandal Balak di Sabah yang melibatkan RM400 Juta baca di ( SINI )

5-Kemana menghilang lebih dari 40 buah Skyhawk di Nevada?

6-Apa dah jadi dengan dua buah enjin jet Sukhoi ketika pendaratan sulong di Gong Kedak (Enjin Sukhoi bukannya Enjin jet F5E)

7-Kenapa landasan terbang TUDM di Gong Kedak yang baru siap dibina terpaksa diturap semula?

Tulis banyak-banyak pasal aset tentera ni.. nanti pencacai UMNO kata aku tak patriotik pulak..

8-Apa dah jadi dengan scandal yang melibatkan RM 8.25 billion antara MBB dan PT Bank Internasional Indonesia Tbk (BII) ?

9-Paling baru .. kenapa Syarikat George Kent diberikan secara terus projek yang bernilai LRT RM1Biilion?..

10-Apa pula kaitan Syarikat George Kent ini dengan Syarikat dari Perancis yang menjual Kapal Selam itu (yang ni.. sikit hari lagi Rafizi akan jelaskan…)

11-Paling menarik aku kira ialah persoalan ini.. Siapakah VVIP UMNO yang ditangkap berkhalwat bersama dengan seorang artis disebuah hotel di Port Dickson?

12- Kenapa Isa Samad yang telah dibuktikan oleh UMNO sebagai pesalah rasuah dilantik menjadi Pengerusi Felda?

Kalau nak tahu banyak lagi.. korang copy ayat ni.. 'Scandal Najib' dan paste dalam Google…

Betul-betul macam ayam bapak si Najib ni.. berkokok berderai-derai tapi ekor bergelumang najis!!!

Tiada ulasan: