Nuffnang

Pengikut

Tukar Tiub

sumber :-

Tukar Tiub


DEMO LEBIH BESAR AHAD INI DI GEBENG

Posted: 19 Jun 2012 11:42 AM PDT





SEMUA DIJEMPUT BUATRAMAI




100 PENDUDUK KUANTAN DEMO DEPAN PARLIMEN BANTAH OPERASI LYNAS - mkini

KUALA LUMPUR 19 Jun: Kira-kira 100 penduduk Kuantan mengadakan demonstrasi di hadapan pintu masuk bangunan Parlimen bagi membantah laporan Jawatankuasa Khas Terpilih Parlimen (PSC) berhubung projek radiokatif Lynas di Gebeng.

Mereka menyifatkan laporan yang telah dijangka itu tidak mengambil kira pandangan penduduk mengenai bahaya bahan radioaktif tersebut.

Naib Pengerusi Kumpulan Save Malaysia Stop Lynas (SMSL) yang mewakili penduduk, Ismail Abu Bakar mahu operasi Lynas dihentikan segera atau berdepan kemungkinan desakan menukar kerajaan.




"Kami tidak berpuas hati dengan projek Lynas ini kerana mereka tidak pernah berbincang dengan kami secara telus.

"Kemudiaannya mereka (PSC) beritahu, kilang ini selamat tanpa mendengar pandangan pakar-pakar yang berkenaan. Maknannya mereka telah set (tentukan) projek ini akan terus berjalan tanpa menghiraukan bantahan.

"Mereka tidak mengambil kira kesihatan, keselamatan rakyat termasuk alam sekitar di sekitar Gebeng Kuantan," katanya kepada Keadilan Daily hari ini.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... RAKYAT CADANGKAN DUA TEMPAT BARU.... kah kah kah..

kah kah kah..KILANG SANTAU RADIO AKTIF BOLEH DIDIRIKAN DI BUKIT TUNKU...kah kahkah

kah kah kah...ATAU DI KAJANG COUNTRY HEIGHTS.... kah kah kah

radio bangsar menentang santau radio aktif




SATU LAGI PROJEK TIPU MELAYU

Posted: 19 Jun 2012 11:32 AM PDT





KOMENTAR TUKAR TIUB


ini amat jelas
projek melayu tipu melayu

isa samad akan terus disokong oleh najib
bukan kerana kepintaran
bukan kerana fikrah

isa samad disokong kerana
isa samad menyelamatkan najib
satu malam di port dickson

kalau tidak percaya tanya anwar ibrahim
tanya dia sipa budak itam itu








MAHKAMAH BEKU SEMENTARA KEAGLIAN ISA DALAM KPF - mkini

Mahkamah Tinggi di Kuala Lumpur telah membekukan sementara pelantikan Isa Abdul Samad sebagai pengerusi Koperasi Permodalan Felda (KPF) dan keahliannya dalam koperasi tersebut.

Hakim Abang Iskandar Abang Hashim berkata terdapat merit untuk membenarkan empat peneroka Felda mencabar keahlian Isa dan sebagai pengerusi KPF.

Hakim Abang Iskandar juga menolak semua bantahan awal yang dibangkitkan oleh Peguam Kanan Persekutuan Shamsul Bolhassan, kata peguam peneroka berkenaan, Mohamed Hanipa Maidin kepada pemberita.

Oleh itu, keputusan dalam kamar hari ini membenarkan pembekuan sementara terhadap keahlian Isa dalam KPF dan kedudukannya sebagai pengerusi.


sila layari untuk lagu punk rock:



SIAPA MALAON INI?

Posted: 19 Jun 2012 02:42 AM PDT




MARI KITA SAMA MENUNGGU




NOTA:
diharapkan baginilah
rupa anak anak dan cucu dr rosli
apabila pas pindahkan rumah dia
ke sebelah kilang lynas




KOMENTAR TUKAR TIUB


dari maklumat
malaon ini ada kepentingan
dalam, syarikat ini


parti pas hanya ada dua pilihan

PILIAHN PERTAMA:
gugukan malon ini sebagai calon

PILIHAN KEDUA:
atau belikan rumah maloan ini
disebelah kilany lyanas

NOTA:
jangan nanti silat lidah
kata akhbar salah lapor
akhbar salah cakap

AHLI PARLIMEN PAS SETUJU RADIAASI PROJEK LYANAS RENDAH - berita hairan

KUALA LUMPUR: Ahli Parlimen Hulu Langat daripada PAS, Dr Che Rosli Che Mat yang juga seorang pakar nuklear sekali lagi menjelaskan bahawa tahap radiasi projek kilang memproses nadir bumi di Gebeng, Pahang adalah di tahap yang rendah.

Che Rosli berkata beliau berpuas hati dengan pembentangan Laporan Jawatankuasa Pilihan Khas (PSC) Mengenai Projek Lynas Advanced Materials Plant (LAMP) di Dewan Rakyat hari ini.


"Saya berpuas hati dengan pembentangan ini sebab jawatankuasa ini mengutip pandangan dan masalah masyarakat. Sebagai contoh kalau kita baca laporan di muka surat 17 dan 18 di dalam laporan itu memang betul.
"Itu bagus dan saya setuju. Tahap daripada segi radiasi memang rendah, itu saya tahu sebab saya sendiri yang mengukur (tahap radiasi). Perkara lain saya tidak berani komen... saya tidak berani sebut sama ada Lynas selamat atau tidak," katanya kepada pemberita ketika ditemui di lobi Parlimen hari ini.

Pada Ogos tahun lalu, Dr Che Rosli mengakui bahawa projek Lynas adalah selamat dan tidak seperti dakwaan Ahli Parlimen Kuantan, Fuziah Salleh yang juga naib presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR).



Sebelum ini, dalam satu sesi temu bual dengan sebuah televisyen swasta (TV3) Dr Che Rosli berkata tindakan segelintir pemimpin pakatan pembangkang yang mendakwa projek berkenaan sebagai satu ancaman kepada rakyat adalah tidak lebih daripada sekadar meraih kepentingan politik.

Beliau turut ditanya mengenai pemberian lesen sementara kepada Lynas untuk beroperasi dan menyifatkan tindakan sedemikian adalah betul. - TIEWNAMA



sila layari sekarang:





SENYUM PETANG INI

Posted: 19 Jun 2012 02:30 AM PDT




BIK MAMA BERHIAS NAK JADI BERGETAH




NOTA:
kalau badan gemok dan pendek
adalah amat susah untuk dilihat cun dan bergetah

lihat gambar ini bagaimana bik mana
sedaya upaya hendak dilihat cun bergaya dan bergetah
sayangnya bik mama terlebih lemak

anting dan rantai
gelang dan cincin
subang dan permata
beg tangan dan talipon bimbit
dijadiakn asesori
diminta membantu mencantikkan bik mama




ini kerja mustahil
ini satu kerja yang sia sia

apa yang sedih ialah
terseksan nya najib
najib berminat dengan gadis slim
najib berminat dengan gadis yang slim
saperti zizna zain
saperti altantuya

dengan semua kuasa
dengan semua kekayaan
najib menyeksa dirinya
dengan anak badak
inilah sumpah dari roh altantuya
kah kah kah


layari sekarang:





KENAPA MUKA ROSMAH MANSOR MAKIN KURANG DI AKHBAR DAN TV

Posted: 18 Jun 2012 08:55 PM PDT




BADAK YANG SUKA BERSHOPPING





CADANGAN DARI PEMBACA
rakyat mahu melihat rosmah mansor tiap tiap hari sehinnga mual dan muntah! kahkahkah cara sebenar baca ayat ni: Bro tt mahu melihat rosmah mansor tiap tiap hari sehinnga suka dan sayang! Kahkahkah sory bro huhu.. Menurut beliau, kerajaan telah menandatangani perjanjian pembelian kapal selam Scorpene pada 2002 manakala penganalisis politik, Abdul Razak Baginda mula mengenali Altantuya pada 2004 Cara sebenar baca laporan meloya ni: Punchline mesej si zah-hujan ni terletak dlm ayat terakhirnya di atas.

Katakunci punchline ni pulak adalah pada masa yg disebutnya: 2002 & 2004. Apa jadi pada 2004? Razak anak baginda mula 'kenal' tun tuya Apa pulak jadi pada 2002? Malaysia beli kapalselam yg takboleh menyelam. Siapa beli? Malaysia beli. Siapa beli? Kem pertahanan m'sia beli. Siapa beli? Menteri pertahanan najib anak razak beli. Selak semula kain tun tuya tahun 2002 tu (sbb masa tu dia masih 'alive n kickin') dan kita akan nampak anakrazak terkepit celah tu. kenapa? Sbb ikut kata bala the pi, tun tuya terlibat masa nak beli kapalselam tu, jadi tukang alihbahasa utk tukangbeli dari m'sia. (tukangbeli ialah anakrazak).

Bala jugak kata razak anak baginda bagitau dia, selepas suatu ketika, anakrazak 'pass'kan tun tuya kat razak anak baginda untuk take over jaga tun tuya pulak... Jadi betul la cakap zah-hujan ttg urutan masa tu, m'sia beli kapaltakbolehselam 2002 sedangkan razak anak baginda hanya 'mula kenal' tun tuya 2004 - sebenarnya zah-hujan nak bagi pembaca korek cerita yg di sebalik 2 masa tu je, sebenarnya ayat ni santauhalus nak bunuh kerjaya anakrazak! -average joe- klakka-la.blogspot: MARI BELAJAR DAN MEMAHAMI: Simpulan Bahasa (LET'S LEARN AND UNDERSTAND: Malay Idioms)
By Anonymous on JANGAN TERSILAP BACA on 6/17/12


layari untuk punk rock:





MALAM INI JAM 9 DARI RADIO BANGSAR UTAMA

Posted: 18 Jun 2012 08:32 PM PDT












MALAM INI DI RADIO BANGSAR UTAMA


temu bual dengan fahmi fadil
pembantu yb nurul izzah
pekerja politik lembah pantai
aktivis politik
aktivis budaya

fahmi akan berkesah tentang:

bagaimana penipun undi sedang berjalan
bagaimana balai polis boleh jadi pengundi
bagaimana mat bangla dan mat indon jadi hantu

FAHMI FADIL PEKERJA POLITIK


bagaimana pekerja yb nurul ditangkap
bagaimana serangan gerombolan berlaku
bagimana penambahan pengundi yang mendadak

hanya radio bangsar utama berani lapor










MANGSA GEROMBOLAN



NOTA:
mangsa serangan di lembah pantai
hinnga kini tak ada tangkapan


TUKAR TIUB PEMECAH BERITA - PECAH BERITA SEDUNIA

Posted: 18 Jun 2012 08:18 PM PDT





TUKAR TIUB PEMECAH BERITA


tujuh petala langit
tujuh petala bumi
seluruh alam ini
tukar tiub memecah berita


BERSIH 2.0 DI SAMAN LAGI
surat tuntutan dari dbkl sampai
ini adalah tambahan dari surat
saman yang lebih awal
jumlah kali ini ialah RM 351,203,4500

ini trik baru yang cuba dimainkan oleh gerombolan
trik lama ialah bubuh gambar demonstran dalam akhbar
trik gambar ini digunakan masa reformasi
trik ini tak laku tak ada sapa ambil pot

trik saman ini trik baru
trik saman ini selalu di gunkan oleh lee kuan yew
banyak aktivis yang jadi bangkrap

asal usul trik ini ialah di israel
ini cara zionis israel menekan palestin
sekarang trik ini dah sampai ke malaysia



SURAT TUNTUTAN DARI DBKL









NOTA:
dbkl terkenal dengan rasuah
dbkl terkenal sebagai kaki pau
maka sesiapa ada kesah dan berita
tentang rasuah dbkl sila mula hebohkan




Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT