Jumaat, 29 Jun 2012

RAKYAT MARHAEN

RAKYAT MARHAEN


Pemuda PAS jelas isu Awang Adek ke seluruh Kelantan

Posted: 29 Jun 2012 07:46 PM PDT



Rafizi (tengah) menyerahkan dokumen yang mengandungi keterangan hubungan Awang Adek - Hon Cheong kepada kepimpinan Dewan Pemuda PAS Kelantan, Ahmad Marzuk Shaary (kanan) dan Ahmad Fadhli Shaari (kiri).


BACHOK: Dewan Pemuda PAS Negeri Kelantan akan mengadakan sesi penjelasan ke seluruh negeri Kelantan khususnya di Parlimen Bachok berhubung dakwaan salah laku terhadap Timbalan Menteri Kewangan, Senator Datuk Dr Awang Adek Hussain.

Ini ekoran beberapa keraguan di dalam hubungannya dengan ahli perniagaan, Chung Hon Cheong semasa beliau menjadi Penolong Gabenor Bank Negara.

Read More / Baca Lagi >>

PRU 13 : 'Pulau Pinang kubu kuat PR sukar ditawan'

Posted: 29 Jun 2012 07:45 PM PDT


Menjelang PRU 13 SHAH ALAM – Pulau Pinang adalah antara kubu kuat Pakatan Rakyat (PR) yang sukar ditawan semula oleh Barisan Nasional (BN) pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13). Penganalisis politik, Prof Dr Shamsul Adabi Mamat berkata, berdasarkan kajian, terdapat lima negeri sukar ditawan.

Kelantan dan Pulau Pinang, menurut beliau, berada di kedudukan pertama dan kedua dalam senarai negeri PR yang tidak mudah ditawan BN.

"Ranking itu diikuti oleh Selangor, Kedah dan Perak. "Kedudukan itu dilihat berdasarkan kajian yang dibuat antara akhir Disember 2011 dan awal 2012 menerusi majoriti undi pada PRU 2008 dan sokongan rakyat kepada kerajaan BN,"  katanya kepada Sinar Harian.
Read More / Baca Lagi >>

Salahuddin: Tanding di Johor bukan 'bunuh diri'

Posted: 29 Jun 2012 07:44 PM PDT



Salahuddin Ayub JOHOR BAHRU - Naib Presiden Pas, Salahuddin Ayub berkata, keputusan meninggalkan Parlimen Kubang Kerian, yang dilihat sebagai kawasan selamat untuknya dan bertanding di Johor pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13), bukan satu tindakan "membunuh diri."
Beliau menegaskan, keputusan itu adalah muktamad walaupun ada pihak yang menyifatkan tindakannya itu sebagai satu keputusan mahu membunuh diri.
"Saya tidak akan berpatah balik daripada keputusan untuk meninggalkan Kubang Kerian, seterusnya membawa balik apa yang saya belajar ke Johor walaupun ada yang mengatakan saya cuba membunuh diri.
Read More / Baca Lagi >>

Himpunan Hijau Johor momentum Pakatan ke Putrajaya

Posted: 29 Jun 2012 07:43 PM PDT


 
(Puluhan ribu rakyat Johor menyertai Himpunan Hijau di Dataran Dahlia malam tadi)

JOHOR BAHRU: Puluhan ribu rakyat Johor membanjiri Dataran Dahlia malam tadi bagi menyertai Himpunan Hijau ke Putrajaya yang turut membariskan Mursyidul Am PAS Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Sambutan ini disifatkan oleh pelbagai pihak sebagai kesediaan PAS untuk membentuk kezahiran bermakna parti Islam itu di Johor dan membantu Pakatan Rakyat ke Putrajaya.
Read More / Baca Lagi >>

Datuk Mahfuz Omar PGU04 & Himpunan Hijau Teregganu Part2

Posted: 29 Jun 2012 07:39 PM PDT

Datuk Mahfuz Omar PGU04 & Himpunan Hijau Teregganu Part1

Posted: 29 Jun 2012 07:38 PM PDT

Hukum TUDUH Tok Guru Nik Aziz BAPAK KAFIR - Ustaz Azhar Idrus

Posted: 29 Jun 2012 05:01 PM PDT

Hukum TAK MENGUNDI - Ustaz Azhar Idrus

Posted: 29 Jun 2012 05:00 PM PDT

Hukum Mandi WAJIB Dalam JAMBAN - Ustaz Azhar Idrus

Posted: 29 Jun 2012 05:00 PM PDT

MAKMUM Baca FATIHAH Banyak Kali - Ustaz Azhar Idrus

Posted: 29 Jun 2012 05:00 PM PDT

Hukum Makan SEMBELIHAN Golongan ASOBIYAH - Ustaz Azhar Idrus

Posted: 29 Jun 2012 04:59 PM PDT

Hukum Jual BAJA Subsidi KERAJAAN - Ustaz Azhar Idrus

Posted: 29 Jun 2012 04:59 PM PDT

Hukum BOGEL Ketika Mandi WAJIB - Ustaz Azhar Idrus

Posted: 29 Jun 2012 04:58 PM PDT

Hukum Beri SUMBANGAN Pada ANAK Bukan ISLAM - Ustaz Azhar Idrus

Posted: 29 Jun 2012 04:58 PM PDT

Datuk Ismail Yahya PGU04 & himpuna Hijau Terengganu

Posted: 29 Jun 2012 04:56 PM PDT

Haji Abdul Rahman Taib PGU04 & Himpunan Hijau Terengganu

Posted: 29 Jun 2012 04:55 PM PDT

Datuk Fauzi Shaari PGU04 & Himpunan hijau Terengganu

Posted: 29 Jun 2012 04:55 PM PDT

LENSA : HIMPUNAN HIJAU MENUJU KE PUTRAJAYA PERINGKAT NEGERI JOHOR DARUL UMNO KARAT...!!!!

Posted: 29 Jun 2012 04:54 PM PDT



Gambar-gambar yang membuat para pemimpin UMNO sesak nafas.

Kalau dilihat pada penerimaan rakyat setempat kepada Himpunan Hijau Menuju ke Putrajaya Peringkat Negeri Johor di Taman Dahlia, Johor Bahru, sudah pasti Negeri Johor, negeri kelahiran UMNO, bukan lagi negeri UMNO paling kuat didunia.


INS'Y ALLAH... JOHOR BAKAL MENYAKSIKAN PERUBAHAN PARTI PEMERINTAH.

'BUNUH' ANWAR!!! Siapa di belakang Kassim Ahmad ?

Posted: 29 Jun 2012 04:51 PM PDT

 

BONGKAR!! Siapa dibelakang Kassim Ahmad (pengarang buku 'anti-hadis')??

Jawapannya ada di dalam gambar ini...YA, segalanya sudah terjawab...jika selama ini kita tidak mengetahui 'penyokong' gerak kerja Kassim Ahmad, seorang yg seringkali mempersoal dan mengkritik sumber hadis, sehingga menulis sebuah buku mengkritik hadis...hari ini ianya terbongkar apabila ditemuramah oleh Malaysiakini...sama2 fikir dan muhasabah diri... 
Facebook A.B.U

Marina dan Ambiga 'bertambat bulu', Mahathir susah hati

Posted: 29 Jun 2012 04:48 PM PDT

Dalam politik anak dan bapa juga ada yang tidak sehaluan. Dalam interview Dr Mahathir dengan Mob TV, beliau telah menegur anaknya Marina supaya berhati-hati dengan tindak tanduknya (Marina) kerana tindak tanduk Marina itu akan menjejaskan parti pemerintah iaitu UMNO serta menjejaskan juga politik ahli keluarga beliau. Mahathir begitu sangsi yang tindakan Marina bergiat dan menyokong Bersih 3.0 dan Bersih yang sebelumnya itu akan menjejaskan politik adiknya Muhkriz.
Read More / Baca Lagi >>

Saham FGVH : Isa Samad Dapat 180,000 Saham. Peneroka dapat 800 unit sahaja.

Posted: 29 Jun 2012 04:45 PM PDT

Saham FGV Saham Felda FGVH: Isa Samad (Pengerusi Felda) Dapat 180,000 Saham VS Peneroka Felda 800 Unit?Alhamdulillah seperti yang diingini dan dihajati oleh kelompok yang berkepentingan dalam Felda, semalam saham Felda FGVH telah mencatatkan premium sebanyak 84 sen kepada nilai RM5.39 saham Felda FGVH telah didagangkan buat pertama kalinya pada "pasaran terbuka" semalam.

Jikalau dikirakan daripada setiap unitnya, berapa lebihan yang bakal diperolehi dikalangan pemburu-pemburu saham termasuklah peneroka Felda yang terlibat bersama-sama memeriahkan penyenaraian IPO Felda FGVH semalam?

Read More / Baca Lagi >>

Tak Habis habis dengan sikap Takbur UMNO ini ......

Posted: 29 Jun 2012 04:42 PM PDT

Cakap yakin konon pegang mandat 5 tahun hahaha

Hindarilah sifat takbur kerana sifat itu amat dibenci oleh Allah Swt. Apakah sifat takbur itu?
Antaranya, orang yang menganggap rendah orang lain kerana ia merasa pandai atau lebih cerdik, atau lebih berketrampilan, itu adalah takbur. Kerana orang itu tidak menyedari bahawa Tuhan adalah sumber segala akal dan ilmu. Tuhan dengan sekelip mata mampu membuatkan orang itu gila, dan memberi ilmu, akal dan keterampilan kepada orang yang dianggap rendah tadi.


Saham FGVH - Padan Muka Peneroka Dikencing Isa Samad...!!!

Posted: 29 Jun 2012 04:40 PM PDT

Kecoh Mat Isa dengan saham FGVHnya. Satu-satu saham berIPO naik 18%. Harga beli IPO RM4.55, terus naik di Bursa RM5.39. Kemudian naik lagi pada harga RM5.43. Siapa yang beli pada harga itu, saya tidak tahu. Yang tahu, Khamis lepas, FGVH tutup pada harga RM5.30.

Jumaat semalam, saham ini masih lagi aktif, dengan harga berpusar dari RM5.25 hingga RM5.35. Tutup pada RM5.32. Sesiapa yang berani sangat beli pada RM5.39 awal pagi Khamis lepas, itu mereka punya pasal. Yang main kontra, rasanya korang akan disembelih. Tetapi yang hendak pegang sebulan dua, agaknya boleh buat duit ke?

Saya masih tidak berani untuk bermain dengan saham Felda ini. Bukan kerana pendirian saya yang tidak bersetuju dengan penyenaraian ini. Bukan. Tetapi, saya lihat seperti ada jerung yang sedang mengkontrol saham ini supaya ianya nampak akan naik dan naik dan naik. Spekulasi le katakan. Apabila ada jerung mengkontrol, saya yang ikan bilis pasti akan kecundang dek kerana dibaham jerung itu.
Read More / Baca Lagi >>

PUBLIC EXPENSE, PRIVATE DETOUR: Govt now admits Najib spent 4 days in Milan

Posted: 29 Jun 2012 04:38 PM PDT

PUBLIC EXPENSE, PRIVATE DETOUR: Govt now admits Najib spent 4 days in MilanThe government has admitted that prime minister Najib Razak made a 'private trip' to Milan, Italy despite earlier concealing the destination when asked in parliament.
Seputeh member of parliament Teresa Kok's during her adjournment speech at the parliament last night had asked Najib to explain his recent tour of several Western cities, accompanied by his wife Rosmah Mansor and scores of government officers.
This followed a parliamentary reply by minister in the Prime Minister's Department Nazri Aziz on June 14, detailing the cost of the trip, which Nazri claimed had concluded in Washington where Najib and wife attended their son's graduation ceremony.
Teresa had then disputed the claim, citing "aeronautical evidence" obtained from aviation traffic website Flight Radar 24, which showed that his official plane 9M-NAA flew to Milan, Italy from Washington on May 20 and stopped in Dubai before returning home.
Read More / Baca Lagi >>

Taat kepada Raja dan negara, bukan BN, kata Pakatan kepada penjawat awam

Posted: 29 Jun 2012 04:35 PM PDT

KUALA LUMPUR, 30 Jun — Pakatan Rakyat (PR) mengingatkan 1.4 juta kakitangan awam bahawa mereka seharusnya "taat kepada negara, Raja, dan Perlembagaan, bukannya kepada parti memerintah,"dengan peningkatan berat sebelah oleh penjawat kanan kerajaan.
"Mereka perlu ingat kerajaan boleh berubah. Parti politik yang membentuk negara boleh datang dan pergi.
"Jika parti yang memerintah, jadi liar, adakah kita akan jadi seperti mereka? Tidak. Kita perlu kekal sebagai penjawat awam dan berkhidmat untuk rakyat," kata Timbalan Pengerusi Nasional DAP Dr Tan Seng Giaw (left) kepada The Malaysian Insider.
Ketua Setiausaha yang dilantik Datuk Seri Ali Hamsa baru-baru ini telah mengingatkan orang bawahannya supaya "lebih tahu" dan tidak mudah mempercayai "janji kosong" dibuat oleh pembangkang..
Kecewa dengan kenyataan itu, Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng menegaskan Ali telah memulakan kedudukannya itu dengan "permulaan yang teruk.".
Read More / Baca Lagi >>

Tiada ulasan: