Nuffnang

Pengikut

PENYAPU SIAL

sumber :-

PENYAPU SIAL


dilema keluarga mafia malaysia - russia ....dah kena dah ....penipu tipu penyamun....

Posted: 22 Jun 2012 03:37 AM PDT

Jika Daniyar Nazabayez boleh menipu bapa tirinya sendiri, tidak mustahil beliau juga boleh menipu bakal bapa mertuanya iaitu Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.

Mengulas mengenai bakal menantu Najib yang banyak terlibat dalam banyak kes penipuan dan jenayah.

Takkan Najib ingin bermenantukan seorang penjenayah? Kalau bapa tirinya senidiri boleh ditipu, tak mustahil Najib pun boleh ditipu. Ini dah macam penipu (Daniyar) menipu penyamun (Najib)...

Justeru itu kita mendesak Najib menyatakan pendirian terhadap status pertunangan anak perempuannya  kerana ia melibatkan maruah negara dan imej Perdana Menteri sendiri.

Portal New York Post minggu lalu mendedahkan Daniyar, 24, menipu bapa tirinrussia - ya Bolat Nazarbayez, seunit kondominium bernilai USD20 juta (RM60 juta).

Daniyar turut memalsukan dokumen kelulusan hingga membolehkannya belajar di Universiti Columbia iaitu tempat beliau berkenalan dengan Noryana Najwa.

Portal itu turut melaporkan ibu Daniyar, Maira Nazarbayez dikehendaki pihak berkuasa dalam kes jenayah termasuk penculikan dan peras ugut.

Penipuan dilakukan Daniyar bukan perkara remeh kerana ia melibatkan nilai yang besar dan menjadi buah mulut masyarakat dunia.

Lebih memalukan, Najib juga dikaitkan dengan skandal Scoorpene dan pembunuhan model Monggolia, Altantuya Shariibu yang kini turut menjadi perhatian antarabangsa.

UMNO Gentil Biji pemandu teksi RM2.25 Juta Setahun

Posted: 22 Jun 2012 03:18 AM PDT

Kerajaan UMNO / BN tidak berikan permit teksi  kepada pemandu teksi   sebaliknya Regim Zalim UMNO berikan permit kepada para kroni mereka, antaranya Ketua UMNO Bahagian, barua UMNO, keluarga para menteri dan chukong-chukong Cina yang juga terdiri daripada para “along” (peminjam duit tanpa lesen).

Setiap permit disewakan kepada pemandu teksi dengan kadar sewaan RM25 sehari.

RM25 sehari X 30 hari = RM750 sebulan
RM750 X 12 bulan = RM9000 setahun

250 permit x RM9000 =RM2,250,000 Hasil gentil biji.

dan kita percaya pemandu teksi mampu menilai tawaran yang lebih baik untuk kehidupan mereka, antara permit dan empat tayar kereta.

Kalau mahu empat tayar, sokong Umno. Mahu permit teksi, kamu sokong Pakatan Rakyat. Insya-Allah,..Sogokan itu hanya taktik Umno BN untuk meraih undi pemandu teksi semata-mata.

Apa beza dasar PR  dengan dia (Umno) untuk bela pemandu teksi. Sudah di umumkan  berulang kali, siapa ada permit teksi, dia mesti bawa. Kalau tak bawa, kena bagi balik.

Ada ketua Umno cawangan pegang 250 permit teksi. Bekas menteri ada 30 permit teksi. Ketua Pemuda Umno (bahagian) ada 15 permit teksi. Buat apa ini?

Perniagaan besar kamu ambil, drebar teksi pun kamu ambil. Lepas itu, laung Hidup Melayu..

Kita panggil semua tan sri yang pegang banyak permit. Tanya jika mahu permit, mesti bawa teksi tapi boleh satu sahaja. Selebihnya, bagi balik. Tak sanggup bawa, bagi balik kepada drebar teksi.

Tapi Umno jawab apa? Dia bagi empat tayar. Kita  hendak tanya pemandu teksi, kamu nak permit teksi atau empat tayar?..

Baru-baru ini, kerajaan Umno BN cuba menawan hati pemandu teksi dengan membuat sogokan empat tayar melalui program Teksi Rakyat 1Malaysia (TR1Ma).

Ia dibuat dengan menyogok baucar bernilai RM520 untuk ditukar dengan empat tayar tetapi pemandu teksi perlu keluar duit poket sendirti jika harga melebihi had yang ditawar.

UMNO punya kerja....Dosa rakyat menegur Sultan, jika Sultan melakukan kesilapan....lebih besar dari menghina tuhan dan rasulnya ....?????

Posted: 22 Jun 2012 02:59 AM PDT

 

Dato' Mufti tolong berikan satu Nas atau Hadith sahih yang mengatakan berdosa jika rakyat menegur Sultan.

dan sila jelaskan, apakah hukumnya Mufti yang diamanahkan untuk menegur kesilapan umat Islam, termasuk Sultan Johor, (jika Sultan melakukan kesilapan) tetapi membiarkan kesilapan atau kealpaan itu terus berlaku?

dan  Apa pula hukumnya Sultan di sesebuah negeri perabiskan duit perbendaraan negeri (duit rakyat tu tau) sebab Sultan tersebut suka berjudi?

belum lagi bab  sultan dan anak anak raja seblum jadi sultan  jadi kaki zina...x dapat zina dia merogol mana mana pompuan yg dia minat x kira anak dara ,isteri atau janda orang habis dia tibai...turun temurun pulak tu  dari awal keturunan sampai sekarang nie...semua kaki kongkek betina..the zone dan atas kapal private tempatnya...apa jadahnya....!!!

lebih dasyat lagi tibai duit zakat majlis agama islam negeri untuk kembara sana sini....!!!

dan perlu diingat, Sultan atau Raja bukannya maksum....juga perlu diingat, tiada satu nas atau hadithpun yang mengatakan Sultan atau Raja itu terlepas daripada soalan kubur...!!!

 

 

penyapu sial

 

Kat Malaysia ni DERHAKA kepda IBUBAPA tak menjadi KESALAHAN kot ........tapi jngn DERHAKA kpd RAJA kerana mungkin DOSAnya lebih besar darI DERHAKA kpd TUHAN !!!

NAK ikutkan hati....batalkan ajer sultan2 kat mesia ni . Menghabiskan borehhh. 

Cuba kita tanya sultan2 kat mesia ni..apa tugas awak2 semua kat mesia ni!!!!!!!! setakat jadi president bola sepak seumur hidup...buat ape....!!!!! .taraf bolasepak mesia setaraf vietnam,laos, filiphina jerrrr...HAMPEHHHHHHHHHHHHH.

 

isu www1 adalah kecil. kecil di pihak sultan johor dan kecil dpd pihak nizar. 

YG MEMBESARKANNYA ADALAH UMNO....BATU API BESAR. 

nizar pemimpin rakyat. dlm keadaan sedang berjuang memerangi penyelewengan umno yg banyak, isu www1 membuat nizar dlm mood perjuangan menyebut apa yg dilabel umno sebagai derhaka terhadap sultan. 

sultan taklah tersinggung sangat dgn nizar . tp bila umno himpun rakyat konon sokong sultan maka sultan lagila emosi. 

itu punca isu kecik jadi besar yg dicetus oleh umno....PAKAR FITNAH!

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT