Ahad, 17 Jun 2012

PENYAPU SIAL

PENYAPU SIAL


kaya raya dari penjual burger jadi penjilat CIBAI......!!!!!

Posted: 17 Jun 2012 06:54 AM PDT

Zamil terima jutaan ringgit daripada Umno BN pujuk MP Pakatan keluar parti 

Bekas Pengerusi Parti Kesejahteraan Insan Tanah Air (Kita) Kedah, Zamil Ibrahim menerima komisen berjuta-juta ringgit daripada Umno BN untuk memujuk Ahli Parlimen Pakatan Rakyat berpaling tadah.

Sebelum  ini  Zamil merupakan  hanya  seorang penjual burger sebelum mengecapi kemewahan sejak kebelakangan ini.

Zamil merupakan bekas Angkatan Muda KEADILAN Kedah. Dia keluar parti bersama-sama Ezam Mohd Nor. Kemudian dia menyertai Kita. Sebelum ini, dia hanya penjual burger. Isterinya pula hanya penjual kosmetik tradisional.

Komisen yang diperoleh daripada Umno BN membolehkan dia hidup senang dan tinggal di banglo mewah di Kedah. Tidak mungkin kekayaannya hari ini hasil jualan burger dan ubat tradisional..

Begitu juga latar belakang  Zamil adalah  merupakan  bekas tahanan di Pulau Jerjak bagi kes dadah.

Kita  cabar dia (Zamil) menafikan perkara ini jika pendedahan  ini  tidak benar...

Terdahulu, Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad mendedahkan di Parlimen semalam, Zamil antara individu yang ada dalam rakaman video cubaan membeli Ahli Parlimen Pakatan.

Zamil bertindak sebagai salah seorang ejen kepada Umno BN untuk memujuk dua Ahli Parlimen Pakatan untuk lompat parti dengan tawaran RM2 juta.

Zamil dipercayai menerima komisen berdasarkan dialog dalam rakaman tersebut.

Kununnya  Zamil mendakwa dia berbuat demikian untuk negara tanpa apa-apa kaitan dengan UMNO. Banyak duit Zamil??? Jual burger dan jual ubat mampu sia-siakan berjuta-juta RM untuk pujuk MP PKR?

duit  dari pekerjaan haram ini  pun tergamak  dia tibai....al maklumlah  burger  yg dia pernah jual mana nak laku...bila perilaku pun serabai....burger pun bau macam bau cibai....

akhirnya tukar kerjaya  jadi penjilat cibai UMNOPORNO.....!!!!

pemimpin mana yang berkudis.....bila yang dapat FREE tiba tiba kena bayar pulak....????

Posted: 17 Jun 2012 06:25 AM PDT

sultan Johor punya hal....

Alhamdulillah Sultan Kelantan  tak  teruja  ikut menunjuk nunjuk  untuk beli no plat mahal.....Kisah nombor plat kereta sejak dua menjak ini sangat hebat diperkatakan sehingga berlaku himpunan menyatakan taat setia dan kasih mereka pada rakyat.

Itu kisah di negeri Johor.Di Kelantan  juga punya cerita pasal no plat kereta. Jika di Johor popular dengan no plat WWW1 ( seperti gambar di atas ), Sultan Kelantan Sultan Muhammad ke-5 juga punyai nombor yang glamer.

 

sultan Kelantan punya hal....

Tuanku Sultan  menggunakan no plat jawi MUHAMMAD 5 dan nombor plat hanyalah percuma. Seseorang Raja tidak punya masalah untuk menguna apa pun nombor plat kereta dan menurut seorang kawan, di Johor ada juga nombor plat TMJ kepunyaan kerabat Johor.

Ini menunjukkan Sultan boleh menggunakan nombor plat secara percuma (betul atau tidak aku tidak pasti) Namun begitu, Kita merasa kagum dengan Sultan Kelantan , Sultan Muhammad ke-5 bila sanggup menggunaka nombor plat tulisan jawi yang hampir sekian lama tidak diguna kecuali di billboard kelantan yang masih mewajibkan penggunaan tulisan jawi.

Allahamdullillah kita  punya Sultan yang sealiran dengan Kerajaan Negeri yang dicintai Negeri Kelantan. 

ekor cicak vs ekor biawak = PR ke Putrajaya....!!!!

Posted: 17 Jun 2012 06:07 AM PDT

Rakyat Johor  di seru  untuk membuat perubahan dengan menyokong Pakatan Rakyat menuju Putrajaya sepertimana yang ditunjukkan oleh beberapa tokoh Umno dan bekas pemimpin polis dan tentera yang kini menyertai perjuangan gabungan itu.

Bahkan, kita  juga menggesa supaya rakyat negeri ini tidak menjadi seperti "ekor cicak" dalam usaha untuk menuju perubahan supaya tidak ketinggalan.

Kita berharap orang Johor juga ikut buat perubahan. Kita tidak mahu orang negeri lain berubah, Johor tak berubah.

Johor jadi ekor cicak. Ekor cicak kita tahu lah, putus ekor dia... (bunyi ekor menggelepar) tinggal situ saja. Jangan!. Johor mesti buat perubahan sama...

Rakyat perlu menjadi hakim untuk menentukan pemerintahan dalam menepati maksud demokrasi. Jika Johor bagaikan 'ekor cicak',  Maka Melaka  juga  seharusnya  jadi ekor  biawak' .....!!!!

rakyat di kenakan dulu malaun malaun kroni di utamakan....kalau MAS mau kasi untung sama kroni....silalah tiru yang ini....kurangkan penerbangan banyakkan penumpang untuk 1 destinasi....pastinya AIRASIA tak mampu mengubahnya....kah kah kah....!!!

Posted: 17 Jun 2012 03:15 AM PDT

jika masih menyuap lagi ke mulut penyamun dan perompak UMNO-BN dan membiarkan virusnya melata tanpa di ubati ( lebih baik kasi mati)....maka rakyat akan kembali ke zaman wawasan malaun 2020 ..seperti di bawah ini....!!!!

Posted: 17 Jun 2012 03:05 AM PDT

selain meratah rakyat....UMNO nie ada bawak penyakit bawaan vektor yang sangat bahaya lebih bahaya dari HIV....dah patut di hukum bunuh aje...sebab tiada siapa yang berani bagi penawar kepadanya....!!!

Posted: 17 Jun 2012 02:58 AM PDT

tengok nie...ni lah gambaran 54 tahun UMNO memerintah....rakyat di ratah....!!!

Posted: 17 Jun 2012 02:49 AM PDT

ehem ....wayang mau elak jatuh kemaluan ke..??? ....keluarga mafia cuba spin cerita....Daniyar Nazarbayev kini di Sandhurst, walaupun ada keraguan latar belakang akademik...!!!

Posted: 16 Jun 2012 06:15 PM PDT

Daniyar Nazarbayev telah mendaftar di Maktab Tentera Sandhurst sejak tahun lepas, walaupun terdapat keraguan terhadap bakal menantu Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak apabila kelayakan akademik untuk memasuki Universiti Columbia di Amerika Syarikat.

Difahamkan dari sumber-sumber keluarga yang pemuda berusia 24 tahun itu adalah dalam perjalanan pentauliahan untuk tentera biasa pegawai yang mengambil masa 48 minggu.

“Daniyar berada di Sandhurst sekarang. Mereka menerimanya tahun lepas,” kata sumber  itu lagi .

Menurut laman web kolej tersebut, Akademi Ketenteraan Diraja Sandhurst di Surrey adalah dimana “semua pegawai Tentera British dilatih dan bertanggungjawab memimpin tentera.”

“Lebih 80 peratus Pegawai Kadet adalah penuntut lepasan universiti, namun sebahagiannya dengan A-Level dan yang setaraf. Yang lainnya adalah tentera yang berkhidmat dan dipilih untuk menjalani latikan Pegawai dan ada dari luar negara, dipilih oleh tentera sendiri untuk berlatih di akademi terkenal dunia.

“Tidak mustahil untuk mana-mana pihak menjalani latihan menggunakan duit mereka sendiri,” kata laman web tersebut.

Ibu Daniyar, Maira menafikan dakwaan semalam yang yang beliau dan anaknya disaman oleh suaminya, dan menegaskan perkahwinannya masih bertahan.

Beliau juga menambah pertunangan dengan anak Najib masih berterusan walaupun timbulnya surat dari mahkamah yang difailkan suaminya di mahkamah di New York.

Selasa lalu, beberapa akhbar luar negara termasuk New York Post melaporkan Daniyar disaman dengan ibunya kerana menipu bapa tirinya Bolat Nazarbayez, abang kepada Presiden Kazakhtan Nursultan Nazarbayev. Beliau juga didakwa menipu kelayakan akademiknya untuk memasuki Universiti Columbia di Amerika Syarikat.

Pertunangan Daniyar dengan anak perempuan Najib Nooryana Najwa dilakukan dengan penuh meriah di sini Jun tahun lalu.

“Saya tidak pernah bertengkar dengan suami saya,” kata Maira Nazarbayev kepada New York Post dalam satu temu ramah yang disiarkan Jumaat lalu.

“Saya menganggap kami masih berkahwin dan mempunyai hubungan yang baik dengan suami saya. Dan saya tidak pernah melihat dokumen berkaitan perceraian. Saya tidak pernah menandatangani sebarang dokumen,” tambahnya.

Namun, New York Post memetik dokumen mahkamah yang difailkan Bolat Nazarbayez di New York, menuduh Daniyar menipunya sejumlah US$20 juta (RM63 juta) rumah kondominium di Wall Street disamping memasuki universiti terbaik melalu “penipuan” kertas kelayakan daripada sekolah tinggi di Kazakhtan yang tidak dimasukinya.

Daniyar, dikatakan bertemu Nooryana di Columbia, graduan lepasan Ivy League pada 2010.

Akhbar itu turut melaporkan Maira telah menukar nama keluarga Daniyar daripada Kesikbayev kepada Nazarbayev untuk setaraf dengan presiden Kazakhtan selepas mengahwini Bolat pada 2001.

Maira berkata Bolat terkejut mengetahui perkara itu apabila dihubunginya beberapa minggu lalu, dan menegaskan beliau tidak mengambil sebarang tindakan perunangan terhadap dirinya dan Daniyar.

Beliau turut menafikan tuduhan Daniar dibuang sekolah dan menipu untuk memasuki Columbia University, berkata ianya di reka dan satu penipuan.

Ahli Parlimen Barisan Nasional (BN) menolak ianya tidak berkaitan dengan pentadbiran Najib berhubung khabar angin tersebut.

Pemimpin BN berkata  awal minggu ini ia hanyalah “isu peribadi” dan tidak menjejaskan reputasi presiden Umno itu.

Ini bukan kali pertama hubungan Najib dan Kazakhtan menjadi isu. Akhbar Indonesia, Kompas juga pernah mendakwa pada Ogos tahun lalu bahawa bakal menantu Najib mempunyai hubungan dengan mafia di Rusia.

“Maira Nazarbayev, yang menetap dan hidup  ala  Imelda Marcos, dikaitkan dengan mafia Rusia,” kata akhbar berkenaan yang disiarkan pada 4 Ogos, 2011.

Bagaimanapun, akhbar itu tidak mengesahkan dakwaannya. Najib menafikan dakwaan akhbar itu dan akhbar berkenaan juga telah mengemukakan permohonan maaf.

Maira dalam satu kenyataan juga menegaskan keluarganya telah merancang untuk bercuti di Eropah beberapa minggu lagi dan beliau akan “ memperuntukan masa berharga itu dengan keluarganya dan yang tersayang.”

Sikap tidak bertanggungjawab BN punca Malaysia terus berhutang....!!!!

Posted: 16 Jun 2012 05:51 PM PDT

Kita menyalahkan Barisan Nasional (BN) hari ini kerana menyebabkan Malaysia terus berhutang apabila Putrajaya menambah perbelanjaan RM13.8 billion akan meningkatkan bajet defisit untuk 2012.

Tindakan itu sebagai perbelanjaan fiskal tidak bertanggungjawab dan perbelanjaan lebihan itu hanya akan meletakkan bajet defisit Malaysia kepada RM59.7 billion, kadar tertinggi yang pernah dialami Malaysia.
Ini akan meletakkan defisit Malaysia seperti Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) dengan lebih 6 peratus pada 2012, yang mana lebih tinggi daripada 4.7 peratus, lebih-lebih lagi dengan kelembapan ekonomi dunia yang turut dirasai Malaysia..

kita turut memberi amaran perbelanjaan tambahan itu akan menyaksikan hutang kerajaan meningkat mendadak melebihi RM500 billion hingga hujung tahun. Suku pertama tahun ini, hutang kerajaan di paras RM470 billion.
Ini, adalah sebelum “liabiliti luar jangka”, yang di sifatkan sebagai pinjaman untuk diselesaikan oleh pembayar cukai jika syarikat seperti Malaysia Airlines (MAS) diselamatkan oleh kerajaan.

Anggaran liabiliti luar jangka ini pada akhir 2012 kira-kira RM110 bilion.Jika liabiliti luar jangka ditambah kepada hutang pegawai kerajaan, hutang mengikut nisbah KDNK akan menjadi 65 peratus pada penghujung kempen of 2012, yang merupakan lebih 55 peratus daripada had berkanun merujuk kepada nisbah KDNK...

Khamis lalu, Putrajaya membentangkan satu rang undang-undang tambahan meminta RM13.8 bilion untuk dibelanjakan tahun ini, yang mencetuskan kebimbangan kepada pentadbiran Najib yang mungkin tidak akan dapat mengawal defisit dan had tertinggi hutang berkanun.

Akta yang dientangkan di Dewan Rakyat oleh Menteri Kewangan Datuk Seri Najib Razak, memperuntukkan RM360 juta untuk Suruhanjaya Pilihan Raya, RM113 juta kepada Jabatan Perdana Menteri, RM446 juta kepada Kementerian Kerja Raya, dan RM11.2 billion untuk “perbendaharaan perkhidmatan awam” memandangkan pilihan raya yang semakin hampir.

Sebelum ini di laporkan ahli Parlimen BN akan menerima RM1.5 juta setiap seorang untuk diperuntukkan kepada kawasan mereka bagi menghadapi pilihan raya yang dijangka dilaksanakan selepas Belanjawan 2013 pada 28 September.

Perdana menteri turut mengakui baru-baru ini kerajaan mempertimbangkan untuk mengulangi pemberian BR1M bernilai RM500 kepada komuniti berpendapatan rendah yang menelan belanja RM2.6 billion.

Permintaan bagi dana lebih kepada ahli Parlimen BN, dan tidak sesen pun kepada Pakatan Rakyat.

Sementara itu RM30 juta daripada RM112 juta yang diperuntukkan kepada Jabatan Perdana Menteri adalah untuk “Unit Penjenamaan Nasional”, yang mana adalah bukan keperluan.

Kita tertanya-tanya kenapa rakyat Malaysia memerlukan unit penjenamaan apabila sudah ada kementerian seperti Menteri Pelancongan dan agensi seperti MATRADE.

Syarikat yang baik akan menghasilkan produk yang bagus dengan kerajaan yang bagus yang mengenakan polisi yang cukup untuk meningkatkan profil negara. Cuba fikir seperti Samsung yang telah dibuat oleh Korea dan Apple yang dibuat oleh Amerika Syarikat, tanpa Unit Penjenamaan Nasional...

Kita juga turut mempersoalkan keperluan untuk menambah RM360 juta kepada SPR, menjelaskan agensi itu telah gagal dalam tugas utama mereka membersihkan sistem pilihan raya.

Namun demikian, strategi BN adalah menggunakan pembayar cukai untuk membiayai “perbelanjaan tidak bertanggungjawab” bukan benda baru.

Kita mengingatkan kerajaan telah memohon tambahan dana RM13.2 billion Jun tahun lalu, dan RM10.3 billion pada Mac tahun ini untuk Belanjawan 2011.

Sejak 1997, Malaysia telah menunjukkan 15 tahun bajet defisit dengan hutang yang semakin meningkat daripada RM89 billion kepada RM470 billion sehingga Mac tahun ini.Kadar hutang meningkat lima kali ganda sejal 1997 dengan KDNK hanya berkembang tiga kali ganda.

Najib yang juga menteri kewangan berkata, lewat bulan lalu kerajaan akan memastikan kadar hutang Malaysia tidak akan melebihi kadar siling di bawah Akta Pinjaman (Tempatan) dan Akta Perbelanjaan Kerajaan kerana pengurusan dan pembiayaan kewangan.

Beliau menambah hutang negara berada di paras 53.5 KDNK, yang berjumlah RM881 billion pada 2011 selepas semakan, menjadikan Malaysia RM13 billion kepada DD peratus kadar hutang.

Tiada ulasan: