Jumaat, 15 Jun 2012

PENYAPU SIAL

PENYAPU SIAL


anak menteri nong taik dapat projek RM 30 juta...anak haramjadah bekas menteri jolok jolok bontot tak lepas peluang jolok kantung duit rakyat RM 280 juta.....!!!!

Posted: 15 Jun 2012 04:18 AM PDT

Projek sistem baru kawalan trafik yang mengancam ruang udara negara di dapati diberi kepada keluarga menteri.

Dalam carian syarikat Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM), tertera nama Ikhwan Hafiz Jamaluddin iaitu ahli keluarga bekas Menteri sebagai Pengarah Tirai Variasi Sdn Bhd Advanced Air Traffic System (M) Sdn Bhd.

Kita  turut mempersoal adakah menjadi norma Kerajaan Umno BN menganugerahkan satu daripada projek kerajaan kepada keluarga menteri.

Apakah alasan Kementerian Pengangkutan dan Jabatan Penerbangan Awam (DCA) memberi kontrak sistem yang cukup penting ini secara rundingan tertutup?...

Tirai Variasi adalah pemegang saham utama Advanced Air Traffic System (M) Sdn Bhd yang dianugerahkan kontrak bernilai RM280 juta itu.

Kementerian  berkenaan patut menafikannya jika dakwaan itu tidak benar.

Bagaimanapun, carian media mendapati Ikhwan adalah anak kepada Datuk Seri Jamaluddin Jarjis, bekas Menteri Sains, Teknologi dan Inovasi.

Pada 8 Jun lalu, Izzah bersama-sama Naib Presiden KEADILAN, N Surendran dan Tian Chua menyerahkan memorandum kepada DCA mengenai sistem baru Human Trafic Interface yang membahayakan ruang udara negara.

Sistem itu turut dibangunkan bersama syarikat Selex Sistemati Integrati dari Itali yang dikaitkan dengan pelbagai tuduhan rasuah di Itali, Cyprus, Panama dan Namibia.

dah kena dah ....haramjadah najib ....jodoh penyangak dengan penyamun....

Posted: 15 Jun 2012 04:06 AM PDT

 

Dakwaan bakal menantu PM menipu diperbesar-besarkan'

Dapat bakal menantu yang penipu dan penyangak pun masih kata isu itu dibesar-besarkan?

Walaupun ia berlaku di keluarga "sebelah sana" tetapi bukan keluarga disebelah sana itu bakal menjadi besan "sebelah sini"?

Ada banyak persamaan sebenarnya diantara sebelah sana dengan sebelah sini.

kata Tiga Abdul... "dah kenah dah...penyangak dengan penyamun ..." Birds of the same feather flock together

Dan satu lagi hal mengenai penipuan Daniyar memalsukan dokumen untuk memasuki Columbia Universiti, hal tersebut memang ada juga di keluarga sebelah sini.

Menantu Rosmah yang bernama (Dr) Fazley Yaakob pernah menggemparkan negara kerana penyanyi itu dikatakan mempunyai Ijazah Sarjana dan Ijazah Doktor Falsafah (Ph.D) palsu dalam bidang pentadbiran perniagaan. 

Apabila Rosmah satu ketika dikritik hebat oleh rakyat kerana berbelanja besar di Australia, ditambah dengan isu cincin dan beg tangan, Rosmah tiba-tiba mendapat anugerah doktor kehormat dari Universiti Curtin.

Satu keluarga nampaknya memiliki ijazah-ijazah beli dan kini tambah seorang lagi dari Kazakhstan yang dapat ijazah dengan penipuan.

New York Post dikatakan sengaja besar-besar isu penipuan Daniyar. Najib dan isterinya Rosmah memandang isu itu kecil dan ia tidak menjejaskan pertunangan anaknya dengan si penipu itu. Mungkin keluarga Najib sedang menanti isu yang lebih besar yang akan dibongkar barulah beliau akan mengaku dan akur.

 

penyapu sial

 

memang le kecil. baru. RM62 juta je. orang kat sini lagi kaw2 dia sapu.komisyen minta billion2 ma.

lagi dasyat ada yang tergamak menipu lembu RM 250 JUTA....lansung tak bayar satu sen....malah nak saman lagi orang yang dedah penyelewengan ini...dah tamak melampau lampau ...nak saman orang  untuk dapat duit free juta juta....inilah haramjadahh namanya

mudah2an Allah haram jadahkan para pemimpin kita terutamanya para menteri yang menipu dan memperbodohkan RAKYATNYA. Amin

 

18 SX....hadiah misteri dari ladang lembu NFC menanti.....kah kah kah.....!!!!!!

Posted: 14 Jun 2012 06:01 AM PDT

keluarga hantu mafia rusia-malaysia....menantu hantu tentulah di restu sebab sekufu dengan keluarga penipu....

Posted: 14 Jun 2012 05:58 AM PDT

Laporan terbaru yang mengaitkan bakal menantu perdana menteri, Daniyar Nazarbayev, dengan dakwaan menipu telah diperbesar-besarkan oleh akhbar The New York Post, demikian menurut sumber yang dekat dengan isteri perdana menteri.

Sumber tersebut berkata, dakwaan berhubung warga Kazakhstan itu juga tidak melibatkan keluarga perdana menteri.

"Isu itu telah diperbesar-besarkan. Ia semata-mata melibatkan keluarga di sebelah sana," kata sumber itu lagi yang menambah, pertunangan di antara Daniyar dan anak perdana menteri, Nooryana Najwa, tidak terjejas.

Beliau mengulas laporan The New York Post yang mendakwa Daniyar terlibat dalam penipuan.

Dokumen mahkamah yang difailkan di Mahkamah Agung Manhattan mendakwa, Daniyar menipu bapa tirinya seunit kondominium bernilai AS$20 (RM62 juta).

Sumber berkata, kes berkenaan hanya melibatkan keluarga Daniyar kerana kes tersebut berlangsung di antara ibu Daniyar, Maira Nazarbayev yang bercerai dengan bekas suami, Bolat Nazarbayev.

Bolat merupakan adik kepada presiden Kazakhstan, Nursultan Nazarbayev.

Sumber itu menyebut, isu tersebut juga tidak boleh diulas lebih panjang kerana masih berlarutan di mahkamah Amerika Syarikat.

Selain dakwaan menipu aset bapa tirinya, dokumen mahkamah itu juga menyebut bahawa Daniyar memalsukan dokumen untuk memasuki Columbia Universiti, di mana beliau bertemu Nooryana.

Daniyar didakwa memalsukan dokumen untuk memberikan gambaran bahawa dia berkelulusan daripada sekolah tinggi di Kazakhstan, menurut akhbar The New York Post.

Sumber akhbar itu berkata, dia sebenarnya bersekolah di Switzerland dan tidak menamatkan pelajaran.

Sumber Malaysiakini ketika ditemui di satu majlis yang dihadiri isteri perdana menteri pada malam tadi berkata, dakwaan tersebut juga diperbesar-besarkan untuk menggambarkan bahawa Daniyar sanggup menipu untuk masuk ke univeraiti dan memikat hati anak perdana menteri.

kalau nak pilih " syurga" PUKIMAK pilih lah pemimpin di bawah.....kalau pilih pemimpin di atas....insyaalah..." syurga " Allah SWT menanti....!!!!

Posted: 14 Jun 2012 05:50 AM PDT

antara dua darjat....satu darjat babi panggang.....satu lagi darjat harum mewangi bunga bunga di syurga !!!

tepuk dada tanyalah iman....!!!

BERSIH akibatkan rugi RM1.8 juta melalak bagai ibu babi kehilangan anak....yang hilang berjuta juta di kulom kerabat pukimak sharizat dan berbilion bilion lagi oleh si kafir lahanat keling kutty mahathir anak beranak kenapa di diamkan aje....!!!!

Posted: 14 Jun 2012 05:42 AM PDT

 

Kalau BN kata kerajaan rugi RM1.8 juta sebab himpunan Bersih yang menuntut penyucian Suruhanjaya Pilihan Raya agar adil dan telus, kita juga boleh kata bahawa rakyat akan rugi dengan pengagihan RM1.5 juta di setiap kawasan Parlimen mereka sebab dana awam cukai yang dikenakan terhadap rakyat Malaysia dicopet sesuka hati.

Contohnya , kalau sekarang BN mengusai 139 Parlimen, ini bererti RM208.5 juta wang cukai rakyat akan dilantak puak-puak ini. Berapa banyak yang akan sampai kepada keluarga Melayu, India, Kadazandusun, Iban, Orang Ulu yang miskin, tak pula diketahui.

Dan kalau tambah lagi RM41.5 juta, maka genaplah RM250 juta yang serupa nilainya dengan korban skandal lembu NFC yang dijadikan modal beli kondo mewah dan kereta mewah melibatkan anak-beranak Shahrizat Jalil.

Asalkan BN menang, peduli apa dia pada rakyat..

Entah berapalah sangat hamba rakyat kawasan Parlimen yang akan merasa dan berapa pula orang atas (Bahagian, Cawangan, JKKK) akan sapu?

Tun Mahathir sendiri pernah tegur UMNO hal rasuah merasuah ni tapi dia pun dua kali lima juga. Dah namanya UMNO-BN, sampai ada orang kata UMNO ni ditakdirkan parti rasuah… sudahlah integriti pun tak ada … kalau bukan duit, apa lagi yang boleh dibuat modal kempen mereka?

Kalau dibelek-belek, sejak dulu lagi kerajan BN ni selalu rugi. Tak perlu Bersih 3.0 pun dia boleh rugi.

Tahun lepas kita sudah dengar syarikat penerbangan Malaysia MAS mencatatkan kerugian RM478 juta dan kerugian yang terkumpul sehingga kini ialah RM1.2 billion!

Lepas tu MAS rugi lagi suku ke tiga tahun ini sebanyak RM171 juta kemudian ada ura-ura pula Khazanah Nasional Berhad iaitu syarikat milik kerajaan pemegang terbesar saham MAS mau menyuntik sehingga RM9 billion pelan pembiayaan gunakan wang rakyat! Mak aai…pak aaaiiii... sikitnya…!!!

Berbalik pada dakwaan Hisham anak Tun Hussein  si sotong yang asik dengan putingnya , agak-agaknyalah, adakah Menteri Dalam Negeri itu akan beritahu rakyat secara terbuka harga sebiji shell tear smoke dan grenade tear smoke yang tembak ke atas peserta himpunan aman Bersih 3.0 yang lalu dan berapa pula harga seliter air kimia yang disembur?

Sudahlah rugi dan merugikan… yang menanggungnya siapa lagi kalau bukan kita, rakyat Malaysia yang bayar cukai hari-hari!

Oh, mungkin ada yang kata dia tak perlu bayar cukai pun. Mungkin orang ini hanya fikirkan cukai pendapatan. Mungkin dia lupa dia kena bayar tol lebuh raya, kena bayar caj perkhidmatan telefon, TV satelit, cukai perkhidmatan restoran dan entah apa lagi yang mengempiskan poket....

lawak buntut babi dari menteri kepala butoh UMNO....Garam dan botol air bukti cubaan tumbang kerajaan.

Posted: 14 Jun 2012 04:51 AM PDT

cara inilah yang lebih bahaya....ni yang boleh gulingkan kerajaan...tak nak citer pulak...!!!

“Garam dan botol” yang digunakan oleh penunjuk perasaan Bersih adalah bukti bahawa pembangkang telah menggunakan perhimpunan pada 28 April untuk tumbangkan kerajaan dalam stail protes Arab Spring, Datuk Seri Nazri Aziz memberitahu Parlimen hari ini.

Kenyataan Menteri di Jabatan Perdana Menteri itu telah mencetuskan kritikan dari ahli Parlimen Pakatan Rakyat (PR) yang menuntut kerajaan meminta maaf kerana tidak memberi bukti kukuh untuk dakwaan kerajaan bahawa perhimpunan Bersih itu satu cubaan menjatuhkan kerajaan.

“Jangan memandang rendah garam dan botol. Kalau disokong oleh orang awam, ia boleh menumbangkan kerajaan. Pembangkang ingin dapatkan lebih dari 100,000 untuk menyertai Bersih untuk menumbangkan kerajaan tetapi mereka tidak mendapat nombor itu,” Nazri berkata hari ini.

Beliau berkata bahawa keputusan pemimpin kumpulan Bersih menolak sebarang tempat alternatif kepada perhimpunan 28 April lalu di Dataran Merdeka dan penyokong Bersih yang bertindak ganas memprovokasikan pihak berkuasa adalah bukti cubaan menjatuhkan kerajaan Barisan Nasional (BN).

Jawapan Nazri itu kepada soalan parlimen oleh Ahli Parlimen Ipoh Timor Lim Kit Siang telah serta-merta mendorong ahli pembangkang menuntut supaya Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak meminta maaf dan menarik balik kenyataannya yang dikatakan tidak berasas.

“Perhimpunan haram Bersih telah cuba untuk menggulingkan kerajaan dengan menggunakan taktik yang sama di Dataran Tahrir, Mesir; Dataran Hijau, Libya dan Dataran 7 November, Tunisia dengan memilih Dataran Merdeka yang juga merupakan dataran bersejarah.

“Walaupun Stadium Merdeka ditawarkan sebagai satu alternatif untuk kepentingan keselamatan awam, ia ditolak tanpa sebarang sebab yang baik,” Nazri berkata.

Ahli Parlimen Padang Rengas itu juga berkata bahawa penyokong Bersih telah “bertindak ganas dan memprovokasikan pihak berkuasa” untuk mencapai “objektif mereka untuk membuatkan pihak berkuasa bertindak dan membuktikan kepada rakyat Malaysia dan komuniti antarabangsa bahawa kerajaan adalah ganas dan tidak berperikemanusiaan.”

“Bersih, yang mempunyai niat baik, telah dihijack oleh pembangkang, yang tidak yakin untuk memenangi pilihanraya dengan adil” beliau memberitahu Parlimen.

Ini mendorong Lim untuk serta-merta flay respons menteri itu kerana “gagal sepenuhnya untuk memberi sebarang bukti untuk menyokong dakwaan bahawa ada cubaan menjatuhkan kerajaan.”

“Adakah perdana menteri cukup berani untuk meminta maaf dan menarik balik dakwaan beliau? Bolehkan sekadar garam dan botol air mineral menumbangkan kerajaan persekutuaan? Adakah Barisan Nasional (BN) begitu lemah?” beliau berkata.

Tetapi Nazri berkata Mesir, Libya dan Tunisia semua telah melihat perubahan regim “dengan menggunakan telefon bimbit sahaja.”

Putrajaya kelmarin juga telah mendakwa PR telah memprovokasikan penunjuk perasaan di perhimpunan untuk pilihan raya yang adil pada 28 April untuk “menjadi agresif” dan menentang satu arahan mahkamah untuk menyekat mereka dari memasuki Dataran Merdeka.

Najib juga telah mendakwa bulan lalu bahawa Bersih adalah satu cubaan menjatuhkan kerajaan, manakala Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Hussein berkata ada elemen dalam perhimpunan itu yang mahu kematian dan tumpahan darah.

Kementerian Dalam Negeri berkata semasa masa menyoal dalam Parlimen kelmarin bahawa ia telah menempatkan 9,274 orang pegawai polis pada hari itu “berdasarkan maklumat yang kami memperolehi bahawa kami akan menghadapi ancaman dari penunjuk perasaan.”

“Dalam satu acara countdown pada 26 April, pembangkang dan NGOs telah menghasut lebih dari 3,000 orang yang hadir supaya menjadi agresif,” Timbalan Menteri Dalam Negeri Datuk Abu Seman Yusop berkata, menambah bahawa pemimpin PR telah memberitahu peserta untuk “mengambil Dataran Merdeka kalau ia hanya dikawal oleh polis.”

Ahli Parlimen Masjid Tanah itu berkata ia mempunyai maklumat bahawa ahli sukarelawan dari Unit Amal PAS, Angkatan Tentera Muda PKR dan Pasukan Tindakan DAP (DAPAT) diberitahu “apa jua yang berlaku, mereka akan berada di Dataran Merdeka”.

Beliau berkata semasa perhimpunan, para penunjuk perasaan telah membaling botol, topi keledar dan batu ke arah polis dan juga melemparkan kata-kata kesat seperti “babi, anjing, binatang”.

 

 

penyapu sial

 

harap aje jawatan menteri....nak mengampu najib pakai lah otak sendiri janganlah sampai taraf pemikiran tahap pungkoq babi...

tak ada bukti toksah lah nak cakap merapu... menteri macam ini merosak kan lagi imej kerajaan yang memerintah....dia pikir sape yang hendak di kelentongnya ....kalau BERSIH nak guling cara kekerasan buat apa guna botol dan garam....sekurang kurang molotov cocktail yang patut hinggap ke pantat bini menteri pukimak macam ini....dah lama dah kerajaan haramjadah ini di gulingkan....!!!!

atas arahan najib dan menteri sotong dalam negeri...967 Gas Pemedih Mata Dilepaskan Pada Bersih 3.0 dengan niat membunuh...???

Posted: 13 Jun 2012 04:16 AM PDT

Sebanyak 967 butir gas pemedih mata telah dilepaskan dalam perhimpunan Bersih 3.0 pada 28 April lalu.

umlah itu lebih tiga kali ganda berbanding dalam perhimpunan Bersih 2.0, iaitu sebanyak 262 butir.

Tembakan yang dilepaskan dalam Bersih 3.0 itu termasuk 909 butir 'shell tear smoke' dan 58 butir 'grenade tear smoke'.

Perkara itu dimaklumkan oleh Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Hussin dalam jawapan bertulis kepada soalan Ahli Parlimen Batu Gajah Fong Po Kuan.

Dalam jawapan itu, Hishammuddin turut memberitahu kerajaan telah menanggung kos keseluruhan sebanyak RM1.8 juta akibat daripada penganjuran perhimpunan itu. 

Fong Po Kuan dalam soalan lisannya meminta Menteri Dalam Negeri menyatakan jumlah tembakan gas pemedih mata yang dilepaskan oleh anggota yang bertugas, perbelanjaan pada hari tersebut.

Sementara itu, Hishammuddin memandang serius sebarang pelanggaran Peraturan sedia ada (SOP) yang telah ditetapkan dan dua anggota polis telahpun didakwa di mahkamah.

"Sekiranya terdapat mana-mana anggota keselamatan terbukti bersalah melanggar SOP yang telah disediakan, tindakan undang-undnag akan tetap diambil terhadap anggota berkenaan," katanya...

 

penyapu sial

 

Hampir seribu kanister gas pemedih mata dilepas... Bukankah nak membunuh namanya itu?

Bersih 3.0 berlangsung serentak di lebih daripada 60 tempat tetapi semuanya berlangsung dengan aman dan tenteram kecuali di Kuala Lumpur. Bersih 3.0 mempunyai matlamat dan objektif yang jelas, iaitu menuntut pilihanraya yang bersih dan adil. BN menolak tuntutan Bersih 3.0 kerana mereka tahu BN tak mungkin menang dalam GE-13 kalau pilihan raya itu bersih dan adil. Oleh itu tuntutan Bersih 3.0 wajib ditolak walupun berlaku kelumuran darah dan kematian. UMNO akan pertahankan Putrajaya, dengan apa cara sekalian pun, ditegaskan oleh Najib pada suatu ketika dahulu. 

Najib terkejut melihat bilangan yang hadir pada 428 dan merasa tertekan. Oleh itu polis diarahkan untuk bertindak keras terhadap penyokong-penyokong Bersih. Penyokong Bersih terus dibelasah polis walupun dalam perjalanan pulang ke rumah masing-masing. Saya ulang………walaupun dalam perjalanan pulang ke rumah masing-masing. 

Soalan yang timbul di sini: Mengapa polis terus membelasah penyokong Bersih walaupun mereka sedang dalam perjalanan pulang ke rumah masing-masing?

Lepas geram ? Atau atas arahan Najib dan Hishamuddin ?
tapi yang pasti.....

Kanister stok lama kasi abis boleh beli stok baru, oder lagi byk kasi standby takut tak cukup, konon akan ada byk lagi perhimpunan "haram". Jadik ada peluang gerombolan buat duit haramjadah.

lembu lembu tak dapat duit kopi nak goyang ponggong depan zahid hamidi....kah kah kah....!!!!

Posted: 13 Jun 2012 04:08 AM PDT

Menteri didakwa tak tunai janji, veteran tentera akan demo

Persatuan Veteran Tentera Malaysia (PVTM) akan mengadakan satu lagi demonstrasi - kali ini dengan mensasarkan Kementerian Pertahanan dan menterinya, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi.

Presiden persatuan itu, Mohd Ali Baharom berkata, demonstrasi pada 29 Jun itu akan dibuat kerana PVTM kecewa dengan menteri yang antara lainnya didakwa tidak menunaikan janjinya sebelum ini.

“Veteran kecewa kerana tidak dihargai sebagai contoh tentang isu kebajikan dan layanan menteri kepada persatuan bekas tentera.

“Sebelum ini juga Datuk Zahid ada berjanji seperti nak beri pencen kepada bekas tentera. Tetapi tak beri.

"Kemudian beliau juga berjanji nak memberi saguhati kepada bekas tentera yang tak pencen," katanya ketika menghubungi Malaysiakini semalam

Beliau menjangkakan seramai 2,000 orang bekas tentera akan menyertai demonstrasi pada 11.30 pagi di hadapan bangunan Kementerian Pertahanan di Kuala Lumpur.

PVTM yang diketuai Mohd Ali sebelum ini meraih populariti melalui demonstrasi "senaman punggung" ke atas pengerusi bersama BERSIH 2.0 pada 15 Mei.

Susulan perhimpunan pada 15 Mei, PVTM menerima kecaman pelbagai kecaman daripada pelbagai pihak, termasuk oleh ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin.

PVTM yang berang dengan kritikan tersebut kemudiannya mengancam untuk mengadakan satu lagi demonstrasi ke atas Khairy.

Bagaimanapun, cadangan untuk ke mengadakan demonstrasi di hadapan rumah MP Rembau itu dibatalkan kerana Mohd Ali mengatakan, ketua pemuda itu telah memohon maaf kepadanya.

 

penyapu sial

 

Ini kes tak dapat duit kopi yang dijanji ler ni.

Hati panas. Dah puas menonggeng alih-alih UMNO tak bayar. UMNO tak bayar sebab senaman tersebut telah menyebabkan "saham" UMNO merudum teruk....

Sekarang Ahmad Zahid Hamidi, apa lagi... tunggu  aje depan MINDEF nanti.

TONGGENG BONTOT  KHIANAT PADA KAUM MELAYU YANG BERBUDI BAHASA& TERTIB,MEMALUKAN MELAYU ISLAM ....BONTOT LEMBU  NI PUN UGUTAN TONG KOSONG SAJA ADA ZAHID KISAH ? JANJI DITEPATI,BONTOT DIGOYANGI TAPI ANGIN PEKUNG KELUAR DAA...KAH KAH KAH

Hina sultan....Nizar saman TV3 suku , Utusan pundek...!!!

Posted: 13 Jun 2012 03:50 AM PDT

 

kosmo pukimak ini yg hina sultan johor....tak ambil pot ka...????

 

Bekas Menteri Besar Perak, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin akan menyaman TV3 dan Utusan Malaysia kerana memfitnahnya dalam isu nombor pendaftaran WWW1.

Menurut beliau, laporan media kawalan Umno itu memutar belit kenyataan kononnya beliau menuduh Sultan Johor, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar menggunakan duit rakyat RM520,000 untuk membida WWW1.

“Mesej tweeter saya tidak lebih daripada pandangan seorang rakyat. RM520,000 boleh dibelanjakan kepada perkara lain yang lebih bermanfaat. Itu hanya pandangan.

“Tapi TV3 dan Utusan Malaysia putar belit. Mereka lapor saya tuduh Sultan Johor guna wang rakyat untuk beli nombor plat,” katanya pada sidang media di lobi Parlimen hari ini.

Ahli Parlimen Bukit Gantang itu juga sedia menghadap Sultan Johor pada bila-bila masa bagi menyatakan perkara sebenar.

yang pukimak ini....kebal pulak...boleh pulak hina sultan dan raja raja....!!!

Beliau berkata, pihaknya akan mengutus surat untuk mohon menghadap ke Istana Johor.

“Saya ingin menyatakan seikhlas-ikhlas hati di hadapan semua, saya teringin untuk menghadap, memohon maaf dan menceritakan kepada Baginda hal yang sebenarnya supaya kemelut ini dapat dihentikan,” katanya.

Dalam pada itu, Nizar turut mempertikai tindakan berat sebelah polis kerana gagal bertindak ke atas laporan Kosmo walaupun terang-terangan mempersenda Sultan Johor dalam isu berkenaan.

Hujung bulan lalu, Nizar yang juga Timbalan Pesuruhjaya PAS Perak, mempersoalkan pembelian nombor pendaftaran kenderaan WWW1 oleh Sultan Ibrahim dalam twitternya.

 

menantu hantu...elok la tu kerabat penipu....bakal bapak mertua bapak hantu.....menantu jadi anak hantu.... apa punya pukimak keluarga PM 1 malaysia....kah kah kah

Posted: 12 Jun 2012 05:48 AM PDT

 

Dokumen mahkamah Amerika Syarikat mendakwa warganegara Kazakhtan Daniyar Nazarbayev, yang bertunang dengan anak perempuan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, terlibat dalam penipuan.

menantu hantu....!!!

Dokumen mahkamah yang difailkan di Mahkamah Agung Manhattan mendakwa, dia menipu bapa tirinya seunit kondominium bernilai AS$20 (RM62 juta) dan memasuki Universiti Columbia menggunakan dokumen palsu.

Menurut The New York Post hari ini, dokumen mahkamah itu menyebut, Daniyar memalsukan dokumen untuk memberikan gambaran bahawa dia berkelulusan daripada sekolah tinggi di Kazakhstan.

emak bapak hantu.....yang tengah dah jadi langsuir....kah kah kah....!!!

Bagaimanapun, sumber akhbar itu berkata, dia sebenarnya bersekolah di Switzerland dan tidak menamatkan pelajaran.

Rekod Columbia masih menunjukkan Daniyar masih dalam senarai bekas pelajar dan bergraduasi pada 2010.

The New York Post melaporkan jurucakap Columbia sudah dihubungi tetapi enggan mengulasnya.

 

 

malaysiakini

patut lah mahathir keling kutty pun boleh kata hanya orang bodoh otak lembu aje yang masih mengampu UMNO-BN.....presiden parti PPP ( pundek x3 ) tak lepas peluang tompang sekaki....!!!!

Posted: 11 Jun 2012 10:15 AM PDT

Patutlah Tun Mahathir kata hanya yang bodoh saja bersama UMNO/BN kini.. memang benar rupanya.. korang bacalah apa Presiden PPP dari BN ni kata..

Cadangan melaksanakan penggunaan dakwat kekal dalam sistem pilihan raya
adalah langkah ke belakang dan ibarat "kembali ke Zaman Batu", kata
Presiden Parti Progesif Penduduk (PPP) Datuk Seri M Kayveas.

Menurutnya, negara seperti India dan Pakistan melaksanakan sistem dakwat
kekal kerana mereka tiada sistem pendaftaran warganegara yang
sistematik seperti MyKad di negara ini.

Dakwanya lagi, langkah itu juga adalah membazir dan akan menakutkan sesetengah pihak untuk keluar mengundi.

"Gadis-gadis cantik dengan kuku mereka yang dirias rapi, mereka tidak akan keluar dan mengundi.

"Adakah mereka akan menyembunyikan (jari yang dicalit dakwat kekal)
selama tiga bulan dari teman lelaki mereka?" kata Kayveas secara
berseloroh di Konvensyen PPP Wilayah Persekutuan petang tadi.

Dalam ucapannya, Kayveas turut menempelak Pakatan Rakyat yang menurutnya
berkempen "setiap malam selama 365 hari" tetapi mempertikaikan tempoh
kempen sedia ada selama tujuh hari.

"Saya nak cadangkan kepada
SPR (Suruhanjaya Pilihan Raya), kalau hari ini calon dinamakan, esok
kita mengundi," katanya separa serius disambut gelak tawa kira-kira
1,000 perwakilan dalam Dewan Tun Ismail PWTC.

'TEKUN pada parti tertentu saja'

Dalam ucapan sama, Kayveas turut membidas penggunaan media sosial yang
menurutnya digunakan golongan muda yang dipengaruhi pembangkang untuk
menyebarkan "maklumat yang tidak betul" tentang kerajaan.

"Sekarang pembangkang punya cara, bangun pagi buka laptop fitnah orang.

"Empat puluh peratus rakyat Malaysia guna media sosial tetapi kebanyakan maklumat dalam media sosial tidak betul," katanya.

Sementara itu, Pengerusi PPP Wilayah Persekutuan, Datuk A Chandrakumanan menggesa kerajaan mengkaji semula pemberian pinjaman Tabung Ekonomi Kumpulan Usaha Niaga (TEKUN) yang menurutnya disalurkan hanya kepada "parti tertentu sahaja".

"Pemberian pinjaman TEKUN perlu dikaji semula kerana ia hanya diberi melalui parti tertentu dan
kami harap perlu diberi melalui semua parti.

"Saya fikir kita akan dapat lebih banyak sokongan (rakyat) dengan cara itu," katanya
tanpa menamakan secara khusus parti yang dimaksudkannya.

besar punya pukimak kafir lahanat UMNO.....ada ke patut....Menteri Umno Ugut Untuk Menggulingkan Raja Raja Melayu ....!!!!

Posted: 11 Jun 2012 10:08 AM PDT

Seorang Kerabat Diraja Negeri Sembilan, mendedahkan Almarhum Yang Dipertuan Besar Negeri Sembilan, Tuanku Ja’afar Tuanku Abdul Rahman pernah menerima panggilan ugutan dari seorang menteri kanan Umno pada tahun 1993.

Tunku Harny Tunku Hanan, anak saudara kepada Almarhum Tuanku Ja’afar, berkata panggilan tersebut dibuat ketika isu pemindaan Perlembagaan terhadap kuasa Raja-raja Melayu pada tahun itu.

Tunku Harmy Tunku Hanan berkata beliau mengetahuinya setelah diberitahu oleh Almarhum Tuanku Ja’afar sendiri melalui satu panggilan telefon.

“Jadi tuan-tuan, ada suatu malam kira-kira jam 11.00 malam, saya mendapat satu panggilan telefon daripada Almarhum Tuanku Jaafar masa tu dia adalah Timbalan Yang Dipertuan Agung.

“Dia tanya, Harmy buat apa tu? Tak tidur ke? Belum Tuanku.

“Ni esey ni dapat panggilan telefonlah. Telefon apa Tuanku?

“Tadi ada senior minister baru telefon sekejap tadi, dia kata, Tuanku … kalau Tuanku tak hendak sain isu (pindaan) perlembagaan ini, saya akan tiupkan seruling pemberontakan di seluruh negara.

“Raja-raja Melayu akan saya seret ke jalan raya dan akan kami campakkan ke dalam kawah,” ujar Tunku Harmy yang enggan mendedahkan indentiti menteri kanan itu.

Tunku Harmy berkata demikian ketika berucap dalam program “Diskusi Isu Terkini Lembah Pantai” semalam.

Menurut Tunku Harmy, tindakan menteri kanan tersebut membuktikan sikap sebenar pemimpin Umno-BN yang tidak menghormati Raja-raja Melayu.

Tambah beliau, ketika itu pemimpin Umno-BN mengadakan kempen menjatuhkan maruah Raja-raja Melayu di seluruh negara.

Tunku Harmy turut menggesa masyarakat memikirkan perkara yang sanggup dilakukan pemimpin Umno-BN terhadap rakyat sekiranya mereka terus berkuasa.

“Itu Raja, yang tuan-tuan hormat dia nak masukkan ke dalam kawah. Yang tuan-tuan ni disiang-siangnya, disalai-salai, dibuang, diberi makan anjing,” kata beliau.

Tunku Harmy yang merupakan sepupu kepada baginda Dipertuan Besar Negeri Sembilan hari ini, Tuanku Muhriz Tuanku Munawir.

beri rasuah 1 malaysia 2 nd round....mulut SPR dan SPRM membisu di sumbat pelir najib dan tetek rosmah....!!!!

Posted: 11 Jun 2012 10:02 AM PDT

Tmbalan Perdana Menteri, Muhyiddin Yassin baru-baru ini dilaporkan telah membentangkan kepada kabinet agar program Bantuan Rakyat 1Malaysia atau BR1M bernilai RM500 kepada rakyat yang berpendapatan bawah RM3000 diberikan lagi untuk kali kedua.

Kemudian Najib telah menyambut saranan itu dengan berkata, kerajaan sedia menimbangnya demi kepentingan rakyat yang didapati banyak terbeban dengan kenaikan harga barang serta kos sara hidup yang meningkat.

Jika BR1M ini mahu diberikan lagi, ia tentunya akan dilaksanakan sebelum pilihanraya umum yang dijangka akan diadakan September atau mungkin awal tahun hadapan.

Kesediaan Najib mahu memberikan lagi bantuan RM500 kepada rakyat tentunya memberi gambaran bahawa bantuan sebelum ini tidak cukup berkesan untuk menarik sokongan rakyat.

Dengan tindakan Najib menaikkan harga minyak beberapa kali, menaikkan harga gula sebanyak empat kali, menaikkan tarif letrik serta memotong subsidi beberapa barangan pengguna sejak tiga tahun lalu, memanglah diakui bahawa pemberian RM500 tidak banyak meringankan beban rakyat. Dengan nilai RM500 itu di ketika harga ikan, sayur dan semua barangan keperluan harian lainnya sentiasa meningkat, ia mungkin habis untuk sekali atau dua kali mengunjungi hyper market sahaja.

Ia juga mungkin hanya cukup untuk perbelanjaan dapur bagi tempoh tidak sampai sebulan bagi sebuah keluarga miskin yang mempunyai anak seramai lima atau enam orang.

Bukanlah rakyat tidak bersyukur dengan pemberian itu tetapi oleh kerana di ketika rakyat diberikan hanya RM500 sejak lebih 50 tahun UMNO memerintah, pelbagai berita mengenai amalan rasuah, penyelewengan dan pembaziran yang meibatkan pemimpin termasuk Najib dan keluarganya juga, lantas menjadikan pemberian itu yang diharapkan mampu menjelmakan sokongan kepada UMNO dan BN tidak menjadi kenyataan.

In kerana rakyat merasakan nilai itu terlalu kecil atau sekadar untuk menutup kepincangan yang kian bermaharajalela sahaja. Najib yang kini sedang berkira-kira memilih tarikh yang sesuai untuk mengadakan pilihanraya tentunya kebingungan kerana BR1M kali pertama tidak mendatangkan impak seperti yang diharapkan.

Lantaran itu, timbullah idea untuk melaksanakan BR1M kali kedua meskipun tidak diketahui dari mana Najib mahu mengorek wang kali ini.

Jika BR1M kali pertama berjumlah RM500 dilihat tidak mendatangkan hasil seperti yang diharapkan, tidak mustahil BR1M kali kedua ini ditambah jumlahnya. Mungkin menjadi RM1000 atau RM2000. Jika RM500 juga jumlahnya pemberian kali kedua ini, hasilnya mungkin tidak seberapa.

Dengan pelbagai musim perayaan bakal menjelang tiba, BR1M kali kedua ini bukan saja bertambah jumlahnya tetapi ia juga menandakan tarikh pilihanraya bakal ditangguh lagi. Mungkin selepas Hari Raya atau awal tahun 2013. Yang penting piliharaya hanya akan diadakan selepas sejumlah wang tunai lagi dimasukkan ke dalam poket rakyat.

Untuk menang pilihanraya, Najib dipercayai sanggup bergolok bergadai dan berbuat apa saja.

Sejak kebelakangan ini, rating Najib di mata rakyat juga didapati merudum dengan teruknya. Selepas Bersih 3.0 dan perkhabaran perbicaraan kes kapal selam Scorpene akan diadakan di Perancis, rating Najib di mata rakyat telah menurun daripada 69 peratus pada bulan Februari kepada 65 peratus.

Jika dibandingkan rating Pak Lah ketika mengadakan pilihanraya umum 2008, kedudukan beliau ketika itu ialah 72 peratus sebagaimana yang dikaji oleh Merdeka Center. Dengan rating 72 peratus Pak Lah hilang majoriti dua pertiga, logiknya dengan rating hanya 65 peratus sekarang, sudah tentulah kedudukan Najib lebih parah lagi.

Ditambah dengan pelbagai isu, kebarangkalian untuk UMNO dan BN tumbang amat besar sekali.

Dengan kesediaan Najib untuk menimbang pemberian BR1M kali kedua ini mengesahkan bahawa kedudukan Najib, UMNO dan BN masih belum selamat lagi. BR1M kini dilihat sebagai satu-satunya talian hayat untuk menyelamatkan nasib dan masa depan UMNO.

BR1M kini sudah dianggap "rasuah yang halal" untuk membeli undi dan sokongan demi kepentingan UMNO walaupun wang itu adalah wang rakyat. UMNO memberi BR1M kepada rakyat seolah-olah wang itu datangnya daripada poket Najib atau kantung UMNO. Pemimpin UMNO berebut-rebut dengan masa mengadakan program untuk menyampaikan sumbangan itu sedangkan ia boleh disalurkan secara mudah melalui jentera kerajaan seperti Pejabat Daerah jika pemberian itu benar-benar diberi secara ikhlas dan tidak bersalut muslihat politik.

BR1M kini tidak lebih menjadi program "Beri  Rasuah  Satu Malaysia" menjelang pilihanraya dan jika rakyat menerima program ini dengan terus mengekalkan UMNO dan BN sebagai sebuah kerajaan, BR1M yang seterusnya hanya akan muncul kembali lima tahun akan datang sahaja. Tepuk dada tanyalah iman!

SPR tolong UMNOPORNO elak calonnya di sabotaj oleh geng sendiri....!!!!

Posted: 09 Jun 2012 10:26 PM PDT

Mansuh pamer bantah elak calon BN disabotaj

 


Kita tidak menolak keputusan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) memansuhkan proses pamer dan bantah adalah kerana bimbang calon-calon BN disabotaj ahli mereka sendiri.

Gerakan sabotaj itu wujud sejak 2008 lagi dan lebih ketara sejak kebelakangan ini sehingga Setiausaha Agung Umno Tengku Adnan Tengku Mansor mengeluarkan amaran keras kepada pihak yang beniat melakukan tindakan itu.

Malah , kenyataan pimpinan Umno bahawa calon yang akan bertanding pada pilihan raya kali ini tidak semestinya Ketua Bahagian, mampu menjuruskan sabotaj itu akan benar-benar berlaku.
 

Tindakan SPR itu menjelaskan bahawa wujud satu gerakan sabotaj kepada calon BN yang akan bertanding pada pilihanraya nanti dalam bentuk teknikal yang akan memberikan kemenangan tanpa bertanding kepada calon Pakatan Rakyat.
 

SPR cuba melindungi kemungkinan besar berlaku gerakan sabotaj dalam Umno-BN yang sememangnya telah berlaku sebelum ini..

Proses pamer dan bantah perlu bagi memastikan calon yang mewakili setiap parti itu bersih dari perkara-perkara yang menjejaskan diri sebagai calon.
 

Proses pamer dan bantah itu adalah satu tindakan untuk kita melihat bahawa calon yang bertanding itu bersih terutama dari segi bankrup serta tidak mempunyai rekod jenayah.

Apabila proses itu ada, kita boleh membantah kerana kita tidak mahu calon yang bertanding itu mempunyai rekod yang boleh menjejaskan beliau sebagai calon apatah lagi bila memenangi pilihanraya..

Keputusan terbaru SPR itu juga , jelas menunjukkan badan pilihan raya itu hanya berminat kepada isu-isu serpihan sedangkan perkara besar seperti daftar pemilih yang bersih, kebebasan media mahupun kerajaan sementara tidak diberi keutamaan.
 

Kenapa tidak memberi tumpuan kepada perkara yang menjaminkan pilihanraya bersih dan adil., SPR sepatutnya menyenangkan keadaan bukannya menyulitkan keadaan..


 


penyapu sial
 

Si botak spr ni cakap apa? Kenapa sibuk2 nak protect BN? Nak sabotaj ke apa ke... lantak dia orang le.

Apa kena mengena dgn spr?
 

Bermacam-macam cara dilakukan SPR untuk berpihak kepada UMNO BN.

Tetapi semuanya itu akan menjadi sia-sia..

Pengerusi dan Timbalan pengerusi SPR akan tetap menerima hukuman di atas segala kepincangan dan penyelewengan yang telah dilakukan.



menteri kesihatan tak sihat dapat percuma....sultan pulak kena beli.....mana dia pejuang melayu UMNO kepala BUTOH bila sultan kena kencing dan di lembukan....!!!

Posted: 09 Jun 2012 10:29 AM PDT

 

Pemberian nombor pendaftaran WWW15 kepada Menteri Kesihatan, Datuk Seri Liow Tiong Lai secara percuma membuktikan tender terbuka kerajaan Umno BN tidak telus...
Tender tersebut mudah dieksploitasi Menteri dan kroni mereka.Ia menimbulkan persoalan tentang tadbir urus kerajaan dalam tender terbuka. Menteri boleh memberi apa-apa arahan sesuka hati.

Jadi bagaimana rakyat boleh mempercayai tender terbuka kerajaan..Tiong Lai merupakan salah seorang yang berjaya membida 'nombor panas' berharga RM24,200 melalui tender terbuka Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ).

an nombor kenderaan rasmi kerajaan itu didakwa diurus oleh kementeriannya..Bagaimanapun, setelah dikritik pelbagai pihak, Tiong Lai mengakui ia diperoleh secara percuma kononnya atas hak istimewa Menteri.

JPJ perlu menjelaskan kepada pembida lain yang terpaksa membayar dengan harga penuh.JPJ   juga menjelaskan jika wujud arahan dalam urusan tersebut daripada Kementerian Pengangkutan.
Perdana Menteri juga , perlu menjawab dakwaan Tiong Lai berkenaan hak istimewa menteri mendapatkan nombor pendaftaran khas.

Kontroversi ini bermula selepas Tiong Lai menjadi sasaran soalan pemberita dengan berkata tidak membayar satu sen pun untuk mendapatkan nombor tersebut.Tiong Lai dalam tweetnya berkata, beliau telah dimaklumkan oleh JPJ bahawa beliau tidak perlu membayar harga bidaannya kerana nombor itu 'percuma'.

Bagaimanapun, ini bercanggah dengan laporan akhbar China Press sebelum ini yang memetik jurucakap JPJ Wilayah Persekutuan sebagai berkata, setiap orang yang membida nombor plat, perlu membayar untuk mendapatkannya..


Liow Boleh Dapat "WWW 15" Secara Percuma - JPJ

KUALA LUMPUR: Menteri Kesihatan Datuk Seri Liow Tiong Lai mempunyai tiga pilihan, termasuk mendapatkan nombor pendaftaran 'WWW 15' secara percuma, sesuai dengan kelayakan yang diberi kepadanya oleh kerajaan iaitu sebagaimana yang dipohon dengan pihak Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ).

Dalam satu kenyataan, Jumaat, Ketua Pengarah JPJ Datuk Solah Mat Hassan berkata Liow juga mempunyai dua pilihan lain iaitu membayar dengan harga tertinggi yang ditawarkan iaitu RM24,200 untuk mendapatkan nombor pendaftaran itu atau menolak tawaran tersebut jika tidak berminat.

Solah berkata JPJ menerima permohonan untuk mendapatkan nombor 'WWW 15' daripada Liow untuk kegunaan kenderaan rasmi melalui surat permohonan bertarikh 14 Mei 2012, iaitu pada hari terakhir nombor pendaftaran 'WWW' dibuka untuk bidaan.

Katanya Jawatankuasa Penilai Tempahan Nombor Pendaftaran Siri 'WWW' seterusnya memutuskan bahawa nombor pendaftaran itu ditawarkan kepada Liow dengan harga tertinggi iaitu RM24,200.

Beliau berkata JPJ juga memaparkan nama pembida berjaya kepada umum selaras dengan prinsip ketelusan yang diamalkan dalam pengurusan tempahan nombor pendaftaran.

"Ia juga kerana bidaan telah dibuat oleh orang ramai, sudah tentu mereka ingin tahu siapa yang memenangi nombor yang dibida. Pemenang bagi siri-siri sebelum ini juga kita paparkan," katanya. - BERNAMA




penyapu sial


Tiba-tiba kini dikatakan wujud surat permohonan untuk mendapatkan nombor 'WWW 15' daripada Liow untuk kegunaan kenderaan rasmi melalui surat permohonan bertarikh 14 Mei 2012, iaitu pada hari terakhir nombor pendaftaran 'WWW' dibuka untuk bidaan.

Dan atas hak istimewa menteri yang juga dari MCA, Liow boleh diberikan nombor bidaan itu secara percuma.Lansung tak menasabah.Ianya perlu disiasat. "Surat berkenaan" muncul dan tak mustahil ia dilakukan selepas isu ini meletup dan surat itu telah di back-datedkan.

Ini mengesahkan  wujud kong kalikong di dalam urusan tender ini , pengarah JPJ dan Menteri Pengangkutan termasuk Liow Tiong Lai akan jatuh tergolek akibat perbuatan "menipu" rakyat  dengan perbuatan keji sebegini...

Rugilah sultan johor bayar rm520k untuk www 1. Rupanya nombor ni boleh dapat percuma.

Kalau percuma kenapa tak umumkan awal...kesian DYMM dan Sultan Johor...sultan beta....itulah kelebihannya orang asing dari anak asal tanahair ini......macam tu ke Umno memperjuangkan Melayu dan Raja-raja....dasar pembohong...

Macamana harga tender boleh jadi RM24K kalau Liau Tong Lai tak membidanya? Siapa yang bida untuk dia? Ini yang seronok dengan kerajaan Malaysia sekarang ni. Jawapan yang diberi selalu pada tahap tadika atau rendah tapi dok cakap pasal transformasi.

HARAMJADAH. HARAMJADAH. HARAMJADAH. Kata Tok Jib pasal kerajaan dah hilang punca pendapatan. Yang paling kesian ialah Sultan Johor terutama Tunku Mahkota. Nak kau. Taraf lebih rendah daripada LiauTongLai. Cina kata, Liau tu habis dah.

Tak Sebut Pun Sudah Terasa Bau Babi Panggang.....!!!!

Posted: 09 Jun 2012 09:55 AM PDT



Ahli Parlimen Kapar, Manikavasagam mendedahkan mengenai pujukan dan tawaran untuk keluar parti yang dialaminya sejak beberapa tahun dahulu tetapi pendiriannya tetap utuh bersama Pakatan Rakyat.

"Sejak 2008, saya sudah senaraikan beberapa orang yang mahu saya keluar parti, sehingga sanggup menunggu berjam-jam di luar rumah saya. Mereka letak kereta di depan rumah saya.

"Hari ini, Exco Kerajaan Negeri Perak seorang wanita, saya tidak mahu beritahu namanya, tapi jika dia cabar saya, saya akan sebut semua nama dalam senarai saya yang datang ke rumah dan pejabat saya di Kapar. Semua saya ada," jelas beliau lagi...
Walaupun tanpa menyebut nama exco tersebut, semua orang dapat menghidu baunya... Bau Babi Panggang.....!!!!

projek kroni haramjadah....menteri raja tong taik ini tak jawab pun isu kontrak yang di perolehi anaknya....!!!

Posted: 09 Jun 2012 09:46 AM PDT



Menteri Pembangunan Wilayah dan Kesejahteraan Bandar, Datuk Seri Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin tidak menjawab persoalan berhubung
kontrak RM30 juta diterima anaknya

Jawapan Raja Nong Chik juga  tidak menafikan kontrak kepada Istijuara Sdn Bhd milik anak perempuannya, seperti dilapor portal Malaysiakini hari ini.
Nong Chik dalam jawapannya berkata projek bagi memasang dan menyelenggara kelengkapan latihan di Institut Kemahiran Belia Negara (IKBN) Bandar Penawar, Johor itu diberi pada 2006.

Manakala kontrak tersebut pula dimeterai pada 2010.
Isu utama bukan tahun kontrak itu dimeterai, tetapi wujud konflik kepentingan atas sebab penganugerahan kontrak berkenaan.

Malah, jawapan Raja Nong Chik menimbulkan banyak persoalan lain. Mengapa kontrak hanya dimeterai pada tahun 2010 sedangkan projek diberi pada tahun 2006?

Bagaimana jika terdapat masalah dari segi mutu dan prestasi (ketika projek berjalan)? isu  ini sama dengan National Feedlot Corporation (NFC) yang menerima pinjaman mudah RM250juta sebelum kontrak rasmi dimeterai.

Justeru kalau kerajaan Umno BN benar-benar telus dan mahu berubah, perkara ini mesti disiasat supaya nama beliau dapat dibersihkan...

17 Mei lalu, Keadilan Daily melaporkan, Kementerian Belia dan Sukan menganugerahkan kontrak bernilai RM30 juta kepada Istijuara Sdn Bhd bagi projek memasang dan menyelenggara kelengkapan latihan di Institut Kemahiran Belia Negara (IKBN) Bandar Penawar, Johor.

Turut dilampir salinan surat tawaran rasmi daripada Kementerian Belia dan Sukan kepada Istijuara bertarikh 24 Ogos 2010. Anak beliau, Raja Farhana Raja Nong Chik adalah salah seorang daripada dua pengarah syarikat itu.

Bila ada Sultan Jadi Begitu Bodoh....orang orang UMNO BONGOk pulak terlebih bodoh dari sultannya....!!!

Posted: 09 Jun 2012 09:35 AM PDT



Kadang-kadang Sultan boleh menjadi begitu bodoh. Apabila mereka boleh mendapatkannya secara percuma mereka menawarkan untuk membayar lebih daripada RM500,000. Dan kerana mereka membayar lebih daripada RM500,000 kini telah menjadi satu isu.
Jika mereka hanya membuat panggilan telefon dan menyelamatkan RM500,000 dengan mendapatkan nombor percuma, sepertimana jutawan perniaga Cina dan ahli politik Melayu kebiasaannya, maka isu tersebut tidak akan kecoh atau melalut.

Tiada siapa yang berkata Sultan menggunakan wang rakyat untuk membeli nombor. Tiada siapa yang berkata pembayar cukai membayar untuk nombor tersebut. Apa yang rakyat marah tentang mengapa membazir daripada RM500, 000 pada sesuatu nombor pendaftaran kereta, walaupun anda menggunakan wang anda sendiri dan bukan wang pembayar cukai? Ia adalah satu pembaziran, seperti mana ramai yang berkata.

Kita  pun tak paham lah...Kadang-kadang Sultan ni tak betul juga. Boleh dapat free pergi bayar. Buat apa? Sekarang kan dah kecoh?

Orang Johor dan Polis Johor sila baca tulisan ini. ...
Dan dipersilakan ambil tindakan bawah akta menghasut seperti mana mereka lakukan terhadap DS Nizar.

Sebelum ini penulis blog adukataruna.blogspot.com.my, Khairul Nizam dibebaskan dari tuduhan menghina Almarhum Sultan Johor.



hina  sultan .....orang orang UMNO BONGOK yang lebih bodoh dari sultannya...


Demo di Johor Bahru kecam kenyataan Nizar


 Yang hina Sultan Terengganu dulu kenapa tak kena??? 





penyapu sial


 Yb nizar hanya menyatakan pandangannya selaku rakyat jelata, adakah itu dikira derhaka?? Hangpa dok dinegara tanah melayu ker negara pasir sebutir ni? Lagipun, nizar dah pun meminta ma'af dgn sultan johor. Klau nak jadi kaki ampu pun, jgn la tunjuk sgt, malu woi! Hangpa yg dok buat demo ini lebih kurang dgn yg buat demo 'bontot' depan rumah ambeega tempohari. Yg buat kedua2nya sama adalah, bnda ntah apa2 yg dijadikan isu. Cuma yg lebih baik sikit demo dijohor ini adalah, hangpa x jaja maruah dgn tyg bontot pd satu malaysia sperti demo depan rumah ambeega...






HARGA SEBENAR RON 95 LAGI MAHAI DARI RON 97 ....KERAJAAN HARAMJADAH DAN PUKIMAK UMNO KENCINGKAN RAKYAT...APA KATA MENTERI PERDAGANGAN DALAM NEGERI DAN HAL EHWAL TIPU MENIPU?

Posted: 05 Jun 2012 05:51 PM PDT


Kerajaan mendakwa kualiti RON97 lebih baik berbanding RON95. Disebabkan kualiti yang lebih baik, kerajaan menetapkan harga runcit RON97 sebanyak RM2.90 seliter manakala RON95 yang kurang berkualiti pada harga RM1.90 seliter. Jika dilihat, memang jelas RON97 (RM2.90) berharga lebih RM1 daripada RON95 (RM1.90).
Tetapi, kerajaan juga begitu bangga menyatakan bahawa petrol RON95 telah diberi subsidi kerana rakyat diutamakan. Bukan sedikit tetapi subsidi dan cukai berjumlah RM1.45 terpaksa ditanggung oleh kerajaan bagi menetapkan harga runcit RON95 pada paras RM1.90 seliter.
Dengan harga RM1.90 seliter dan ditambah nilai subsidi RM1.45 seliter yang ditanggung oleh kerajaan, maka harga RON95 TANPA SUBSIDI ialah RM3.35 manakala RON97 yang lebih berkualiti tetapi TANPA sebarang subsidi hanya berharga RM2.90

Sekiranya kedua-dua gred petrol dijual TANPA sebarang subsidi, maka harga RON95 (RM3.35) lebih tinggi daripada RON97 (RM2.90). Petrol yang lebih berkualiti lebih murah daripada petrol yang kurang berkualiti!

Jika begitulah halnya, adalah lebih baik kerajaan menukarkan subsidi RM1.45 seliter yang diberikan kepada petrol gred RON95 (yang kurang berkualiti) dan memindahkan subsidi berkenaan kepada petrol RON97. Rakyat akan menikmati petrol yang berkualiti lebih baik dengan harga yang jauh lebih murah. Dengan kadar subsidi RM1.45, harga petrol gred RON97 dapat dinikmati oleh rakyat dengan harga RM1.45 seliter! (RM2.90 - RM1.45).

Dengan harga yang lebih murah dan Rakyat dapat menggunakan petrol daripada gred RON97 yang lebih berkualiti.... RON97 berharga RM1.45 seliter! Macam mimpi!

Tapi kerajaan Barisan Nasional seronok menipu orang-orang tua di kampung dan peneroka Felda dengan perkataan subsidi. Tak mengapa. Teruskan menipu menggunakan perkataan keramat 'subsidi' tetapi pindahkan subsidi berkenaan kepada petrol RON97. Ada berani?

Kalau tak berani, jangan ganggu Rakyat untuk menukar kerajaan yang dapat memberikan harga petrol yang lebih murah. Bukan susah pun kerajaan Pakatan nak lakukan... Pindahkan sahaja subsidi daripada RON95 kepada RON97. Tak perlu pakar kewangan untuk melakukannya..

Analoginya samalah dengan menjual kereta Proton yang berkualiti dengan harga yang lebih murah di luar negara manakala Proton yang kurang berkualiti dijual kepada rakyat di dalam negara dengan harga yang jauh lebih mahal. Haram jadah!!! (pinjam kata-kata Najib)
Siapa yang mahukan harga petrol RON97 berkualiti dengan harga yang lebih murah daripada harga RON95, JOM tukar kerajaan BN kepada kerajaan Pakatan Rakyat!

Patutlah DS Anwar berani dan konfiden memberi jaminan, "malam ini kita berkuasa di Putrajaya, esok kita turunkan harga petrol!"

Kepada pemuda-pemudi, abang, adik, kakak, cuba eksplen penipuan subsidi petrol kerajaan Najib ini kepada orang-orang tua di kampung-kampung, di pedalaman, Makcik Kiah, Makcik Jemah, Pak Seman, Pak Sudin di Felda-Felda. Mereka semua ada kereta dan motor yang menggunakan petrol.


blog.marhaen

tiong lai...lu sama lu punya sifu UMNO...lancau la lu sendili talak pasti siapa bayar lu punya ‘WWW 15’....

Posted: 05 Jun 2012 05:04 PM PDT



 geng penyamun UMNO....tak tau sape bayar....???.....kah kah kah....okey kalau lu tak boleh jawab wa kasi jawab...lu punya TONTO la....!!!!

Menteri Kesihatan Datuk Seri Liow Tiong Lai hari ini berkata beliau sendiri tidak pasti siapa yang membayar sejumlah RM24,200 bagi pendaftaran "WWW 15" yang dimenanginya dalam bidaan baru-baru ini yang menimbulkan kontroversi kenapa beliau membidanya untuk kereta rasmi beliau. Apabila disoal hari ini oleh pemberita siapa yang membuat pembayaran tersebut, timbalan presiden MCA itu mengesahkan Kementerian Kesihatan tidak membayar untuk nombor tersebut.

Namun bila didesak, beliau teragak-agak untuk menjawab sebelum berkata "tidak pasti, saya perlu semak semula." Presiden MCA Datuk Seri Dr Chua Soi Lek, yang turut hadir ketika sidang media di Ibu Pejabat MCA itu, dilihat cuba membantu Liow mengatakan "duit itu datang dari tangan kiri, ke kanan." "Bila saya membidanya, saya tidak memikirkan kos tersebut," kata Liow (gambar). Beliau turut mempertahankan dirinya dengan berkata "proses (bidaan) diuruskan JPJ" dan bidaan itu dibuat kerana perubahan kereta rasminya.

Beliau berkata, "semua menteri perlu ada satu nombor (plat), saya tidak merasakan pilihan itu pada mulanya." Beliau menambah "nombor itu tidak penting, apa yang utama adalah servis kepada rakyat." Pada 28 Mei, JPJ telah mengumumkan Sultan Johor, Sultan Ibrahim Ismail Sultan Iskandar, menewaskan bidaan hampir 10,000 pembida untuk WWW 1 dengan bidaan bernilai RM520,000. Turut didedahkan Liow telah memenangi bidaan tersebut untuk "WWW 15"    


penyapu sial  

 lancau la....tiong lai = soi lek.....lancau punya orang....dua dua kaki tibai betina dan wang rakyat...ini anjing cakap boleh percaya ka....sudah kantoi mau bikin alasan ka...kalau u sendiri @ kementerian lu sendiri tidak bayar...tentu lu punya TONTO bayar maaa....lu sendiri urus kontrek kerajaan....tak kan tak dapat punya....UMNO boleh dapat ...tak kan lu tak boleh dapat habuan maa...   sultan jadi penyamun....dia pun ikut jejak penyamun .....bazir duit rakyat.......elok la...kerajaan pun  kerajaan penyamun...kah kah kah....

janji dapat k-pop ....UMNO jual negara kepada PATI pun tak pe....!!!!

Posted: 04 Jun 2012 06:58 PM PDT

BUKTI UMNO JUAL NEGARA KAT PATI UTK BERKUASA!!!

mesti org umno akan kata"ade aku kisah...janji...K-POP"...hehe

Menteri UMNOPORNO Guna Duit Zakat Beli Babi

Posted: 04 Jun 2012 06:53 PM PDT

 

Jamil Khir, seorang Menteri UMNO, sanggup guna wang zakat untuk membela para pelaku dosa Qazaf. Dosa Qazaf ini jauh lebih besar dari makan babi. Kalau seseorang tu makan babi seekor, dosanya jauh lebih kecil berbanding menuduh zina tanpa empat saksi satu kali.

Ungkapan paling mudah adalah Jamil Khir telah mengguna wang zakat untuk beli babi.

Pertamanya, Saiful adalah pelaku dosa Qazaf. Dosa Qazaf adalah dosa besar. Cukup besar dosa Qazaf ini, lebih baik seseorang itu makan babi berbanding melakukan Qazaf.

Menteri UMNO, Jamil Khir, telah berusaha bersungguh-sungguh untuk menghalang kes Qazaf Saiful dari dibicarakan di Mahkamah Syariah.

JAWI, Jamil Khir dan Mufti Wilayah Persekutuan pula telah memperkenalkan satu asnaf baru, yakni, menghalang perlaksanaan hukum Allah.

Dengan kata lain, selepas ni mana-mana orang Islam hendak melanggan pelacur, beli beer atau wiskey, beli tiket Sports Toto, dipersilakan untuk membuat permohonan kepada Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan.

Mengapa tidak boleh? Saiful yang melanggar hukum Allah dengan jelas dan terang dibela oleh JAWI sampai ke tahap menggunakan duit zakat.

Kalau Jamil Khir seorang Islam yang benar, sudah tentu dia pastikan kes Saiful berjalan dengan lancar dan cepat.

Pentingnya Saiful dibicarakan di Mahkamah Syariah kerana untuk menghalang dosa Qazaf dari dilakukan oleh jutaan umat Islam di Malaysia.

Tapi, Jamil Khir melakukan sebaliknya.

Beliau menggunakan duit zakat ke arah MENGGALAKAN dosa Qazaf di kalangan umat Islam.

Atas sebab itu, kita cabar Mufti Wilayah untuk tunjukkan kitab mana yang izinkan penggunaan wang zakat bagi penyebaran amalan Qazaf di kalangan umat Islam?

Adakah jihad skrg ni termasuk menghalang perlaksanaan hukum Allah?

Ini lah  yang  panggil sebagai "AGAMA UMNO".

yang mana Jamil Khir  telah membelanja wang zakat untuk membuka sebuah rumah pelacuran.

Laknat Allah ke atas semua yang terlibat dalam salah guna wang zakat ini.

 

 

penyapu sial

 

PATUT LA ORG MISKIN ISLAM SUSAH NAK DAPAT BANTUAN ZAKAT...SENANG LAGI DAPAT BANTUAN GEREJA...HANCUS ISLAM CAMNI...SEMOGA ALLAH LAKNAT PEROMPAK2 AGAMA TU...APE2 HAL JAHANAMKAN & HANCUSKAN AMENO BARU BOLEH BUAT PERUBAHAN

Amalan songsang begini kalau org lain yg buat dia siasat menggunakan berbagai akta. Namun amalan UMNO walaupun bercanggah dgn Islam dianggap tidak songsang

Bila Najib kata, transfomasi ekonomi nya belum selesai- maksud yang sebenarnya ialah kekayaan negara ini belum selesai di bahagi bahagikan antara rakan2. Tony Fernandez dapat airline business, anak Dr Mahathir dan Shahril dapat bisnes minyak dan gas, Gamuda dapat infrastructure, Syed Mokhtar dapat itu dan ini, YTL , Taib mahmood dapat billion hasil menjarah Serawak.

Robert Kuok punya syarikat akan dapat bisness pemasaran hasil2 dari FGV. Menteri dan kroni dapat untung kutipan tol berbillion rm.Bila ini semua selesai, maka transformasi ekonomi Najib selesai. Dan kemudian, dia akan ada wang yang banyak untuk membeli kesetiaan dan sokongan orang Melayu.Umno bahagian dan cawangan sedar dan insaflah anda tidak mendapat apapun yang untung adalah pimpinan UMNO dan kroninya sahaja.

Jadi Hancur Kerana Sertai Barisan Nasional.....kah kah kah

Posted: 04 Jun 2012 06:41 PM PDT

 

Bukan hanya PAS yang hancur kerana menyertai Barisan Nasional, tapi Parti Progresif Rakyat (People's Progressive Party atau PPP) juga menghadapi nasib yang sama dengan PAS.

Ini berdasarkan temuramah bekas Presiden PPP bersama FREEMALAYSIATODAY. Mengikut SI RAJAH, mantan Presiden PPP, populariti serta pengaruh PPP menjunam jatuh selepas mereka menyertai BArisan Nasional.

Sebelum ni,  hanya PAS sahaja yang tersiksa dan terbahana akibat meneyertai Barisan Nasional. Rupanya2 PPP pun menghadapi nasib yang sama dengan PAS.

Bagi PAS, kemasukan PAS ke Barisan Nasional menyebabkan PAS BERHENTI menggunakan isu "Negara Islam". Akibat dari penyertaan PAS ke dalam BArisan Nasional, pemimpin2 PAS telah berhenti menggunakan isu NEgara Islam sama sekali.

Dengan kata lain, kali terakhir PAS menggunakan isu Negara Islam adalah pada pilihanraya 1969.Kemasukan PAS ke dalam Barisan Nasional menyebabkan PAS hilang kredibiliti untuk menaikkan isu Negara Islam.

Sama seperti PPP yang sudah tidak boleh membawa agenda sosialisma dan imej pembela orang miskin mereka akibat masuk ke Barisan Nasional.

Hasan Ali tidak tau sejarah ini. Dia ke sana ke mari menjaja kononnya PAS telah membuang agenda Negara Islam. Hakikatnya, PAS berhenti menggunakan isu Negara ISlam LAMA sebelum PAS bersama dengan Pakatan Rakyat.

Cumanya segala sokongan kepada PPP di Perak itu telah berpindah kepada DAP. Sokongan kepada PAS sebelum masuk BN telah berpindah balik kepada UMNO selepas PAS ditendang dari BN.

Juga, ada cyberuk2 UMNO kerap meninggalkan komen kononnya dulu mereka sokong PAS kerana memperjuangkan Negara Islam. Hakikatnya, mereka ini cyberuk2 UMNO yang dibayar oleh UMNO untuk berbohong. Mereka2 ini juga penganggur kerana tiada siapa mahu mengambil mereka bekerja dan terpaksa cari kerja dengan menipu.

Prof Dr Nasoha JIN otak lembu mengajak supaya memuliakan bapak syaitan UMNOPORNO....dan mengeji ulamak yang mengajak kepada pemerintahan cara hidup islam....!!!

Posted: 04 Jun 2012 06:01 PM PDT

prof gila otak lembu yang mempertahankan UMNOPORNO sebagai parti yg mengamalkan ajaran islam dan ahli syurga ( dunia aje )....tergamak mensyaitan kan nik aziz...apa hang lebih mulia dari nik aziz kah..???...kah kah kah


ini politik babi yg nak di amalkan oleh prof gila buntut UMNO...!!!
sampai tidak faham langsung apa yang hendak diulasnya mengulas perkara tersebut..

Menurut Prof ini gaya hidup yang diamalkan oleh TG Nik Aziz adalah gaya hidup Syaitan, Iblis dan Dajjal kerana beliau (TG Nik Aziz) mengajak manusia kepada lain kepada Allah..
najib dan UMNO tu gaya hidup apa...???

prof lancau ini...kalau nak jilat buntut najib dan UMNO janganlah melampau sangat....cukuplah dengan bapak judi dan bapak syaitan....ayah pin....prof kangkung , prof tungeng ...datuk temberang dan macam macam kerabat iblis dan syaitan dalam UMNO..

dia nie  nak  tambah lagi diri dia sendiri sebagai  prof iblis dan syaitan yg memberi FUCK WA....!!!!

 

 

penyapu sial

 

la   bangsa JIN  UMNO rupanya....!!!!

Professor nie yg dajjal. Dari universiti mana tu!... Kita boikot universiti tu. Biar dia takde gaji

Prof PUKIMAK hang...langsung tak layak jadi prof..mulut macam dajjal...jin tanah...bangsat
rupa macam  ahli jemaah tabligh  aliran iblis dan syaitan....bapak syaitan dan iblis  ada juga kopiah  dan janggut  sejemput macam dia...kah kah kah....!!!

Tiada ulasan: