Jumaat, 29 Jun 2012

Pahang Daily Online

Pahang Daily Online


Nik Amar: PAS Tolak Khabar Angin Konon Nik Aziz Tanding Parlimen, Beliau Kekal Di DUN Chempaka

Posted: 29 Jun 2012 01:24 AM PDT

KOTA BHARU 29 Jun - PAS menolak khabar angin bahawa Mursyidul Amnya, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat akan bertanding di kerusi Parlimen seterusnya mewariskan kerusi Menteri Besar kepada muka baru. Sambil menyifatkan dakwaan itu sebagai karut, Timbalan Pesuruhjaya III Pas Kelantan, Datuk Mohd. Amar Nik Abdullah (foto) berkata, ia juga hanyalah spekulasi liar menjelang Pilihan Raya Umum Ke-13. Beliau yang juga Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Islam, Pendidikan dan Dakwah negeri berkata, kepimpinan parti peringkat negeri dan Pusat sepakat putuskan Nik Abdul Aziz akan kekal bertanding di kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Chempaka seterusnya mengepalai pentadbiran Kerajaan Negeri Kelantan. "Cerita-cerita itu tidak ada asas langsung, kita sudah buat keputusan Tuan Guru (Nik Aziz) akan kekal bertanding, memimpin parti dan kerajaan negeri, itu keputusan parti peringkat negeri dan Pusat, sangat-sangat jelas," katanya. Beliau berkata demikian selepas kuliah pagi di Pejabat Badan Perhubungan PAS negeri, di sini hari ini.

Panas: "Ambiga" Di Temui Mati Rentung Akibat Di Bakar Depan Rumahnya Di "Ampang" Malam Tadi!

Posted: 29 Jun 2012 01:17 AM PDT

Belum pun reda isu anggota Parlimen Sri Gading, Datuk Mohamad Aziz membuat kenyataan supaya pengerusi bersama Bersih 3.0 Datuk S. Ambiga digantung kerana menderhaka kerana menjadi penganjur himpunan tersebut, tiba-tiba kita dikejutkan dengan berita "Ambiga" dijumpai dalam keadaan rentung selepas diserang dan dibakar di hadapan rumahnya di Apartmen Mesra Prima, Kampung Ampang Campuran, Ampang malam tadi. Apapun, Ambiga yang dimaksudkan itu bukanlah Datuk S.Ambiga tetapi orang lain yang mempunyai persamaan nama dengan Ambiga sebenarnya. Beliau yang merupakan seorang kerani bank yang baru dua minggu mengikat tali pertunangan. Timbalan Ketua Polis Daerah Ampang Jaya, Supt Nazri Nawawi dalam pada itu berkata ketika kejadian mangsa baru pulang dari kerja di sebuah bank di Medan Pasar pada pukul 10.15 malam. Info


Ambiga digeruni, apabila berjaya himpun ratusan ribu rakyat di Bersih 3.0
[Pasti ramai yang terkejut dengan berita panas ini. Sememangnya ketika ia disiarkan dalam berita TV sebelum itu, begitu ramai yang menghubungi kami untuk mendapatkan kepastian. Apapun, rupanya yang menjadi mangsa jenayah itu bukanlah Datuk S.Ambiga tetapi orang lain. Sementara itu Datuk Mohamad Aziz semalam juga telah menarik balik kenyataannya terhadap Penegrusi Bersih 3.0 itu. Beliau berbuat demikian selepas Timbalan Yang Dipertua Dewan Rakyat Datuk Dr Wan Junaidi Tuanku Jaafar memohonnya menarik balik kenyataan itu walaupun memutuskan kenyataan Mohamad itu bukan suatu kesalahan kerana ia hanya suatu persoalan dan tidak bersifat perkauman mahupun ugutan. Semoga Datuk S.Ambiga selamat serta tiada sebarang "insiden tidak diingini" hendaknya].

Ustazah Asni, Sham Kamikaze & Ustaz Don Daniyal Dalam Bual Bicara "Ombak Rindu" TNB Malam Ini

Posted: 29 Jun 2012 01:13 AM PDT



Pakatan TNB Kuala Lumpur dan Persatuan Kebajikan Pekerja Islam TNB Kuantan bakal menganjurkan satu program forum "Ombak Rindu" di Dataran Wisma TNB, Jalan Gambut, Kuantan, jam 8.45 malam ini. Program bual bicara itu akan menampilkan Ustazah Asni Abu Mansor, artis Sham Kamikaze dan pendakwah Ustaz Don Daniyal bersama moderator Ustaz Badlishah Alaudin. Semua di jemput hadir.

Lapan Hari Mogok Lapar, Apa Jaminan Menteri !!

Posted: 29 Jun 2012 12:15 AM PDT

Tiada ulasan: