Nuffnang

Pengikut

A Mum Of Three Mohd

sumber :-

A Mum Of Three Mohd


Got money... Got Pilihan raya

Posted: 04 Jun 2012 12:18 AM PDT


Ramai bertanya.... bilakah pilihan raya akan diadakan??

Banyak spekulasi tentangnya sebelum ini semuanyer tinggal spekulasi saja. Satu pun tak menjadi kenyataan.

Tapi.... banyak juga yang akan ketawa apabila diajukan soalan tentang tarikh PRU 13. 

Kah kah kah kah kah....

Najib tak berani nak bikin pilihan raya lagi. Banyak sebab...

Dia tak yakin dia boleh menang dalam suasana rakyat banyak membencinyer. Popularitinyer merudum. Banyak kes-kes rasuah dan skandal peribadi yang menghantuinyer. On top of that..... UMNO/BN dilihat sebagai tidak mempunyai ongkos untuk membiayai perbelanjaan mereka bagi menghadapi pilihan raya. 

Hahahahaha.... UMNO kalau tak berduit... kalau pokai... tak boleh menang punyer. Sebab, mereka dah terbiasa main dengan duit. Bagi para penyokong mereka.... no money, no undi. No money.... no kerja. Semua main duit beb!! Tak der duit kalu... pincanglah tenaga dan perjalanan jentera pilihan raya mereka. Tak sior mereka nak buat kerja.

Puak-puak UMNO dari yang dok di atas dan juga yang bawahnyer.... bertuhankan duit belaka. Jadi.... no money.... semua pasti takkan menjadi.

Lantas, untuk dapatkan wang segera... para penerokalah jadi mangsa mereka. Penyenaraian Felda Global Ventures Holdings (FGVH) milik para peneroka FELDA yang sahamnyer dijual dalam kedaaan tergesa-gesa seperti yang dilaporkan di sini, akan memberikan UMNO/BN wang untuk membiayai kos pilihan raya ke 13 nanti.


Mungkin selepas ini barulah Najib akan berani untuk mengumumkan tarikh pilihan raya, kot??

Hahahahaha...

Got money.... baru got pilihan raya!!

Apa punyer samdol ler TPM 1 Malaysia ni??

Posted: 03 Jun 2012 05:30 PM PDT


Dianggarkan 100 hingga 150 ribu rakyat Malaysia hadir pada Himpunan Hijau di Stadium Darul Aman, Aloq Staq Kedah.

Uuuu.... giler tu!!

Aha, memang giler. Gilerr punyer perhimpunan, yang bikin ramai para pemimpin UMNO giler termasuklah TPM 1Malaysia.

Mengapa aku kata dia gilerr??

Sebab... dia kata mereka yang pergi ke perhimpunan itu dibayar. [sini]

Kah kah kah kah kah....

Weyyy... You ingat perhimpunan itu, UMNO punyer perhimpunan, ke??

Yang suka main-main duit dan bayor-bayor ni kerja UMNO. Kalau UMNO yang bikin perhimpunan, ya... yang diangkut kena bayor. Tapi.... Pakatan Rakyat punya perhimpunan, kitorang tak main ler bayor-bayor ni, ya?? 

Pakatan Rakyat, parti miskin... mana ada duit nak bayor-bayor. UMNO lain ler.... banyak duit. Kroni tu sponsor... kroni ni sponsor. Duit rasuah tu.... Duit rasuah ni... Macam mana tak kaya?? Macam mana tak bayor??

Haishhh... tak bayor kalau, orang tak pergi. Malu ler... kan?? UMNO, kan ke suka tunjuk gah?? Kan.. kan... kan... Malangnyer, di sebalik gah.... UMNO sedang goyah!!

Kah kah kah kah...

Muhyiddin.... Muhyiddin.... Just because UMNO gemor bayor-bayor, jangan ingat Pakatan Rakyat pun buat kerja bodoh macam tu. Kita tak macam tu tau. Para penyokong kita tak bangsat macam juak-juak dan para penyokong UMNO.

Kerja bagi rasuah kepada para penyokong untuk hadir sesuatu perhimpunan bukan amalan Pakatan Rakyat. Itu amalan UMNO ler...!! Dulu kini dan selamanya, macam tu ler...

Sekian dimaklumkan.

Terdesak wal Nazak

Posted: 03 Jun 2012 09:40 AM PDT



Kalau tak menipu bukan UMNO namanyer
Kalau tak ugut.... not UMNO maa...


Ugut.. ugut ni..... petanda 'orang' yang terdesak wal nazak
Nak mampooss, wa cakap lu!!

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT