Khamis, 7 Jun 2012

KRAI Utara

KRAI Utara


oh! highway kuala krai kota bharu...jangan tinggal kenangan

Posted: 06 Jun 2012 10:00 AM PDT

Orang tanya gua, bro. lu yakin tak kita boleh siapkan highway kota bharu kuala krai ni dengan cara ni. wa tanya dia cara mana? ertinya bukan lah wa tak tau maksud dia tapi sengaja ingin kepastian, dia cakap dengan cara yang kita minta derma ngan rakyat jelata.

wa tanya lagi, lu yakin tak boleh siap? " tak tau laaaa....rasa tak yakin laaa, xpernah dibuat orang getusnya"

oh! mudah saja jawapan bagi soalan kecik begini terbit lintasan hati gua.

well, bagi gua, wa tak berani nak cakap juga, takut nanti wa mendahului allah sedangkan jawapan sebenar dia lah yang ariff.

tapi, sebagai umat islam, kita kena sangka baik, maka jawapannya gua yakin, pasalnya niat yang baik kena pula dengan cara terbaik pasti tuhan tolong.

gua lontarkan ide ini, dalam berusaha untuk kutip derma itu takkan ada insan yg sanggup tolak  kebaikan yg pasti di balas kebaikan, itu janji tuhan.

bukan susah pun, jika jumpa sahabat rakan kita cakap, percayakah kamu akan ajaran islam, dan ingatkah kita kebaikan bersedekah, sebagaimana perumpamaannya setangkai gandum yg menghasilkan ribuan gandum yg lain?

cuba tuan2 fikir, andai seringgit tuan derma, dan pahalanya tuhan berikan seringgit utk. sebuah kenderaan yg menggunakan jalan tersebut, maka kalau seratus bagaimana? dan kalau setahun di darab dengan seratus sudah berapa tuan dapat.....itulah keberuntungan yang besar!

nantinya tidak hanya anak kelantan saja yg akan menderma, orang islam seluruhnya akan berbuat kebaikan yg mudah ini.

Tiada ulasan: