Selasa, 26 Jun 2012

Blog-list Malaysia

Blog-list Malaysia


TERKINI - BEKAS TIMBALAN PENGARAH JAKIM MASUK PAS

Posted: 26 Jun 2012 01:09 AM PDT



Bekas Timbalan Pengarah JAKIM yang juga bekas Timbalan Setiausaha Kerajaan Negeri Pulau Pinang Haji Yusof Hassan (gambar) menyertai PAS dengan menyerah borang keahlian PAS kepada Tuan Guru Presiden PAS sebentar tadi di Pejabat Agung PAS Jalan Raja Laut.

Zahid Pertahan Tindakan Isteri Hantar 16 SMS Kepada Presiden Punggung

Posted: 26 Jun 2012 12:58 AM PDT

Menteri Pertahanan Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi menjelaskan bahawa SMS yang dihantar isterinya kepada Presiden Persatuan Veteran Tentera Melayu (PVTM), Mohd Ali Baharom, berhubung perhimpunan yang dirancang pertubuhan itu bukanlah satu ugutan.

Sebaliknya, ia lebih kepada satu nasihat, kata menteri itu ketika diminta mengulas 16 SMS kiriman isterinya itu, seperti yang didakwa Mohd Ali.

Beliau juga mengakui bahawa Mohd Ali dan isterinya mengenali antara satu sama lain dan berasal dari kampung yang sama.


"Jadi isteri saya nasihatkanlah kepada Ali, tetapi Ali hanya ambil satu ayat sahaja, yang saya baca balik, itu bukan satu ugutan. Mengapa dia rasa ugutan? Sebab Ali, dia biasa ugut orang, jadi bila dia kena lagu tu, dia rasa terugutlah.

"Pada hal, saya tidak fikir, mengapa isteri saya nak ugut Ali, seorang presiden sebuah persatuan yang besar yang didokong termasuk balu-balu tentera," katanya sinis.

Beliau berkata demikian ketika ditemui di bangunan parlimen pagi ini.

Ahmad Zahid juga menafikan dakwaan Mohd Ali bahawa beliau akan bercuti ke sebuah kem di Mersing pada 29 Jun.

"Dalam jadual saya, saya tidak pergi ke Mersing. Janganlah tipu kepada media, jangan tipu rakyat. Dalam hal ini kalau nak berkhidmat kepada tentera, berkhidmatlah dengan jujur.

"Saya tidak mahu gaduh dengan orang-orang yang kurang betul, nanti saya jadi tidak betul jugak," katanya.

Sambil menegaskan PVTM berhak untuk mengadakan demonstari, Ahmad Zahid bagaimanapun berkata: "Kalau dia (hendak) mengadakan demonstasi, itu hak dia untuk mengadakan demonstrasi cara aman. Itu saya serahkan (kepadanya)."

Mohd Ali pada Jumaat lalu mendakwa, demonstrasi PVTM yang dirancang untuk diadakan pada 29 Jun itu dibatalkan kerana Ahmad Zahid akan bercuti di sebuah kem di Mersing pada tarikh tersebut.

Terdahulu ketika ditanya dalam sidang media di bangunan Kementerian Pertahanan, Ahmad Zahid berkata beliau tidak mengenali PVTM mahupun Mohd Ali yang juga popular dengan nama Ali Tinju.

"Siapa mereka itu?" soalnya kembali ketika ditanya mengenai tuntutan persatuan berkenaan - antaranya untuk mendapatkan elaun sehingga RM1,000 kepada bekas tentera berusia lebih 60 tahun.

"Saya tidak pernah kenal dia," katanya lagi.


Tindakan Ganas Puak-Puak Bodoh Yang Tak Mahu Duit Royalti Dikembalikan

Posted: 25 Jun 2012 09:43 PM PDT

KOTA BHARU: Ketika Gabungan Profesional Tuntut Royalti, Pendaratan Minyak dan Gas ke Negeri Kelantan (Royalti), Nazri Deraman menyerahkan memorandum sokongan terhadap tuntutan royalti kepada Exco Kerajaan Kelantan, Datuk Husam Musa pada jam 10.45 pagi di hadapan pagar pejabat SUK, ada pihak yang membaling kayu.

Pihak polis sempat merampas kayu berkenaan.

Semasa pihak kumpulan Royalti (R) membacakan doa yang dipimpin oleh Ustaz Ikhwan, kumpulan MTRK memasang muzik.


Ramai yang duduk dan mengaminkan doa tersebut sementara kumpulan satu lagi hanya asyik menyebut 'air' dan 'rakyat'.

Begitupun, suasana terkawal dan himpunan menyokong tuntutan royalti berakhir kira-kira jam 11.00 pagi.

Ada pihak melepaskan asap kuning di tepi jalan sebelum itu.

Pada sebelah pagi tadi, suasana tegang di hadapan pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK) di sini apabila kumpulan menyokong royalti bertembung dengan Majlis Tindakan Rakyat Kelantan (MTRK).

Kumpulan menyokong tuntutan royalti berpuluh kali ganda daripada MTRK yang diketuai adik Ibrahim Ali.

Seorang penyokong menuntut royalti dicedera di muka dipercayai ditumbuk oleh penyokong Umno.

Ketika pemimpin tuntutan royalti berucap, kumpulan satu lagi memasang kaset dikir barat.

Ramai anggota polis berkawal di situ dan memberitahu kedua-dua pihak mendapat keizinan polis.

Ssementara itu, jalan raya sesak kerana kehadiran orang ramai semakin bertambah.

Semalam, aktivis Gabungan Profesional Tuntut Royalti, Pendaratan Minyak dan Gas ke Negeri Kelantan (Royalti), Jeming Hassan berkata, perhimpunan pihak tertentu dikatakan didalangi Tukar dan Majlis Tindakan Rakyat Kelantan.

"Perhimpunan dianjurkan Royalti (R) mendapat kelulusan polis bagi menyokong titah baginda Sultan mendaratkan gas di Kelantan.

"Sedangkan satu lagi didalangi Tukar dan MTRK yang cuba menyaingi perhimpunan anjuran Royalti. Jadi saya mahu Ulama Muda Umno, Ustaz Fathul Bari menjelaskan perhimpunan yang mana haram," katanya.


Contoh YB Pas Yang Bermulut Gatal

Posted: 25 Jun 2012 06:28 PM PDT


Inilah contoh kalau mulut tu gatal nak bercakap dan tak mahu mengikut arahan dari pucuk pimpinan... kemudian sekarang sebok nak saman lah nak itu lah nak ini lah... beliau ni ialah Ahli Parlimen Hulu Langat dari parti Pas iaitu Yb Che Rosli Che Mat yang konon nya beliau bosan dengan tindakan penyokong operasi loji nadir bumi Lynas yang menggunakan imejnya untuk kempen berkenaan termasuk dalam kartun, lencana dan kemeja-T... kah kah kah !.


Bosan apa nya Yb oiii... sendiri dah mengeluarkan kenyataan... apa pulak nak bosan... terima aje lah... sebab itu lain kali buat kerja kena gunakan kepala otak bukan nya kepala lutut... dan belajar dengar arahan dari pucuk pimpinan... kalau rasa ada yang tak kena pergi jumpa pucuk pimpinan dan cakap apa yang tak kena dengan sesuatu isu... bukan pergi berjumpa dengan TV3/4 untuk buat kenyataan... cara ini sebiji cara Yb Hasan Ali Jati... yang tak mahu dengar arahan... kenapa Yb tak ikut aje Yb Hasan Ali Jati.. kah kah kah !



Konon nya kata Yb kenyataan Yb berhubung operasi Lynas itu telah disalah tafsir... salah tafsir apa nya... dah terang dan jelas Yb menyokong operasi Lynas daripada temu bual yang dibuat oleh TV3/4... dan temu bual tersebut pun bukan dibuat tepi jalan... ia nya di buat di studio TV3/4 dan ditermuramah oleh Datuk Karam... dan untuk ke studio TV3/4... Yb terpaksa menggunakan kenderaan untuk kesitu... jadi jangan gunakan berbagai alasan untuk menidak kenyataan Yb... kalau perlu mohon maaf dengan rakan-rakan dalam Pakatan Rakyat (PR)... mohon aje maaf... kan senang !.

Kata Yb "Saya cuma kata bahawa, sebagai seorang saintis nuklear Saya mendapati kadar radiasinya rendah... dan tidak pernah mengatakan bahawa loji tersebut selamat kerana terdapat perkara lain yang perlu diambil kira, termasuk proses kimia... golongan yang menggunakan imej Saya dalam bahan kempen pro-Lynas dan tidak mendapat kebenaran Saya untuk berbuat demikian... jika mereka teruskan Saya mungkin saman".

Ok lah Yb kat sini Gua sertakan sekali video dari youtube yang di uploaded oleh AmenoWorld pada 24 Augus 2011... Yb tengok video ni elok-elok ok... kemudian buat keputusan sama ada boleh menang ke tidak kalau Yb saman... kah kah kah !... [sumber baca sini]

 

hemmmmm..... yb pas ni kalau adik gua lah atau anak gua dah lama gua ikat dia beb... belajar tinggi tapi masih bangang... orang nak berpolitik dia nak berpolitik... tapi asek nak bagi bola tanggung... apa hal lu yb... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

http://inderasipejuang.blogspot.com/2012/06/kalau-mulut-dah-gatal-ini-lah-jadi-nya.html


Takut Tak Sempat Jadi PM, Muhyiddin Meracau Lagi..

Posted: 25 Jun 2012 04:30 PM PDT

Beginilah apabila orang perasan bercakap! Bercakap tapi tak sedar apa yang terkeluar dari lubang mulut! TPM Muhyiddin Yasin 'menghasut' orang Melayu untuk konon bersatu mempertahankan nasib bangsa sendiri daripada ancaman yang dibawa kelompok tertentu konon daripada bangsa Melayu sendiri.

Ancaman daripada kelompok tertentu bangsa Melayu sendiri?

Nak ajak orang-orang Melayu agar pandai berdebat untuk membentuk fikiran yang cerdik, cerdas dan kritis – ini ancaman daripada bangsa sendiri ?


Nak ajak orang Melayu menjauhi sifat membazir yang sangat dibenci oleh ajaran Islam – ini ancaman daripada bangsa sendiri?

Nak ajak orang Melayu berakhlak mulia dengan menjauhi budaya fitnah, budaya video lucah, budaya samseng, budaya tunggeng buntot, budaya K-Pop tunjuk seluar dalam, budaya buat pilihanraya musim haji dan seumpamanya – ini ancaman daripada bangsa sendiri?

Nak ajak orang Melayu menentang rasuah, pecah amanah dan amalan kronisme dalam kalangan pemimpin Umno/Bn – ini ancaman daripada bangsa sendiri ?

Nak ajak orang Melayu menyokong pendidikan percuma untuk para pelajar hingga ke peringkat Universiti– ini ancaman daripada bangsa sendiri?

Nak ajak orang Melayu sokong penghapusan PPSMI – ini ancaman daripada bangsa sendiri?

Nak ajak orang Melayu menentang orang yang kata sekatan sementara PTPTN kepada pelajar Unisel yang ramainya pelajar berbangsa Melayu baru-baru ini, sebagai tindakan yang adil – ini ancaman daripada bangsa sendiri?

Nak ajak orang Melayu tuntut kembali Pulau Batu Putih dan tanah KTM di Singapura – ini ancaman daripada bangsa sendiri?

Nak ajak orang Melayu sokong hapuskan Tol – ini ancaman daripada bangsa sendiri?

Nak ajak orang Melayu sokong turun harga minyak yang mana kenaikan harga minyak sangat menekan kehidupan rakyat yang majoritinya bangsa Melayu – ini ancaman daripada bangsa sendiri?

Nak ajak orang Melayu menentang petualang-petualang yang menyebabkan ketirisan berbilon wang negara – ini ancaman daripada bangsa sendiri?

Nak ajak orang Melayu menentang pilihanraya yang dikendalikan oleh SPR Malaysia yang kotor dan tidak adil – ini ancaman daripada bangsa sendiri?

Nak ajak orang Melayu selamatkan tanah rezab Melayu di Felda dan di mana-mana dalam tanah air daripada digadai dan tergadai oleh tindakan Umno – ini ancaman daripada bangsa sendiri ?

Nak ajak seluruh orang Melayu (tambah pulak kini golongan artis antara yang mendahului dan ramai yang sedar dan insaf bahawa Islam adalah satu cara hidup) kembali mengamal Islam sebagai cara hidup – ini ancaman daripada bangsa sendiri?

Nak ajak orang Melayu terutama yang telah berusia dan yang telah bersara kembali menghabiskan sisa-sisa kehidupan dengan perjuangan menegakkan Islam dan mengerjakan dakwah – ancaman daripada bangsa sendiri?

Kalau semua itulah yang dikatakan ancaman dan ianya dipercayai sepenuhnya oleh orang Melayu, memang Melayu itu, Melayu bodoh!

Dan kalau semua yang tersenarai itu dimaksudkan sebagai ancaman kepada bangsa Melayu daripada bangsa Melayu sendiri, maka aku redha bangsa Melayu itu diancam dengan ancaman-ancaman itu! Dan aku adalah bersama dengan pasukan bangsa Melayu yang dimaksudkan 'pengancam' itu!

- GaramLada

Berita dipetik:

Orang Melayu Diseru Bersatu Hadapi Ancaman Kaum Sendiri - Muhyiddin

JOHOR BAHARU: Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata sudah sampai masanya Orang Melayu bangkit dan bersatu mempertahankan nasib bangsa daripada ancaman yang dibawa kelompok tertentu daripada bangsa Melayu sendiri.


Beliau berkata orang Melayu perlu teguh untuk menghadapi pemimpin yang mendukung ideologi yang bertentangan dengan agama, adat resam, cara hidup budaya bangsa Melayu kerana mereka hanya memikirkan soal politik daripada membantu kaum sendiri.


"Bagi saya sudah sampai masanya kita bangkit dan bangun mengukuhkan jemaah kita hari ini. Saya menyebut begini kerana saya sedar tentang ancaman yang dihadapi oleh kita yang datangnya dari puak-puak kalangan orang Melayu juga, membawa ideologi bertentangan dengan agama, adat resam, budaya cara hidup kita yang sudah terkanun sekian lama.


"Tindakan sesetengah pemimpin menyokong ideologi songsang seperti jika sokong parti berkenaan akan masuk syurga adalah fahaman yang merosakkan akidah," katanya ketika berucap pada Program Sembang-Sembang Bersama Pemimpin anjuran Pertubuhan Warisan Melayu Negeri Johor (Warisan) di sini, Sabtu.


Majlis turut dihadiri oleh Menteri Besar Johor Datuk Abdul Ghani Othman dan Presiden Pertubuhan Warisan Melayu Johor (WARISAN) Datuk Abd Rahman Yunos serta lebih 3,000 ahli persatuan itu dari seluruh negeri ini. Muhyiddin kerkata jika orang Melayu terus tidak bersatu untuk menentukan hala tuju bangsa, mereka akan tersisih daripada arus pembangunan lebih-lebih lagi dalam era dunia tanpa sempadan pada masa kini.


-
BERNAMA



Pak Lah Terlibat Dalam Skandal Penggubahan Wang Haram

Posted: 25 Jun 2012 06:38 AM PDT


GARA-GARA tidak berpuas hati kerana ditumbuk mukanya oleh blogger Umno si Papa Gomo, seorang blogger pro Umno yang menulis di blog Aku Peduli Apa, APA nekad akan mendedahkan skandal bekas Perdana Menteri Tun Abdullah Badawi.


Sebelum ini blogger berusia 53 tahun itu telah ditumbuk oleh Wan Azri (Papa Gomo) dikatakan kerana dendam lama rujuk sini [Papa Gomo tumbuk blogger Umno].

Blogger ini nampaknya sudah berpatah arang dengan pemimpin Umno, dilihat akan melancarkan perang ke atas mereka. Di blognya dia berjanji akan mendedahkan skandal bekas Perdana Menteri itu beberapa hari dari sekarang.

Kalau merujuk kepada gambaran yang diberikan, seolah-olah skandal yang bakal didedahkan adalah berkaitan dengan pengubahan wang haram yang dilakukan oleh Pak Lah pada PRU 11. Sama-sama kita tunggu dan lihat.

Banyak skandal pimpinan Umno di tangan blogger-blogger belaan mereka hanya tunggu masa untuk meletup. Macam hantu raya, bila tak bagi makan mulalah dia mengamuk habis tuan kena makan.

Dipetik dari - milosuam.blogspot.com/



PANAS - Ketua Pemuda Umno Arau Buat Laporan Status Phd Milik MB Mohd Isa Sabu

Posted: 25 Jun 2012 05:20 AM PDT

KANGAR: Seorang ahli Pemuda Umno Arau membuat laporan polis terhadap Menteri Besar Perlis, Datuk Seri Mohd Isa Sabu mengenai status ijazah doktor falsafah (Phd) beliau.

Syed Atif Syed Abu Bakar yang juga Ketua Pemuda Umno cawangan Bandar Arau membuat laporan tersebut di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kangar tengah hari tadi.


"Menteri Besar telah menggunakan gelaran itu dalam dokumen dan majlis rasmi kerajaan negeri dipercayai diperolehi dari sebuah institusi pengajian tinggi yang tidak mendapat tauliah atau akreditasi daripada agensi pemberi tauliah yang diamanahkan oleh kerajaan Malaysia mahupun kerajaan Amerika Syarikat.

"Saya membuat laporan ini supaya pihak polis dan kerajaan Malaysia menyiasat status Phd milik Mohd Isa atas dasar intergriti yang berkaitan dengan unsur-unsur jenayah penghinaan akademik yang serius dan menyalahi undang-undang negara," katanya dalam laporan polis tersebut.

Atif berkata, rakyat Perlis bercakap mengenai status Phd milik Menteri Besar itu.

"Sebelum ini, kami mengadakan peraduan menawarkan hadiah RM10, 000 dalam Facebook untuk membolehkan orang ramai mengesahkan status Phd tersebut.

"Bagaimanapun, selepas peraduan itu dibuat lawan web rasmi kerajaan negeri telah mengeluarkan gelaran Phd tersebut," katanya.

Ahli Umno Pauh, Abdul Halim Sani yang hadir sama di IPD Kangar hari ini mendakwa Mohd Isa menggunakan Phd dari Universiti New Port, Amerika Syarikat.

Bagaimanapun, menurut Syed Atif, universiti tersebut tidak wujud sama ada di Amerika Syarikat atau di tempat lain.


Lagi Sekali Umno Ketepikan Orang MELAYU !!

Posted: 25 Jun 2012 02:52 AM PDT

Ketua Setiausaha Negara Dr Ali Hamsa Minta Kakitangan Awam Tolak Pembangkang

Itulah masalahnya kalau orang bodoh melantik mamak mandaliar jadi Ketua Setiausaha Negara (KSN), dah perangai mamak pundek haramjadah sejak zaman Kesultanan Melaka lagi sering bikin huru hara dengan hasutan dan fitnah tak terkira... paria punya mamak....



Baru sehari dua menjadi Ketua Setiausaha Negara )KSN) Dr Ali Hamsa sudah bercakap politik, sedangkan beliau adalah ketua kepada 1.4 juta perkhidmat awam yang sepatutnya tidak menyebelahi mana-mana pihak dan bekerjasama dengan sesiapa atau mana-mana parti yang dipilih rakyat. Kakitangan kerajaan merupakan pelaksana kepada apa-apa dasar yang telah digubal oleh sesiapa yang memerintah yang diberikan mandat oleh rakyat.

Dr Ali menyeru kepada semua kakitangan kerajaan supaya memberikan sokongan kepada kerajaan yang ada pada hari ini dan jangan mendengar janji-janji kosong dari pihak pembangkang. Walaupun beliau berasa berterima kasih kepada kerajaan kerana dijadikan KSN manggantikan KSN yang lama ia tidak bermakna Dr Ali boleh menafikan hasrat rakyat yang ramai yang merupakan empunya kepada negara ini.
- Sumber.

Keraaaa..jaan barisan Nasio-anal nih lagi satu bangang wal bodoh...., macam dah takda orang melayu untuk di lantik jadi KSN kepada semua penjawat awam dalam negara yang majoritinya orang2 Melayu.... pi mai pi mai Mamak jugak yang jadi pilihan....!!!!

Siapakah... yang ketepikan orang Melayu... jika bukan Melayu sendiri (PM), lepas tu melalak "Hidup Melayu... Hidup Melayu..."...!!!!

Wooiiii.... puak2 pencacai umporno 1Malausia..., tahun ini dalam perhimpunan agung lu orang, kasi tukar laaaaa... salakan lu orang kepada "Mampus Melayu... Mampus Melayu.... Hidup Mamak... Hidup Mamak..."... barulah sesuai dengan perjuangan lu orang memartabatkan kaum yang siangnya cakap melayu malamnya cakap Tamil.... hahahaha....!!!!

Dasar "United Mamak Naina Oraganisations"...., mana2 orang melayu yang sanggup bertuankan Mamak... memang bangang wa cakap luuuuu.....!!!!!

Dasar "United Mamak Naina Oraganisations"...., mana2 orang melayu yang sanggup bertuankan Mamak... memang bangang wa cakap luuuuu.....!!!!!


IkutSukaAku


Awang Tak Faham Apa Itu Debat..!

Posted: 25 Jun 2012 02:36 AM PDT

Husam mahu debat, Awang Adek letak syarat

KOTA BHARU - Exco kerajaan Kelantan, Datuk Husam Musa mencabar untuk berdebat dengan Timbalan Menteri Kewangan, Datuk Dr Awang Adek Hussin mengenai isu syarikat yang mengeluarkan dinar dan dirham, Kelantan Golden Trade (KGT).

Cadangan ini dibuat Husam ekoran kenyataan Dr Awang Adek Adek semalam yang mahukan Kerajaan Negeri menyiasat skandal yang membabitkan KGT.


"Saya minta TV3 menganjurkan forum terbuka secara langsung antara saya dengan Dr Awang mengenai isu ini, saya harap beliau bersetuju dan memberikan tempoh 21 hari," katanya kepada Sinar Harian hari ini.

Dalam pada itu, Awang Adek menjelaskan kepada Sinar Harian bahawa beliau mahu Husam terlebih dahulu menjelaskan dahulu skandal tersebut, dan sekiranya memuaskan beliau akan mempertimbangakan cabaran tersebut.

Isu tersebut timbul apabila bekas Bekas Pegawai Perhubungan Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK), Syed Azidi Syed Abdul Aziz atau lebih dikenali "Kickdefella" mendedahkan skandal yang syarikat KGT yang membabitkan laporan polis terhadap bekas pegawai kanan syarikat tersebut yang didakwa menipu. SH


Tiada ulasan: