Khamis, 14 Jun 2012

Blog-list Malaysia

Blog-list Malaysia


Bersabarlah Kerana Hari-Hari Akhir Umno Makin Hampir

Posted: 13 Jun 2012 07:47 PM PDT

Tanda-tanda kejatuhan BN bertambah jelas..hanya perlu hanya bersabar

Mencapai matlamat perjuangan sememangnya susah dan terpaksa menghadapi pahit maungnya dengan tabah dan sabar yang maksima. Mencari kebaikan akan berhadapan dengan halangan yang rintangannya kadangkala kita rasakan tidak akan tercapai. Tetapi usaha ini terpaksa juga diteruskan kerana dalam keadaan yang mendesak mesti ada pihak yang berani dan sanggup berkorban dan menghadapinya walaupun ianya berhadapan dengan berbagai-bagai risiko yang tidak ramai sanggup menghadapinya.

Apa sebenarnya yang membuatkan ada pihak yang sanggup melakukan usaha untuk kebaikan ini? Jika tercapai akhirnya matlamat yang dicari itu, siapakah yang akan menikmatinya? Apakah sebenarnya kepuasan kepada siapa yang berjuang itu? Sebelum itu persoalannya apakah yang menjadi penyebab seseorang atau kumpulan itu sanggup berjuang sambil menghadapi segala rintangan yang bukan kecil itu?


Bagi kita rakyat di Malaysia sekarang ini, perjuangan yang berada dihadapan sekali ialah perjuangan untuk mengembalikan negara kepada landasan yang sebenar dan hakiki itu. Perjuangan setengah pihak sekarang ialah untuk menjaga negara kita yang dianugerahi kekayaan yang melempah-ruah untuk rakyatnya diuruskan dengan baik dan sempurna. Keadaan negara sekarang berada di dalam keadaan yang paling menyayat hati kepada sesiapa yang berfikir dan sayangkan negara ini.

Kebanyakkan kemerdekaan dan tamaddun sesebuah negara dan 'empire' yang tertulis dalam sejarah dunia ini ialah kerana isu rasuah yang besar-besar. Rasuah merupakan isu yang tidak ada tolok bandingnya kerana rasuah itu boleh menjahanamkan seluruh sistem ampuh sesebuah negara dan jajahan itu.

Negara kita sekarang sedang berada dalam keadaan yang sama semasa 'Empire Rome' dalam masa tamaddunnya hendak runtuh dan berkecai dahulu. Begitu juga semasa kekuasaan Uthmaniah dahulu dan banyak lagi contoh-contoh yang sama berlaku dalam negara dan tamaddun yang telah hilang dimamah sejarah.

Diantara dua puluh enam 'dynasty China', dinasti Qing merupakan dinasti yang terakhir yang menghadapi keadaan yang sama sehinggakan dinasti itu jatuh bergelimpangan dengan "people's power" pada 1910 dahulu dan akhirnya dinasti yang kuat dan kukuh itu telah jatuh dengan penolakan rakyat. Semua tamaddun ini merupakan tamaddun yang kuat yang tidak ada siapa yang menyangka tatkala itu yang mereka akan jatuh tersembam oleh kehendak rakyat.

UMNO Baru dan BN juga sedang berada di dalam keadaan yang sama, dalam mana kekuasaan yang telah mereka perolehi selama lebih lima dekad itu nampaknya sudah menunjukkan tanda-tanda akan jatuh. Segala dalil dan petanda kejatuhan yang kita lihat sekarang ini dialami oleh rakyat negara kita hampir sama dengan apa yang dialami oleh rakyat 'empire' dan negara yang saya sebutkan tadi.

Diaantaranya rasuah yang tidak terkawal lagi, kuasa diperguna dengan salah dan ketidak adilan dilakukan terhadap mereka yang berusaha untuk memperbaikinya. Memfitnah dan menggunakan institusi kerajaan sebagai egen kebobrokkan mereka menjaidi perkara biasa. Yang benar menjadi salah dan yang salah dijadikan perkara benar.

Inilah yang berlaku apabila kuasa yang dipegang itu berada di dalam tangan dalam tempoh yang terlalu lama. Gerakan yang sama juga sedang dilakukan oleh rakyat negara ini. Reaksi kepada yang berkuasa kita sekarang juga sama dengan pemimpin-pemimpin negara dan 'empire' yang telah hilang ditelan sejarah itu. Yang berkuasa selalunya akan hilang hidayah untuk mentadbir secara baik dan sesuai dengan kehendak dan keperluan rakyat semasa.

Hilangnya hidayah dalam UMNO Baru, ia telah mencetuskan budaya yang sangat jelek dipandang mata. Budaya samseng sedang menular dan ini jugalah budaya nya yang wujud semasa 'Empire Rome' mula hilang kuasa. Rasuah dan samseng beriringan di mana-mana pimpinan negara yang akan tumbang di hadapan mata rakyat.

Apa yang perlu kita semua lakukan ialah untuk menunjukkan perbezaan di antara kumpulan reformis dan yang sedang berkuasa. Itu sebabnya saya selalu menulis supaya pendukung perubahan melalui Pakatan Rakyat kali ini perlu dilakukan dengan penuh berhemah dan demokratik. Pihak PR tidak boleh respons dengan tindak tanduk kasar pihak BN dan inilah dia sebenarnya dugaan bagi pihak-pihak yang inginkan perubahan.

Kita mesti ingat yang pihak berkuasa sekarang sedang dalam keadaan 'desperate' maka kerja-kerja kasar dan kata-kata yang kotor yang keluar dari mulut pimpinan kerajaan sekarang merupakan perkara yang 'normal' yang lazim dilakukan oleh pihak yang akan jatuh tersungkur. Berbohong adalah sifat mustahil bagi Allah swt dan Tuhan Semesta Alam ini akan memberikan hidayah kepada pihak yang sabar dan istiqomah dalam perjuangannya.

Kejayaan akan hanya didapati oleh mereka yang berusaha, bersabar dan istiqomah dalam perjuangannya. Tidak ada pihak yang sabar itu yang tidak berjaya akhirnya. Percayalah tentang kehendak 'nature' ini dan kita hanya menunggu sambil berusaha keras untuk mencapai apa-apa matlamat yang baik itu.

Kepayahan dan kesusahan itu memang pakaian mereka yang berjuang. Perjuangan yang baik itu tidak ada yang mudah dan senang, begitu jugalah kita dalam usaha untuk membina negara untuk kemajuan yang hakiki. Media masa yang digunakan oleh pihak pemerintah secra tidak adil itu telah menjemukan rakyat sebenarnya. Apa yang harus dilakukan oleh mereka yang bertentangan dengan kuasa yang zalim kini ialah dengan memberikan penerangan yang sehabis baik dan jujur tentang isu-isu yang berbangkit dipihak pemerintah pada hari ini.

Apabila rakyat mendapat maklumat yang sebenarnya tidak ada kuasa yang boleh mengalihkan pandangan rakyat dari pemerintah kepada pihak yang bertentangan. Kejayaan akhirnya akan tercapai dan persoalan siapa yang akan menikmati dari kejayaan ini mudah untuk dibayangkan.

Kejayaan usaha pihak yang hendak mengambil alih mandat ini akan memberikan kebaikan kepada rakyat yang sedang hidup dalam kongkongan pemerintah yang memerintah tanpa hidayah ini. Rakyat ramai akan berpeluang untuk bersama hidup dalam harmonis tanpa isu-isu rasis yang di perkayakan oleh UMNO yang desperate ini.

Rakyat akan berpeluang untuk tidak lagi mendengar slogan-slogan kosong yang sekarang dipergunakan oleh pihak pemerintah untuk mengelirukan rakyat. Rakyat juga mempunyai harapan untuk menyekat pengaliran wang negara secara haram seperti yang berlaku sekarang yang jumlahnya melebihi RM1.3 trillion sejak sepuluh tahun yang lalu

Mungkin juga rakyat tidak akan mendengar kejadian memilihara lembu dengan belanja RM179 juta untuk mengeluarkan hanya seribu ekor lembu sahaja. Rakyat juga tidak mahulagi mendengar pemimpin miskin yang mampu membina rumah dan mahligai yang berharga puluhan juta riggit.

Dengan peralihan kuasa kita berharap tidak akan ada lagi isteri-isteri pemimpin yang lebih kuah dari sudu atau seperti kera mendapat bunga dengan membelanjakan wang rakyat yang jumlahnya amat besar dan tidak dapat dikira.

Jika brlaku peralihan kita berharap tidak ada lagi pemimpin yang berbelanja dengan sewenang-wenangnya wang rakyat seperti apa yang berlaku hari ini. Hari ini pemimpin-pemimpin besar tidak malu-malu membelanjakan wang rakyat dengan pembaziran dihadapan mata rakyat yang bertungkus lumus membina sumber kewangan negara kita. Tetapi dalam masa yang sama mereka menyeru rakyat berbelanja secara berwasatiyah kononnya.

Tetapi seperti yang saya katakan tadi jalan untuk menuju kearah kebajikan ini amat sukar tetapi insyaallah kita akan berjaya akhirnya. Tanda-tandanya semakin jelas kita lihat.

Bersabarlah dan teruskan usaha… Insyaallah perjuangan kita tidak akan sia-sia.

http://aspanaliasnet.blogspot.com/2012/06/tanda-tanda-kejatuhan-bn-bertambah.html

Mahathir Takut Tuduhan Palsu Jika Pakatan Kuasai Putrajaya

Posted: 13 Jun 2012 06:42 AM PDT

Dr M: Saya tak takut Pakatan tawan Putrajaya

Bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berkata beliau tidak takut Pakatan Rakyat mengambil alih kuasa - kecuali beliau akan didakwa atas pertuduhan palsu.

Beliau mengulas kenyataan ketua anggota parlimen DAP Lim Kit Siang bahawa beliau bekerja keras memastikan pembangkang tidak berjaya kerana takut dakwaan salah lalu didedahkan.

"Dia betul. Saya takut," tulis Dr Mahathir dalam blognya.


"Saya takut pada bentuk salah guna kuasa seperti sudah ditunjukkan oleh seorang pemimpin besar Pakatan yang pegawai polis kanan di pihaknya untuk menakutkan Dr Ristina Majid dan Umi Hafilda Ali supaya menarik balik surat Umi kepada saya."

Dr Mahathir Mohamad pada 31 Mei lalu dilaporkan mendakwa, tindakan Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim mengarahkan pegawai tinggi kerajaan melakukan sesuatu bukanlah perkara yang luar biasa, laporUtusan Malaysia.

Menurut Dr Mahathir, Anwar ketika didakwa di mahkamah sewaktu menjadi timbalan perdana menteri pada penghujung 1990-an, pernah mengarahkan polis untuk menakutkan beberapa saksi yang terlibat dalam pertuduhan salah guna kuasa dan liwat dihadapinya.

"Selain ini saya tidak takut. Saya selalu berhati-hati untuk tidak menyalahgunakan kuasa yang saya ada sebagai perdana menteri kerana saya berhati-hati untuk meletakkan jawatan dan hilang kuasa pada tahap tertentu.

"Sekiranya saya menyalahgunakan kuasa, pengkritik saya akan sangat teruja dan mendedahkan saya dan memastikan saya disumbat dalam penjara," sambung Dr Mahathir.

http://kerajaanrakyat-news.blogspot.com/2012/06/dr-m-saya-tak-takut-pakatan-tawan.html



Hasan Ali Yang Semakin Keseorangan

Posted: 13 Jun 2012 03:47 AM PDT

Hassan Jati tak muncul di ceramah Pantai Dalam ....kesian pada beribu-ribu yang menunggu


 

Ceramah Hasan Ali sudah mula tiada sambutan

Ribuan Hadir mendengar ceramah Hassan Ali.



Jelas sekali....ceramah Hasan Ali dengan JATI Tiga Jalurnya di Negeri Selangor Darul Ehsan semakin hari semakin tidak mendapat sambutan


Botol Plastik Boleh Diguna Untuk Guling Kerajaan

Posted: 13 Jun 2012 02:24 AM PDT


Botol air mineral pun boleh menumbangkan kerajaan sekiranya ia gagal mendapat dokongan rakyat, kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Nazri Abdul Aziz.


Sejarah membuktikan kerajaan di Mesir, Tunisia dan Libya telah tumbang hanya melalui telefon, katanya.

egypt the day after mubarak overthrow celebration 1Justeru, menjawab soalan tambahan Lim Kit Siang (DAP-Ipoh Timor), Nazri berkata perkara itu tidak harus dipandang ringan.

Lim meminta Nazri menjelaskan tuduhan kerajaan bahawa perhimpunan BERSIH 3.0 bertujuan menggulingkan kerajaan dalam keadaan pesertanya cuma membawa garam dan air mineral.

Lim menyoal adakah kerajaan BN terlalu lemah sehingga boleh ditumbangkan dengan semua itu.



Nota :

Nazri..Nazri..baca laws sampai jadi begong dan bagang...negara2 tersebut tumbang kerana rasuah yang menjadi jadi.....dia takan tak tau (sebab dia juga terlibat) itu kereta mewah dan pengawal2 peribadi dengan gaji menteri....mampukah? tak payah explain....rasuah la tu! Tumbangkan BeEnd dalam PRU13

http://kingofgoblok.blogspot.com/2012/06/botol-merupakan-senjata-berbahaya-kata.html


Tiada ulasan: