Rabu, 6 Jun 2012

Blog-list Malaysia

Blog-list Malaysia


Penganjur Bertam Nite awat BENGONG sangat!!!

Posted: 05 Jun 2012 10:12 PM PDT

"Mokalu ada orang dok ceroboh anak bini kita, takkan nak biaq bagi dia habis ceroboh baru nak pi larang??
Jawab sat..."




Oleh: Tok Non

Tak habis-habis buat masalah. Di tengah-tengah 1Malaysia menghentam BN kerana bawak masuk artis dari Korea dengan bayaran RM900 ribu untuk buat persembahan pakai seluaq dalam tiba-tiba PKR di Kepala Batas, Pulau Pinang pula buat hal yang sama.

Buat persembahan dengan pakaian ala penari tiang, terkangkang terkoyak atas pentas di hadapan hadirin yang antaranya adalah orang Islam. Awat jahil murakab sangat depa ni sampai tak tau halai haram.

Apabila benda ni jadi isu di alam maya apabila video tarian lucah tu tersebar, maka pihak penganjur pun bagi jawapan berdolak dalik. Kononnya tarian lucah tu tiada dalam agenda asal persembahan. Ia ditaja oleh seseorang dengan tujuan untuk sabotaj PKR.

OK tak apa, kita boleh terima alasan tu. Tapi soalnya sebab apa apabila penari-penari lucah tu muncul dan terkinja-kinja di atas pentas tiada siapa pun menghalang atau menghentikannya??? Tarian lucah tu dibiarkan sampai selesai, sampai habis satu lagu.. punyalah lama.

Kononnya penganjur tak mau bertindak tengah majlis berlangsung sebab nak jaga hati non Muslim. Habih tu, hati orang Muslim yang turut ada dalam majlis tu hangpa tak mau jaga ka? Syariat Islam, akhlak dan budaya kita hangpa tak mau jaga ka? Imej parti (bukan setakat PKR tapi PR) yang rosak teruk apabila video tarian lucah tu tersebar nanti hangpa tak mau jaga ka?

Sepatutnya apabila tarian lucah tu bermula dalam 5, 10 saat cepat-cepat penganjur pi offkan PA system, hentikan persembahan.. baru betul dan rakaman video penganjur hentikan persembahan tu kita boleh edar seluruh alam maya. Pasai apa tunggu sampai habis pertunjukan baru nak naik minta maaf. Awat hangpa pun syok tengok sama ka??


Nak buat contohnya mudah saja. Kalau penganjur tiba-tiba... melihat secara mengejut anak bini dia kena pegang atau kena ceroboh di hadapan matanya... takkan dia nak biag sampai selesai penjahat tu rogol anak bini dia baru dia nak mula halang perogol tu???

Sudah-sudahlah tu... jangan banyak sangat dok buat masalah untuk PR. Jangan sampai rakan kongsi PR rasa berkawan dengan hangpa macam 'dokong bewak hidup'.

(Tulisan ini ditujukan hanya untuk penganjur program Bertam Nite sahaja, bukan untuk PKR keseluruhan. Sekian dari Tok Non)

Dipetik dari - Kedah La


PM juga dapat pendidikan percuma, apa masalahnya?

Posted: 05 Jun 2012 09:12 PM PDT

KUALA LUMPUR 6 Jun: Pengarah Strategi KEADILAN, Rafizi Ramli mengulangi pendirian menolak dakwaan Umno BN bahawa pendidikan percuma yang diperkenalkan Pakatan Rakyat akan menghasilkan graduan tidak berkualiti.

Beliau berkata, soal graduan tidak berkualiti bukan disebabkan pendidikan percuma tetapi berpunca daripada sikap pelajar itu sendiri.


"Ramai juga menteri mendapat pengajian percuma…mereka tetap berjaya. Termasuklah Perdana Menteri yang juga mendapat biasiswa dan ditanggung kerajaan semasa melanjutkan pelajaran," katanya disambut tepukan gemuruh pelajar dari universiti awam dan swasta sekitar Shah Alam pada program Gempur Kampus: Mansuh PTPTN dan Tuntut Pendidikan Percuma semalam.

Dengan mengambil pendekatan dalam kehidupan seharian, Rafizi berkata, sudah menjadi resam kehidupan akan wujud 90 peratus masyarakat yang mematuhi peraturan dan selebihnya tidak dapat mematuhi.

"Sebagai contoh, lampu isyarat di jalan raya…majoriti orang mematuhinya, ada segelintir sahaja yang melanggar, adakah kita patut menghapuskan lampu isyarat ini disebabkan segelintir tidak mematuhinya.

"Begitu juga dengan pendidikan percuma, saya percaya ramai yang menghargainya. Kita tidak patut menghapuskan pendidikan percuma semata-mata ada segelintir menjadi malas," tegas Rafizi lagi.

Short URL: http://www.keadilandaily.com/


Video - Harussani Larang Takbir.. Takbir Untuk Raya Sahaja..

Posted: 05 Jun 2012 05:22 PM PDT


Hamidah Adun Sungai Rapat Yang Meroyan

Posted: 05 Jun 2012 10:35 AM PDT





Adun Sungai Rapat, Kak Midah meroyan tahap tiga sekali lagi menunjuk sikap kebudak-budakannya... Malam ini (6 Jun) dia akan menganjurkan Majlis Kesyukuran untuk mengganggu Ceramah PAS yang menampilkan Penyanyi yang terkenal dengan lagu Janji Manismu Aishah bersama Bekas Pegawai Tinggi TLDM Laksamana Imran Abd Hamid.


Majlis kesyukuran itu difahamkan sempena majlis pecah tanah yang belangsung petang itu walaupun sepatutnya dijadualkan akan berlangsung pada Jumaat lalu, namun selepas mengetahui PAS akan mengadakan ceramah, Kak Midah tukar ke 6 Jun.

Program yang jaraknya hanya 100 meter dari program PAS itu menampilkan Ulama' Tersohor Umno yang satu-satu diharapkan, Ustaz Kamal Saidin.

Ini bukan kali pertama Kak Midah menggunakan program agama untuk tujuan mengganggu, dia juga pernah membuat program sedemikian sebelum ini seperti di Taman Jutaria..

Inilah si Hamidah, sanggup mempergunakan Program agama sebagai alat untuk mengganggu ceramah PAS.. Niat pun dah tak betul... Panggil pulak si Ustaz meroyan..

Tengok la telatah Kak Midah turun naik Pentas malam ni, macam budak2 kecik yang baru abis minum susu botol.. Kalau hebat sangat, sahutlah cabaran Ustaz Radzi.. Duduklah satu pentas.. tak payah le ikut je ceramah orang.. hehe..

Midah oh Midah...

JOM DATANG BERAMAI-RAMAI.. BIO MIDAH GERUN...

http://demokrasi93.blogspot.com/2012/06/panas-kak-midah-buat-majlis-kesyukuran.html


PANAS - Tok Guru Nik Aziz Bina Mahligai Mewah Di Perlis

Posted: 05 Jun 2012 06:09 AM PDT

KOS PEMBINAAN MAHLIGAI NIE RM500 RIBU JEE.. HEHEHE.. SATU LAGI EDISI FITNAH YANG KANTOI





NIK AZIZ NAK BUAT RUMAH RAKYAT UNTUK DIRINYA SENDIRI.

Nik Aziz sedang membina Rumah Rakyat dengan wang rakyat Kelantan. Itu adalah berita yang aku dengar dari rakan-rakan kelahiran negeri Pantai Timur itu. Dikhabarkan Menteri Besar mereka, Nik Aziz, sedang sibuk membina rumah atau lebih sesuai mahligai Nik Aziz sebagai salah satu mercu tanda Kelantan maju.


Ini kita boleh katakan sebagai Rumah Rakyat kerana duit bagi pembinaan rumah yang menelan kos hampir RM500,000 itu adalah dari duit derma rakyat Kelantan setiap kali diadakan ceramah. Sedangkan Lebuhraya Rakyat yang digembar-gemburkan oleh PAS Kelantan masih belum bermula pun.


Mungkin ini janji PRU-13, untuk PAS terus berkuasa di Kelantan








Baca fitnah tersebut di sini



PEKIDA Kedah Buat Lawak.. Tuntut Perkara Yang Sudahpun Dilaksanakan..

Posted: 05 Jun 2012 05:09 AM PDT

Kelmarin Pekida Kota Setar yang diketuai oleh Mansor @ Chot telah mengadakan himpunan haram di hadapan Wisma Darul Aman. (Chot ni.. dialah Pekida, dialah Perkasa, dia UMNO, dia badan bertindak Madrasah Salihiah, dia badan bertindak jirat Cina Kulim.. wuyoo kalau Tok Mat Bashah dia punya jawatan).

Mereka telah kemukakan 11 tuntutan kepada kerajaan negeri. Berikut adalah senarai tuntutan dan komen oleh Kedah La di bawah tuntutan tu...

TUNTUTAN 11 PERKARA OLEH PEKIDA DAERAH KOTA SETAR DAN UMAT ISLAM DI KEDAH KEATAS KERAJAAN ISLAM PAS UNTUK MELAKSANAKAN 'AMAL MAARUF NAHI MUNGKAR'


Antara tuntutan yang di tuntut kepada kerajaan PAS Kedah adalah seperti berikut :

1. MEMANTAU Operasi Pengeluaran lesen dan aktiviti Pusat Hiburan, Pusat Maksiat, Rumah Urut, Pub, Disko dan seumpamanya yang merugikan dan MEMURTADKAN Umat Islam dibawah pentadbiran Kerajaan Islam PAS di Kedah.

(Kedah La: Alhamdulillah kerajaan negeri memang sentiasa memantau sekarang, cuma nak habag bagi tidak ada lesen dikeluarkan untuk Pusat Maksiat, Pub dan Disko. Lesen Rumah Urut ada dikeluarkan tapi untuk urut tapak kaki bukan pusat pelacuran. Bagaimanapun jika Pekida ada maklumat mengenai aktiviti maksiat di premis2 tersebut sila maklumkan secara tepat segala maklumat kepada kerajaan negeri untuk tindakan. Minta maaf nak harap org PAS bg maklumat depa tak tau apa sebab depa tak pernah masuk tempat2 macam tu)

2. MENGHAPUSKAN unsur-unsur SYIRIK sama ada dalam bentuk monumen, tugu ataupun simbol-simbol yang berada di negeri Kedah TIDAK SELARAS dan BERCANGGAH dengan ajaran Islam dan Perlembagaan PAS (parti yang mentadbir Kedah).
(Kedah La: Setakat pengetahuan kerajaan negeri tidak ada monumen seumpama itu. Kalau Pekida ada maklumat sila maklumkan secara tepat untuk diambil tindakan)

3. MENJALANKAN operasi bersepadu agar anak muda,golongan remaja dan belia dapat dicegah dari aktiviti berpeleseran, jenayah jalanan, merempit, membuang masa, berkhalwat dan berzina.

(Kedah La: Kerajaan Negeri bimbing golongan remaja melalui Kem Anak Soleh, Kem Bina Insan, Kem Bina Shakhsiah, Kem Belia Sejahtera dan macam-macam lagi. Jenayah jalanan dan rempit tu kerja polis, kena pi bagitau Najib atau Tok Mat Bashah. Konsert K-Pop untuk galak remaja bermaksiat dianjurkan oleh BN bukan PAS. Faham noooo)

4. MEMELIHARA Tanah Wakaf, Mahaahad Tahfiz, Sekolah Agama Rakyat. Menjalankan usaha dakwah serta pengimarahan surau, masjid dengan kegiatan berfaedah dan perancangan aktiviti kemasyarakatan dan keagamaan yang berterusan dengan dokongan dan bantuan kukuh pihak kerajaan negeri, JAIK dan MAIK serta agensi berkaitan.

(Kedah La: Setakat ini semua itu dipelihara dengan baik. Jika ada tanah wakaf yang tidak berfungsi dengan baik, kerajaan lakukan Istibdal (pindah wakaf) supaya harta wakaf diimarahhkan dgn pelbagai kegiatan. Bantuan untuk institusi pendidikan Islam pun macam2 dihulurkan tidak seperti semasa BN perintah negeri dulu)

5. MENJALANKAN usaha-usaha terancang, bersungguh ke arah mengurangkan kemiskinan dan peningkatan peluang ekonomi di kalangan umat Islam Kedah. Ini disebabkan 'kemiskinan boleh menghampirkan umat ini ke arah kekufuran'.

(Kedah La: Alhamdulillah semua saranan itu telah dilakukan dgn baik berdasarkan kemampuan kerajaan negeri. Cuma yang tak buat kerja itu ialah Kerajaan Pusat.. Pekida kena pi habag kat Najib atau wakilnya Tok Mat Bashah mengenai isu ini)

6. MENYEMARAKKAN usaha pendidikan Islam yang sebenar bagi membolehkan lebih ramai ilmuan Islam dalam pelbagai bidang dilahirkan selain ilmuan dalam bidang keagamaan.

(Kedah La: Itu pasailaa kerajaan besarkan KUIN, tambah kursus pengajian, bina Maahad Tahfiz Sains di Pulau Tuba. Masalahnya puak2 pembangkang iaitu BN di Kedah kata besarkan KUIN tu membazir, Pekida kena pi serang puak UMNO tu)

7. MEMELIHARA alam sekitar, ekologi dan persekitaran dengan sebaiknya untuk keseimbangan hidup sepertimana tuntutan agama agar keuntungan tidak dilebihkan sehingga alam sekitar dirosakkan.

(Kedah La: Alhamdulillah semuanya terkawal oleh Jabatan Alam Sekitar dan Jabatan Hutan... dua2 tu agensi kerajaan Pusat/BN. Kalau depa tak buat kerja hantam depa cukup2)

8. MENINGKATKAN amalan kebersihan dan mewujudkan persekitaran kondusif dalam semua bidang kehidupan sama ada ekonomi, politik, pentadbiran, sosial, dan kemasyarakatan disebabkan kebersihan adalah sebahagian daripada iman.

(Kedah La: Alhamdulillah semua yang disaran tu sudah pun berjalan dengan baik. Isu sampah sarap ni hanya teruk di zaman BN dulu, laa ni semua cantik merelit).

9. MEMUPUK ukhwah dan semangat perpaduan dan penyatuan dikalangan umat Islam agar sentimen benci membenci, prasangka,taksub membabi buta kepada puak dapat dikendurkan disebabkan sentimen sebegitulah yang seringkali menjadi penyumbang sehingga persaudaraan Islam menjadi longgar.

(Kedah La: Kerajaan negeri sentiasa memupuk perpaduan di kalangan rakyat, malangnya usaha tersebut dipecahkan oleh puak pembangkang Kedah yang tak habis2 buat demonstrasi haram, usaha menjatuhkan kerajaan negeri, menabur pelbagai fitnah terhadap kerajaan negeri)

10. BERMUSYAWARAH, bermuafakat, berlaku adil dan ihsan dengan semua pihak berkepentingan bagi apa-apa isu yang melibatkan kepentingan umat Islam di negeri Kedah.

(Kedah La: Hak ni pun merelit..telah dibuat dgn baik oleh kerajaan negeri tahap A++++)

11. BERSUNGGUH, ikhlas,jujur.dalam melaksanakan kesemua perkara di atas dengan mengketepikan sentimen politik, kepentingan diri, puak atau parti.

(Kedah La: Alhamdulillah.. selama 4 tahun PAS perintah Kedah semua dilaksanakan dengan ikhlas tanpa sentimen politik kepartian)


PANAS - BOLEH SESIAPA TOLONG JELASKAN PERIHAL VIDEO NIE..

Posted: 05 Jun 2012 03:27 AM PDT


Plat Kereta - Liow Tiong Lai Terkancing Gigi

Posted: 05 Jun 2012 01:46 AM PDT

Menteri elak terus terang isu no plat RM24,200

Menteri Kesihatan Datuk Seri Liow Tiong Lai hari ini dilihat enggan menjawab secara langsung berhubung isu bidaan nombor pendaftaran WWW15 bernilai RM24,200 baru-baru ini walaupun diasak hebat pemberita.

Melihat perkara itu, Presiden MCA Datuk Seri Dr Chua Soi Lek tampil mencelah dengan berkata, wang berkaitan hanya "dari tangan kanan kiri kepada tangan kanan" apabila semua wang yang menjadi dana kerajaan disatukan daripada semua kementerian.

Liow semalam mempertahankan bidaan itu dengan berkata kementeriannya mengganti kereta rasmi, sekali gus memerlukan nombor pendaftaran baru.


Bagaimanapun, awal pagi ini, Sin Chew Daily memetik seorang pegawai sebagai berkata, tiada peruntukan untuk menteri membida nombor pendaftaran untuk kereta baru.

Berikut sedutan dialog Liow dengan pemberita dalam sidang media di ibu pejabat MCA di Kuala Lumpur:

WARTAWAN: Siapa bayar bidaan untuk nombor plat kereta?

LIOW: Saya sudah sebut semalam, ini kereta rasmi kerajaan, dan menteri layak mendapat satu nombor pendaftaran. Jadi prosesnya rasmi. Kita melakukannya melalui pejabat dan memohon kepada JPJ. JPJ pihak yang memproses permohonan ini.

WARTAWAN: Adakah kementerian membayar kosnya? Siapa bayar kosnya?

LIOW: Tidak, tidak. Ia semua terpulang kepada JPJ untuk mengendalikannya, kita serahkan kepada JPJ.

WARTAWAN: Tapi siapa bayar kosnya? Saya tahu prosesnya dikendalikan JPJ, tetapi siapa bayar kosnya?

LIOW: Saya kena semak dulu. Saya tidak pasti. Ia bawah JPJ.

WARTAWAN: Itu bermaksud anda tidak payar bidaan untuk...

LIOW: Seperti yang saya katakan tadi, menteri layak mendapat satu nombor. Jadi, saya cuma tidak lakukannya sebelum ini. Jadi sejak kementerian saya tukar kereta, jadi mereka tukarkannya sekali.

WARTAWAN: Jadi maksud kamu pegawai kamu yang kendalikan?

LIOW: Ya.

http://www.malaysiakini.com/news/199981


Tiada ulasan: