Khamis, 7 Jun 2012

ANAK SENGAT

ANAK SENGAT


WAJAH RAKUS

Posted: 07 Jun 2012 12:55 AM PDT

Usia melampaui 60 dalam perkiraan tanpa sijil kematian yang disembunyikan gara gara keputusan mahkamah yang mengharamkannya ternyata nyanyuk dan semakin gila dalam berpolitik. Pemimpin mereka semakin terdesak dan hilang kawalan terhadap ahli dan pendokong mereka yang bimbang kempis perut jika umNO menamui ajalnya di PRU 13 nanti. Pemimpin semakin hilang kawalan dan penyokong semakin hilang pedoman ... itulah wajah akhir hayat umNO.

Gara gara kehilangan sokongan rakyat dengan terlepas beberapa negeri terutama negeri kaya yang menjadi lubuk membusungkan perut mereka seperti Selangor dan Pulau Pinang ternyata menjadikan umNO semakin hilang akal. Budaya politik mereka ternyata hilang kewarasan. umNO yeng menentang budaya demonstrasi yang disifatkan budaya ganas dan bersifat beruk oleh ketua pemudanya ternyata menjadi alat umNO melepaskan perasaan kecewa mereka.

Bermula dengan kepala lembu, Taik, punggong dan berbagai demo gila dan hilang akal... terkini di Kelantan sekali lagi umNO meminjam budaya yang disifatkan beruk dengan membawa kereta tolak gara gara tindakan kerajaan Kelantan menyarankan rakyat memberi sumbangan membangunkan lebuhraya yang dimimpikan umNO berpuluh tahun lalu masih belum menunjukkan debunya diterbangkan. Tindakan ini atas nama NGO yang semua tahu adalah berwajahkan umNO yang semakin sawan babi gara gara kebijaksanaan dan kesungguhan Kerajaan pimpinan Ulama mengajak rakyat berganding bahu memikul tanggungjawab untuk kesenangan masa depan membina lebuhraya janji umNO.

Tindakan umNo yang disifatkan TG NIk Aziz sebagai perbuatan di penghujung hayat sangat memalukan. Orang melayu yang penuh sopan dan susila dilihat biadab dan gila babi angkara ianya di sandarkan dengan umNO. Melayu yang lemah lembut serta bersusila kian diwajahkan rakus angkara perbuatan umNO.

Sudah tiba masanya melayu beradab dan bersusila membebaskan diri melayu dari tubuh umNO. Jika umNO terus mewajahkan melayu, bangsa melayu akan pupus dalam sejarah. Malah lebih malang rakaman sejarah itu dihitamkan dengan perbuatan biadab dan kurang ajar. Mungkin melihat perangai umNO berwajah melayu melenium itu memualkan veteran umNO seperti Tengku Razali dan Kadir syeikh Fadzir. Kita menanti orang agama dan imam serta bilal dan siak di masjid yang melangkah dengan tawadhuk di ke masjid membebaskan diri mereka dari melayu-umNO yang semakin menggila kerana bimbang hilang kuasa...

Tiada ulasan: