Selasa, 26 Jun 2012

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Contoh Betina Sayangkan Ugamanya ...

Posted: 26 Jun 2012 03:10 AM PDT

Rupa-rupanya, selebriti ini bekerja dengan Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat. Maka kita nak tahu apa kata menterinya – Najib Tun Razak – jangan duduk diam buat tak tahu mengenai perkara ini!

Ras Adiba Radzi telah diberi tahu, tapi dia tetap berdegil mahu membotakan rambutnya untuk menunjukkan perpaduan dengan Majlis Kanser Negara (MAKNA) kempen kesedaran kanser, Jom Botak

Tiada jalan lain, maka terpaksalah Stesen TV NTV7 menggantung kemunculannya sebagai pengacara sambilan di udara sehingga rambutnya tumbuh kembali ke panjang yang boleh diterima.

Mengikut laporan, seseorang dari jabatan agama telah menegurnya kerana ada fatwa yang melarang wanita dari mencukur kepala mereka.

"Saya bertanggungjawab kepada Tuhan. Islam adalah satu cara hidup, dan kita diberitahu untuk sentiasa membantu orang. Saya adalah seorang Muslim, saya sembahyang lima kali sehari dan saya sayangkan agama saya, "beliau dipetik sebagai berkata.

Mana Ada Altantuya .....

Posted: 26 Jun 2012 01:02 AM PDT

Blog pencacai Umno bukan main suka lagi bila ada laporan bahawa Polis Perancis mendapati tidak ada rekod orang bernama Altantuya memasuki negara itu dan kononnya Altantuya tidak boleh berbahasa Perancis.

Tetapi entah macam mana mereka nak jelaskan bila ada pula yang siarkan gambar Altantuya sewaktu berada di Perancis ... Ha! ha! gambar superimpose?

Apa yang pelik sangat? Kalau kita tanya kat imigresyen Malaysia pun, mereka akan kata sama – tidak ada rekod orang yang bernama Altantuya memasuki Malaysia!

Kalau tanya Najib, dia tentu kata tidak pernah kenal Altantuya atau pernah bercakap dengannya sebab Altantuya tidak pernah tahu berbahasa Melayu .....

Tapi apa jadahnya dua orang bodigad Najib dikenakan hukum mati sebab bunuh Altantuya?

Eh! Aku sendiri pun dah turut berasa ragu samada Altantuya ini pernah ujud atau illusi sahaja?

Aduka Taruna Kena Serang

Posted: 25 Jun 2012 08:52 PM PDT

Kumpulan menyokong royalti bertembung dengan kumpulan UMNO pusat di hadapan pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri(SUK)Kota Baru pagi ini menyebabkan Aduka Teruna cedera di kepalanya dan terpaksa menerima rawatan.

Gambar kecil sebelah ini tiada kena mengena dengan kejadian ini. Itu gambar mangsa keganasan di Arakan, Myanmar.

Gambar Aduka Taruna yang cedera ada kat bawah ini :
Baca cerita seterusnya di sini

Anwar memberikan NST, BH 24 jam untuk meminta maaf

Posted: 25 Jun 2012 05:32 PM PDT

NFT - Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim telah mengeluarkan surat tuntutan kepada akhbar New Straits Times (NST) dan Berita Harian (BH) atas dakwaan bahawa beliau mengarahkan bekas Pengarah Badan Pencegah Rasuah (BPR) Abdul Razak Idris mengeluarkan perisytiharan berkanun (SD) mengenai RM3 bilion dikatakan disimpan dalam pelbagai akaun.

Anwar mendakwa bahawa laporan, yang diterbitkan pada 21 Jun dalam kedua-dua akhbar harian, berniat jahat dan fitnah. Peguamnya, R Sivarasa, berkata Abdul Razak menerbitkan pembetulan selepas laporan diterbitkan.

Hari ini Sivarasa, yang menganggotai biro politik PKR, bercakap mengenai mesej teks Abdul Razak yang telah dihantar kepada dua akhbar tersebut selepas laporan mereka diterbitkan.

Menurut Sivarasa, Abdul Razak berkata: "Saya telah tidak diarahkan oleh Anwar [untuk mengeluarkan SD] tetapi saya telah diminta oleh Pesuruhjaya Ketua SPRM untuk mencegah pegawai-pegawainya untuk disapina sebagai saksi plaintif dalam saman sivil itu, yang akan didengar pada akhir November 2009. "

Ketua Pesuruhjaya SPRM ketika itu Ahmad Said Hamdan.

Bercakap kepada pemberita di Parlimen, Sivarasa berkata Abdul Razak menyampaikan mesej tersebut kepada dua penerbitan itu kira-kira dua hari selepas cerita itu dibawa oleh akhbar-akhbar yang mesra Umno.

"Ia adalah jelas sekarang bahawa NST milik Umno dan Berita Harian menerbitkan satu pembohongan terang-terangan terhadap Anwar untuk menyebabkan kerosakan politik kepadanya," katanya. "Umno dan akhbarnya telah pun terbukti membuat kenyataan palsu tentang Anwar yang sangat serius."

Anwar menuntut supaya akhbar-akhbar tersebut menyiarkan penafian Abdul Razak bahawa dia telah membuat suatu akuan berkanun di bawah perintah Anwar. Kedua-dua akhbar menerbitkan berita-berita di muka depan mereka, dan Anwar menuntut bahawa penafian atau pembetulan disiarkan "dengan cara yang sama menonjol".

Anwar juga menuntut bahawa kedua-dua isu memohon maaf dan aku janji untuk tidak menyiarkan berita yang sama pada masa akan datang.

Sekiranya mereka tidak memberi maklum balas dalam tempoh 24 jam akan datang, Sivarasa berkata, Anwar akan membawa ke mahkamah.

Tiada ulasan: