Jumaat, 15 Jun 2012

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Lagu Sempena Perhimpunan Hijau

Posted: 15 Jun 2012 09:04 AM PDT

Sempena Himpunan Hijau Menuju Putra Jaya, jom layan lagu Sanisah Huri berikut :


Selamat berhimpun semuanya.Bersama-sama kita gegarkan Malaysia dengan Hijau! Hijau! Hijau!

Yang Penyangak Sama Penyangak Juga ....

Posted: 14 Jun 2012 09:00 PM PDT

Enggang sama enggang, pipit sama pipit – peribahasa yang menggambarkan bahawa setiap orang selalu mencari orang yang sama derajatnya. Apakah keluarga Daniyar sama sedarjat dengan keluarga Perdana Menteri kita, Najib?

Agak menarik kalau kita meneliti serba sedikit mengenai kedua belah pihak keluarga tersebut .

Laporan The New York Post yang mendakwa Daniyar terlibat dalam penipuan. Dokumen mahkamah yang difailkan di Mahkamah Agung Manhattan mendakwa, Daniyar menipu bapa tirinya seunit kondominium bernilai AS$20 (RM62 juta).

Laporan itu juga menyatakan :
Bolat says he has discovered that Maira has had several aliases — and that she's wanted by Interpol and Kazakh authorities for crimes including kidnapping and extortion.

But Maira, 50, now lives in her son's condo at The Plaza, a four-bedroom, 4,000-square-foot apartment with 3 1/2 bathrooms. It has been listed as a $68,000-a-month rental.Ikuti laporan itu
Sila klik di sini

Kisah ini tentunya mengingatkan kita kepada peristiwa pembunuhan Altantuya yang dikatakan Najib terlibat sama –

1) Dua orang polis - Ketua Inspektor Hazilah Hadri dan Koperal Sirul Azhar Umar yang dikambing hitamkan itu adalah bodyguard Najib sendiri.

2) Urusan pembelian kapal selam oleh Kementerian Pertahanan Malaysia melalui 'Perimekar' milik Penganalisis Strategi Ketenteraan Malaysia, Abdul Razak Baginda adalah merupakan teman baik Najib.

3) Bom C4 yang digunakan dalam kes Pembunuhan Kejam Altantuya adalah milik Angkatan Tentera Malaysia.

4) Najib adalah Menteri Pertahanan Malaysia / Timbalan Perdana Menteri Malaysia ketika itu.

Semuanya itu ada kaitan dengan Najib! Najib! Najib!

Lihat bagaimana mereka sekeluarga berbelanja, bukankah mereka ini sama borosnya?

Tepat sekali pepatah Melayu, enggang sama enggang, pipit sama pipit. Atau bidalam dalam Inggeris – Birds of a feather, f**k together! ha! ha! ha! ambiiiik ko!

Laporan itu turut mengatakan bahawa Daniyar telah menghilangkan diri dan tidak dapat dikesan?
Bolat's lawyers said they have searched for him in five countries — including Malaysia, where he's reportedly engaged to the prime minister's daughter, Nooryana Najwa, whom a source said he met at Columbia.
Mengapa sehingga kini tidak ada satu kenyataan pun keluar dari Seri Perdana mengenainya?

Benarkah pertunangan antara Daniyar dan anak Perdana Menteri Malaysia, Nooryana Najwa, tidak terjejas ?

Apakah benar seseorang ibu bapa itu sanggup menerima seorang pembohong dan kaki songlap seperti Daniyar itu untuk dijadikan menantu?

Tapi apabila kita memikirkan peribahasa itu tadi, memang tepatlah bagi kedua belah keluarga ini. Kalau bahasa pasarnya, Penyangak sama penyangak ....

Amat bertepatan sekali sebagaimana yang Allah SWT gambarkan melalui sepotong ayatNya iaitu Surah An-Nur ayat 26 :


(Lazimnya) perempuan-perempuan yang jahat adalah untuk lelaki-lelaki yang jahat, dan lelaki-lelaki yang jahat untuk perempuan-perempuan yang jahat dan (sebaliknya) perempuan-perempuan yang baik untuk lelaki-lelaki yang baik, dan lelaki-lelaki yang baik untuk perempuan- perempuan yang baik. Mereka (yang baik) itu adalah bersih dari (tuduhan buruk) yang dikatakan oleh orang- orang (yang jahat) mereka (yang baik) itu akan beroleh pengampunan (dari Allah) dan pengurniaan yang mulia.

Tahniahlah kepada Najwa kerana pandai mencari bakal suami. Walaupun cerita terbaru mengenai Maira ada di sini

Tiada ulasan: