Selasa, 29 Mei 2012

Tukar Tiub

Tukar Tiub


JENG JENG JENG - MUHYIDDIN BOLEH TEMPAH BAJU MELAYU BARU

Posted: 29 May 2012 11:12 AM PDT





ROH SEDANG MENUNGGU





SUARAM DEDAH MAKLUMAT LANJUT KES SCORPENE HARI INI
- keadilan daily

KUALA LUMPUR 29 Mei: Badan hak asasi, Suara Rakyat Malaysia (Suaram) bakal mendedahkan maklumat lanjut mengenai kes samannya berhubung skandal kapal selam Scorpene di Bangkok, Thailand hari ini.

Menurut Suaram, tindakan itu disebabkan peguamnya dari Perancis, Joseph Brehem sehingga hari ini masih gagal mendapatkan kebenaran memasuki Malaysia.

"Tidak pasti bila peguam Suaram dari Perancis, Joseph Breham akan diberi visa kerja untuk memasuki Malaysia, dan oleh itu, pemimpin NGO berkenaan memutuskan untuk menemuinya di Thailand," kata Suaram dipetik Malaysiakini.

Brehem dan pasukan Suaram yang diketuai pengarahnya, Cynthia Gabriel dan peguam Fadiah Nadwa Fikri akan mengadakan sidang akhbar kemudian mengenai perkembangan baru dalam kes Scorpene yang difailkan oleh badan itu di Paris.

SIAPA PENGUPAH?




JENG JENG JENG
JENG JENG JENG
JENG JENG JENG


woit...INI BERITA BAIK....kah kah kah...

kah kah kah..INI BERITA YANG DI TUNGGU TUNGGU... kah kah kah

kah kah kah.... SIAPA THE THIRD MAN?..... kah kah kah...

kah kah kah... RAKYAT MALYSIA GUMBIRAAAAA.... kah kah kah...

NOTA:
muhyiddin sila tempah baju melayu baru
muhyiddin sila tempat suit baru
muhyiddin sila slimkan bini lama
kah kah kah



layari untuk lagu lagu punk rock:






SURAT TERBUKA UNTUK MAT BUIH

Posted: 29 May 2012 11:08 AM PDT



SALAH MENYALAH BERMULA





AHMAD SHABERY AHRUS MINTA MAAF BUKAN BERDOLAK DALIK


Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) dengan ini mendesak Menteri Belia dan Sukan Datuk Ahmad Shabery Cheek agar mohon maaf, mengakui kesalahan dan bertanggungjawab penuh atas kejadian kemalangan yang menyebabkan 17 orang cedera ketika sambutan Hari Belia, Sabtu lalu.

Bermula dari menyalahkan takdir kononya semua yang berlaku sudah takdir dan kemudian menipu kononya semua mangsa termasuk keluarga menerima kejadian tersebut dan tidak menyalahkan penganjur dengan mengatakan semua mereka redha, sedangkan keluarga mangsa dalam proses menyaman penganjur.

Terbaru pula Menteri terbabit cuba mengalihkan isu dengan memberikan maklumat salah kononya semua berpunca kerana tidak ada badan mengawal selia acara sukan seperti itu dan Kementerian akan mewujudkan badan yang mengawal selia. ini satu maklumat yang salah.

Persatuan Sukan Bermotor Malaysia (MAM) hari ini telah tampil dengan penjelasan kepada menteri belia dan sukan bahawa negara sudahpun mempunyai badan khusus untuk mengawal selia sukan perlumbaan bermotor.

Ketua pengarah eksekutif MAM Datuk Razlan Razali berkata MAM merupakan salah satu daripada badan yang memikul tanggungjawab itu, selain Persatuan Automotif Malaysia, lapor theSun.

"Sebagai pihak berkuasa, kami perlu meluluskan acara tempatan untuk memastikan ia dijalankan dan diuruskan dengan baik, keselamatan adalah perhatian utama kami," katanya seperti dipetik akhbar itu.

Beliau mengulas kenyataan menteri berkenaan Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek yang dilaporkan mahu mengkaji penubuhan badan induk sukan berkenaan dengan alasan, tiada badan khusus bagi mengawal selia sukan itu dengan lebih berkesan.

Mengulas lanjut kenyataan Ahmad Shabery, Razlan berkata perlumbaan pada Sabtu malam anjuran bersama kementerian tersebut juga tidak mendapat kelulusan MAM.

"Penganjur tidak mematuhi apa-apa peraturan keselamatan kami," kata Razlan yang mengulas tindakan penganjur yang hanya menggunakan pokok bunga untuk memisahkan penonton dan kawasan litar.

SAMM melihat semua ini berlaku kerana terlalu ghairah dan terdesak dalam menganjurkan satu acara bagi menarik seramai mungkin anak muda bagi membina persepsi kononya anak muda bersama Umno Barisan Nasional bagi membantu merena membina momentum pru yang terdekat ini.

Dalam kegahirahan tersebut maka hiburan disalahgunakan oleh Bn bagi tujuan memperdaya anak muda berkumpul.

Hiburan tidak salah tetapi disalah guna Bn secara melampau dengan mengenepikan aspek moral termasuk keselamatan bagi tujuan meraih sokongan anak muda. Ternyata kecederaan dan kemalangan sabtu lalu ialah hasil keghairahan dan usaha terdesak tersebut, nyawa anak muda menjadi taruhan untuk meraih sokongan politik.

Penganjuran tanpa aspek keselamatan dan tanpa pemantauan serta kelulusan badan profesional sukan bermotor dalam sambutan hari belia dibawah kementerian, umpama lumba haram dan ia amat memalukan. Justeru itu, pihak yang bertanggungjawab harus diadili.


che'GuBard
Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM)



layari radio bangsar utama untuk lagu klasik:






MALAM INI MAT BUNGA - RAHMAT HARUN DI RADIO BANGSAR UTAMA

Posted: 29 May 2012 12:53 AM PDT









MALAM INI JAM 9.00

radio bangsar utama
akan menemu bual mat bunga
mat bunga rahmat harun
baru shaja di halau dari mayamar

layari malam ini
radio bangsar utama


www.radiobangsaruatama.blogspot.com

atau

www.radiobangsarutama.com



MALAM INI JAM 9.00



MALAM INI MAT BUNGA
Aku di Mandalay, bersama empat orang lagi seniman dari Malaysia – meski salah seorang darinya, seniman kelahiran Jerman, warga Amerika hanya berpengkalan di Malaysia. Kami di sini atas kunjungan balas. Pada minggu sebelumnya, lima orang seniman Burma hadir ke Malaysia, melakukan presentasi karya, bengkel dan pertunjukan di tempat awam di Jalan Sultan, Kuala Lumpur.


Acara ini dianjurkan oleh Beyond Pressure (organisasi seni pertunjukan di Yangon) bersama Buka Kolektif (penganjur Buka Festival, KL) dan Findars Art Space (Ruangan Kendalian Seniman Visual) serta disokong oleh Sekeping Tenggiri (KL). Melalui Beyond Pressure, program ini mendapat dana Open Society Institute.


Kami sedang melakukan sebuah projek seni dengan nama Open Relations in a time of transition, suatu program pertukaran kesenian di antara dua buah negara dalam peralihan ini. (http://www.mmail.com.my/story/show-must-go-1)

http://www.radiobangsarutama.blogspot.com/

http://www.radiobangsarutama.blogspot.com/




TERNOW TERKINI - TERBARU

Posted: 29 May 2012 12:42 AM PDT




BERITA BARU MASUK

ingatan kepada semua aktivis parti
ingatan kepada pekerja parti

semua lawatan najib ke luar negara
pada bulan jun telah di batalkan

ada pengumuman penting
pada jumaat 1 jun ini

setiap jumaat najib akan
membuat pengumuman


NOTA:
tunku bapa kemerdekaan
razak husein bapa pembangunan
mahathir muhamad bapa kepada mirzan
abdulah badawi bapa ketiduran

dan

najib razak dinobat sebagai bapa pengumuman!
kah kah kah


SATU LAGI KESAH POLIS PENCEN

Posted: 28 May 2012 11:43 PM PDT





KOMENTAR TUKAR TIUB


satu lagi kesah polis pencen
sebagai tradisi polis pencen
sah mengikut tradisi polis pencen
lepas pencen baru ada kesedran
lepas pencen baru bnak cakap
lepas pencen baru sedar ada towkay lendir
lepas pencen baru tahu nak beritahu ada along beli politikus
lepas pencen barui timbulkan ajenda baik

masa berkuasa kenapa senyap
masa ada power kenapa tak tangkap
masa jadi polis kenapa tak buat laporan

ini samalah saperti yeop di ipoh
27 tahun bersama gerombolan
bila tak dapt kontrek pasir
tetiba ada kesedaran
tertiba melaung : hidup dap
selama 26 tahun 331 hari tak sedar sedar

fenomena ini dipanggil oleh tukar tiub sebagai
fenomena polis pencen!


MARLON BIN HAJI BRANDO





BEKAS IGP : ADA ORANG POLITIK MARAH REZEKI DISEKAT
- mkini


WAWANCARA Mantan Ketua Polis Negara, Musa Hassan mengesahkan wujud pakatan sulit di antara rangkaian kongsi gelap dan pasukan Polis Di Raja Malaysia.

Dalam temubual eksklusif dengan Malaysiakini, Musa turut mengakui rangkaian sama wujud antara kongsi gelap dan ahli politik tanah air yang disifatkannya berada pada tahap "serius."

Katanya, beliau mula mengambil langkah serius untuk membanteras aktiviti haram seperti judi, pelacuran dan sindiket peminjam wang ketika mula memegang jawatan Ketua Polis Johor.

Ini kerana beliau tidak percaya kepada konsep "menggunakan penjenayah untuk mengawal penjenayah lain," seperti digambarkan dalam filem Godfather yang menceritakan hubungan kongsi gelap dan pasukan polis.


layari sekarang untuk musik punk rock:






TERKINI - TER NOW - TER WORLD

Posted: 28 May 2012 11:40 PM PDT





LAMAM NAJIB RAZAK KENA HACK



salam tt
ni budak2 dagon force dah hack web najib.. http://mail.1malaysia.com.my/mesej_buat_PM.php

NOTE:
kah kah kah
kah kah kah
kah kah kah



layari radio bangsar utama untuk laporan melawan:








MAHATHIR DI BAWA KE MAHKAMAH

Posted: 28 May 2012 09:53 PM PDT









KOMENTAR TUKAR TIUB

lihat dan baca
bagaimana akhbar meloya cuba
putar berita madey di bawa ke mahkamah

apa yang sebenarnya berlaku ialah
madcey jadi saksi kah kah kah

kah kah kah
madey akan gunkan line
...terklupa...kah kah kah..

BARU SATU KES
ini baru satu kes madey terlibat
bayangkan jika pakatan mengambil alih kerajaan
ada berpuluh lagi kes yang madey akan di dakwa

kalau pakatan ambil alih kerajaan
kita kan enjoy the menjoy
melihat madey di heret
ke mahkamah
kah kah kah





MAHATHIR HADIR SESI TEMU BUAL BERSAMA PEGUAM DALAM KES LIONH SIK
- meloya

Mahathir Mohamad hari ini menghadiri sesi temu bual bersama peguam yang mewakili bekas Menteri Pengangkutan, Dr. Ling Liong Sik yang didakwa atas pertuduhan menipu kerajaan Malaysia.

Mahathir tiba di Kompleks Mahkamah Kuala Lumpur pada sebelah pagi sebelum menyertai sesi temu bual tersebut yang berlangsung selama dua jam.

Pada 9 Mac lalu, bekas Presiden MCA itu diperintahkan oleh Mahkamah Tinggi di sini membela diri atas pertuduhan menipu kerajaan Malaysia berhubung pembelian tanah seluas 335.8 hektar milik Kuala Dimensi Sdn. Bhd. (KDSB) di Pulau Indah, Klang.

Hakim Datuk Ahmadi Asnawi membuat keputusan tersebut selepas mendapati wujud kes prima facie yang perlu dijawab oleh Liong Sik, 69, pada akhir kes pendakwaan.


ini berita sebenar:

LAWYERS GRILL MAHATHIR OVER PKFZ - mkini

Mahathir Mohamad was interviewed by lawyers this morning in relation to cheating charges faced by former transport minister Dr Ling Liong Sik over the Port Klang Free Zone (PKFZ) scandal.

Mahathir was interviewed for almost two hours at the Kuala Lumpur Court Complex, said a source close to the case, on the condition of anonymity.

Ling was ordered to enter his defence on March 9 by High Court judge Ahmadi Asnawi as the prosecution had established a prima facie case against the 69-year-old former MCA president, of cheating the federal government in 2002.

His defence team had earlier requested Prime Minister Najib Abdul Razak and his predecessors Mahathir and Abdullah Ahmad Badawi as possible witnesses to prepare for Ling's defence.

Tiada ulasan: