Isnin, 21 Mei 2012

RAKYAT MARHAEN

RAKYAT MARHAEN


Tuduhan bermotif politik, Anwar minta dibicara

Posted: 21 May 2012 08:30 PM PDT

KUALA LUMPUR 22 Mei: Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim menyifatkan pendakwaan ke atasnya di bawah Akta Perhimpunan Aman bermotif politik.
"Pertuduhan bertujuan politik dan saya minta dibicarakan," kata Anwar selepas pertuduhan dibacakan.
Beliau berkata demikian di hadapan Hakim Datuk Yusof Zainal Abidin di Mahkamah Sesyen Jalan Duta pagi tadi.
Yusof merupakan hakim yang sama dalam perbicaraan kes Fitnah II terhadap Anwar sebelum ini.

Yusof: Bukan peribadi dengan AG

Posted: 21 May 2012 08:29 PM PDT

Ketika Datuk Seri Anwar Ibrahim mencetuskan berita dengan didakwa di mahkamah, bekas peguam cara negara II Mohd Yusof Zainal Abiden juga mendapat perhatian apabila mewakili orang yang didakwanya dalam perbicaraan 'liwat' II.

Yusof ketika ditemui selepas prosiding mahkamah hari ini berkata tiada masalah peribadi antaranya dengan Peguam Negara Abdul Gani Patail dan beliau profesional sejak memilih bersara.

Beliau mengulas tanda tanya sama ada tindakannya melibatkan perkara peribadi dengan Abdul Gani.

"Saya profesional, mereka telefon saya malam tadi dan saya lapang," katanya.

"Saya tidak ada sebarang penglibatan politik," kata Yusof, orang ketiga alam Pejabat Peguam Negara sebelum bersara pada 1 Februari.

BERSIH 3.0: Anwar,Azmin, Badrul kena ikat jamin RM 500 akan dibicara pada 2 julai

Posted: 21 May 2012 08:16 PM PDT

Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim bersama dengan Timbalan Presiden, Azmin Ali dan bekas ahli majlis pimpinan pusat, Badrul Hisham Shaharin dihadapkan ke Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur atas tuduhan mengambil bahagian dalam protes jalanan,  di bawah Akta Perhimpunan Aman.

Anwar bersama dengan isterinya, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail, tiba di Mahkamah Sesyen 5 pada jam 9.15 pagi.
Bekas peguamcara II Datuk Mohd Yusof Zainal Abiden - yang mengetuai pasukan pendakwa dalam kes Liwat 11 terhadap Anwar - kali ini bersama peguam kanan Karpal Singh dalam pasukan peguambela ketua pembangkang itu. Mohd Yusof meletak jawatan dari Jabatan Peguam Negara pada akhir perbicaraan kes liwat tersebut.

Anwar memberitahu Hakim Mahmud Abdullah bahawa pertuduhan tersebut adalah satu lagi kempen "politik" terhadapnya, dan dia tidak mengaku bersalah.
Read More / Baca Lagi >>

Ibrahim Ali VS Hishamuddin Rais

Posted: 21 May 2012 07:58 PM PDT

Sodomy II prosecutor now in Anwar’s legal team for illegal assembly charge

Posted: 21 May 2012 07:53 PM PDT

KUALA LUMPUR, May 22 — Former Solicitor-General II Datuk Yusof Zainal Abiden has joined Datuk Anwar Ibrahim's legal team as the opposition leader is charged with taking part in an illegal street demonstration today.

Yusof had led the Sodomy II prosecution against Anwar, but has since retired from the Attorney-General's Chambers. "Yes," lawyer and PKR leader Sivarasa Rasiah confirmed with The Malaysian Insider in a text message when asked.



Kalu UMNO .. .wat ape pun boleh

Posted: 21 May 2012 07:38 PM PDT

Cerita nya KAT SINI.
Wat gerai ikut suka diorang ... mana mana pun bleh ..
Conteng sana, conteng sini
Tak der sapa bleh larang .. tak der sapa BERANI larang.
Sebab dia ada kuasa ... wakakak !!!
Tokey ikan bakar hahah .. Hello Noh Omar sihat ke?

SPR : Suruhanjaya Pelawak Rakyat

Posted: 21 May 2012 07:37 PM PDT

Kangkung, Timun jadi pengundi.
Apa yang tak der .. Tgk dalm senarai kat Star tu .. Kuda pun ada .. Kah kah kah
Sapa kata SPR tak pandai lawak?
SPR wat lawak supaya rakyat Msia ceria selalu ..

PRU 13, Ibu Segala Pilihanraya

Posted: 21 May 2012 07:29 PM PDT

2 AHLI KUAT UMNO ISYTIHAR MASUK PAS

Posted: 21 May 2012 07:27 PM PDT

Kes Scorpene: Peguam Perancis pohon visa kerja

Posted: 21 May 2012 07:20 PM PDT

ops scorpene dinner 220711 cynthia gabrielPara peguam Perancis yang mewakili Suaram yang menyaman firma pertahanan DCNS atas dakwaan rasuah melibatkan pegawai-pegawai tinggi Malaysia, akan datang ke negara ini untuk memberi penerangan kepada pelanggan mereka mengenai kes tersebut.

Menurut Pengarah Suaram, Cynthia Gabriel (kiri), sama ada Joseph
Brehem atau William Bourdon merancang datang minggu depan bagi membincangkan kes tersebut yang melibatkan pembelian dua kapal selam Scorpene oleh Malaysia bernilai RM7.3 bilion pada tahun 2002.

Kes kontroversi itu, yang didakwa melibatkan bayaran komisen berjumlah 114 juta euro (RM540 juta), telah didengar baru-baru ini dan diterima oleh hakim penyiasatan Roger Le Loire di Paris Tribunal Grande Instance.
Read More / Baca Lagi >>

Pasca Bersih 3.0 : Kawalan ketat Polis menunggu Anwar, Azmin untuk didakwa

Posted: 21 May 2012 07:14 PM PDT

Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim bersama dengan Timbalan Presiden, Azmin Ali dan bekas ahli majlis pimpinan pusat, Badrul Hisham Shaharin akan didakwa di Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur atas tuduhan mengambil bahagian dalam protes jalanan,  di bawah Akta Perhimpunan Aman.

Kawasan di sekitar kompleks mahkamah Kuala Lumpur di Jalan Duta telah dikawal oleh pihak polis.

Anwar bersama dengan isterinya, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail, tiba di Mahkamah Sesyen 5 pada jam 9.15 pagi.

Ketiga-tiga mereka merupakan kumpulan pertama yang didakwa di bawah Akta Berhimpun Aman yang diluluskan baru-baru ini, di mana Anwar dan Azmin boleh kehilangan jawatan mereka sebagai wakil rakyat jika didapati bersalah.

Mereka boleh didenda RM10,000 jika sabit kesalahan di bawah akta tersebut. Wakil rakyat secara automatik hilang jawatan jika disabit oleh mahkamah dan didenda lebih RM2,000 atau penjara lebih setahun.

Mereka dituduh mengikut Seksyen 4(2) (c) Akta Perhimpunan Aman kerana didakwa mengambil bahagian dalam yang perhimpunan BERSIH 3.0 dan melanggar perintah Majistret Zaki Asyraf Zubir, bertarikh 26 April yang melarang perhimpunan di Dataran Merdeka dan kawasan yang bersempadan dengan Jalan Sultan Hishamuddin , Jalan Raja dan Jalan Kelab.

Mereka didakwa melakukan kesalahan itu antara jam 2.30 petang dan 3 petang pada 28 April.

Tunggu Anwar kedalam, baru Najib nak bubar?!

Posted: 21 May 2012 07:12 PM PDT


 Kerajaan dakwa Anwar, Azmin dan Cikgu Bard kerana sertai BERSIH 3
 
Buliten Utama TV3 malam tadi menyiarkan berita dimana kerajaan akan mendakwa tiga pemimpin PKR - Anwar, Azmin dan Cikgu Bard kerana terlibat dengan perhimpunan "BERSUH 3 " tempoh hari.  Oooo rupanya Najib tunggu benda ni selama ni! ,… patutlah masih tak berani bubar parlimen untuk tentukan tarikh pilihanraya.

Apa-apa pun  berita ini bukan sesuatu yang mengejutkan!  kerana saat-saat nak pilihanraya ini macam-macam dan apa saja UmnoBn akan buat untuk melemahkan pembangkang,  dan dalam masa yang sama mereka percaya dan berharap rakyat akan menyokong mereka.  Cis ! mana mungkin !  kerana rakyat dah kenal Najib ialah PM haram jadah,  kerajaannya juga kerajaan haram jadah!
 
Read More / Baca Lagi >>

Yemen: Suicide Bomber Kills Some 100 Soldiers

Posted: 21 May 2012 07:07 PM PDT

Town caught in midst of Sudan conflict

Posted: 21 May 2012 07:06 PM PDT

Video: Dramatic 270-Foot Waterfall Rescue

Posted: 21 May 2012 07:04 PM PDT

Penang Free Wi-Fi

Posted: 21 May 2012 07:03 PM PDT

Forum Rakyat: Eksklusif Bersama YB Dr. Mohamed Fadzli Dato' Hassan

Posted: 21 May 2012 07:02 PM PDT

Kelebihan bulan Rejab

Posted: 21 May 2012 07:01 PM PDT


"Bulan Rejab merupakan salah satu dari bulan-bulan Haram di dalam Islam.

Allah berfirman, "Sesungguhnya bilangan bulan pada sisi Allah adalah dua belas bulan, dalam ketetapan Allah di waktu Dia menciptakan langit dan bumi, di antaranya empat bulan haram. Itulah agama yang lurus, maka janganlah kamu menganiaya diri kamu dalam bulan yang empat itu, dan perangilah kaum musyrikin itu semuanya sebagaimana merekapun memerangi kamu semuanya, dan ketahuilah bahwasanya Allah beserta orang-orang yang bertakwa." (QS At-Taubah: 36)

Bulan Haram yang dihormati itu ialah: Zulkaedah, Zulhijjah, Muharam dan Rejab.

Read More / Baca Lagi >>

Ayuh Peminjam PTPTN, Kita lancarkan perang habis-habisan ke atas Khaled Nordin!

Posted: 21 May 2012 06:59 PM PDT

"Kita sudah menunggu lama untuk Khaled Nordin menghapuskan kos pentadbiran PTPTN tapi beliau masih lagi berkeras untuk menunaikan tuntutan tersebut. Rasanya, cukuplah kita bersabar setakat di sini sahaja. Sekarang, sudah tiba masanya kita menghukum Khaled Nordin di atas kedegilan dan sikap beliau yang tidak berhati perut!

Marilah kita desak beliau supaya beliau berundur dari jawatan Menteri Pengajian Tinggi ! Petisyen telah pun dibuat. Jom ramai-ramai tandatangan petisyen ini ! Ayuh ! Kita pastikan Khaled Nordin menjadi menteri pertama dalam sejarah Malaysia meletakkan jawatan atas desakan kuat dari peminjam PTPTN !

http://www.ipetitions.com/petition/ptptn/

"

Negara Zina : Bapa Jumpa Lelaki dalam Almari Anak Gadis 17 Tahun

Posted: 21 May 2012 06:57 PM PDT


Sekadar hiasan

Umur 17 tahun sudah berzina!! Apa nak jadi dengan Melayu? Beginilah jadinya apabila nafsu syahwat sudah menguasai diri... 


[HM] KAJANG: Hancur luluh hati sepasang suami isteri selepas mengetahui anak gadisnya berusia 17 tahun membawa masuk teman lelaki ke dalam bilik dan melakukan hubungan seks dalam kejadian di Taman Alam Sari, Bangi, di sini.

Difahamkan, remaja terbabit beberapa kali membawa masuk teman lelakinya terutama ketika ibu bapanya tiada di rumah.
Read More / Baca Lagi >>

Analogi main tenis, dilema PRU13

Posted: 21 May 2012 06:41 PM PDT

KARIM RASLAN
22 Mei 2012
Kita sudah memasuki pusingan terakhir demam pilihan raya. Tidak kira Jun, Julai, September atau mungkin awal tahun hadapan, ternyata kita sudah hampir tiba di garisan penamat teka-teki tarikh pilihan raya.

Sebagaimana dalam bersukan, di peringkat akhir stamina itu amat penting. Pihak yang mampu menguruskan sumber dengan baik dan mempunyai mesej yang fokus dan konsisten pasti akan berjaya.

Read More / Baca Lagi >>

Tanpa rasa takut atau memihak

Posted: 21 May 2012 06:36 PM PDT

SYAHREDZAN JOHAN

Pada 11 Mei 2012, Badan Peguam Malaysia yang terdiri daripada lebih kurang 14,000 peguam, telah meluluskan satu resolusi berkenaan perhimpunan Bersih 3.0.
Resolusi itu, antara lain, mengecam tindakan sebahagian anggota polis dan pada masa sama mengecam tindakan segelintir pemprotes yang ganas. Resolusi ini diluluskan berlandaskan laporan akhir dikeluarkan Badan Peguam berkenaan dengan perhimpunan Bersih 3.0.
 
Seperti perhimpunan-perhimpunan lain, Badan Peguam telah menghantar pasukan pemerhati terdiri daripada 78 ahli Badan Peguam. Laporan tersebut adalah berdasarkan pengamatan pasukan pemerhati pada hari itu.
Malangnya, apa berlaku pada perhimpunan Bersih 3.0 tidak berbeza dengan apa yang berlaku ketika perhimpunan-perhimpunan sebelum ini. Respons pihak polis langsung tidak berkadar dengan apa berlaku dan akhirnya kita saksikan kekerasan berlebihan ke atas para demonstran.
Read More / Baca Lagi >>

To cut costs, MAS offers staff 2 years’ unpaid leave

Posted: 21 May 2012 06:31 PM PDT

KUALA LUMPUR, May 22 — Malaysia Airlines (MAS) has offered a maximum of two years of unpaid leave to its Malaysia-based employees as the flag carrier works out strategies to cut costs and seek RM6 billion to fund a re-fleeting programme after losing RM2.52 billion last year and aborting a share swap with competitor AirAsia.
The Malaysian Insider has sighted an email dated May 18, 2012 from the MAS Human Capital division giving all staff up to June 30, 2012 to apply for the "Voluntary Leave Programme (VLP) 2012". The programme is only for permanent MAS employees, excluding those in the MASWings division, MASWings Sdn Bhd and Firefly.
File photo of a MAS aircraft at the Kuala Lumpur International Airport in Sepang. MAS employees have been offered the option of unpaid leave for the second time in recent times.
"As we all are aware, our Company is still in financial crisis despite many measures taken to combat all odds to contain costs. We are in a serious survival mode which immediately calls for strong measures on costs control and reduction initiatives. "Given the current financial situation, the Company has decided to reactivate the Voluntary Leave Programme (VLP). This programme provides an opportunity for staff to take a break from employment for a certain period of time for personal reasons whilst still having the assurance of continued employment with Malaysia Airlines," according to the email issued by Zahrah Zaid, the executive vice-president of human capital in MAS.
Read More / Baca Lagi >>

Krisis Moral Politik

Posted: 21 May 2012 06:29 PM PDT

Oleh Ismail Hashim Yahaya
Mutakhir ini politik negara selalu memperlihatkan wajahnya yang bersimpang siur dengan permainan wajah yang mengelirukan; suatu wajah politik ganda: terdapat wajah arif bijaksana sekaligus memperlihatkan kelicikan di sebaliknya; wajah yang luhur sekaligus menyimpan kedustaan, wajah jujur sekaligus penuh tipu daya; wajah humanis sekaligus tersimpan tindak laku kebatilan yang tidak berperi kemanusiaan; wajah bermoral sekaligus tersimpan sama kelakuan hina yang tidak bermoral.
Read More / Baca Lagi >>

Rahim Nor Mungkin Cadang Tangkap Anwar Ibrahim ?

Posted: 21 May 2012 06:26 PM PDT

Mohd Sayuti Omar
Provokasi berterusan dan konotasi buruk oleh bekas Ketua Polis Negara Rahim Noor terhadap Bersih memberi petanda-petanda awal beliau akan bertindak lebih jauh dari panel penyiasat Bersih. Cara beliau mengomen dan memberi pandangan berhubung himpunan Bersih dilihat sebagai 'penyambungan' tugas beliau sebagai Ketua Polis Negara.


 
 
Banyak komen beliau mengenai Bersih dipertikaikan dan campur tangan beliau dilihat tidak revelan.  Sebelum ini orang sudah tahu dan masih ingat macam mana beliau berusaha keras mengikut kehendak dan arahan pihak tertentu dengan membelakangkan semangat dan profesional polis apabila beliau melakukan kekejaman kepada bekas TPM Anwar Ibrahim.

Ekoran pendedahan suruhanjaya di raja yang menyiasat mengenai insiden mata lebam dialami Anwar terdedah di pelakunya buruk dan sadis Rahim. Pendedahan itu sungguh memalukan Rahim dan maruahnya sebagai KPN terjejas. Pasukan polis di raja Malaysia juga tercermar.

Read More / Baca Lagi >>

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Тhanks for shaгіng уour thоughtѕ about bitte.
Regаrds

Μу sіte http://www.kompazouklove.com/