Sabtu, 19 Mei 2012

RAKYAT MARHAEN

RAKYAT MARHAEN


Anuar Musa tuntut royalti minyak untuk Kelantan

Posted: 19 May 2012 09:25 PM PDT



(Anuar Musa menandatangani kain pemidang kempen menuntut royalti minyak untuk Kelantan)

KUALA LUMPUR: Pengerusi Kesatuan Bola Sepak Kelantan (Kafa) Datuk Anuar Musa menambahkan lagi garam pada luka Umno apabila turut menurunkan tandatangan pada kempen menuntut royalti minyak untuk kerajaan negeri Kelantan.

Lebih 20,000 tanda tangan telah berjaya di perolehi termasuk salah satu darinya adalah dari Anwar musa sendiri (gambar atas).
Read More / Baca Lagi >>

Hero senaman punggong nak serang Khairy ?

Posted: 19 May 2012 09:21 PM PDT


Hati-hati Khairy Jamaludin ! khabarnya hero senaman punggong merangkap ketua bekas-bekas pesara tentera ini akan menyerang anda.

Mereka mahu mengadakan senaman punggung di depan rumah anda pula sebagai tanda protes kepada anda yang tidak menyokong perbuatan mereka.

Mereka anggap tindakan mereka menggoyang punggong di depan rumah Ambiga pengerusi "BERSIH3" itu tindakan yang bijak,..  sedangkan Khairy menganggap perbuatan mereka bodoh, memalukan  dan  nampak kebudak-budakan.
 
Read More / Baca Lagi >>

Brat Pack: Life in the fast lane for the children of the BN leaders

Posted: 19 May 2012 09:17 PM PDT

The UK has changed government 11 times since the date that Malaysia was given independence and in the same period France has had 20 Prime Ministers.
However, during that entire 55 years UMNO/BN has grasped onto power, while at the same time calling Malaysia a democracy.
The result has been predictable.  The few families in power have become ridiculously rich, while paying little attention to the often desperate needs of the rest of the people
So, it is hardly surprising that when BN's old men start talking about handing over control of government they are thinking in terms of inheritance not elections!
Read More / Baca Lagi >>

Azan dan sujud di Padang Kota bersama Ust Azhar Idrus

Posted: 19 May 2012 09:16 PM PDT



(Padang Kota Lama, tempat berhibur menjadi tempat sujud)

GEORGETOWN: Hari ini dalam sejarah tercatat semalam (19 Mei 2012) apabila buat pertama kalinya azan berkumandang dan solat jemaah Magrib dan Isyak diadakan di Padang Kota Lama sempena Program Pameran Pengguna Pulau Pinang 2012.

Ia diikutiwacana santai bersama Ustaz Azhar Idrus, Ali XPDC, Sham Kamekaze dan Bob Lokman.

Selalunya Padang Kota Lama dilaksanakan program bercorak hiburan yang melalaikan masyarakat, tempat muda mudi bercengkerama dengan pasangan masing-masing, tempat riadah bagi warga emas, memancing di tepi laut atau datang menghirup udara segar di tebing laut sambil makan serta minum bersama keluarga di medan selera yang disediakan.
Read More / Baca Lagi >>

Negara Zina : Budak-budak sekarang ...di laman rumah, atas buaian, di siang hari ... boleh depa buat projek!!! ...alahai

Posted: 19 May 2012 08:59 PM PDT

WARTAWAN SINAR HARIAN
20 Mei 2012
KAMPUNG RAJA – Seorang wanita terkedu apabila menyaksikan aksi seks adik lelakinya dengan seorang remaja perempuan di atas buaian berhampiran rumahnya di Kampung Jerebun, Hulu Besut pada 25 April lalu.

Ketua Polis Daerah, Superintendan Kamaruddin Mohd Zakaria berkata, kejadian kira-kira jam 6 petang itu turut mengejutkan pasangan itu yang asyik berasmara di atas buaian.

Menurutnya, kakak lelaki itu kemudian bertanyakan adiknya apa yang dilakukan mereka dan adiknya itu mengaku melakukan hubungan seks dengan remaja perempuan terbabit.
Read More / Baca Lagi >>

Ambiga wins hands down

Posted: 19 May 2012 08:48 PM PDT

Her guts have scared politicians, espcially those with much at stake, hence the dirty move to deter her from pursuing her agenda of pushing for free and fair elections.

Bersih 2.0 co-chairperson A Samad Said is asking a very pertinent question – why are the detractors not giving him a hard time and are hell bent on harassing his colleague S Ambiga?
"Why are they only targeting Ambiga, they should choose me too," asked the 77 year-old national laurette.
Samad or better known as Pak Samad has deduced  that the targetted protest against Ambiga could have a "racial or religious" connotation.
"If they continue to only target her, there may be a racial or religious slant which I think is not good," he had said.
Read More / Baca Lagi >>

Hujah2 Menyanggah Fatwa BERSIH

Posted: 19 May 2012 08:40 PM PDT

"Pemerintahan Islam mempunyai ciri asas yang terperinci seperti yang telah dihuraikan oleh para alim ulama.

Sudah pasti sebuah pemerintahan Islam yang sebenar tidak akan merangkum atau membenarkan berbagai jenis kezaliman, salah urus, penderhakaan terhadap syariat, penipuan dan rasuah yang buruk seperti sekarang.

Menyanggah fatwa 'Bersih'
Oleh USTAZ ABDUL GHANI SAMSUDDIN



ADA individu mengatakan bahawa demonstrasi Bersih 1, 2 dan 3 baru-baru ini adalah satu perjuangan yang sia-sia, antara sebab dia kata begitu atas alasan;

Read More / Baca Lagi >>

Petanda Bala Besar Buat BN: 5 anggota polis rempuh pagar rumah Najib

Posted: 19 May 2012 08:39 PM PDT

"KUALA LUMPUR – Lima anggota polis cedera dalam kejadian merempuh pagar Kompleks Seri Perdana, yang juga kediaman rasmi Perdana Menteri di Presint 10, Putrajaya, awal pagi tadi.Ini petanda baik. Mula-mula rempuh pagar, esok lusa rempuh rumah, lepas tu rempuh Najibpulak... (Sumber di sini)Dalam kejadian kira-kira jam 5 pagi itu, dua mangsa mengalami kecederaan teruk termasuk patah hidung dan kaki sementara, tiga yang lain cedera ringan.

Semua mangsa yang berusia 20 dan 22 tahun kini dirawat di Hospital Putrajaya. 
Read More / Baca Lagi >>

Datuk Fauzi Yang Saya Kenali..Hijrah terbaik bekas pegawai kanan bukit aman.

Posted: 19 May 2012 08:36 PM PDT

"Kebetulan Datuk Fauzi adalah jiran sekampung saya di Kampung Pantai Besar Batu Kurau Perak. Beliau dilahirkan pada tahun 1950, dan menyertai PDRM pada April 1975, dimana pada waktu itu beberapa tempat dikawasan utara tanah air telah berlaku peristiwa mogok kemiskinan terutama di Baling Kedah, dan tidak ketinggalan di Kampung Pantai Besar itu sendiri.

Setelah beliau menyertai PDRM, saya hanya berkesempatan bertemu beliau setahun dua tiga kali. Terutama di waktu umat Islam menyambut Syawal, apabila beliau telah dilantik memegang jawatan sebagai Ketua Polis Daerah Dang Wangi, dimana pada waktu yang sama saya diamanahkan sebagai Ketua Penerangan Pas Kawasan Titiwangsa, WP. Selaku Ketua Penerangan Pas sudah tentulah banyak program yang perlu diatur termasuk urusan untuk mendapatkan permit ceramah.

Read More / Baca Lagi >>

Abby Abadi Berada Di Pentas Ceramah Pas!!Alhamdulillah....

Posted: 19 May 2012 08:34 PM PDT


"Selepas Aishah, Dayangku Intan,,,,, Kini Giliran "Abby Abadi" Mengambil Tempat.. Jom Kita Turun Ramai-Ramai.
Abby Abadi ( Isnp. Aliza) Bekas pelakon Siri GERAK KHAS akan bersama sama di Pentas

Himpunan Pemuda Islam Rhu Rendang, di Pantai Rhu Muda, Marang


Baguslah macam nie.ada perubahan yang baik.Inilah parti pas.Orang yang mahu berubah kepada kebaikan akan menyertai pas manakala orang yang nak kepada keburukan akan menyertai Umno.Ko orang orang fikir-fikir la sendiri..Apa pun aku ucapkan tahniah Abby abadi kerana bersama-sama dengan parti islam..

Kalau sudah uzur, jangan buat kerja berat lagi....berehatlah

Posted: 19 May 2012 08:26 PM PDT

Pilihanraya dijangka sampai bila-bila masa sekarang. Ada yang membuat spekulasi yang ia akan diadakan pada bulan Jun dan ada yang merasakan ia akan diadakan pada bulan Julai. Tidak kurang pula yang merasakan PRU tidak perlu diadakan sekarang kerana tempoh tamatnya penggal ini adalah pada bulan April tahun hadapan. Orang yang boleh menentukan tarikh pilihanraya ini adalah PM Najib sahaja…bukan sesiapa yang lain.
Hanya Najib dirasakan belum lagi mendapat ilham untuk menentukan tarikh itu kerana kali ini bukannya senang untuk membubarkan Parlimen sebelum Najib merasakan sokongan orang ramai terhadap kerajaan belum pulih. Najib sehingga hari ini belum menampakkan keyakinan beliau yang BN sudah kembali pulih dari kegeringannya.
Read More / Baca Lagi >>

Muzakarah : berangan itu percuma, tak dikenakan bayaran pun

Posted: 19 May 2012 08:24 PM PDT

Muzakarah yang disebut-sebut diantara PAS dan UMNO sejak dua tiga hari ini mendapat perhatian juga. Mursyidul Am PAS, Tok Guru Nik Aziz berkata tidak ada masalah untuk bermuzakarah dengan beberapa syarat. Pertamanya UMNO mesti terbuka untuk menerima Islam sebagai landasan semua hal tentang negara ini. Syarat yang seterusnya ialah untuk membawa sekali parti-parti pembangkang yang bersama PAS dalam PR untuk mencari penyelesaian terhadap penyatuan umat Islam dan rakyat sekelian dalam negara kita ini.
Read More / Baca Lagi >>

Muzakarah platform terbaik, kata Mufti Perak

Posted: 19 May 2012 08:10 PM PDT


Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria SHAH ALAM - Muzakarah antara Pas dan Umno perlu disegerakan dan tidak perlu ditangguhkan jika ia bertujuan demi kebaikan semua pihak terutama umat Islam.

Ketika dihubungi Sinar Harian, Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria berkata, muzakarah adalah satu platform terbaik untuk meneliti dan menyelesaikan pelbagai masalah.

"Jangan melengah-lengahkan sesuatu yang baik. Jika tidak, ia mungkin akan melahirkan keadaan lebih parah. Segerakan perkara ini dan jangan tunggu hingga selepas pilihan raya," kata beliau yang pernah menggerakkan inisiatif kerjasama politik Pas-Umno selepas Pilihan Raya Umum ke-12 empat tahun lalu.

Read More / Baca Lagi >>

Who’s next Nazri, docs and architects?

Posted: 19 May 2012 08:09 PM PDT

Two lawyers' associations give the law academy proposal the thumbs down while another backs the minister.
PETALING JAYA: The proposal to form a law academy has drawn flak, with one lawyers' association asking if the government will clamp down on other professional bodies as well.
Furthermore, Association of Women Lawyers president S Meera said the move would dilute and usurp the Malaysian Bar's independence.
She added that the government should learn to work with the Bar Council to probe the abuses that took place during the Bersih 3.0 rally instead of trying to control the legal fraternity.
"So will the government start controlling the medical, architecture and accounting fraternities should they voice an opinion which is against the government?" she asked.
Read More / Baca Lagi >>

Ketua Wanita MCA Melaka Tak Menyesal Sertai BERSIH 3.0

Posted: 19 May 2012 08:08 PM PDT

Ketua Wanita MCA Melaka Kian Sit Har berkata beliau tidak mengesali tindakannya hadir dalam perhimpunan BERSIH 3.0 bersama 5,000 orang di Dataran Pahlawan di negeri itu pada 28 April lalu.

"Saya gembira dan bangga bahawa saya tidak melepaskan peluang untuk berdiri bersama anak muda," kata bekas senator BN itu kepada Malaysiakini dalam satu wawancara.

Kehadiran ramai anak muda dalam perhimpunan BERSIH 3.0 merupakan satu perkara yang tidak pernah dilihatnya sebelum ini, kata Kian.Read More / Baca Lagi >>

Ulama muda Umno sedia bertanding PRU jika diberi peluang

Posted: 19 May 2012 08:07 PM PDT

KUALA LUMPUR, 20 Mei — Ulama Muda Umno tidak menolak untuk bertanding atas tiket Barisan Nasional (BN) dalam pilihan raya sekiranya mendapat lampu hijau dari kepimpinan pusat.
Pengerusi Jawatankuasa Kerja Sekretariat Ulama Muda Umno (Ilmu), Fathul Bari Mat Jahaya yang dihubungi The Malaysian Insider berkata, pihaknya bersedia menghulurkan bantuan jika parti memerlukan mereka, bagaimanapun menegaskan, pihaknya bukan jenis yang meminta-meminta, tetapi sedia membantu jika diperlukan bagi memperjuangkan prinsip Islam.
"Kami tidak akan menolak. Kami bukanlah jenis yang meminta-minta, jika parti perlukan kami, kami sedia berkhidmat untuk memperjuangkan prinsip Islam," jelasnya.
Read More / Baca Lagi >>

3 perkara yang Najib terpaksa tangguh PRU13

Posted: 19 May 2012 10:46 AM PDT


Laporan-laporan terbaru Special Branch dan MIO telah membantutkan hasrat PM Najib Razak untuk membubarkan Parlimen yang hangat diperkatakan akan dibubarkan pada bila-bila masa. Setakat ini laporan yang diterima menunjukkan Pakatan Rakyat akan memenangi 95 kerusi Parlimen di Semenanjung Malaysia, yang mana situasi ini akan menyebabkan BN tumpas dengan majoriti mudah, dan kemungkinan berlaku 'Hung Parliament' ataupun Parlimen Tergantung.

Bulan Mac yang lalu, Najib Razak memberi amaran sekiranya BN gagal mendapat majoriti selesa pada PRU13, maka ini akan member kesan perit untuk BN.Justeru, katanya, adalah penting bagi BN memperoleh majoriti dua pertiga, kerana negara memerlukan sebuah kerajaan yang kukuh dan stabil.

Read More / Baca Lagi >>

Nik Aziz: Terima PR jika mahu kerjasama Pas

Posted: 19 May 2012 10:42 AM PDT


Nik Aziz: Terima PR jika mahu kerjasama Pas
Nik Aziz (kanan) ketika sidang media selepas merasmikan Mesyuarat Agung Pas Kawasan Kuala Terengganu di Markas Tarbiyah Pas di Kuala Ibai
KUALA TERENGGANU – Umno perlu bersedia untuk menerima parti-parti lain dalam Pakatan Rakyat (PR)  - PKR dan DAP sekiranya masih memasang niat untuk menjalin kerjasama politik dengan Pas.

Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata, Umno wajar menerima ketiga-tiga parti dalam PR memandangkan Pas bukan lagi berseorangan ketika ini dan keputusan perlu dibuat bersama PR.
Read More / Baca Lagi >>

Samseng Dilindungi : Batu dan telur hinggap di acara Ambiga

Posted: 19 May 2012 10:39 AM PDT

Dua anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) DAP menjadi mangsa apabila acara minum petang bersama Pengerusi Bersama BERSIH S Ambiga dihadiri sekumpulan pemarah yang tidak berpuas hati.

perkasa tibai umno red shirt in merlimau malacca ambiga event car type puncturedADUN Ayer Keroh Khoo Poay Tiong berkata kumpulan pengacau itu menyerangnya dan ADUN Bandar Hilir Tey Kok Kiew apabila mereka meninggalkan tempat acara itu.

"Batu dan telur mengenai kereta kami. Cermin depan anggota kami turut pecah," katanya.

Salah satu daripada tayar kenderaan Tey juga dipancitkan, cermin sisi pecah dan badannya kemik teruk dihentam kumpulan itu.

Beliau membuat laporan polis di balai polis Merlimau.

BN’s offer: Money and madness

Posted: 19 May 2012 10:36 AM PDT

PM Najib is forced to shower the rakyat with crumbs of goodies to obtain votes because the people are fed-up with BN's underhand tactics.

The Malaysian political scenario has taken a turn towards madness in recent weeks. Consider these three instances:
1. Former Inspector-General of Police (IGP) Rahim Noor labelling Kelantan Menteri Besar and PAS spiritual adviser Nik Aziz Nik Mat as "bapak kafir";
2. A Malay non-governmental organisation whose members held a mock funeral rite in front of Penang Chief Minister Lim Guan Eng's residence; and
3. Protesters making a nuisance of themselves in front of Bersih chairperson S Ambiga's house.
The three major races are being attacked and this definitely highlights the success of the 1Malaysia slogan.
Read More / Baca Lagi >>

KISAH ANAK DARA17 vs 70 - Ustaz Azhar Idrus

Posted: 19 May 2012 10:21 AM PDT

Hukum Orang BISU Azan - Ustaz Azhar Idrus

Posted: 19 May 2012 10:18 AM PDT

Hukum Orang Cacat BISU Jadi IMAM - Ustaz Azhar Idrus

Posted: 19 May 2012 10:17 AM PDT

KARPET Kena Najis ANJING - Ustaz Azhar Idrus

Posted: 19 May 2012 10:17 AM PDT

Hukum Sembahyang MAYAT Atas KUBUR - Ustaz Azhar Idrus

Posted: 19 May 2012 10:15 AM PDT

Tiada ulasan: