Nuffnang

Pengikut

RAKYAT MARHAEN

sumber :-

RAKYAT MARHAEN


Umno dan punggung memang tidak dapat dipisahkan..

Posted: 16 May 2012 09:32 PM PDT

Umno dan punggung memang tidak dapat dipisahkan..ibarat irama dan lagu........wakaka

Punggung LEMBU NFC

ISA : Mogok lapar demi kebebasan

Posted: 16 May 2012 09:30 PM PDT

Anak lelakinya Mohamad Fadzullah Abdul Razak antara tahanan yang melancarkan mogol lapar bagi menuntut kebebasan daripada penjara Kamunting ekoran pemansuhan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA).

Berbaju kurung motif bunga-bunga dan bertudung putih bersih, Hadijah CP Veeravu, 51, kelihatan tenang berbicara tentang keadaan anaknya.Read More / Baca Lagi >>

Free Syrian Army denies responsibility for bombings

Posted: 16 May 2012 09:29 PM PDT

The Scorpene Sting On Malaysia - The Great Malaysian Robbery

Posted: 16 May 2012 09:28 PM PDT

Presiden Persatuan Veteran Tentera Melayu Beli 2 Gelaran Datuk RM 1 Juta

Posted: 16 May 2012 07:51 PM PDT


http://www.malaysiandigest.com/images/ex_vet_protest_ambiga.jpg"Selain untuk saya sendiri, saya juga membelikan gelaran 'Datuk' buat seorang lagi kawan dengan harga sama dan kos keseluruhan termasuk menyediakan hiburan kepada penjual adalah sekitar RM1 juta,"
Apa tindakkan SPRM? Cukupkah sekadar bermaaf-maafan?

edyesdotcom
Orang yang sama inilah mengepalai senaman bontot di depan rumah Datuk Ambiga. Jelas terbukti mereka yang cenderung menyokong kerajaan (bersama pangkat dan kedudukan) telah dilindungi bukan sahaja dari penguatkuasa tempatan, tetapi dilindungi polis malah SPRM sendiri. Adalah suatu kezaliman apabila setiap agensi yang sepatutnya bertindak neutral diperkuda semahunya...
Masihkah ada di antara kita yang menyokong bentuk kezaliman sebegini?
http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2011&dt=0113&pub=Utusan_Malaysia&sec=Muka_Hadapan&pg=mh_01.htm

Read More / Baca Lagi >>

Buat Renungan : Umno & Penyokong Tegar pernah berkata,..

Posted: 16 May 2012 07:49 PM PDT

 

Mahathir : Nabi tak mampu cukur janggut kerana tak ada pisau cukur GILLETE,.. Mamak cucu Kutty ni perasan dia bijak!  Dia tak tahu mata pedang nabi jauh lebih tajam - boleh memotong apa saja termasuk memancung kepalanya sendiri ! 

Hanif Omar : Tak jumpa ayat larang judi dalam Quran –                                                    Dia ni berlagak pandai, rupa-rupanya jenis muka tak tahu malu !  Sedarkah dia,  yang dia telah melondehkan seluar dan seluar dalamnya sendiri? Bengong punya mamat !!  Silap besar, apabila  kerajaan melantiknya sebagai KPN
Mashitah :  Wanita Islam boleh melacur kalau dharurat –                                                Senang-senang je dia ni keluarkan fatwa !  Si Minah punya hobi mencukur bulu kening ni, seolah-olah nak melemah dan menghina kaum wanita, hujahnya macam nak menggalakkan pelacuran ! Dia ni pernah tuduh Anwar tak bermoral. bermakna , Mahathir, Najib dan lain-lain pemimpin Umno baginya sangatlah bermoral!! Nampaknya dia ni hanya menilai dengan mata dan telinga saja tanpa menggunakan akal dan hati.
Jamil Khir :  Boleh menggunakan wang zakat untuk halang kes Qazaf –      Besarnya diri beliau sehingga membolehkan beliau menambah kumpulan Asnaf (penerima zakat). Seperkara lagi,..Islam jenis apa dia ni kalau menghalang seorang individu Islam melaksanakan hukum Islam seperti dalam kes Qazaf yang melibatkan DS Anwar?  Dia ingat Qazaf tu hukum dari kitab PKR ?  Hoi Jamil !!  Qazaf tu bukan hukum  dari kitab PKR maupun PAS atau Umno!!  Ia dari hukum Al Quran ! Tak ada orang Islam yang nak tentang hukum Islam melainkan Umno!!  Begitulah hebat dan besarnya Umno !!!!
Rahim Noor :  Menteri Besar Kelantan TG Nik Aziz adalah "bapak kafir" –                Mudahnya kamu membuat tuduhan!,. kamu tu siapa? Sedarlah diri tu!  Sedangkan kamu yang dikenali bapak samseng (pukul orang dalam penjara) pun orang tak sampai hati nak  tuduh kamu  bapak kafir tetapi kamu senang-senang menuduh seorang ulamak merangkap Mursyidul Am PAS sebagai bapak kafir !  manusia jenis apa kamu ni??
Harussani : Himpunan "BERSIH 3" hukumnya adalah haram.                                          Anda telah bersekongkol dengan Majlis Fatwa Kebangsaan.  Yang "BERSIH" mereka kata kotor, mereka kata haram,.. maknanya mereka suka yang kotor!  Sikit hari lagi boleh le buat fatwa daging babi halal,  daging lembu haram !..   Nak sokong Umno dan BN pun biarlah lojik dan bertempat! Jangan menipu dan memperbodohkan rakyat!!
Najib : Peneroka dan pihak yang tak menyokong beliau adalah "haram jadah" (anak haram) –              Wow !!  ramainya anak haram di Malaysia ni. Najib dah buat rekod!. Dialah satu-satu Perdana Menteri yang bercakap macam babi meredah belukar!  Bersedialah wahai Najib!  Kamu pasti menghadapi kecelakaan apabila anak-anak haram ini mendoakan kejatuhanmu sedikit masa lagi!
oleh : rahimothman

Markas PAS kena roboh.....

Posted: 16 May 2012 07:45 PM PDT


"Bercakap pasal markas PAS di kapung Semanyur Kemasik Kemaman di roboh, teringat saya dengan berita  Sebuah sekolah rendah Palestin ditutup pada  minggu lepas.

Bukan setakat menutut sekolah milik rakyat Palkestin, malah pihak berkuasa Israel merampas kenderaan yang digunakan untuk menghantar guru-guru ke sekolah itu.

Menurut laporan akhbar Haaretz, guru-guru kini menggunakan keldai sebagai kenderaan untuk ke sekolah yang terletak di kampung Jinba, bandar Hebron sehingga menyebabkan proses pembelajaran terganggu.
Read More / Baca Lagi >>

Menyanggah fatwa ‘Bersih’

Posted: 16 May 2012 07:44 PM PDT

Oleh USTAZ ABDUL GHANI SAMSUDDIN
ADA individu mengatakan bahawa demonstrasi Bersih 1, 2 dan 3 baru-baru ini adalah satu perjuangan yang sia-sia, antara sebab dia kata begitu atas alasan;
1. Seolah-olah mereka yang berdemo itu dianggap sebagai golongan pemberontak seperti mana yang pernah berlaku pada zaman Sayidina Othman Affan.
Read More / Baca Lagi >>

Kenali siapa penderhaka

Posted: 16 May 2012 07:44 PM PDT

Oleh Wan Nik Wan Yussof
DALAM kehangatan menghadapi pilihan raya sekarang, isu-isu sentimen, sensitif dan perkauman serta serangan peribadi mula heboh dalam paparan media pro-Umno.
Meskipun difahami isu-isu itu sebagai 'basi', tetapi tetap menjadi fokus bagi strategi media pro-parti sekular itu memutarligat persoalan perkauman, keagamaan, pembunuhan karakter tokoh dan kedaulatan raja.


Apa pun pendekatan media pro-parti Melayu totok itu sudah memahami betapa isu-isu 'basi' pasti diputar, mahupun dicipta atau diulang-ulang demi memenangi jiwa dan perasaan pengundi Melayu yang dianggap oleh pemimpin Umno sebagai "Melayu mudah lupa."
Read More / Baca Lagi >>

Bukti Umno ‘parti tua’ penaja keganasan

Posted: 16 May 2012 07:42 PM PDT

Oleh BADRUL HISHAM SHAHARIN
TANGGAL 4 Mei, Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) telah mula mengumpul dukungan pertubuhan anak muda dan mahasiswa untuk sama memperakui satu memorandum yang akan dihantar ke Bukit Aman pada 7 Mei 2012.

Memorandum itu berkenaan dengan desakan untuk PDRM segera mengambil tindakan terhadap anggota mereka yang terlibat dengan jenayah dan salah laku pada 28 April 2012 ketika mengendalikan Himpunan Rakyat terbesar dalam sejarah negara iaitu Bersih 3.0 Jemputan kepada media telah dibuat kepada media dan pihak PDRM seawal Ahad (6 Mei). Namun pada pagi Isnin (7 Mei) kami dimaklumkan beberapa front Umno secara bertungkus lumus saat akhir cuba mengumpulkan orang untuk kononnya berdiri terpacak depan Bukit Aman untuk membaca ikrar taat setia.
Read More / Baca Lagi >>

Cerita untuk direnungkan para peneroka

Posted: 16 May 2012 07:41 PM PDT

TUAN IBRAHIM TUAN MAN
DI SEBUAH kampung, Allah kurniakan tanah yang amat subur kepada penduduknya. Segala yang ditanam akan menghasilkan buah dan pulangan.
Walaupun tanah itu tidaklah besar, tapi hasil pertaniannya cukup untuk menyara sebuah kampung malah ada lebihan.



Pada satu hari, datang seorang ahli perniagaan kaya, yang berkata kepada penduduk, ada pelan untuk durian runtuh, dapat duit dengan cepat. Pelannya begini:
Penduduk cagarkan tanah yang subur itu kepada peniaga - dengan 2 syarat:
Read More / Baca Lagi >>

Raja Nong Chik Keeps Mum Over His Daughter Scandal!

Posted: 16 May 2012 07:39 PM PDT


Popular blogger Raja Petra Kamarudin has alleged that the government in 2010 awarded a contract worth more than RM30 million to a company linked to Federal Territories and Urban Well-Being Minister Raja Nong Chik Zainal Abidin.

And this was not the only government contract given to companies linked to the minister, he said in a posting titled "Is this whom you want as MP?" on his Malaysia Today website.
Read More / Baca Lagi >>

Penyenaraian FGVH di Bursa Malaysia lemah – Wong Chen

Posted: 16 May 2012 07:37 PM PDT

KUALA LUMPUR 17 Mei: Pengerusi Biro Pelaburan dan Perdagangan KEADILAN, Wong Chen, menyifatkan tindakan tergesa-gesa kerajaan menyenaraikan Felda Global Ventures Holdings (FGVH) di Bursa Saham Malaysia didorong faktor politik bukannya berdasarkan kekukuhan kewangan agensi tersebut.
Beliau berkata, sesebuah syarikat akan cuba disenaraikan menerusi tawaran awam permulaan (IPO) di bursa sekiranya berada di kedudukan kukuh atau kewangan syarikat tersebut cemerlang.
"Bisnes FGVH bukanlah berada di dalam kedudukan kukuh dan masa hadapan untuk pertumbuhan yang tinggi sangat terhad. Prospektus IPO mendedahkan kedudukan sebenar FGVH di dalam pengurusan perladangan adalah lemah.
Read More / Baca Lagi >>

Isu Hudud mainan politik BN

Posted: 16 May 2012 07:36 PM PDT


Hudud mainan politik BN, kata Pakatan
Mohd Rafizi Ramli
PETALING JAYA - Pakatan Rakyat (PR) mendakwa pendirian pihaknya mengenai pelaksanaan hukum hudud tidak pernah berubah, sebaliknya Barisan Nasional (BN) khususnya MIC cuba menjadikannya isu sekarang bagi meraih undi Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

PR sekali lagi menegaskan bahawa pihaknya akan membuat keputusan mengenai hudud jika menerima persetujuan semua pihak.
Read More / Baca Lagi >>

Anger mounts over RM127b refinery for Johor

Posted: 16 May 2012 07:34 PM PDT

Why is a RM127 billion refinery being built in Johor when it is not an oil-producing state?
KOTA KINABALU: Sabah State Reform Party (STAR) is blowing hot over the planned RM127 billion oil refinery in Johor, claiming it would be an "incalculable" economic loss to Sabah.
Describing the federal government's decision as "unreasonable" STAR chairman Jeffrey Kitingan said: "If the federal government was sincere about developing the Borneo states which have contributed tremendously to the national coffer by giving 95% of its oil all these years, it would have decided to build the refinery in Sabah or Sarawak.
"As it is, incalculable losses will be incurred against us [with the refinery being built in Johor]. In the long term, the loss will amount to trillions of ringgits!"
Read More / Baca Lagi >>

Scorpene: Zahid diingat jangan rasa selamat

Posted: 16 May 2012 07:33 PM PDT


KUALA LUMPUR, 17 Mei: Dewan Pemuda PAS Malaysia (DPPM) mengingatkan Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi supaya tidak terlalu yakin dengan status sebagai pemerintah di kerajaan negeri dan merasa selamat daripada didakwa di mahkamah Perancis di atas isu skandal pembelian kapal selam Scorpene yang sedang dibicarakan di sana.


Ketua Penerangan DPPM, Riduan Mohd Nor menganggap kenyataan Zahid menggambarkan beliau sedang dalam kebimbangan yang berpanjangan dengan kes yang sedang dihadapinya.

Read More / Baca Lagi >>

Debat PTPTN Khairy-Rafizi 22 Mei

Posted: 16 May 2012 07:32 PM PDT


Debat PTPTN Khairy-Rafizi 22 Mei
Debat PTPTN Khairy-Rafizi 22 Mei
SHAH ALAM - Debat isu Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) antara Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin dan Pengarah Strategi PKR, Mohd Rafizi Ramli akan berlangsung, Selasa ini.
Ia sepatutnya diadakan awal bulan ini.
Berbanding lokasi asal di Kompleks Belia dan Kebudayaan Negeri Selangor, Seksyen 7, Shah Alam, program ini, anjuran Kumpulan Media Karangkraf, akan diadakan secara langsung dari Auditorium Kompleks Kumpulan Media Karangkraf di sini, menerusi saluran Astro Awani dan Bernama Radio24, mulai jam 10 malam.
Debat melibatkan dua pemimpin kanan Umno dan PKR ini bertemakan Pemansuhan PTPTN & Hala Tuju Pendidikan Tinggi.
Read More / Baca Lagi >>

Dr Khir: MP Kapar pernah minta RM10 juta syarat keluar PKR

Posted: 16 May 2012 07:31 PM PDT


Bekas Menteri Besar Selangor, Dr Mohamad Khir Toyo
Bekas Menteri Besar Selangor, Dr Mohamad Khir Toyo
SHAH ALAM - Bekas Menteri Besar Selangor, Dr Mohamad Khir Toyo mendakwa Ahli Parlimen Kapar, S. Manikavasagam pernah meminta sejumlah wang - RM10 juta seperti yang didakwa sebuah blog untuk keluar PKR.

"Memang ada (Manikavasagam jumpa saya minta wang untuk keluar PKR). Dia bersama dengan tiga rakannya ketika itu. Dia minta wang, tetapi saya cakap saya tidak boleh beri kalau dia hendak keluar PKR.
Read More / Baca Lagi >>

'Khir Toyo tawar RM10 juta, saya tidak minta'

Posted: 16 May 2012 07:29 PM PDT


Ahli Parlimen Kapar, S Manikavasagam
Ahli Parlimen Kapar, S Manikavasagam
SHAH ALAM - Ahli Parlimen Kapar, S. Manikavasagam menafikan bahawa beliau pernah meminta RM10 juta daripada bekas Menteri Besar, Dr Mohamad Khir Toyo pada 2008 untuk keluar PKR dan menjadi Ahli Parlimen Bebas, seperti dakwaan sebuah blog, semalam.

Sebaliknya, Manikavasagam mendakwa, beliau yang sebenarnya dipelawa oleh bekas Ketua Pembangkang Dewan Undangan Negeri (Dun) itu secara gurauan di sebuah hotel, di sini, hujung 2008.
Read More / Baca Lagi >>

Imej teruk: PAS simpati kepada polis baik

Posted: 16 May 2012 07:28 PM PDT


KUALA LUMPUR, 17 Mei: PAS melahirkan rasa simpati kepada polis yang baik sehingga malu untuk mengaku bekerja sebagai polis ekoran imej pasukan itu semakin teruk pada padangan masyarakat awam.
"Ini semua angkara 'nila setitik susu sebelanga binasa'," kata AJK PAS Pusat, Ustaz Idris Ahmad.

Justeru, ujarnya sudah sampai masanya rakyat menuntut supaya Suruhanjaya Bebas Aduan dan Salahlaku Polis (IPCMC) ditubuhkan segera untuk membendung tindakan liar polis.

"IPCMC pada mulanya dulu dipersetujui oleh Tun Abdullah Badawi, ketika jadi PM, akan tetapi pihak polis menentang, maka IPCMC pun ghaib dan dilupakan orang," ujarnya.

Read More / Baca Lagi >>

Forever racial BN: Why pick on Ambiga and Irene Fernandez?

Posted: 16 May 2012 07:26 PM PDT

Forever racial BN: Why pick on Ambiga and Irene Fernandez?Do you laugh or do you loose sleep? Do you cry or do you spit venom?
Indeed the antics staged by the stooges of the ruling BN coalition clearly indicates that they are into burger-protests and butt-protests in front of Bersih co-chief Datuk Ambiga's residence are just as helpless and hopeless while their followers degrade their reputation even further.
Instead of issuing a stern warning against these BN-sympathisers for rolling politics in the slime, they are even cushioned to carry on the disgusting and uncouth antics in front of Bersih's leader.
Read More / Baca Lagi >>

Election woes? Never fear, JOM Pantau’s here!

Posted: 16 May 2012 04:22 PM PDT

Malaysians can now report suspicious polls-related incidents to a website set up by a human rights NGO.
KUALA LUMPUR: As the clock ticks towards the 13th general election, people can now report election offences as they see them, on the Internet.
Set up by Komas (Popular Communications for Human Rights in Malaysia), 'JOM Pantau PRU13′ (www.pru13.info) is a website dedicated to getting Malaysians to report on suspicious polls-related incidents.
According to Komas coordinator A Prakkash, incidents include the putting-up of political party flags before elections, and even vote-buying.
After these reports were made, a team of volunteers would then verify to see if they are genuine.
Following this, verified reports would then be forwarded to relevant government agencies, such as the police and the Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC).
Read More / Baca Lagi >>

Kalau 'rakyat baru' ada, apatah 'Majlis Peguam'

Posted: 16 May 2012 04:20 PM PDT


KUALA LUMPUR, 16 Mei: Kalau rakyat baru pun kerajaan Umno boleh wujudkan, apa dihairankan kalau ia tubuh "Majlis Peguam" yang baru, kata Naib Presiden PAS Datuk Mahfuz Omar.

"Jelas berlaku di hadapan kita, bila kerajaan Umno berhadapan dengan kebangkitan rakyat yang menentangnya dan tahu dia akan kecundang dalam pilihan raya ke-13 akan datang, laporan-laporan mendedahkan ia mencipta rakyat baru dengan memberikan kad pengenalan Malaysia kepada pendatang-pendatang asing dan kemudian dimasukkan di dalam daftar pemilih dengan tujuan supaya mereka mengundi Barisan Nasional (BN).
Read More / Baca Lagi >>

Rise against feudal Umno

Posted: 16 May 2012 04:19 PM PDT

Malays today unite for causes and for ideals that are beyond what our prime minister and Umno can muster.

Umno thinks Malays are a herd of cows which they can herd into submission. How do my criticisms on what Umno has done to Malays constitute a reason for Malay disunity?
In addition, there are the usual invectives about my joining the DAP, which has caused Malay disunity. Please don't try to impose your condescending views on me.
I am not less Malay than you.
Let me tell you now that Malay unity is not the monopoly of Umno nor does Umno own the rights to Malay unity.
Read More / Baca Lagi >>

Bersih 3.0: Biarlah kerajaan tak endah Suhakam

Posted: 16 May 2012 04:18 PM PDT


KUALA LUMPUR: Cukuplah bagi rakyat mengetahui gambaran sebenar Bersih 3.0, jika kerajaan tidak mengambil sebarang inisiatif terhadap apa yang dilakukan Suruhanjaya Hak Asasi Manusia Malaysia (Suhakam).

Pengerusi Bersih 2.0, Datuk S. Ambiga berkata sekiranya kerajaan tidak mengendahkan sebarang cadangan Suhakam, pihaknya percaya rakyat akan mendapat gambaran jelas dengan pendengaran awam tersebut.
Read More / Baca Lagi >>

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT