Nuffnang

Pengikut

PENYAPU SIAL

sumber :-

PENYAPU SIAL


UMNO Yang Pernah Di Haramkan ( HARAMJADAH ) Lahir Dari Demo Jalanan....!!!!

Posted: 12 May 2012 06:29 PM PDT

Berkokok semua pimpinan UMNO seluruh pelusuk negara bahawa demonstrasi adalah bertentangan dengan kepentingan awam dan merugikan negara. Tapi tahukan mereka sekiranya tiada demonstrasi, Malaysia mungkin tidak merdeka dan UMNO mungkin tidak lahir?


Nampaknya, UMNO masih tidak habis-habis dengan sikap "Mengata Dulang Paku Serpih" mereka.

UMNO Sendiri Lahir Dari Perhimpunan Haram

Perhimpunan2 menentang Malayan Union adalah menjadi penyebab kepada lahirnya UMNO. Sejarah telah merakamkan bahawa setelah orang Melayu keluar beramai-ramai dan berdemonstrasi menentang Malayan Union, mereka telah berkumpul dan menubuhkan UMNO.Sekiranya orang Melayu pada masa itu menunggu permit polis dari Kerajaan British nescaya Malayan Union tidak dapat dihalang dan UMNO tidak akan wujud.Malaya akan tetap dibawah British.

Jadi demo dan himpunan rakyat untuk menyatakan ketidak puasan hati adalah budaya kita sejak dulu, budaya UMNO,budaya PAS, budaya NGO dan sebahagiaan mereka yang berprinsip dan bangun mewakili rakyaat majoriti.

Mengapa UMNO dengan tiada segan dan silu kerap kali mengungkapkan perkataan Perhimpunan Haram bagi melabel tindakan rakyat Malaysia berhimpun dan menyatakan sikap mereka? Adakah UMNO “mengata dulang paku serpih”? Sedangkan sudah berapa kali UMNO,MCA dll NGO berdemo atas isu antarabangsa serta tempatan Malah dalam filem Hati Malaya yang saya tonton video klip promosinya, dipaparkan sejarah rakyat yang celik dan berani bangun menentang kezaliman penjajah. Yang tidak mahu berdemo selain kerana keuzuran adalah mereka dari golongan pengampu,penakut dan dayus.

Malah di Kelantan himpunan anjuran UMNO didalangi Annuar Musa dalam percubaan UMNO untuk menabal sultan lain selain dari Sultan Kelantan yang ada sekarang. Mengapa UMNO boleh melakukannya sedang orang lain tidak? Jangan buat2 lupa. Himpunan rakyat mencerminkn masyarakat madani. Kini dua hero rakyat lahir dari kegelapan UMNO/BN . Hero dari Parlimen Cameron Highland YB S.K.Devamany dan YB dari Penang. Mereka sekurang2nya meminta pimpinan UMNO/BN melihat dan mengkaji mesej yang dihantar oleh para pen ‘demo’ dan rakyat yang berhimpun, bukat mengugut.

Peristiwa 1946 dibahas di DUN Kelantan

Hujjah tentang demo dan himpunan menentang British di atas ini juga digunapakai oleh YB Nasaruddin Daud dalam Perbahasan Titah Sultan dalam Sidang Dewan Undangan Negeri Kelatan sebelum ini. Ia telah menyebabkan wakil-wakil rakyat UMNO seperti terkejut (sebab menafikan sejarah). Itulah sikap hipokrit dan tidak cerdiknya mereka. Berbagai-bagai alasan tidak cerdik telah cuba digunakan oleh wakil-wakil rakyat UMNO bagi membenarkan sikap “double standard” mereka..

Tidak hairanlah juga antara mereka ada seorang YB yang masih tidak cukup umur dan cukup akal. Masih duduk dalaam khayalan zaman kanak2 dimana kaki dan tangan jadi senjata bila kalah berhujah. Kesian, YB itu patut masuk PASTI untuk mula balik belajar akhlak dan kemahiran bertolak ansur.

Hujjah yang mengatakan Perhimpunan 1946 bukan perhimpunan haram kerana waktu itu tiada undang undang adalah dangkal dan buta sejarah. Mana ada negara yang tiada undang2 meskipun dijajah. Jika British menjajah, undang2 yang digunapakai adalah undang-undang British,jika pada zaman Jepun, undang2nya undang2 Jepun. Jepun lagi keras,kejam dan tidak bertolak ansur, tapi datok nenek kita dulu bangun berdemo dan berhimpun ramai2 untuk nyatakan perasaan. Kerana apa? Kerana penjajah atau pemerintah yang ada tidak mendengar dan menafikan keluhan daan ketidak puasan hati rakyat.

Hujjah yang menyatakan Demonstrasi sekarang ini tidak dibenarkan kerana ianya membawa kepada keganasan juga tidak berpijak dibumi nyata. Kalau sejarah 13 Mei yang dijadikan sandaran, ramai orang sudah tahu fakta sejarah bahawa yang menyebabkan peristiwa 13 Mei adalah kerana provokasi melampau dari penyokong2 UMNO dan faktor ketidak adilan sosial daan ekonomi padaa masa tersebut. Selepas itu ’Bloody Sunday” yang terkenal, mereka yang cedera parah adalah para demonstran kerana campur tangan dan provokasi polis.

Kita rasa sangat kelakar bila ada demonstran yaang dikasari kerana demonstrasi membantah kenaikan harga barang. Tak logik betul polis Malaysia ni. Peristiwa Batu Burok pula bukan program demo tetapi ceramah di laman rumah individu yg tak perlu permit. Berpuluh kali dah ceramah diadakan disitu tanpa sebarang insiden. Jelas kepada kita baahwah demo dan perhimpunan menjadi ganas hanya apabila berlaku campur tangan serta tindakan biadap pihak polis terhadap ahli perkumpulan. Apabila tiada campur tangang pihak polis, semua perhimpunan tersebut menjadi aman.

Hujjah seterusnya,Perhimpunan tersebut menjadi haram kerana tiada permit ( yakni bertentangan dengan undang-undang negara). Ia tiada permit kerana UMNO/BN tidak mahu memberi permit tanpa alasan yang kukuh. Hanya kerana perhimpunan-perhimpunan ini merugikan UMNO dari segi politik sahaja dan ia juga mendedahkan kebobrokan, kepincangan dan kemungkaran UMNO dan BN kepada rakyat. PM Malaysia pun sama, dia hanya mahu dengar yang muluk2 sahaja. Tutup mata, tutup telinga. Yang dia dengar cakap menantu, anak dan menteri penyangak macam Nazri tu. Cuba sekali bagi permit, misalnya untuk himpunan bersih di negeri2, kami akan buktikan kemahiran kami mengawal ahli dan penyokong2 kami dengan syarat tiada provokasi SB yaang terancang.

Salah seorang pimpinan UMNO mengatakan bahawa perhimpunan Bersih itu adalah anjuran parti politik dan bukannya anjuran rakyat Malaysia. Adakah ahli dan penyokong parti pembangkang ini bukan rakyat Malaysia? Ada pula yang cabul mulut menyatakan tiada siapa yang akan keluar ramai2, ada yang kata 2,3 puluh ribu pendemonstran tidak mewakili rakyat. Cuba baca tulisan Zainul Arifin (NST 28 Nov muka 13).
Jika berpuluh ribu boleh digerakkan untuk turun kejalan raya, apalagi beratus ribu, boleh dikatakan dengan yakin bahawa jumlah ini sebenarnya mewakili beberapa kali lipat. ”The silent majority” yang sering disebut2 sebenarnya duduk kem mana? Keputusan pilihanraya membuktikan sokongan kepada BN? Itulah yang Bersih pertikaikan.

Harus diingat bahawa permit diberikan oleh Polis manakala Polis diletakkan di bawah Kementerian Dalam Negeri yang dikawal oleh UMNO/BN. Sekiranya pihak polis menolak permit mana-mana pihak bererti ianya adalah penolakan dari UMNO/BN.

Polis Adalah Alat Barisan Nasional Untuk Terus Berkuasa

Pihak Polis di Malaysia tidak lebih dari biro di dalam UMNO bertanggung-jawab mengekalkan kuasa Barisan Nasional di Malaysia. Mereka hanya mengikut arahan UMNO dan bertindak dengan begitu rakus menggagalkan sesiapa sahaja yang dikhuatiri merugikan Barisan Nasional. Ini dibuktikan dalam soal siasat terhadap tahanan2 ISA. Yang ditanyakan soalan2 politik dan pimpinan politik parti2 selain BN, soalan2 tentang keselamatan negara langsung tidak popular.

Pihak Polis lebih sanggup menjalankan sekatan-sekatan jalanraya di dalam usaha menggagalkan perhimpunan rakyat berhari2 dari berusaha mencegah jenayah. Tidak pernah lagi kita dengar polis menyuraikan himpunan Mat Rempit yang di kala rakyat Malaysia hidup dalam ketakutan angkara penjenayah serta perogol. Sampai sekarang pembunuh kejam Nurin belum ditangkap. Devamany budak India 9 tahun pula jadi mangsa. Mengapa tak kerah seluruh kekuatan polis untuk menangani jenayah yang makin menggerunkan?? Polis sanggup menumpukan tenaga dan usaha mereka ke arah menjayakan agenda politik Barisan Nasional, tapi tidak bersungguh untuk jaga keselamatan rakyat..

Jelas kepada kita bahawa Polis Diraja Malaysia sudah hilang komitment mereka kepada rakyat Malaysia. Biarlah perogol adik Nurin terus menerus memangsa kanak-kanak, tidak apa asalkan tugas mereka menjaga kepentingan Barisan Nasional dan UMNO tidak terhalang.

Kasihan rakyat Malaysia seolah-olah tiada tempat lagi untuk berteduh dan berlindung. Kerajaan dan pihak berkuasa hanya mahu melindungi kepentingan dan kekayaan beberapa kerat kroni dan UMNO Putra dan rakyat terpaksa bersusah payah dan menderita. Apabila rakyat bersuara tidak puas hati, Polis digunakan untuk bertindak kasar dan zalim kepada rakyat. Media pun sama, sanggup jadi pelacur murah yang melacurkan habis etika kewartawanan mereka.

40% pegawai atasan boleh didakwa keranaa hidup mewah melebihi pendapatan, perlantikan hakim yang diatur melalui panggilan talipon, pesalah rasuah yang masih bergelar YB dalaam DUN dan Parlimen, Jenaayah yang masuh dalam rumaah dan kejiraanan kita, harga baraang dan sara hidup yang berlipat kali ganda naik, bangunan yang bocor dan runtuh. Rumah, masjid, surau, kuil rakyat yang diroboh pihak penguasa atas nama pembangunan.

Kita tidak tahu bagaimanakah nasib anak-cucu serta keturunan saya selepas ini jika UMNO/BN terus menipu, memerintah dan menghancurkan Msia. Sekarang rakyat kena cepat bertindak dan lakukan apa yang betul bukan ikut nafsu yang hanya pentingkan keselesaan diri dan keluarga masing2 sahaja. Ramai yang perlukan pembelaan anda.

awan ali mengamuk....betina aka jalang tua memperalat ibu dia demi politik seks UMNOPORNO.....!!!

Posted: 12 May 2012 05:34 PM PDT

Hairan betol   lah  dengan betina tua tak sedar siri nih.Sanggup mempergunakan ibu sendiri demi mencapai cita-cita politik.Sanggup menggunakan politik kotor mengheret ibu yang uzur tua bagi memburukkan anak sendiri dalam media sex.Kita  yakin kenyataan yang dibuat oleh ibu tua ni berunsur politik dan ada orang politik Umno yang mendalangi segmen nih..Tambahan pula gambar lucah individu mirip azmin Ali kini tersebar luas di media-media Umno terutamanya Surat khabar Lucah Umno UTusex Meloya.

Dengan kebiadapan pemegang 6 oskar terkutuk betina tua  yang bernama Ummi hafilda nie telah membangkitkan kemarahan dan kebencian yang amat sangat kepada saudaranya Azwan Ali.Baru-baru nih  kita  tengok dah berbaik 2 orang nih.Tapi kita yakin azwan ali berbuat demikian disebabkan terpaksa untuk menjaga hati ibunya dan mungkin juga diugut oleh individu..Perbuatan terkutuk betina jalang nih  yang dahulunya digelar oleh Azwan Ali dengan"BN"Betina Neraka telah menaikkan marah azwan dalam twitternya.

Woit hafilda!!!Sudah-sudahla dengan politik kotor hang tuu...Sampai nak gunakan Mak kandung sendiri apa kejadahnya???Berapa habuan dunia yang hang dapat??

 

penyapu sial

 

Kalau abg long dia dh lama x balik..sound la dia elok2 suruh blik..x pun ko bwk mak tu g mah dia, tuk jernihkn keadaan..ni ko bwk g press, mmg saja la ko nk tmbh keruhnya...ye la, menangguk di air keruh kan best...

penyokong penyokong lembu kondo dan kandang kandang kosong yang berwarna merah menyambut dan menjatuhkan kemaluan najib haramjadah....!!!

Posted: 12 May 2012 05:17 PM PDT

najib haramjadah di sambut juga dengan kandang kandang kosong berwarna merah dan kuning di bahagian atasnya

kerusi warna merah  warna kandang yang cover kemaluan  kandang lembu najib haramjadah

penyokong dan pengundi tegar di luar stadium bersama sama beberapa spesis haramjadah dari vietnam,indon dan nepal  yang bakal menjadi ahli UMNO...untuk memenuhi stadium akan datang....!!!!

Suasana di dalam kandang' di Bukit Jalil, menyebabkan penyokong-penyokong 'lembu kondo' merasa syok sendiri apabila TV3 suku dan Utusan Meloya menyebut ratusan ribu hadir memenuhi kandang. Al-maklumlah, pengangkutan diberi dan dikhabarkan lebih dua ribu bas pengangkutan disediakan termasuk dua buah bas yang diberitakan terlibat di dalam kemalangan....ada lembu yang kojol rupanya...padan muka.....kenapa tak declare mati syahid kerana   menegakkan islam  UMNOPORNO...

Berbeza dengan Himpunan BERSIH 3.0 pada 28 April yang lalu. Beberapa negeri yang telah menyewa bas hasil duit poket peserta-peserta BERSIH sendiri disaat-saat akhir permit bas ditarik balik. Namun, peserta-peserta BERSIH menggunakan inisiatif sendiri untuk sampai ke KL walaupun dikatakan puak `haramjadah' ini menyebut Dataran Merdeka tidak boleh digunakan. Semangat BERSIH patut dipuji, yang mempunyai kelapangan dan belanja, mereka hadir dengan sukarela.

Manakala, yang tidak mampu untuk pergi atas sebab-sebab tertentu, mereka menyumbang sedikit wang perbelanjaan kepada yang bersemangat untuk pergi tetapi kewangan tidak mencukupi. Inilah semangat yang tiada kepada puak puak  lembu mereka, sebab itulah mereka amat meroyan apabila yang hadir berbaju kuning BERSIH berhampiran Dataran Merdeka dan sekeliling bandar KL mencecah dua ratus ribu.

Berapa jumlah yang hadir di Stadium Bukit Jalil bersama Najib 'Haramjadah' (gelaran 'haramjadah' dipopularkan oleh Najib baru-baru ini di Jengka, Pahang)..Melihat kepada gambar yang disiarkan di dalam Utusan meloya, tentunya kita merasa puak-puak sekutu Apco ini tidak kurang hebatnya walaupun didatangkan dengan bas dan peruntukan. Tetapi, zaman sekarang bukan zaman di era Almarhum Tun Razak.

Lihatlah beberapa gambar yang malu buat TV3 suku atau Utusan meloya mahu tunjukkan betapa hebatnya parti sekular Umno ini. Kapasiti Stadium Bukit Jalil adalah lebih kurang 85, 000 orang sahaja, lihat kepada tempat duduk di bahagian atas sekali sekelilingnya hampir kosong. Dikira pula yang duduk bersila atas rumput kita letaklah paling ramai 10 ribu, ertinya kita boleh beri kredit kepada perhimpunan merah hari itu sekitar 50 ribu sahaja.

Jika sekadar itu yang hadir, perhimpunan mereka yang diketuai oleh Najib `haramjadah' menyamai program ceramah PR yang hanya dihadiri oleh MB Selangor sahaja.Apa pun, itu tidak penting. Kita harus melihat orang yang akan membantu parti pukimak  haramjadah  ini adalah orang yang tidak berada di dalam stadium. Siapa mereka jika tidak Bangla, Nepal, Kemboja, Indon dan beberapa spesis yang mereka ternak dari awal lagi.

 

 

penyapu sial

 

betul la kata tun mahathir, hanya yg bodoh2 saja tinggal dlm umno.

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT