Rabu, 9 Mei 2012

PENYAPU SIAL

PENYAPU SIAL


rahim noor banduan dan bekas kepala samseng 1 malaysia bersahabat dengan bapak iblis rupanya.....patutlah dia kutuk nik aziz....!!!

Posted: 09 May 2012 06:40 AM PDT

Bekas Ketua Polis Negara, Tan Sri Rahim Noor (gambar) diberi tempoh 24 jam menarik balik tuduhan terhadap Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang dianggapnya “bapa kafir”.

Pengerusi Lajnah Undang-undang dan Hak Asasi Manusia PAS Kelantan, Hisham Fauzi berkata, kenyataan bekas ketua polis negara terbabit jelas tidak matang dan bersifat fitnah.

“Oleh itu kami memberi tempoh 24 jam untuk Rahim menarik balik kenyataan tersebut dan memohon maaf secara terbuka kepada Tuan Guru Nik Abdul Aziz.

“Sekiranya beliau didapati gagal menarik balik kenyataan fitnah tersebut, kami tidak akan teragak-agak mengambil tindakan mahkamah terhadapnya,” katanya di sini.

Bekas Ketua Polis Negara itu dalam kenyataan dalam sebuah akhbar berbahasa Inggeris hari ini melabelkan Tuan Guru Nik Abdul Aziz sebagai “bapa kafir” kerana dianggap mengelirukan umat Islam ekoran kenyataannya wajib menyokong Bersih 3.0.

Sebelum ini Menteri Besar Kelantan meminta rakyat keluar beramai-ramai pada himpunan Duduk Bantah pada 28 April lalu sebagai tanda membantah ketidakadilan dan kewujudan daftar pemilih yang meragukan.

Hisham berkata, kenyataan Rahim begitu melulu sekali dan langsung tidak mencerminkan seseorang yang memegang jawatan tinggi dalam pasukan polis.

Oleh itu kata beliau tindakan undang-undang akan diambil sekiranya bekas ketua polis terbabit tidak menarik balik kenyataan dan memohon maaf dalam tempoh ditetapkan. -HD

 

Rahim Noor gelar Nik Aziz 'bapa kafir'

 

Bekas ketua polis negara Tan Sri Rahim Noor menyifatkan Mursyidul Am PAS Datuk Nik Aziz Nik Mat sebagai father of kafir (bapa kafir) yang didakwanya cuba memesong orang Islam bahawa perhimpunan BERSIH 3.0 adalah tanggungjawab agama.

Akhbar New Straits Times memetik Rahim sebagai berkata perkara itu bukan kali pertama Nik Aziz mengeluarkan kenyataan seperti itu yang didakwanya "mengelirukan" rakyat.

"Beberapa tahun lalu, beliau berkata penyokong Umno akan masuk neraka dan sekiranya umat Islam mahu masuk syurga, mereka kena sertai PAS.

"Dia juga berkata Umno itu kafir sebab bekerjasama dengan MCA dan MIC. Tapi lihat PAS sekarang, mereka berpakat dengan DAP, sebuah parti politik yang menolak negara Islam," katanya.

Menurut Rahim, bila ulama yang dihormati seperti Nik Aziz mengisytiharkan tanggungjawab agama menyokong BERSIH, maka rakyat melihatnya satu kewajipan sekalipun kerajaan menyatakan perhimpunan itu melanggar undang-undang.

"Dia mungkin dikenali dan dihormati sebagai ulama sebab kelayakannya tetapi beliau hanya seorang political animal yang mahu mengekalkan kuasanya di Kelantan," katanya Rahim lagi.

Semalam Nik Aziz dilapor berkata keputusan Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan yang mengharamkan perhimpunan yang menurut majlis itu bertujuan tidak baik sepertimana yang berlaku dalam perhimpunan 28 April lalu, dibuat hanya menggunakan "sebelah mata".

Sekalipun beliau bersetuju perhimpunan yang mencetuskan huru hara dan merosakkan harta benda awam adalah haram, tetapi berpendapat BERSIH 3.0 "bukannya bertujuan untuk mencetuskan huru-hara sebaliknya yang menuntut lapan perkara untuk membersihkan pilihan raya".

Mengulas lanjut, Rahim menggesa golongan muda supaya menyelidiki siapa sebenarnya penganjur BERSIH 3.0 dan tidak mengikutinya secara membuta tuli serta mendakwa rakyat melihat Nik Aziz sebagai "pelawak".

Sementara itu Lajnah Undang-undang dan Hak Asasi Manusia Pemuda PAS Kelantan memberi tempoh 24 jam kepada Rahim menarik tuduhan itu dan memohon maaf secara terbuka kepada Nik Aziz.

Pengerusinya Hisham Fauzi berkata kenyataan bekas ketua polis negara itu "jelas tidak matang dan bersifat fitnah".

"Sekiranya beliau didapati gagal menarik balik kenyataan fitnah tersebut, kami tidak akan teragak-agak mengambil tindakan mahkamah terhadapnya," katanya dipetik dari Harakahdaily

 

 

penyapu sial

 

 

ini pulak kisah sahabat bapak iblis....

SIAPA RAHIM NOOR?

Rahim Noor dipenjara -- Rayuan ketepi hukuman ditolak dan diperintah bayar denda RM2,000

ABDUL Rahim Mohd. Noor diiringi keluar oleh anggota polis dari Mahkamah Rayuan Kuala Lumpur semalam untuk menjalani hukuman penjara dua bulan di Penjara Kajang. - Gambar ZAINI HUSIN.

KUALA LUMPUR 30 April - Bekas Ketua Polis Negara, Tan Sri Abdul Rahim Mohd. Noor hari ini diperintahkan menjalani hukuman penjara dua bulan setelah Mahkamah Rayuan menolak rayuannya untuk mengetepikan hukuman kerana kesalahan mencederakan Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Mahkamah itu juga memerintahkan Abdul Rahim membayar denda RM2,000 atau penjara dua bulan seperti yang telah diputuskan oleh Mahkamah Sesyen di sini pada 15 Mac tahun lalu.

Abdul Rahim, 57, kemudian dibawa menaiki sebuah Pajero cermin gelap menuju ke Penjara Kajang dengan diiringi anggota-anggota polis dalam dua buah Pajero lain dan dua buah kereta kira-kira pukul 2.52 petang ini.

Hukuman penjara terhadap Abdul Rahim berkuat kuasa mulai hari ini.

Hakim Datuk Shaik Daud Ismail yang mengetuai panel tiga hakim Mahkamah Rayuan membuat penghakimannya pagi ini, selepas mendengar hujah rayuan yang dikemukakan oleh peguam-peguam mewakili perayu (Abdul Rahim), K. Kumaraendran dan V. Sithambaram.

Beliau mencapai keputusan itu bersama Hakim-hakim Mahkamah Rayuan, Datuk Mohd. Saari Yusoff dan Datuk K.C. Vohrah.

Pihak pendakwa yang menentang rayuan tersebut diwakili oleh Timbalan-Timbalan Pendakwa Raya, Salehuddin Saidin dan Dzulkifli Ahmad.

Karpal Singh dan S.N. Nair pula hadir selaku peguam-peguam pemerhati mewakili bekas Timbalan Perdana Menteri itu sebagai pengadu kes tersebut.

Abdul Rahim membuat rayuan itu kerana tidak berpuas hati dengan keputusan Mahkamah Tinggi di sini mengekalkan hukuman penjara dua bulan yang telah dijatuhkan oleh Hakim Mahkamah Sesyen, Akhtar Tahir.

Bagaimanapun, Hakim Mahkamah Tinggi, Datuk Zulkefli Ahmad Makinudin dalam keputusannya pada 15 Disember tahun lalu mengetepikan hukuman denda RM2,000 terhadap Abdul Rahim.

Ketika mengumumkan penghakimannya menolak rayuan itu pada sidang pukul 11.30 pagi ini, Hakim Shaik Daud menegaskan bahawa Abdul Rahim melakukan kesalahan itu pada masa dia memegang jawatan tertinggi dalam pasukan polis.

Katanya, Abdul Rahim sepatutnya menjadi contoh dalam pasukan polis tetapi sebaliknya dia meletakkan dirinya pada tahap yang paling rendah akibat perbuatan yang telah dilakukannya.

Hakim Shaik Daud berkata, tindakan perayu yang dilakukan terhadap orang tahanan tidak dapat dibayangkan dan ia tidak berperikemanusiaan.

Tambahan pula dalam kes ini, kata beliau, orang tahanan itu diarahkan oleh Abdul Rahim supaya diikat (ditutup) kedua-dua matanya dengan kain dan yang paling teruk tangan digari dari belakang.

Hakim Shaik Daud menegaskan, ia suatu perbuatan yang teruk dalam pasukan polis yang berdisiplin.

Menurut beliau, mahkamah telah meneliti dengan terperinci rekod rayuan Abdul Rahim demi keadilan kedua-dua pihak iaitu perayu dan juga mangsa.

Dalam menilai hukuman, jelas Hakim Shaik Daud, ia mengambil kira kepentingan mangsa selain tidak mengetepikan kepentingan awam.

``Kami juga menimbangkan hujah-hujah yang dibentangkan oleh peguam-peguam perayu pagi ini,'' jelas beliau.

Bagaimanapun, kata Hakim Shaik Daud, dalam keadaan kes ini, mahkamah tidak dapat menemui sebarang perkara untuk campur tangan berhubung hukuman yang telah diputuskan oleh hakim Mahkamah Sesyen.

``Kami berpendapat bahawa Mahkamah Tinggi tidak seharusnya campur tangan dengan bidang kuasanya hanya kerana Hakim Mahkamah Sesyen tidak menyatakan secara spesifik kenapa dikenakan denda.

`Kami tidak ada alasan untuk membatalkannya (denda),'' jelas Hakim Shaik Daud.

Menurut Hakim Shaik Daud, alasan yang dinyatakan oleh Hakim Mahkamah Sesyen meliputi keseluruhan hukuman berdasarkan fakta dan keadaan kes itu.

Namun, ujar beliau, hukuman yang dijatuhi Mahkamah Sesyen itu adalah ringan dan alasannya hanya diketahui oleh hakim mahkamah berkenaan.

Pendakwa raya juga, kata beliau, tidak mengemukakan rayuan balas terhadap hukuman itu.

Selain itu, kata Hakim Shaik Daud, beliau ingin mengambil kesempatan untuk mengingatkan kepada mahkamah-mahkamah yang lebih rendah bahawa ia seharusnya menangani kes-kes melibatkan pegawai polis memukul sesiapa pun dengan serius.

``Tanpa mengira pangkat pegawai polis yang didapati bersalah memukul mana-mana orang awam ataupun seseorang tahanan seperti kes ini,'' tegas beliau.

Hakim Shaik Daud menjelaskan lagi, sebagaimana yang dinyatakan pada awalnya, mahkamah itu tidak mendapati sebarang kesilapan dalam undang-undang atas hukuman yang telah diputuskan oleh Mahkamah Sesyen tersebut.

Pada 15 Mac tahun lalu, Abdul Rahim telah dihukum penjara dua bulan dan denda RM2,000 atau penjara dua bulan selepas mengaku bersalah atas tuduhan pindaan mencederakan bekas Timbalan Perdana Menteri itu di lokap No. 6, Bukit Aman, kira-kira pukul 10.45 malam, pada 20 September 1998.

Ketika berhujah dalam rayuan itu hari ini, Kumaraendran memohon agar Abdul Rahim tidak dikenakan penjara kerana dia akan kehilangan wang pencen.

Kumaraendran berkata, dengan mengaku bersalah terhadap kesalahan itu, Abdul Rahim akan hilang faedah persaraannya seperti pencen yang secara tidak langsung merupakan denda berjumlah RM5,000 sebulan.

Beliau menambah Abdul Rahim bertanggungjawab sepenuhnya dengan mengaku terhadap kesalahan itu di hadapan Suruhanjaya Siasatan Diraja yang ditubuhkan untuk menyiasat insiden itu.

Abdul Rahim meletak jawatan sebagai Ketua Polis Negara pada 8 Januari 1999.

Menurut peguam itu lagi, Hakim Mahkamah Sesyen juga tidak menimbangkan khidmat dan jasa cemerlang Abdul Rahim kepada negara ini.

Sebelum itu, Kumaraendran menerangkan sebab-sebab mengapa Abdul Rahim mengaku bersalah atas tuduhan pindaan di bawah Seksyen 323 Kanun Keseksaan.

Di antara sebabnya, kata peguam itu, Abdul Rahim sungguh menyesal atas perbuatannya dan jika perbicaraan dijalankan ia akan melibatkan anggota polis lain.

Katanya, Abdul Rahim juga tidak mahu isu itu berlarutan dan tidak mahu memalukan kerajaan.

Hakim Shaik Daud lalu mencelah dengan mengatakan bahawa bukankah tindakan Abdul Rahim itu telah memalukan negara.

Peguam tersebut menjawab walaupun perkara itu tidak dinafikan namun ia menjimatkan masa perbicaraan kerana terdapat 24 orang saksi.

Ketika berhujah balas, Salehuddin yang mewakili pendakwa memberitahu bahawa pihaknya tidak mengemukakan rayuan balas kerana berpendapat keputusan yang dibuat oleh Hakim Mahkamah Tinggi adalah betul dengan mengekalkan hukuman penjara terhadap perayu tersebut. 01 Mei 2001

Itu la dia.. Kalau cakap tanpa ilmu di dada. Ikut sedap molot je.

Surat khabar inggeris ni pun satu, dok mintak pendapat si penjenayah ni buat apa ?

Seorang penjenayah di jadikan tempat rujukan.

Apa nak jadi la...

Rahim noor ni bapak setan polis pulak...bapak segala setan..dan bapak segala taiko dan gangster....

dah tua2 bawak2 tobat...tak cukup lagi ker rete kamu...nak mampos dah!

perarakan mangkuk najis yang meloyakan....kah kah kah.....!!!!

Posted: 09 May 2012 06:27 AM PDT

Perarakan unik United Mangkuk Najis  Organisation (Umno) boleh dikatakan berlaku di seluruh pelusuk negara sempena ulangtahun ke 66 penubuhannya. Dah tua.. makin nyanyuk pun, molek diganti yang baru je..

Di  setengah tempat pun ada perarakan macam nih, kesian jugak kita  tengok budak-budak yang jadi mangsa. Tengah-tengah panas di suruh budak-budak nih bawak bendera United Mangkuk Najis Organisation (Umno).

dah lah panas....bau ummmmhhhh.....busuk.....meloyakan....nak muntah rasanya....!!!

Yang peliknya, perhimpunan Bersih 3.0 tempoh hari puak-puak United Mangkuk Najis Organisation (Umno) ini mengata macam-macam. Ini bukankah menyusahkan orang ramai? Majlis Fatwa pun ikut menjilat najis  mangkuk  najis ini telah  keluarkan fatwa berbaur politik.

Ini mungkin perhimpunan unik yang terakhir sebelum melayu mangkuk najis ini  terkubur pada PRU 13. Tidak pun perarakan ini untuk meratapi United Mangkuk Najis Organisation (Umno) yang bakal tamat riwayatnya sedikit masa lagi.

jangan menyerah diri....ini polis anjing mau cari kambing hitam....tak dapat tangkap nak buat perangkap....geng samseng sendiri di biarkan mengganas.....macam pukimak polis nie....!!!!

Posted: 09 May 2012 05:55 AM PDT


kalau nak tangkap dan nak jadikan orang lain kambing hitam UMNOPORNO....tangkap polis polis bangsat dalam video ini.... polis sialllll....!!!!

Peserta Perhimpunan Diberi Tempoh Seminggu Untuk Serah Diri - Polis

KUALA LUMPUR, 9 Mei (Bernama) -- Peserta perhimpunan yang didakwa terbabit dalam insiden kekacauan pada perhimpunan badan bukan kerajaan (NGO) yang disokong pembangkang 28 April lepas diberi tempoh seminggu untuk menyerah diri.

Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman Datuk Seri Bakri Zinin berkata polis akan membuat tangkapan dari rumah ke rumah terhadap mereka yang enggan menyerah diri, mulai Rabu depan.

Polis juga telah menubuhkan satu pasukan khas terdiri daripada beberapa pegawai dan anggota bagi mengesan suspek yang terlibat dalam perhimpunan itu, katanya pada sidang akhbar di Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Kuala Lumpur, di sini pada Rabu.

Beliau berkata kesemua 129 peserta perhimpunan yang gambar mereka telah disiarkan dalam media perlu hadir ke balai polis bersama peguam mereka, jika ada.

Daripada 141 gambar yang disiarkan di media, hanya 12 telah ditahan dan dari 12 orang itu, lapan telah didakwa manakala empat lagi dibebaskan, katanya.

-- BERNAMA

 

 

penyapu sial

 

apahal dengan gengster beruniform...tak kan biarkan aje....ianya mudah di kesan dari video di youtube...dasar banjingan ikut undang undang UMNOPORNO...kalau tidak di ambil tindakan

sebenarnya polis adalah dalang kepada rusuhan tersebut....depa provoke dan memukul bantai peserta bersih 3.0...

rasuah najib 1 felda....kunun durian runtuh....rupanya temberang lahabau ini yang runtuh....!!!

Posted: 09 May 2012 03:35 AM PDT

 

Kununnya durian runtuh kepada peneroka sebanyak RM15,000 rupanya terlalu kecil jika dibandingkan dengan keuntungan yang diperolehi.

RM15,000 hanyalah pulangan hak pada mereka ke atas kehilangan ladang komersial yang sebelum ini menjadi sumber dividen tahunan.

Felda memberikan dividen yang tertinggi di Negara ini, iaitu 15 peratus setahun kepada peneroka, iaitu hasil ladang komersial yang tidak ada peneroka.

Ladang komersial itu diagihkan dalam bentuk dividen kepada peneroka sebanyak 15 peratus seorang setiap tahun..

Apabila peneroka diberikan RM15,000 ini mereka tidak lagi menikmati dividen tahunan seperti mana sebelum ini kerana ladang berkenaan telah menjadi milik Felda Golden Vantures Holding Bhd (FGVH).

Tukaran dari hak milik tersebut terlalu kecil. Kita ingat durian runtuh ini RM38,000 ke atas bersekali dengan saham peneroka dalam syarikat FGVH yang disenaraikan..

Ini  mengulas berhubung kununnya  ‘durian runtuh’ sebagaimana yang diumumkan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak di hadapan warga peneroka, di Felda Jengka 8, Jerantut, Pahang semalam.

Apa yang dipersoalkan kenapa durian runtuh yang dimaksudkan itu terlalu kecil, malah kita tidak bersetuju dengan jumlah itu.

Sepatutnya dengan hak yang dilepaskan oleh peneroka itu mereka seharusnya mendapat jumlah yang lebih besar daripada apa yang diberikan..

Jika dinilai dari RM15,000 untuk diagihkan kepada semua peneroka hanya melibatkan jumlah RM500 juta.Sedangkan pada awalnya jumlah pendapatan yang wajar diperolehi melalui durian runtuh sebanyak RM2 bilion.

Jadi kita nak tanya PM lahabau ini ke mana perginya wang sebanyak RM1.5 bilion lagi. Kenapa mereka hanya diberikan RM15,000 dan bukannya RM38,000 sebagaimana yang diwar-warkan sebelum ini?...

Sehubungan itu, kita menyifatkan durian runtuh hanya runtuhnya sebelah dahan sahaja, selebihnya tidak boleh dimakan.

Kisah syarip dol main PORNO dengan penduduk kampung....!!!

Posted: 09 May 2012 03:24 AM PDT

 

Syarip Dol memang terkenal sebagai samseng Kampung Dusun, selain dari kerja rompakan dan samun beliau juga adalah pembeli hasil sawit penduduk Kampung Dusun.

Oleh kerana tiada pembeli lain di kampung tersebut, maka penduduk mahu tak mahu terpaksa menjual juga hasil ladang mereka kepada Syarip Dol.

Tambahan pula, beliau sering mengugut penduduk yang cuba menjual kepada peniaga lain. Namun kerana tidak mengetahui kadar perahan sebenar, maka penduduk hanya terima berapa sahaja kadar perahan yang diberitahu.

Mereka berasa ok juga Syarip Dol ini kerana walaupun samseng tetapi ia masih membeli sawit penduduk kampung. Ada yang terfikir kalau Syarip Dol tak beli lagi daripada mereka, nanya jadinya.

Hasil penipuan kadar perahan ini, Syarip Dol berjaya mengumpul RM200,000 setahun. Ia hidup senang-lenang hasil penipuan tersebut.

Suatu hari penduduk diberitahu sebenarnya kadar perahan yang sepatut diberi jauh lebih tinggi dari yang mereka perolehi sebelum ini.

Mereka mulai siasat dan ternyata betul laporan tersebut. Ini menyebabkan ada di kalangan penduduk Kampung Dusun mulai merancang untuk menjual kepada kilang lain, yang akan membayar lebih tinggi dan kebajikan lebih baik.

Berita ini membimbangkan Syarip Dol, menyebabkan ia mulai memikir bagaimana untuk menghalang penduduk Kampung Dusun dari menjual ke kilang lain.

Lalu, ia kumpulkan penduduk kampung kononnya untuk memberi anugerah jasamu dikenang. Syarip Dol fikir dari RM200,000 yang berjaya dikumpul selama setahun hasil penipuan perahan, apa salahnya kalau diberi RM100,000 kepada penduduk Kampung Dusun.

“Aku masih ada RM100,000 lagi. Apa yang penting penduduk tidak menjual kepada kilang lain,” katanya di hati.

Maka diadakan majlis anugerah, diwar-war seluruh Kampung Dusun bahawa Syarip Dol nak anugerah wang kepada semua penduduk Kampung.

Pada hari dijanjikan itu, ia mulai mengangkut penduduk kampung, tua muda, lelaki perempuan, Melayu, Cina, Asli dijamu dengan nasi bungkus dan disediakan pasukan nyanyian, kompang bagi memeriahkan majlis anugerah hasil rompakan dan penipuan dari penduduk Kampung Dusun.

Sarip Dol cukup seronok apabila penduduk kampung keluar beramai ramai, ada yang bertempik hidup Syarip Dol! Hidup Syarip Dol!

Dia tersenyum lebar. Penduduk mula terngaga apabila Sarip Dol menceritakan pengorbanannya selama ini, dan ingatkan penduduk agar kenang jasa dia.

Maka sampai masa dinanti nanti, Syarip Dol umumkan durian runtuh RM100,000 akan berikan kepada penduduk Kampung Dusun lelaki, perempuan dan anak anak.

Lalu bertempik soraklah penduduk kampung - ada yang pengsan terkejut, ada yang selak tak terkata, ada yang menangis kesyukuran, ada yang mengiling kepala tak percaya Syarip Dol baik sunggguh.

Lalu bergemalah lagi jeritan ucapan hidup Syarip Dol! Hidup Syarip Dol!

Lalu Syarip Dol dengan lantang bertanya penduduk Kampungg Dusun, “Apakah tuan-tuan nak jual di kilang lain lepas ini??!!”

Serentak jawapannya “TIDAK! Tidak! Kami sokong Syarip Dol.”

Mendengarkan kata kata itu, Syarip Dol tersenyum puas hati. Walaupun hakikat apa yang diberi hanyalah hasil penipuan kadar perahan, perahan keringat penduduk kampung, hasil penipuan yang dikembalikan kepada mereka semula.

Syarip Dol kagum bila ada seorang tua berkata mana nak cari tokeh baik macam Syarip Dol di dunia ini.....

Aku, Lamborghini Gallardo dan Tong Rosak.....!!!!

Posted: 09 May 2012 03:16 AM PDT

 

Aku plan nak angkat Lamborghini Gallardo sebijik sebab dengar ada special edition akan masuk Malaysia 20 bijik. Harga pun agak affordable, RM868 ribu aje. Pegi ke showroom sambil pakai kot sebab nak nampak korporat. Masuk aje usha2 sambil try bukak pintu tutup pintu, salesman dia datang.

"Saya ingat nak beli la Lamborghini Gallardo special Malaysia Edition ni. Harga pun ok, Rm868 ribu aje," tanya aku kepada salesman showroom Lamborghini.

"Sorry sir, the price is not the on the road price. Including the insurance, road tax and the import duty, the total price of the ownership of this Lamborghini Gallardo is around RM1.68 million," terang dia.

"BAPAK AAH! OOPS! MY FATHER! So expensive!" jawab aku.

"Lambo maa.." jawab dia sambil sengih terus keluar slang Cina dia. Terus aku kansel! Tak jadi beli. Tak nak aku bayar tax mahal2 semata-mata sebab nak beli Lamborghini.

Najib tak semena-mena muncul tepi aku, "saya tengah kaji nak turunkan duti import untuk kereta dan motorsikal."

"Betul ke ni Datuk Seri?" tanya aku. "Betul Tot!" jawab dia ikhlas.

"Jadi saya tak perlu lagi bayar duti import pelbagai dan kerajaan tak perlu lagi protect Proton sebab Proton dah dibeli DRB Hicom?" tanya aku.

"Ya Tot. Saya dah plan benda ni tapi saya tak announce kan aje. Malas saya nak diskas dengan Parlimen. Ini adalah inisiatif personal saya," jawab dia lagi.

"Terima kasih Datuk! Terima kasih Datuk!" jawab aku sambil menggenggam erat tangan Najib.

"This is for you sebab saya tahu u memang tak puas hati betul dengan sistem duti import kenderaan kita. I tahu memang membebankan rakyat macam you yang sepatutnya can afford better cars," terang dia.

"You tahu, I am making a lot of enemies by declaring these...." kata Najib sambil raut wajahnya kelihatan risau. Najib senyum dekat aku, aku senyum dekat dia balik.

Tiba-tiba muncul peguam SUARAM ,Cynthia Gabriel. "We have to take him to France now for the Scorpene case," kata Cynthia Gabriel.

"Tapi...tapi...saya nak beli Lamborghini murah ni Cik Cynthia! Bagi la dia announce dulu inisiatif dia nak turunkan duti import untuk kenderaan dan motorsikal, please..." rayu aku.

"No. We need him there," kata Cynthia Gabriel sambil taser Najib sampai pengsan."Sori Tot...sori.." kata Najib Razak sambil menggelupur.

"Jangan buat PM aku camtu!Jangan buat PM aku camtu!" jerit aku sambil seorang lelaki dari mana datangnya tumbuk aku membuatkan aku terjaga dari lenaku.

 

 

cursingmalay

UMNOPORNO sekarang amalkan politik paling kotor sejak merdeka....!!!

Posted: 09 May 2012 03:10 AM PDT

Selama 56 tahun Umno memerintah kita tidak pernah tengok lagi politik yang paling kotor dan tidak adil berlaku sejak negara mencapai kemerdekaan, berbanding sekarang.

Sekarang sudah tidak ada negara yang mengamalkan demokrasi menggunakan sepenuhnya jentera kerajaan dalam kempen pilihan raya...

Suasana begitu berbeza zaman kepemimpinan Umno di bawah Tunku Abdul Rahman dan Tun Razak berbanding sekarang.Masa itu pemimpin Umno kunun kunun benar-benar berjuang secara ikhlas dan jujur untuk rakyat.

Mereka seolah olah tiada perangai buruk seperti pemimpin Umno la ni. Sekarang pemimpin Umno tidak perlu susah-susah kempen bagi menarik sokongan rakyat, hanya perlu hulur duit sahaja.

Politik sekarang we need money. Hendak jadi ketua Umno tidak payah kempen hanya guna duit. Begitu juga hendak menang pilihan raya hanya guna duit.

Umno letak orang depa dalam semua agensi penting kerajaan seperti SPR, SPRM, polis, mahkamah dan tentera. Sebab itulah depa tidak takut untuk melakukan penyelewengan dan pembaziran kerana semuanya orang dia yang bagai pukimak perangainya.

Tindak tanduk pemimpin Umno sekarang secara jelas mahu merosakkan negara kerana semua benda menggunakan umpan wang.

Tiada ulasan: