Isnin, 7 Mei 2012

dollah yankee

dollah yankee


Mesti ada ahli UMNO dalam Majlis Fatwa ni..

Posted: 07 May 2012 03:53 AM PDT

Bila dunia mau akhir zaman maka akan muncul lah ulama-ulama @ ular dalam semak yang akan menghalalkan apa yang haram, dan akan mengharamkan apa yang halal. Ini lah yang terjadi bila agama menjadi alat dan senjata politik.


"Merusuh, mengganggu serta memusnahkan harta benda awam ada lah haram" benar, memang benar, mana ada agama dalam dunia ini yang menggalakan keganasan? Tetapi ketahuilah, apabila agama ini diuruskan olih orang yang mencari kepentingan diri sendiri, maka tidak ada orang yang lebih jahat dari mereka.


Majlis Fatwa juga perlu lah adil terhadap rakyat negara ini, jangan lah jadikan Majlis Fatwa itu sendiri sebagai 'kerbau tunggangan' atau sebagai 'radio pekak' kepada rakyat berlandaskan arahan-arahan daripada pemimpin-pemimpin negara. Semua orang tahu yang berlaku adil itu dalam islam itu di-tuntut, jadi berlaku adil lah wahai tok-tok sheikh sekalian! Nanti kalau ada rakyat yang bangang yang tanya apa pula hukumnya dengan duit komiyen kapal selam, kes NFC, bunuh orang? Nak kata apa pulak nanti? Nak kata... yang itu biar lah menteri yang jaga undang-undang yang buat fatwa?


Dengan keluarnya fatwa ini, gurkah-gurkah politik di'port' kata... "dalam Malaysia ini, ugama islam itu milik umno sahaja, jadi mereka ada hak untuk nak ubah, nak tambah atau nak 'modified' kandungan-kandungan dalam Al'Quran ikut suka 'pak tiri,laki mak depa'!.Jadi seiapa yang membantah akan di 'cop' sebagai anti-islam dan anti hadis".


dollah yankee -
Kartun betoiii...

Tiada ulasan: