Khamis, 26 April 2012

RAKYAT MARHAEN

RAKYAT MARHAEN


Bersih 3.0: Cerita yang mesti dibaca

Posted: 26 Apr 2012 07:46 PM PDT

Ini hanya cerita rekaan....

Situasi 1:


Ada sebuah rumah terbakar. Rumah terbakar tu ada manusia. Tidak pasti agamanya apa, amalannya apa, bangsanya apa.

Seorang bukan Islam bergegas cuba menyelamatkan mereka dan memadam api. Dia menjerit-jerit suruh orang ramai datang bersama selamatkan orang. Orang ramai pun datang, dia bagaikan ketua, sambil mengarah dan merisikokan nyawa utk menyelamatkan mereka yang terperangkap.

Tiba-tiba ada seorang Muslim yang berfahaman asabiah datang :
Read More / Baca Lagi >>

Penyanyi Dayangku Intan ajak semua Duduk Bantah

Posted: 26 Apr 2012 07:45 PM PDT


(Dayangku Intan...bukan menyanyi tetapi berceramah agar orang ramai sertai Bersih 3.0 Sabtu ini)

GOMBAK: Dayangku Intan penyanyi terkenal era 80-an menyeru agar seluruh rakyat Malaysia menyertai Himpunan Bersih 3.0 yang akan diadakan pada 28 April, Sabtu di Dataran Merdeka.

"Saya menyeru agar rakyat Malaysia  hadir dalam Himpunan Bersih 3.0   untuk memastikan pilihanraya kali ini tidak dicemar dengan kerja kotor UMNO dan SPR.

"Rakyat Malaysia harus membuat perubahan pentadbiran negara bagi memastikan negara Malaysia selamat daripada diurus pentadbiran kerajaan UMNO-BN yang korup.
Read More / Baca Lagi >>

Lagu BERSIH terus berkumandang

Posted: 26 Apr 2012 07:43 PM PDT

NONEPelbagai lagu terus dicipta dan dikumandangkan menjelang perhimpunan menuntut pilihan raya BERSIH dan adil di Kuala Lumpur esok.

Selepas Tears for Malaysia (air mata untuk Malaysia) ciptaan Michelle Hoo – penyokong BERSIH daripada Johor – mencuri tumpuan, satu lagu gubahan kolumnis, aktivis dan pemantau pilihan raya juga mula meniti di bibir peminat.

Didendangkan pertama kali pada ceramah pengiraan detik 10 hari BERSIH di Kampung Baru pada 21 April lalu, Amin Iskandar tampil dengan Mentari Kuning Menyalalah.

Lagu itu ternyata mempunyai melodi indah yang santai untuk mereka yang mendengarnya buat kali pertama.
Read More / Baca Lagi >>

Anjing vs Buntal vs Bantah...

Posted: 26 Apr 2012 07:40 PM PDT


Lu orang agak2 pada 28 April nih... Anjing haramjadah kat atas tu ada tak...????... hahahaha...!!!!

Kalau Anjing ni tiba2 menjelma depan lu orang, apa lu orang nak buat... hahahaaa...


Lu orang agak2 Anak Luar Nikah ni ada tak untuk buat kecoh...???? muakakakaaaa....!!!!

Tapi gua dengar si buntal anak luar nikah nih... tengah mabuk arak dalam lokap... kah... kah... kah.... togok sampai mampus... umno taja sampai mabuk... muakakakakaaaa....!!!!


Jumpa di sana... di sana... di sana.... bawak tikar, teh tarik kopi O...., kacang, roti canai... kita berkelah di sana... duduk.. duduk... relax... relax bersantai....

Kalau ada yang datang menghalau dan buat kacau..... memang jenis anak haramjadah tak boleh tengok orang senang... hahahaha...  !!!!

Malam esok gua nak rebus telur 1000 biji, lepas tu nak cucuk jarum dalam telur rebus tu... sebab gua nak jamu anjing2 kenduri makan telur rebus hari Sabtu nih... hahahaha...!!!!

Taman Iman: Ustaz Shamsul Zaman (Ustaz Budak )

Posted: 26 Apr 2012 07:29 PM PDT

BERSIH 2.0 MALAYSIA : The Most Embarrassing Hostorical Events - Compilation

Posted: 26 Apr 2012 07:26 PM PDT

BERSIH 3.0 MESTI TURUN

Posted: 26 Apr 2012 07:22 PM PDT

Bersih 3.0 - 28th April 2012 , 2pm Dataran Merdeka

Posted: 26 Apr 2012 07:20 PM PDT

You Need Bersih 3.0 and Here's Why

Posted: 26 Apr 2012 07:19 PM PDT

Bersih 3.0 Duduk Bantah 28 April 2012 Dataran Merdeka

Posted: 26 Apr 2012 07:18 PM PDT

CheGuBard : Bersih 3.0 @ Jerai - Siapa kata MELAYU hilang bila PR berkua...

Posted: 26 Apr 2012 07:17 PM PDT

Bersih 3.0 TURUN-TURUN feat Mat Sabu (Remix)

Posted: 26 Apr 2012 07:16 PM PDT

Turun-turun - Hishamuddin Rais : BERSIH 3.0

Posted: 26 Apr 2012 07:14 PM PDT

(Kes Scorpene) Anwar Ibrahim: Najib! Najib! Jawabnya

Posted: 26 Apr 2012 07:11 PM PDT

FRU - Ust Azhar Idrus

Posted: 26 Apr 2012 07:08 PM PDT

(Bersih 3.0) Anwar Ibrahim: 28hb 2 Petang, Wajib Hadir

Posted: 26 Apr 2012 07:01 PM PDT

Forum Rakyat: Bersama Prof. Madya Dr. Mohamad Agus Yusof

Posted: 26 Apr 2012 06:58 PM PDT

FMT Raw with Ambiga on Bersih 3.0 (Part2)

Posted: 26 Apr 2012 06:57 PM PDT

BERSIH 3.0 - Polis akan Turun Jika Penganjur Pilih Dataran......Macam nak buat hal jee...!!!

Posted: 26 Apr 2012 06:53 PM PDT

 
alt
 
KUALA LUMPUR 26 April - Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishamuddin Hussein berkata polis akan mengambil tindakan perlu daripada aspek keselamatan sekiranya penganjur tetapi berdegil untuk meneruskan niat mengadakan perhimpunan di Dataran Merdeka pada hujung minggu ini.
 
"Kita sudah bertolak ansur dan telah memberikan alternatif kepada mereka untuk mengadakan perhimpunan di tempat lain...jika mereka berdegil jadi terserah kepada polis (untuk ambil tindakan perlu)," katanya.
 
Beliau berkata polis bertanggungjawab memastikan ketenteraman awam terpelihara dan tidak diganggu gugat oleh mana-mana pihak.
 
Read More / Baca Lagi >>

Tunku Aziz tetap sokong Bersih 3.0

Posted: 26 Apr 2012 06:51 PM PDT


KUALA LUMPUR, 26 APRIL: Naib Pengerusi DAP Kebangsaan Tunku Abdul Aziz menegaskan bahawa beliau menyokong pendirian parti untuk pilihan raya yang bersih, adil dan bebas.
"DAP merupakan sebuah parti politik yang meraikan kepelbagaian pandangan. Selain pandangan peribadi saya, parti sendiri membenarkan  hak demokratik untuk berbeza pendapat," katanya dalam satu kenyataan.
Kenyataan beliau dikeluarkan berikutan pandangan peribadi beliau yang tidak bersetuju terhadap lokasi perhimpunan Bersih 3.0 yang akan diadakan di Dataran Merdeka.
Merujuk kepada isu yang diputarkan oleh media arus perdana kawalan kerajaan Barisan Nasional, Tunku Aziz berkata bahawa beliau telah pun berbincang dengan Setiausha Agung DAP Lim Guan Eng dan Ketua Parlimen DAP Lim Kit Siang berhubuing pandangan peribadinya awal pagi tadi.
"Saya mendukung dan menyokong sepenuhnya pendirian DAP seperti yang dijelaskan oleh saudara Lim Guan Eng untuk menyokong tuntutan Bersih demi pilihan raya yang bersih, bebas dan adil serta hak untuk berhimpun dengan aman," ujarnya.

'I will not be intimidated' Rafizi: Shahrizat's husband lied - he did take loan

Posted: 26 Apr 2012 06:49 PM PDT

'I will not be intimidated' Rafizi: Shahrizat's husband lied - he did take loanPKR strategy director Rafizi Ramli brushed off threats from disgraced NFC chairman Salleh Ismail to sue him and a bank for allegedly leaking the personal banking details of the NFC directors.
He also slammed Salleh, who has been charged for criminal breach of trust, for trying to wriggle out of his troubles by pointing the finger back at him and the bank.
"NFC's police report against me and the bank is an attempt to intimidate us so that I will stop digging further. While it is within their rights to do so, I will carry on exposing because they have not been made accountable for the money they took from the public," Rafizi told Malaysia Chronicle.
"This is also an attempt to turn the table around and put me and the whistleblowers on trial. The public will not be deceived, they know that the ones who have been spending the people's money lavishly are Shahrizat Jalil's family members."
Read More / Baca Lagi >>

Nabi Dulu Pun Dituduh Bawa Ajaran Sesat Dan Pemecahbelah Masyarakat Juga

Posted: 26 Apr 2012 06:46 PM PDT

Oleh: Tok Janggut
Sedap dan lancang sungguh mulut Ahmad Said dan puak UMNO Terengganu apabila dengan mudah menuduh PAS sebagai Parti Ajaran Sesat. Nampak jelas sangat puak ni jahil dan buta agama serta buta hukum hakam. Jika benar sesat mengapa tak dibuat lapuran ke pejabat Agama (JHEIT)? Patutlah Ayah Pin yang jelas sesat itu tidak diambil pusing oleh UMNO Terengganu kerana bagi mereka Ayah Pin sebenarnya tak sesat tetapi yang nak laksanakan syariat Allah itulah yang sesat.

Read More / Baca Lagi >>

Bersih 3.0 Akan Merosak Kredibiliti Hishamuddin

Posted: 26 Apr 2012 06:44 PM PDT

Oleh Mohd Sayuti Omar
Kalau projek lembu gemuk (NFC) bernilai RM250 juta dianugerhakan kepada suami Sharizat Abdul Jalil, Datuk Salleh akhirnya merosakkan imej Sharizat sebagai Menteri Pembangunan Keluaraga dan Wanita sehingga memaksa menteri itu meletak jawatan - atau tidak disambung jawatannya, proses dan implikasi yang sama juga sedang berlaku ke atas Hishamuddin Hussein dengan isu Bersih 3.0 ini.


 
Hishamuddin Hussein
Sebelum ini ramai yang tidak menduga akhirnya Sharizat dibelit tali lembu dan mengakhiri kerjaya politiknya. Andaian ini mungkin dibuat kepada usaha pencacai, pendendam dan pendengki tertentu kepada Pakatan Rakyat yang telah cuba mengeksploitasikan lembu korban untuk menjatuhkan MB Selangor Abdul Khalid Ibrahim tetapi gagal. Walaupun gara-gara isu itu memaksa Khlaid mencemarkan tapak kasut ke SPRM, namun hasil diharapkan tidak menjadi.
Read More / Baca Lagi >>

Sokong Ambiga Haram! Sokong Puak Zalim, Pengkhianat, Perasuah, Penipu dan Perompak HALAL..!!!

Posted: 26 Apr 2012 06:43 PM PDT

Oleh: Tok janggut
Jenuh surat khabar dan TV yang pro-UMNO mengingatkan rakyat supaya jangan menyokong Ambiga pada himpunan Bersih 3 kelak kerana hukumnya haram dari segi fatwa ulama dan kitab UMNO. Haram kerana Ambiga menyokong LGBT. Memang dalam Islam menyokong LGBT itu haram tetapi Ambiga bukan orang Islam dan kita tidak boleh memaksa beliau supaya jangan menyokong LGBT. Kalau begitu jika Ambiga minum arak atau berjudi bermakna kita tak boleh jugalah menyokong Ambiga untuk himpunan Bersih 3 ini?

Read More / Baca Lagi >>

Support for Bersih echoes from Islam's holy lands

Posted: 26 Apr 2012 06:41 PM PDT

The call for clean and fair elections in Malaysia has reverberated in the streets of Makkah and Madinah with today's launching of Bersih's chapters in the two holy lands of Islam.

Malaysian activists there officiated the launching of the movement ahead of the third major rally for electoral reforms, or Bersih 3.0, called by Bersih, this Saturday.



TOP: The Bersih launching at the Prophet's Mosque in Madinah, and BOTTOM: The show of support for Bersih in Makkah

In Makkah, a ceremony attended by 20 Malaysians was held in front of the Malaysian owned D'Saji restaurant at the commercial centre adjacent to the Sacred Mosque complex which surrounds the Ka'abah.

Donning the yellow Bersih t-shirts, they also unfurled a banner to show their support for the movement.
Read More / Baca Lagi >>

Tiada ulasan: