Rabu, 4 April 2012

Kopitiam Bang Nan

Kopitiam Bang Nan


Tuuuuu dia!!

Posted: 04 Apr 2012 01:43 AM PDT


Anggota'task force' pengundi warga asing didedah

APRIL4, 2012
SalmiyahHarun (MKini)

KUALALUMPUR, 4 April: Ahli Parlimen Pokok Sena Datuk Mahfuz Omar (gambar)mendedahkan wujudnya 'task force' yang bertanggungjawab memberi tarafkerakyatan kepada warga asing bagi membolehkan mereka mengundi dalam pilihanraya nanti.

MenurutMahfuz 'task force' tersebut diketuai oleh Penasihat Khas Perdana Menteri DatukOsman Razak, Setiausaha Majlis Keselamatan Negara Datuk Tajuddin Wahab, danTimbalan Pengerusi SPR Datuk Wan Ahmad Wan Omar.

Bukanitu sahaja, Mahfuz turut mendedahkan beberapa pegawai di Jabatan PendaftaranNegara (JPN) yang dikatakan terlibat sama antaranya, Ketua Pengarah PendaftaranNegara Datuk Jariah, Nik Norashikin  NikMansur, Rashid Basiron, dan Shahrul Anwar Ahmad Zahidi,

JelasMahfuz, isu ini amat serius seolah-olah memperlihatkan kerajaan mahu menjualnegara kepada rakyat asing.

"KerajaanBN tidak boleh berhadapan dengan politik terdesak dengan mengatasi, membawawarga asing untuk mengundi BN.

WanAhmad dan Tajuddin Wahab, dua tokoh penting di belakang task force,dakwa Mahfuz.

"Apabilalonjakan kebangkitan rakyat negara ini mahu menolak BN, tidak boleh diatasidengan membawa warga asing untuk diberikan kerakyatan bagi memastikan mengundiUmno BN. Ini sangat berbahaya!" katanya.

Kebimbanganini, katanya akan menafikan hak rakyat di mana hak itu diboloti oleh wargaasing akhirnya masa depan negara akan di tentukan oleh mereka.

"Sayapercaya keputusan rakyat selepas ini akan dimanipulasi oleh warga asing,"katanya dalam sidang media hari ini di bangunan Parlimen.

Katanya,kerajaan boleh memanggil ketiga-tiga mereka serta pegawai JPN berkenaan bagimenjawab dakwaan itu melalui Suruhanjaya Diraja yang dibentuk.

"Sebabitu kita desak kerajaan bentuk Suruhanjaya Diraja bagi menjawab segala dakwaanyang timbul dan suruhanjaya itu boleh memanggil mereka yang terlibat.

"Kalausekarang hendak panggil mereka, siapa yang berani? Perdana Menteri pun tidak,"katanya.

Tambahnya,Suruhanjaya Diraja amat penting dibentuk dengan segera bagi mengenalpastitentang semua dakwaan yang dibuat berhubung pemberian taraf kerakyatan bagimembolehkan warga asing mendaftar dalam daftar pemilih.

Mahfuzberkata, suruhanjaya ini harus di bentuk sebelum pilihan raya umum ke-13.

Bacajuga: RCI IC perlu sebelum PRU13

Tiada ulasan: