Sabtu, 21 April 2012

Kerabu Bersuara ®

Kerabu Bersuara ®


Bekas pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Komersial Datuk Ramli Yusuff bakal menjadi calon PAS

Posted: 21 Apr 2012 04:47 AM PDT

SEREMBAN: PAS bersedia untuk menurunkan bekas Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Komersial(JSJK), Ramli Yusuff, sebagai calon dalam pilihan raya umum ke-13 yang dijangka akan diadakan tidak lama lagi.

Naib Presiden PAS, Sallahuddin Ayub, mengumumkan ini malam tadi di ceramah yang dianjurkan oleh PAS di Seremban.

"Saya telah berjumpa Ramli dua hari lepas dan kami telah mengadakan perbincangan yang panjang. Jika semua berjalan lancar, kami bersedia untuk menurunkan beliau sebagai calon kita dalam PRU 13 akan datang. Beliau sendiri bersedia diletakkan sebagai calon PAS, "kata Sallahuddin.


Beliau berkata tiga kes Rahim di mahkamah telah diselesaikan dengan satu lagi belum selesai.

"Ada satu kes mengenai tuntutan gaji dan elaun tertunggak sejak hari penggantungan kerjanya.

"Dia memberitahu saya bahawa sebaik sahaja dia menjelaskan semua cukai dia akan menggunakan wang itu untuk membina sebuah masjid di kampung halamannya di Kelantan," katanya.

Sallahuddin juga berkata bahawa seorang lagi bekas pegawai kanan polis, Fauzi Shaari, juga telah bersetuju untuk bertanding di bawah panji-panji PAS dalam pilihan raya akan datang.

Polis dan selebriti

Beliau berkata bahawa kehadiran bekas pegawai polis berpangkat tinggi dalam parti pasti akan memperkukuhkan parti dan meningkatkan semangat ahli dan penyokong.

Sallahuddin juga berkata bahawa lebih ramai artis menyertai parti itu dan ini merupakan petanda baik di kalangan generasi muda.

"Baru-baru ini bekas penyanyi popular 80-an dan 90-an Aishah telah turut berceramah setelah beliau menyertai PAS. Seorang lagi penyanyi 80-an Dayang Ku Intan juga telah bersetuju untuk berceramah di pentas PAS.

"Penyertaan artis dan bekas pegawai polis adalah satu petanda baik untuk PAS dan menunjukkan bahawa PAS diterima baik oleh semua pihak termasuk Cina dan India", kata Sallahuddin yang disambut dengan laungan "Allahu Akhbar" oleh 500 penyokong kuat PAS.

Aishah adalah menjadi penyanyi utama dalam "Aishah dan The Fan Club" band yang diasaskan di New Zealand.

Beliau kemudiannya pulang dan merakamkan lagu hit "Janji Manismu". Ia berjaya memenangi pelbagai anugerah termasuk "Juara Lagu" pada tahun 1990.

Dayang Ku Intan yang pernah popular di dalam tahun 80-an dengan lagu "Semakin Rindu Semakin Sayang".

Sallahuddin untuk Johor

Sementara itu, Sallahuddin juga mengesahkan malam tadi bahawa beliau tidak mempertahankan kerusi Parlimen Kubang Kerian dalam PRU13.

"Saya boleh mengesahkan malam ini bahawa saya akan kembali ke negeri asal saya dan bertanding di Johor kali ini.

"Isu siapa yang akan menjadi menteri besar tidak penting. Itu adalah Perkara kedua. Apa yang penting ialah untuk memenangi seberapa banyak kerusi yang mungkin.

"Umno memberitahu bahawa saya kembali ke Johor hanya khabar angin dan bahawa saya akan dibelasah di Johor kerana Johor merupakan kubu kuat Umno.
"Malam ini saya ingin menegaskan bahawa saya tidak takut (Umno) dan saya akan bertanding di Johor sebagai 'Anak Jantan'," katanya kepada kemana "Allahu Akbar".

Bagaimanapun, beliau enggan memberitahu kerusi DUN atau kerusi Parlimen yang akan ditandingi.

Tetapi menurut maklumat dalaman PAS yang Sallahuddin boleh bertanding di Batu Pahat, Pontian atau Tanjung Piai kawasan Parlimen atau dalam mana-mana kerusi Dewan Undangan Negeri di kawasan-kawasan ini.

Sekarang ahli Parlimen Batu Pahat ialah Timbalan Menteri Pelajaran Dr Mohd Puad Zarkashi (Umno-BN).

Pontian dipegang oleh Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Ahmad Maslan (Umno-BN), dan Tanjung Piai disandang oleh Timbalan Menteri Belia dan Sukan, Wee Jeck Seng (MCA-BN).

Berita Bob Lokman Meninggal Dunia Adalah Khabar Angin- Along Raja Lawak

Posted: 20 Apr 2012 10:31 PM PDT

Baru sekejap tadi kecoh dalam dunia maya yang kononya Bob Lokman meninggal dunia.

Penafian tentang ini dibuat oleh along raja lawak.

Sekian dari admin.

Tiada ulasan: