Khamis, 5 April 2012

dollah yankee

dollah yankee


Sudah 3 tahun tunggu dan tangguh!

Posted: 05 Apr 2012 02:44 AM PDT


Bila BSKL ditutup rendah dalam masa tiga empat hari kebelakang ini, Najib cukup-cukup punya 'gelabah bewak'. Mungkin kot penasihat Najib ada kata dekat dia yang senario ini mungkin berterusan, jadi sepertimana yang di war-warkan olih Najib sebelum ini kata pilihanraya dah dekat, dan pilihanraya umum 13 mungkin akan dipanggil pada bulan enam (Jun) ini, nampak gayanya kena ubah,kena tangguh lagi lah...

Dalam ayat-ayat Najib tentang pilihanraya umum 13 dalam dia ada bagi 'hint' kata yang tarikh pilihanraya umum yang bakal dipanggil nanti pasti akan mengejutkan ramai orang. Bila diamati betul-betul ayat-ayat dari Najin ini, gurkah-gurkah politik di'port' terus meneka dan membuat andaian kata yang tarikh pilihanraya itu mungkin jatuh pada 16 September atau pada Hari Malaysia.

Tarikh pilihanraya ini terpaksa ditangguh tiga bulan kedepan kerana masih ada sikit lagi benda-benda yang sedang 'mencucuk jubur' Najib dan umno/BN terutamanya perkara tentang kilang Lynas.

Hindu dengan cara hindu, cina dengan cara cina.

Tiga minggu yang lepas, kira-kira 10,000 orang-orang cina telah turun tunjuk perasaan dan melepaskan geram mereka berikutan dengan masalah kurangnya guru-guru cina dalam sekolah-sekolah cina. Lepas tu hindraf pula tunjuk perasaan bila mereka berarak ke pejabat perdana menteri dan telah menghempaskan tembikai di depan pintu jabatan perdana menteri tanda protes mereka dan menuntut jalan penyelesaian terhadap masalah orang-orang hindu yang miskin dan yang papa kedana.

Isu-isu dari kaum-kaum hindu dengan cina ini juga adalah salah satu faktor yang membuatkan Najib menangguh dan telah menukar fikiranya untuk memanggil pilihanraya pada bulan Jun.

Bila melihat kepada 'kelaku' hindu-hindu dan cina-cina dalam tunjuk perasaan mereka itu, Najib kata masih banyak lagi benda yang perlu dan kena buat untuk mereka, dan kalau tak di 'perbetulkan' keadaan ini, cina-cina dan hindu-hindu ini dah tentu akan 'swing' undi mereka kepada Anwar dan Pakatan Rakyat kalau dia teruskan niat nak panggil pilihanraya bulan jun ini. Itu lah yang menyebabkan dia merancang dan menangguh dulu buat sementara lagi dua tiga bulan untuk panggil pilihanraya.

dollah yankee -
BERSIH 3.0 juga sedang menunggu mahu 'mencucuk' jubur Najib




Tiada ulasan: