Khamis, 12 April 2012

Blog-list Malaysia

Blog-list Malaysia


Sri Wani Saman Madu-Madunya RM6 Juta Kerana Fitnahnya Sebagai Lelaki

Posted: 11 Apr 2012 11:48 PM PDT



KUALA LUMPUR 12 April – Mahkamah Tinggi Syariah di sini hari ini membenarkan permohonan pemilik salun kecantikan, Sri Wani Choo Abdullah untuk mendapatkan tambahan tempoh masa bagi membolehkannya meminda permohonan injunksi terhadap madu-madunya yang didakwa mengganggu dan memfitnah dirinya.

Kes itu ditetapkan untuk sebutan semula pada 17 Mei ini.

Sri Wani menjadi perhatian ramai apabila suaminya, bekas Dekan Penyelidikan dan Inovasi, Universiti Sains Islam Malaysia (USIM), Dr. Bahrom Sanugi memfailkan permohonan agar isteri ketiganya itu menjalani ujian asid deoksiribonukleik (DNA) bagi memastikan jantina sebenar wanita terbabit.

- UTUSAN


PAS sepatutnya menang dalam PRK Tenang

Posted: 11 Apr 2012 09:57 PM PDT

KUALA LUMPUR, 12 April: PAS sebenarnya boleh mencapai kemenangan dalam pilihan raya kecil Tenang, Johor sebelum ini jika Umno tidak main kotor.

Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang berkata, dalam pilihan raya itu, Umno telah bermain kotor dengan melepaskan air di empangan dan menyebabkan banjir berlaku dengan segera dan menghalang pengundi.

Abdul Hadi berkata demikian dalam wawancara khas dengan Harakahdaily baru-baru ini.

"Yang terkini, maklumat baru yang kita terima, sepatutnya pilihan raya kecil Tenang kita menang.


"Umno main kotor dengan lepas air di empangan menyebabkan banjir berlaku dengan segera dan menghalang pengundi.

"Mereka pula membuat persiapan awal untuk mengangkut pengundi-pengundi mereka. Ini satu penipuan yang sangat kotor dan tidak demokratik," kata Abdul Hadi.

Sehubungan itu, kata beliau, apa yang berlaku di Tenang menunjukkan PAS boleh menang di kawasan Felda, "menandakan perubahan boleh berlaku dan kita boleh menang."

Atas dasar itu, kata Abdul Hadi, beliau yakin perubahan di kawasan-kawasan lain juga boleh berlaku sebagaimana berlakunya dalam pilihan raya 2008, di mana PAS menang dua kerusi di Johor yang dianggap kubu Umno dan Barisan Nasional.

Melalui lawatan beliau ke negeri Johor juga, Abdul Hadi berkata, sambutan ceramah yang sangat menarik dengan jumlah yang mencecah ribuan manusia yang kebanyakannya di kalangan muda.

"Sekurang-kurangnya ini menunjukkan masa depan yang baik bagi PAS. Seboleh-bolehnya perubahan untuk pilihan raya yang ke 13," katanya.

Dalam temubual itu, Abdul Hadi memberitahu, beliau telah selesai pusingan pertama menjelajah seluruh negara melalui konvoi Lajnah Penerangan PAS Pusat

Di samping itu, beliau telah selesai melawat tiga negeri melalui lawatan yang diuruskan oleh Jabatan Pilihan Raya PAS Pusat iaitu Johor, Terengganu dan Pahang.

"Persiapan awal telah dibuat oleh semua peringkat parti..kursus peringkat dun dan parlimen," beritahu beliau tentang hasil lawatan itu.

Menurutnya, PAS bukan sahaja menyediakan jentera pilihan raya bahkan ada negeri yang sudah siap jentera untuk hari pilihanraya.

Pengundi muda

Menurut beliau, pengundi muda akan menjadi penentu dalam pilihan raya akan datang ini dengan 30 peratus dari pengundi adalah yang berumur antara 21 hingga 40 tahun.

"Pengundi muda jadi undi penentu, mungkin sebab itu BN teragak-agak untuk tentukan tarikh pilihan raya walaupun projek bagi duit dah jalan. Ia beri kesan kepada pengundi tua sahaja.

"Bagi pengundi muda, mereka belum yakin di samping hal-hal ekonomi dan lain-lain," katanya.


PRU 13 - Pakatan Siap Sedia Bentuk Kembali Kerajaan Perak

Posted: 11 Apr 2012 06:22 PM PDT

Bekas Menteri Besar Perak, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin hari ini berkata, pihaknya telah disarankan olehTengku Razaleigh Hamzah untuk bersiap sedia untuk kembali mengambil alih Perak memandangkan Umno di negeri itu berkemungkinan tewas ketika pilihan raya umum akan datang.

Adun Pasir Panjang itu menjelaskan, dalam pertemuan dengan Pengerusi Angkatan Amanah Merdeka (Amanah) itu di Hotel Syuen di Ipoh pada 1 April lalu, veteran Umno itu menasihatkan Pakatan Rakyat (PR) Perak supaya bersedia untuk perubahan kuasa di negeri tersebut.


"Terdapat khabar angin Umno Barisan Nasional (BN) mungkin hanya mampu mengekalkan tiga negeri sahaja dalam pilihan raya kali ini," katanya merujuk kepada Tengku Razaleigh Hamzah.

"Ku Li pernah memberitahu saya untuk bersiap sedia menghadapi kemungkinan berlakunya peralihan kuasa di Perak dalam perjumpaan kami pada 1 April di Ipoh."

Jelas Nizar, situasi itu dibuktikan dengan kekerapan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak ke Perak berbanding negeri-negeri lain.

Menurutnya, masyarakat di kawasan pedalaman sudah menolak Umno BN kerana mereka melihat Umno BN sudah tidak lagi mampu membawa suara mereka berhubung skandal Pusat Fidlot Nasional dan juga isu pembelian cincin isteri perdana menteri Datin Seri Rosmah Mansor.

"Masyarakat di kawasan pedalaman sudah menolak Umno. Mereka terkesan dengan isu penternakan lembu Pusat Fidlot Nasional (NFC), dan juga cincin (Datin Seri) Rosmah Mansor," katanya ketika memberikan ucapan sewaktu pidato bertajuk "Pendidikan Percuma: Apakan Sekadar Mimpi" anjuran Malaysia Bangkit di sini.

"Kita dapat lihat perdana menteri lebih kerap berjunjung ke Perak berbanding negeri lain."

Jelas pemimpin PAS ini, kedua-dua isu tersebut bakal mengalih undi masyarakat pedalaman dan PR berkemungkinan besar bakal mengambil alih Perak.

"Kita akan terus gunakan isu-isu tersebut sebagai kempen pilihan raya. Rakyat peka dengan isu-isu seperti ini.

"Mungkin kita akan buat dua poster berkenaan isu-isu itu dan edarkan di Perak sebagai salah satu strategi kempen kami," katanya lagi.


“Semoga kita bertambah makmur…”

Posted: 11 Apr 2012 05:27 PM PDT

KUALA LUMPUR, 12 APRIL: Malaysia diharap akan menjadi sebuah negara yang bertambah makmur, aman dan diberkati sempena pertabalan Yang di-Pertuan Agong ke-14 semalam.

Demikian harapan Setiausaha Organisasi DAP Kebangsaan Teresa Kok yang berkongsi gembira dengan semua rakyat Malaysia di atas pertabalan Tuanku Abdul Halim Mu'azam Shah.

Teresa yang juga Exco Pelaburan, Perindustrian dan Perdagangan Selangor merangkap Ahli Dewan Undangan Negeri Kinrara turut mendoakan semoga Seri Paduka dan Raja Permaisuri Agong sentiasa sihat dan sejahtera.


"Semoga kita rakyat Malaysia juga bertambah makmur dan selamat sentiasa," katanya dalam satu majlis ringkas di sini semalam.

Di majlis itu, Teresa menyampaikan sumbangan dari Cho Yang Medical Investment Sdn. Bhd., sebuah syarikat barangan kesihatan beribu pejabat di Korea Selatan kepada pusat jagaan orang tua Rumah Victory di Jalan Klang Lama di sini semalam.

Rumah Victory ditubuhkan pada tahun 1988 oleh Philip S.K Mok dan mempunyai 8 pusat operasi di seluruh semenanjung Malaysia.

Pusat ini membiayai operasinya melalui kutipan derma, aktiviti kebudayaan dan sosial serta tajaan dari individu dan syarikat-syarikat persendirian.

Teresa yang juga Ahli Parlimen Seputeh turut menderma RM2,500 kepada pusat tersebut.

Roketkini.com


Pegawai kerajaan jangan termakan ‘umpan’ bantu sindiket buat IC, kata Abdul Hadi

Posted: 11 Apr 2012 08:11 AM PDT

KUALA LUMPUR, 11 April — Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang menasihatkan pegawai kerajaan agar tidak termakan "umpan" yang ditawarkan pihak tertentu untuk membantu mendaftarkan warga asing sebagai rakyat negara ini bagi membolehkan mengundi pada pilihan raya nanti.

Dalam tulisan di laman Facebook, Abdul Hadi (gambar) berkata mana-mana pegawai kerajaan yang bersubahat dalam perkara tidak elok akan memberikan kesan buruk kepada diri sendiri pada masa depan.


"Jangan jadi umpan untuk pegawai kerajaan dapat duit dan pangkat kerana ia hanya sembelih mereka sendiri.

"Bila bersara nanti, tidak dihormati masyarakat, bila mati akan dikutuk oleh masyarakat, itu nasihat saya," kata Ahli Parlimen Marang dan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Rhu Rendang ini.

Sebelum ini, PAS mendesak Putrajaya membentuk suruhanjaya diraja siasatan (RCI) menyiasat kewujudan sindiket dianggotai pegawai kerajaan yang memberi taraf kerakyatan kepada warga asing untuk menjadi pengundi.

Menurut Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu, pemberian taraf kerakyatan kepada warga asing semakin berleluasa dan ia akan memberi kesan yang buruk kepada masa depan negara.

Perkara itu terlebih dahulu didedahkan Naib Presiden PAS Datuk Mahfuz Omar yang mengatakan wujud "task force" yang bertanggungjawab memberi taraf kerakyatan kepada warga asing untuk membolehkan mengundi pada pilihan raya nanti.

Mahfuz mendakwa "task force" itu diketuai Penasihat Khas Perdana Menteri Datuk Osman Razak, Setiausaha Majlis Keselamatan Negara Datuk Tajuddin Wahab, dan Timbalan Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Datuk Wira Wan Ahmad Wan Omar serta beberapa pegawai lain di Jabatan Pendaftaran Negara (JPN).

Bagaimanapun Wan Ahmad menafikan dakwaan itu.

Jelas Abdul Hadi, sekiranya Umno serius untuk mempertahankan hak Melayu dan agama Islam ia perlu dilakukan mengikut saluran sepatutnya bukan melakukan penyelewengan untuk menang pilihan raya.

Kewujudan "task force" itu dipercayai sebagai langkah untuk membantu kemenangan Umno-Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya ke-13 tidak lama lagi.

"Pertahankan Melayu dan Islam bukan cara tipu, kena guna jati diri Islam. Yang hakis Melayu adalah kerana kerja-kerja penyelewengan yang dibuat Umno sebelum, semasa dan selepas pilihan raya," kata Abdul Hadi.

http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/pegawai-kerajaan-jangan-termakan-umpan-bantu-sindiket-buat-ic-kata-abdul-hadi/


Amaran Tsunami Ditarik Balik..!

Posted: 11 Apr 2012 06:40 AM PDT


Amaran tsunami yang dikeluarkan di sekitar Lautan Hindi ditarik balik beberapa jam selepas dua gempa bumi kuat menggegarkan perairan barat Indonesia.

Gempa bumi berukuran 8.6 dan 8.2 magnitud mencetuskan cemas petang tadi.

Ahli seismologi Amerika Syarikat membatalkan amaran tsunami susulan gempa bumi kuat di Aceh, Indonesia.

"Bacaan paras laut kini menunjukkan bahawa ancaman itu berkurangan bagi kebanyakan kawasan. Oleh itu, amaran tsunami yang dikeluarkan oleh pusat ini kini dibatalkan," kata Pusat Amaran Tsunami Pasifik Amerika Syarikat berpangkalan di Hawaii. - AFP

Kepada bloggers semua tak usahlah dok sebarkan sangat khabar-khabar angin ni.. Menyusahkan orang saja.. Dapatkan maklumat terus dari pihak berkuasa di sini

Video Perempuan Tua Busuk Yang Melalak Macam Orang Gila

Posted: 11 Apr 2012 05:25 AM PDT


Selanjutnya di sini

Kenyataan Yang 'Agak Cerdik' Sedikit Dari Khairy Jamaluddin

Posted: 11 Apr 2012 04:58 AM PDT

KJ: Senarai hitam 'aib' peminjam PTPTN

Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin berkata langkah Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) menyenaraihitam pelajar yang tidak membayar pinjaman mengaibkan golongan berkenaan.

Katanya PTPTN perlu mendapatkan semula hutang tersebut namun beliau berpendapat bahawa langkah menyenaraihitam itu harus dilakukan sebagai langkah terakhir.

"Kita cadangkan supaya mekanisme lain digunapakai untuk senaraihitam... Saya rasa senarihitam adalah langkah terarkhir.


Walaupun PTPTN kata ia adalah langkah terakhir, tapi saya percaya kita boleh cari kaedah lain, untuk mencari peminjam yang tidak dapat dikesan atau belum membuat pembayaran," katanya.

Tambahnya, Pemuda Umno sedia bekerjasama dengan semua pihak termasuk NGO untuk mengesan peminjam supaya mereka dapat membuat pembayaran tersebut.

Beliau berkata demikian dalam sidang media selepas merasmikan majlis penutupan Rundingan Meja Bulat Mahasiswa Nasional di ibu negara petang ini.

Resolusi rundingan antara 160 orang wakil siswa dan kumpulan NGO itu juga sebulat suara memutuskan supaya tindakan penyenaraian hitam itu dimansuhkan.

Resolusi itu juga memutuskan agar bayaran perkhidmatan satu peratus yang dikenakan ke atas peminjam dimansuhkan.

Ia turut menuntut supaya bayaran pinjaman mula dibuat apabila peminjam telah berkhidmat melebihi enam bulan atau telah mempunyai pendapatan RM3,000 ke atas, bagi menjamin tempoh kelegaan peminjam.

Selain itu, mereka juga menuntut supaya pinjaman kepada pelajar Sabah dan Sarawak untuk belajar di Semenanjung Malaysia ditambah dan ia meliputi harga tiket penerbangan dua kali setahun, sekaligus sidang itu mempertahankan kewujudan PTPTN.

Khairy berkata beliau berjanji akan menyampaikan resolusi tersebut kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak selepas ini untuk pertimbangan sewajarnya.

Turut hadir dalam sidang media Ketua Pegawai Operasi PTPTN Wan Ahmad Wan Yusof dan Setiausaha Agung Pemuda Datuk Megat Firdaus Megat Junid.


35 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

terima kasih banyak untuk berbagi free iPhone 5
tiestox 4240

Tanpa Nama berkata...

exy Girls tubes, xxx porn vids, streaming porno videos - Free porn The number one place on the net for hot porn XXX movies, where you will find whatever FREE PORN! FREE SEX! Perfect Girls Tube

Tanpa Nama berkata...

Sesso gratis su noiporno. Video porno aggiornati tutti i giorni divisi in categorie porno gratuito Single Girls Porn!

Tanpa Nama berkata...

Porno Free old-man-fuck-young-girls - Porno, Free Porno, Mom Son Porn, Dirty Porno, Drunk Porn, Japanese Porn, Arab Porno, Indian Porno Arab porno, Milf, Porno . 15 year porno girls

Tanpa Nama berkata...

Hot Girls video Lesbian dildo squirting fun with nice chicks, now playing on RedTube Home of Porn, sex videos & xxx movies girl photos. Shemale Sex 1219

Tanpa Nama berkata...

Disclaimer: Real 18 Video has a ... Single Girls Porn!

Tanpa Nama berkata...

hese hot girls will do ANYTHING. Check it out! ... Check out the new "YouSexdotcom" for tons of free? videos, beautiful girls, non-stop laughs and HD 15 year porno girls

Tanpa Nama berkata...

Porno Porno Videos

Tanpa Nama berkata...

Vintage 14 years girl porno

Tanpa Nama berkata...

Bunny Teen Pussy Single Girls Porn!

Tanpa Nama berkata...

Welcome to internet Porn0! Hottest free porn free preview here! Tons of hardcore, softcore, partyhardcore pics and movies, hot pornstars and Models Porn! Also here A 14 Years Old Asian Girl porno xxx sex - Video - Metacafe - Online Video

Tanpa Nama berkata...

Slim girl in pink blouse got nailed during a coffee break by a very horny guy (21:29 minutes) ... Porno Pornstar Pornstars Pov Pregnant Pretty Free Porn Tube Movies

Tanpa Nama berkata...

Slim girl in pink blouse got nailed during a coffee break by a very horny guy (21:29 minutes) ... Porno Pornstar Pornstars Pov Pregnant Pretty Single Girls Porn!

Tanpa Nama berkata...

Virgin girl porno!Real Virgin Video & Pictures . First time in the life of Lena felt real love! He barely picked her shirt and kiss young firm hips 4 years old girls porno

Tanpa Nama berkata...

12 years underground porno 15 year porno girls 14 years girl porno 16-year-old girl porn 13 years porn xxx porno 15 years 18 years teen porno porn-14 years old girls [14 year old girls fucking

Tanpa Nama berkata...

Porno Free Sex Movies

Tanpa Nama berkata...

Asian Girl Cunt Cool Asian Pussy Porno Teen Asian Asian Erotic Arts Asian Adult Portal Asian Sex Empire Japan Porno TV Asia Sex Porno. 4 years old girls porno

Tanpa Nama berkata...

Young Girls Have Sex! Only Best Young Girls show their Pussy, Young girls porn the biggest collection of Young Girls Porn, Young Teen Like suck cock. Hot Young Girls . Free Sex Movies

Tanpa Nama berkata...

Fat Girls Porn girl photos. Shemale Sex 1219

Tanpa Nama berkata...

Sesso gratis su noiporno. Video porno aggiornati tutti i giorni divisi in categorie porno gratuito Porno Videos

Tanpa Nama berkata...

Slim girl in pink blouse got nailed during a coffee break by a very horny guy (21:29 minutes) ... Porno Pornstar Pornstars Pov Pregnant Pretty Porno Videos

Tanpa Nama berkata...

OUR LINK PARTNERS : Chubby Pussy girl photos. Shemale Sex 1219

Tanpa Nama berkata...

Fat Girls Porn 14 years old sex girls

Tanpa Nama berkata...

Porno Fox; Free Tube Sex; Horny Girls; Radical Porn; Videos Bang; Lovely Clips; Sex Reaction; Jerk Cult; Asteroid Movies; Homemade Mpegs; BBW Movies; Lust Porn Tube 13 years porn xxx porno

Tanpa Nama berkata...

Porno Fox; Free Tube Sex; Horny Girls; Radical Porn; Videos Bang; Lovely Clips; Sex Reaction; Jerk Cult; Asteroid Movies; Homemade Mpegs; BBW Movies; Lust Porn Tube 12 years underground porno

Tanpa Nama berkata...

Hot Girls video Lesbian dildo squirting fun with nice chicks, now playing on RedTube Home of Porn, sex videos & xxx movies yang girl porno is on fire at Great sexy Girls

Tanpa Nama berkata...

hese hot girls will do ANYTHING. Check it out! ... Check out the new "YouSexdotcom" for tons of free? videos, beautiful girls, non-stop laughs and HD 4 years old girls porno

Tanpa Nama berkata...

Young Girls Have Sex! Only Best Young Girls show their Pussy, Young girls porn the biggest collection of Young Girls Porn, Young Teen Like suck cock. Hot Young Girls . porn-14 years old girls

Tanpa Nama berkata...

hese hot girls will do ANYTHING. Check it out! ... Check out the new "YouSexdotcom" for tons of free? videos, beautiful girls, non-stop laughs and HD 12 years underground porno

Tanpa Nama berkata...

Fat Girls Porn [14 year old girls fucking

Tanpa Nama berkata...

Asian Girl Cunt Cool Asian Pussy Porno Teen Asian Asian Erotic Arts Asian Adult Portal Asian Sex Empire Japan Porno TV Asia Sex Porno. yang girl porno is on fire at Great sexy Girls

Tanpa Nama berkata...

Ebony Girls Fucking 1-51 of 6,425 Videos. Being Watched Most Recent Most Viewed Top Rated. ... Streaming porn or downloading porn we've got the porno you need! Single Girls Porn!

Tanpa Nama berkata...

12 years underground porno 15 year porno girls 14 years girl porno 16-year-old girl porn 13 years porn xxx porno 15 years 18 years teen porno porn-14 years old girls 4 years old girls porno

Tanpa Nama berkata...

Porno Free old-man-fuck-young-girls - Porno, Free Porno, Mom Son Porn, Dirty Porno, Drunk Porn, Japanese Porn, Arab Porno, Indian Porno Arab porno, Milf, Porno . 16-year-old girl porn

Tanpa Nama berkata...

exy Girls tubes, xxx porn vids, streaming porno videos - Free porn The number one place on the net for hot porn XXX movies, where you will find whatever 15 years 18 years teen porno