Isnin, 12 Mac 2012

Tukar Tiub

Tukar Tiub


KENALI SIAPA MUSUH SIAPA KAWAN

Posted: 12 Mar 2012 07:11 PM PDT




KOMENTAR TUKAR TIUB


ini satu dasar yang tepat
ini satu dasar yang bijak
inilah contohnya rakyat didahulukan

inilah contoh anak dirumah disusukan
kera di hutan biar dia cari sendiri makan

dasar ini wujud apabila indonesia mencapai merdeka
di zaman bung karno
inilah dasarnya
inilah yang membuatkan pemodal luar marah
inilah yang menyebabkan kaum pemodal membuat rampasan kuasa


INI MUSUH RAKYAT DUNIA






INDONESIA HARAMKAN WARGA ASINGH JADI CEO SYARIKAT TEMPATAN - meloya

JAKARTA 12 Mac — Indonesia telah mengharamkan orang asing daripada memegang jawatan Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) dan jawatan berkaitan dengan sumber manusia (HR) di syarikat-syarikat tempatan, berkuat kuasa 29 Februari.

Akhbar harian berbahasa Inggeris, The Jakarta Post, melaporkan bahawa di bawah peraturan Kementerian Sumber Manusia dan Transmigrasi, orang asing diharamkan daripada memegang 19 jawatan berbeza di dalam syarikat-syarikat tempatan.

Bagaimana pun, peraturan itu tidak mengkhususkan mana-mana syarikat akan menerima kesannya kata, akhbar harian itu di dalam laporan muka depannya, Isnin.

Seorang pegawai kementerian itu berkata, peraturan itu akan terhad kepada syarikat tempatan milik penuh dan tidak terpakai bagi syarikat milik asing.

"Dasar itu tidak boleh diretroaktifkan, jadi kemungkinan tiada syarikat akan menerima kesan dasar itu," kata Ketua Bahagian Pekerja Asing di Kementerian Tenaga Manusia dan Transmigrasi, Titin Supenti kepada the Jakarta Post.

Jawatan CEO berbeza dengan jawatan Presiden Pengarah kata Titin sambil mengenepikan kebimbangan bahawa peraturan baharu itu akan memaksa dilakukan penstrukturan korporat besar-besaran.

Menteri Tenaga Manusia dan Transmigrasi, Muhaimin Iskandar berkata, peraturan itu bertujuan membuka lebih banyak peluang bagi membangunkan sumber manusia tempatan, terutama sekali jawatan peringkat pertengahan.— TIEWNAMA





PROGRAM MELAWAN DISANA SINI

Posted: 12 Mar 2012 06:03 PM PDT




DEWAN CHINA KHAMIS INI




ANALISIS ARAH POLITIK MALAYSIA
PASCA PRU-13


Tarikh: 15 / 3 / 2012 (Khamis)
Masa: Jam 8 hingga 11 malam
Tempat: K.L. Selangor Chinese Assembly Hall
Anjuran: Strategic Information and Research Development Centre &
Free Public Forum Malaysia


PANELIS:
1. Dato' Saifuddin Abdullah (Timb Menteri Pengajian Tinggi)
2. Dr Dzulkefly Ahmad (AJK Pas Pusat)
3. Prof Aziz Bari (Pakar Perlembagaan Malaysia)

Untuk maklumat selanjutnya, sila hubungi
Chong Ton Sin 016-379 7231, Shake Omar 013-296 5724



PULAU PINANG SABTU INI






NOTA:
sila melamar mendaftar
untuk mengikuti bengkel
media baru pada sabtu in
di pulau pinang


di city bayview hotel
george town pulau pinang

dari jam 9.00 pagi - 5.00 petang





BERSARKOT UNTUK KESELAMATAN KITA BERSAMA

Posted: 12 Mar 2012 01:10 PM PDT




INI SENYUMAN SARKOT






PENCERAHAN DARI PEMBACA

Setuju sangat dengan pencerahan saudara di atas, nak nikah kt mesia ni susah macam lahanat!! Klu x caya tanya la org yg dah kawen terutama sekali kepada yg kawen di zaman yg serba canggih skarang ni.... Harap zaman ja moden, tp urusan nikah kawen ssh nak mampos, klu tgh berahi mmg terpaksa pancot dulu...xsempat nk tggu akad nikah dah... Bygkan berapa kali kena apply cuti sbb nk naik turun majlis agama "menyembah" geng2 ustaz/haji/imam/kadi semata2 nk ISI BORANG saja pon!!!!

Klu kahwen xsama negeri lagi teruk, dah tu ada hiv test la, interview la... Apa ingt ank muda boleh tahan ka dgn prosedure bangang mcm2 ni? Dah la akad nikah mkn dkt dua jam, ntah apa jadah lagi borang kena isi time tuh, pastu kena upah pulak rm100+ dekat jurunikah tuuu...perghh mmg dasar Cari mkn betul! Fuck off la Jabatan Agama!!
By Anonymous on BERSARKOT LAH KAMU UNTUK KESELAMATAN on 3/12/12



SENYUM PAGI INI

Posted: 12 Mar 2012 12:16 PM PDT




JAUHKAN DARI MALAPETAKA


wahai penjaga hutan
wahai penjaga gunung
wahai penjaga laut
wahai penjaga padang pasir

wahai penjaga alam semesta
jauhkanlah anak cucu cicit kami
dari memiliki cita rasa sehodoh ini

wahai penjaga segala cerekawala
selamatkan lah anak cucu cicit kami
dari memandang kehodohan ini

demi segala bintang
demi segala bulan
demi segala udara
janganlah ada sesiapa
dalam dunia ini
yang memiliki taste sebagini

ya ampoon ya tuanku
ya ampoon ya pemaisuri
bukanlah niat hendak menghina
bukanlah niat hendak memburuk
janganlah sekali lagi
merendahkan martabat diri
bergambar dengan makhlok ini

hinalah sehina hinanya
hodohlah sehodohnya
tidaklah yang hodoh melainkan hodoh belaka
kah kah kah


BIK MAMA


NOTA:
kalau di zaman kerajaan louise ke 14
pereka baju ini akan di penggal lehernya

kalau dizaman firaun
pereka fesheh ini akan dibenamkan ke dlam sungai nil

kalau di zaman mongol memerintah china
pereka ini akan dicincang halus-halus

kalau baju sabagini muncul di paris
semua rakyat paris akan bunuh diri
kah kah kah




YA AMPOON APA SUDAH JADI?






BERSARKOT LAH KAMU UNTUK KESELAMATAN

Posted: 12 Mar 2012 05:23 AM PDT




SENYUMLAH SENYUM UNTUK BERSARKOT




PENCERAHAN DARI PEMBACA

sebenarnya zaman kita ni dah kembali ke zaman moyang kita dahulu,anak2 muda yang jenis berahi macam ni patutnya dah wajib kahwin jika dah tak dapat kawal nafsu,bahkan puasa pun x jalan,manusia bila dah berahi ia akan menguasai diri bahkan halal haram pun tolak tepi bila dah berahi selagi mana air tak pancut selagi tu mereka jadi tak waras kerana aku juga pernah menjadi anak muda,masalahnya sekarang mak ayah sibuk nak suruh anak belajar tinggi,sedang anak2 mereka sedang berahi bercinta dan inginkan seks..

macamlah mereka x pernah muda,tapi mak ayah tak peduli perasaan anak2 mereka bila anak2 mereka nak berkahwin katanya dah gatal la apalah,patutnya mereka kena tangani dengan cara yang bijak,berdiskusi,selami perasaan dan jiwa mereka,x perlu malu2,itu adalah normal jika namanya masih muda hormon tak tentu arah maka bantulah mereka untuk kahwin dari berzina x tentu hala,juga dalam masyarakat melayu asal zina ,mengandung sikit2 nak naik turun mahkamah,hari ini perundangan,jabatan agama islam menyukarkan orang untuk bernikah,mereka nak rakyat berjumpa mereka,sedangkan majoriti orang islam ni pemalu,

dan mereka x dapat info,kita ada sumber informasi seperti internet,paper,tv apalah salahnya perbanyakkan ilmiah2 tentang agama,keperluan yang patut yang orang islam perlu ini banyakkan hiburan,lepas tu ceramah atau diskusi perkara2 bagaimana nak mengejar syurga,sedangkan masalah utama kita bukan didikan sahaja atau betul atau salah cara kita mengaji atau solat,perkara itu boleh,tapi janganlah itu sahaja yang nak disampaikan,sedangkan masalah sosial ni banyak dan yang wajihb dititik beratkan,tengok penganut agama lain agama mereka yang salah tu pun x memberatkan penganutnya..

kita ni agama dah mudah tapi masalah nye perlaksanaan seperti apa yang diperintahkan Allah tak dijalankan 100%,ambil sikit2,yang mana boleh memberi manfaat mereka laksanakan yang mana memberatkan pada mereka,mereka tinggalkan,perundangan dah jadi cacat..sebab tu hal ini tak pernah ada kesudahan..perbaiki dulu institusi syariah di negara kita barulah hal ini x berlarutan,penyampaian ilmiah dan penerangan pun perlu ada,ni sikit2 nak malu,sikit sensitif..bila mengentot takde plak rase sensitif..tang kulum batang tak rase plak senitif,tang jilat kelentit xde plak sensitif..
By Hamidi Fizie Bin Ahmad on GUNAKAN BAJU HUJAN UNTUK PISANG ANDA at 5:33 PM




BERITA TERBAIK DARI SABAH

Posted: 12 Mar 2012 04:28 AM PDT





SYABAS WARGA SABAH - LAWAN







KOMENTAR TUKAR TIUB


ini adalah tanda bahawa
demo telah menjadi darah daging kita
demo adalah hak rakyat
demo tercatit dalam perlembagaan


madey kata demo bukan budaya kita

madey cuba buat onar
tak bagi takyat berdemo
rakyat yang tidak berani berdemo
adalah rakyat bodoh


madey mahu rakyat jadi bodoh

syabas!
warga sabah tekah bangun
syabas!
warga sabah telah berani!


CARA NAK MENAKUTKAN RAKYAT






RATUSAN DEMO DI KK BANTAH TANAH ADAT DICEROBOH
– mkini

Ratusan orang dari beberapa kumpulan NGO termasuk mahasiswa institut pengajian tinggi tempatan menyertai himpunan '123 Bangkit' di Kota Kinabalu, pagi ini, bagi mempertahankan tanah adat daripada terus dicerobohi dan pelbagai masalah lain di negeri itu.

Perhimpunan yang dianjurkan oleh NGO Bela Tanah Rakyat Sabah (TABAH) diadakan di padang dekat Anjung Selera, Likas sebelum mereka berarak ke Wisma Innoprise - yang menempatkan pejabat Ketua Menteri Sabah Musa Aman.

Peserta yang berhimpun sejak jam 7 pagi, mula bergerak ke bangunan itu - yang terletak kira-kira 200 meter dari padang berkenaan - kira-kira jam 9 pagi bagi menyampaikan memorandum menuntut supaya tanah adat dikembalikan kepada rakyat dan diberikan kepada pemilik asalnya.

Bagaimanapun Bendahari TABAH Mohd Firdaus Mohd Noor kesal kerana wakil mereka tidak dibenarkan masuk ke bangunan berkenaan, sebaliknya mereka hanya dibenar berkumpul di sebatang pokok di hadapan bangunan itu.






GUNAKAN BAJU HUJAN UNTUK PISANG ANDA

Posted: 11 Mar 2012 11:27 PM PDT





SARKOT ADALAH PENYELAMAT BAYI





PENCERAHAN DARI PEMBACA

Inilah salah satu bukti yang amat kukuh bahawasanya FAHAMAN KIRI amatlah penting bagi pembangunan minda rakyat Malaysia dan patut disokong oleh semua rakyat Malaysia. Setiap tahun ramai bayi Melayu yang menjadi mangsa disebabkan masyarakat Malaysia terutamanya masyarakat Melayu yang prejudis terhadap perempuan yang mengandung sebelum berkahwin.

Orang Melayu harus menerima kenyataan bahawa ramai orang Melayu yang melakukan kesalahan setiap hari contohnya melakukan hubungan seks sebelum berkahwin. Jadi bila mereka ini mengandung sebelum berkahwin, janganlah kita menghukum mereka. Sebaliknya kita patut menolong mereka memperbaiki kesalahan mereka. Kes buang bayi di Malaysia paling tinggi dikalangan masyarakat Melayu (menurut statistik 99.99% kes buang bayi di Malaysia ialah Melayu). Mengapa?

Jika kes mengandung sebelum kahwin berlaku di kalangan masyarakat Cina atau India dan lain-lain, ibu bapa mereka akan cuba menyelesaikan masalah anak mereka dengan menyuruh anak mereka berkahwin. Jadi gadis perempuan yang sudah mengalami tekanan jiwa kerana mengandung sebelum berkahwin tidaklah "stress" sangat, kerana mereka mendapat sokongan daripada keluarga yang memahami masalah mereka dan cuba menyelesaikan masalah mereka dan menerima hakikat bahawa anak gadis mereka akan melahirkan seorang cucu untuk mereka.

Tetapi jika ianya berlaku dikalangan masyarakat Melayu, maka adalah golongan yang suka jaga tepi kain orang lain (macam ahli-ahli JAIS yang mahu gadis-gadis perempuan yang mengandung sebelum kahwin dihukum berat - contohnya rotan & sebat) dan suka mengumpat. Jadi ibu bapa Melayu mendapat malu tidak menerima hakikat bahawa anak gadis mereka telah mengandung.

Jadi sudah tentu anak gadis mereka akan cuba sedaya upaya menyembunyi kesalahan kerana jika diketahui ramai, maka gadis yang sudah mengalami tekanan jiwa ini akan menghadapi banyak tekanan lagi. Sebab itu ramai gadis-gadis Melayu yang melahirkan bayi sebelum nikah akan membuang anak mereka kerana takut dihukum sebat oleh golongan fanatik macam JAIS, Zul Nordin, Harussani, dan Hassan Ali.

Manakala golongan lelaki Melayu pula yang membuat anak gadis orang mengandung tidak akan bertanggung jawab dan mengaku kesalahan mereka kerana mereka takut status kealiman mereka jatuh. Mereka yang munafik ini lebih mementingkan status agama mereka (kerana mereka tidak mahu dipandang rendah oleh golongan macam Hassan Ali) daripada tanggung jawab mereka sebagai bapa kepada bayi yang dilahirkan luar nikah. Jadi saya harap lebih ramai masyarakat Melayu membuka minda mereka supaya kes buang bayi tidak berlaku lagi.

Jika anak gadis kamu mengandung, terima sahajalah hakikat dan takdir. Marah tu marahlah tetapi janganlah kita menghukum anak kita yang sudah stress itu. Kerana sebab takut dapat malu atau disebat oleh Hassan Ali, gadis-gadis Melayu lebih rela membuang bayi mereka. Apalah nak jadi dengan masyarakat Malaysia? Gadis perempuan yang mengandung sebelum bernikah kita ejek-ejekkan dan mahu mereka dihukum sebat, tetapi penjenayah macam Shahrizat, Rahim Tamby Chik, & Khir Toyol yang mencuri wang rakyat mendapat gelaran Datuk Seri, jawatan Senator, menteri dan dipanggil Yang Berhormat.
By Pro-KIRI on SARKOT UNTUK KESELAMATAN ANDA on 3/12/12




TUKAR TIUB KECEWA SANGAT

Posted: 11 Mar 2012 08:10 PM PDT





SATU KENYATAAN


ada lah di maklumkan
bahawa semua pembaca
semua peminat
semua pengutuk tukar tiub
merasa amat kecewa
amat amat kecewa
sampai tergolek dog
kerana belum dapat melihat
shahrizat selak kain

gagal untuk melihat ribun hitam
milik saekor lembu
kah kah kah






PERNAH NYATKAN HASRAT BERUNDUR
- meloya

KUALA LUMPUR 11 Mac - Pengorbanan Shahrizat Abdul Jalil melepaskan jawatan sebagai Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat berkuat kuasa 8 April ini tidak akan melemahkan semangat Pergerakan Wanita UMNO Johor.

Ketua Pergerakannya, Sharifah Azizah Syed Zain berkata, keputusan Shahrizat itu dilihat tindakan yang bertanggungjawab dan ikhlas dalam perjuangan menggerakkan sayap wanita khususnya dalam UMNO.

"Pengorbanan ini tidak sesekali melemahkan semangat kami sebaliknya menjadi suntikan semangat untuk kami berkorban tenaga, harta dan nyawa demi memastikan Barisan Nasional (BN) memenangi Pilihan Raya Umum Ke-13," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

Menurut Sharifah Azizah, Shahrizat pernah menyatakan hasrat untuk mengundurkan diri pada Januari lalu, namun menangguhkannya atas dasar tanggungjawab terhadap parti.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...NAK PUTAR LAGI.... kah kah kah..

kah kah kah....NAK KELENTONG LAGI.... kah kah kah..

woit...TAK PAYAHLAAA...kah kah kah..

kah kah kah...SATU DUNIA MINTA SHAHRIZAT CABUT BULU SEBELUM SELAK KAIN...kah kah kah



Tiada ulasan: