Rabu, 28 Mac 2012

RAKYAT MARHAEN

RAKYAT MARHAEN


Political financing reforms: Long road ahead

Posted: 28 Mar 2012 05:11 PM PDT

Malaysia has taken small steps towards eradicating money politics but still has a long way to catch up with its Asian neighbours.
PETALING JAYA: Early this month, Prime Minister Najib Tun Razak promised new political financing initiatives that will end the secrecy behind personal political funds and eventually expunge corruption from Malaysia's political landscape.
Two weeks later, Transparency International Malaysia (TI-M) waged its own battle against political patronage and graft with the introduction of an Election Integrity Pledge.
When taken at face value, it appeared that Malaysia was finally beginning to edge closer towards ending its money-riddled political culture.
Read More / Baca Lagi >>

FELDA GLOBAL DI PARLIMEN

Posted: 28 Mar 2012 05:08 PM PDT

Gelek Rimba : Si tua berjoget sampai 5 pagi

Posted: 28 Mar 2012 05:06 PM PDT

Si tua berjoget sampai 5 pagi

ASYIK...pelanggan di kedai makan terbabit menari dangdut.
ASYIK...pelanggan di kedai makan terbabit menari dangdut.
GOMBAK: Joget hingga pagi. Itu 'menu tambahan' disediakan sebuah kedai makan di Batu 12 Jalan Gombak-Karak, di sini, yang menjadikan nyanyian dan tarian sebagai tarikan, terutama pada hujung minggu hingga menjadi tumpuan golongan berumur untuk berhibur.
Diibaratkan seperti 'dangdut rimba', lokasi kedai makan yang menjadi tumpuan golongan berusia lebih 40-an itu juga dipercayai tiada lesen perniagaan kedai makan selain lesen hiburan walaupun beroperasi sejak beberapa tahun lalu.
Kedudukan kedai makan itu yang agak jauh dari rumah penduduk dan berhampiran kawasan hutan menjadikan ia 'syurga' buat pelanggan untuk berhibur tanpa gangguan. Malah, pemilik kedai turut menyediakan penari sebagai daya penarik.

Kedai terbabit beroperasi mulai jam 7 malam dan ditutup jam 4 atau 5 pagi setiap hari.


Melalui intipan wartawan Harian Metro di kedai itu mendapati premis terbabit mempunyai tarikannya tersendiri dengan menyediakan rangkaian lagu karaoke, termasuk lagu Hindustan dan dangdut yang digemari golongan berumur.

Negara Zina : Tiga ekor penari tiang didenda RM25 sehaja..!!!

Posted: 28 Mar 2012 05:03 PM PDT


 
Nooranishah (kiri) bersama Faiqah dan Nurul Huda ketika ditahan atas kesalahan mempamerkan tarian tiang dan berpakaian tidak sopan di sebuah pusat hiburan di Nilai pada Sabtu lalu.

SEREMBAN - Tiga wanita beragama Islam didenda RM25 seorang oleh Mahkamah Majistret di sini semalam selepas mengaku bersalah atas tuduhan berkelakuan kurang sopan dengan melakukan aksi tarian tiang di sebuah pusat hiburan di Nilai dekat sini Sabtu lalu.
Faiqah Azizan, 24, Nurul Huda Abdul Rahman, 23, dan Nooranishah Mohamad Isa, 19, membuat pengakuan itu selepas pertuduhan dibacakan di hadapan Majistret Mohamad Izwan Mohamed Noh.
Mengikut pertuduhan, ketiga-tiga wanita tersebut yang berasal dari Kuala Lumpur didakwa mempamerkan tarian tiang di atas pentas dengan pakaian kurang sopan di tempat hiburan awam.
Pertuduhan dibuat mengikut Seksyen 21 Akta Kesalahan-Kesalahan Kecil 1955 yang mengenakan hukuman denda tidak lebih RM25 atau penjara maksimum 14 hari jika sabit kesalahan.
Mereka adalah tertuduh beragama Islam yang pertama di Negeri Sembilan disabitkan kesalahan melakukan tarian tiang di bawah akta tersebut.
Mohamad Izwan dalam penghakimanannya berharap kesemua tertuduh insaf dan tidak mengulangi perbuatan itu demi menjaga nama baik diri dan keluarga mereka.

REMBAU BAKAL DITIPU LAGI?

Posted: 28 Mar 2012 05:00 PM PDT

"
1. Berdasarkan beberapa perkembang ramai menyakini pilihanraya umum akan datang tidak lama lagi. Pasti Bn akan datang sekali lagi dengan janji – janji manis bagi menagih undi rakyat Rembau. Sehubungan dengan itu PKR Rembau ingin mengingatkan janji –janji (penipuan) kosong dalam PRU yang lepas.

2. Semua di ingatkan dengan laporan akhbar terbitan Utusan yang bertarikh 31 Januari 2008 yang menyatakan janji Menteri Besar Negeri Sembilan yang juga merupakan pengerusi Barisan Nasional Negeri Sembilan dan Rembau. Dalam laporan media tersebut menyatakan janji akan menukar Rembau sebagai pusat pelancongan porpular jika orang Rembau terus memilih Bn. Dia mengatakan akan menukar wajah kawasan kolam air panas Rembau dengan hotel bertaraf antarabangsa yang lengkap dengan dewan persidangan. Beliau juga dengan bangga mengumumkan akan membina Kampus UITM Rembau. Semua ini dengan jelas bagi menarik undi pengundi Rembau ketika PRU 2008 terlalu hampir.

Read More / Baca Lagi >>

Guru Wanita beranak 4 dipecat dari jawatan ...

Posted: 28 Mar 2012 04:59 PM PDT

Hebatkan,,, kejadian yang berlaku disebuah negeri diselatan tanah air, negeri yang paling tinggi semangat kemelayuannya,,, negeri yang dimana ahli parlimennya menjadi Menteri Pelajaran zaman berzaman,,, apa tidaknya,,, Hishammudin Auww, kemudian sekarang Muhyiddin, Johor brand semua....tup-tup seorang guru telah dipecat,,,

Aku tak percaya 100% apa yang diceritakan oleh guru yang dipecat tu,,, tetapi apa yang lebih aku percaya di zaman UMNO serba serbi boleh berlaku,, tak ada yang mustahil.....

Read More / Baca Lagi >>

Mana nak hantar remaja terlanjur dan mengandung ni?

Posted: 28 Mar 2012 04:57 PM PDT

"Saban hari saya dihujani panggilan telefon bertanyakan di mana hendak mencari rumah perlindungan untuk remaja perempuan yang bermasalah. Saya hanya boleh berikan mereka beberapa nombor telefon untuk dihubungi. Ini menunjukkan masalah ini adalah merupakan satu bala yang melanda Malaysia ketika ini.

Seperti yang saya katakan sebelum ini, selagi kita tidak dapat melaksanakan syariat Islam sepenuhnya, sebarang usaha untuk menyelamatkan remaja ini haruslah disokong oleh semua pihak dan individu.

Saya mendapat maklumat dari Puan Azlin Hezri isteri kepada Dr Dzulkifli Ahmad yang lebih dikenali sebagai Ibu Lin. Ibu Lin adalah merupakan salah seorang sukarelawan Rumah Perlindungan Puteri Arafiah di Seksyen 7, Shah Alam.

Antara syarat kemasukan remaja bermasalah ke Rumah Perlindungan Puteri Arafiah ialah keluarga akan menempatkan anak mereka di sini sehingga bersalin (jika mengandung) dan sambung sehingga 2 tahun untuk menjalani pemulihan.

Corat-Coret Sepetang Bersama Tuan Guru Hadi Awang

Posted: 28 Mar 2012 04:44 PM PDT

Oleh Shahbudin Husin
Petang Selasa 27 Mac lalu, saya dan beberapa aktivis politik telah berkesempatan bertemu dan bertukar-tukar fikiran bersama dengan Presiden Pas, Tuan Guru Haji Hadi Awang di sebuah hotel di Kuala Lumpur. Turut sama ialah Naib Presiden Pas, Mahfuz Omar, Setiausaha Politik Presiden Pas, Dr Ahmad Samsuri Mokhtar dan Setiausaha Akhbarnya, Sdr Nassae.
Read More / Baca Lagi >>

Apakah Apco, kondo lembu auta?

Posted: 28 Mar 2012 04:43 PM PDT

Oleh Subky Latif
BERKATALAH Perdana Menteri Najib, pembangkang umumnya auta dan menyatakan fakta.Untuk berkata, isu-isu tertentu adalah auta, ia mungkin betul atau ia mungkin fakta. Tetapi kalau semuanya auta ia adalah satu auta yang nyata.
Najib dan UMNO mulai sekarang kena buktikan apa saja yang pembangkang timbulkan ada auta.

Contohnya tuduhan kerajaan Najib menggunakan firma perunding Apco, sebuah syarikat milik Yahudi Amerika adalah auta. Adakah auta Apco tiada apa-apa urusan dan peranan di Israel? Adakah auta kerajaan IMalaysia membayar puluhan juta kepada Apco untuk mempromosikan Malaysia di luar negara?
Read More / Baca Lagi >>

Kalau Adun Biasa Dapat Satu Hektar Berapa Pula Untuk MB?

Posted: 28 Mar 2012 04:42 PM PDT

Oleh Mohd Sayuti Omar
Pendedahan dibuat Pesuruhjaya Pas Terengganu Abdul Wahid Endut mengenai wakil rakyat Umno mendapat tanah sesuatu yang mengejutkan. Barang kali perkara itu sudah tidak menjadi isu lagi bagi rakyat Terengganu. Tetapi bagi saya sungguh diluar jangka.

Apa lagi kerajaan UBN selalu mengakui mereka mendahului rakyat daripada kepentingan mereka sendiri.
Dengan pendedahan itu mendedahkan apa jenis sebenarnya kerajaan UBN ini. Jenis jin makan tanahkah?
Read More / Baca Lagi >>

Peminjam PTPTN disenarai hitam banyak sekatan

Posted: 28 Mar 2012 04:39 PM PDT

KUALA LUMPUR, 28 Mac: Peminjam Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) yang disenaraihitamkan bukan sahaja tidak dibenarkan keluar negara bahkan mereka tidak boleh membuat sebarang pinjaman dengan mana-mana bank.

Seorang peguam, Abdul Malik Abdul Hakim berkata, peminjam tidak boleh membuat pinjaman peribadi, kad kredit, rumah atau kenderaan sekiranya disenaraihitamkan.

"Tiga bulan tidak bayar hutang PTPTN, tiga bulan hutang tertunggak yang dianggarkan sekitar RM2,000 hingga RM3,000 sudah di'blacklist' terus," katanya ketika mengunjungi Harakahdaily.

Malah beliau menyifatkan PTPTN lebih 'teruk' berbanding bank-bank yang ada di negara ini.
Read More / Baca Lagi >>

Ramalan Daim boleh jadi kenyataan – Aziz Bari

Posted: 28 Mar 2012 04:35 PM PDT


TEMERLOH, 28 Mac: Ramalan bekas Menteri Kewangan, Tun Daim Zainuddin bahawa BN hanya akan memperoleh tiga negeri pada pilihan raya umum akan datang perlu diberi perhatian serius kerana bukannya ramalan kosong.
Pakar undang-undang, Dr Abdul Aziz Bari (gambar) ketika berceramah di sini menegaskan, jika ramalan tersebut menjadi kenyataan seperti ramalan beliau pada PRU 2008, sudah tentu Pakatan Rakyat (PR) akan mara ke Putrajaya.

"Daim kata BN hanya selamat di tiga negeri saja iaitu Johor, Melaka dan Pahang apa yang dikatakannya bukan ramalan kosong tetapi fakta dan ada kredibiliti kerana beliau rapat dengan saudagar, agen risikan dan badan politik.
Read More / Baca Lagi >>

Presiden PAS Ceramah Seberang pintasan Part 2

Posted: 28 Mar 2012 04:33 PM PDT

Is the US choosing stability over democracy?

Posted: 28 Mar 2012 01:42 PM PDT

Penerimaan dan toleransi masyarakat terhadap komuniti Mak Nyah

Posted: 28 Mar 2012 01:39 PM PDT

Amalan Sunat Mesti Direbut...

Posted: 28 Mar 2012 01:30 PM PDT

Suami Isteri BERBAIK Hanya Pada Hari SABTU AHAD - Ustaz Azhar Idrus

Posted: 28 Mar 2012 01:28 PM PDT

Kenapa BACA FATIHAH Kuat Semasa Solat SUBUH & ISYAK - Ustaz Azhar Idrus

Posted: 28 Mar 2012 01:27 PM PDT

DIGITAL MUKMIN & POK MAN - Ustaz Azhar Idrus

Posted: 28 Mar 2012 01:26 PM PDT

Hukum Ambil GAMBAR DEDAH AURAT - Ustaz Azhar Idrus

Posted: 28 Mar 2012 01:25 PM PDT

Rupa & Luas TELAGA Kautsar Nabi MUHAMMAD S.A.W - Ustaz Azhar Idrus

Posted: 28 Mar 2012 01:24 PM PDT

Belajar Dengan USTAZ / GURU Pembuat MAKSIAT - Ustaz Azhar Idrus

Posted: 28 Mar 2012 01:23 PM PDT

Tuan Guru Presiden PAS - Program Penerangan Menjelajah Negeri Perak

Posted: 28 Mar 2012 01:22 PM PDT

Presiden PAS Ceramah Seberang pintasan Part 1

Posted: 28 Mar 2012 01:21 PM PDT

Mat Sabu: Rapat Rakyat Ampang

Posted: 28 Mar 2012 01:20 PM PDT

Tiada ulasan: