Sabtu, 24 Mac 2012

RAKYAT MARHAEN

RAKYAT MARHAEN


Negara Maju : Segelas air panas RM1.80....

Posted: 24 Mar 2012 09:01 PM PDT


Segelas air panas RM1.80
CHUKAI – "Sebagai pelanggan saya rasa tertipu," keluh pekerja swasta, Ishak Kamarudin, 42, yang kesal dengan harga RM1.80 bagi segelas air panas yang disifatkannya sebagai tidak munasabah.

Ishak dari Taman Alamanda, Jalan Kubang Kurus, dekat sini berkata, dia yang menjamu selera bersama isteri dan dua anak di sebuah restoran di Taman Chukai Utama pada 23 Februari lalu terkejut apabila melihat caj yang dikenakan untuk air panas yang diminta berharga RM1.80.

Menurutnya, harga yang dikenakan itu tidak masuk akal dan seolah-olah mengambil kesempatan terhadap pelanggan.

Read More / Baca Lagi >>

Ops Tapis: YB antara 27 diperiksa

Posted: 24 Mar 2012 08:59 PM PDT


Ops Tapis: YB diperiksa
BANDARAYA MELAKA - Seorang wakil rakyat antara 27 yang diperiksa dalam serbuan dilakukan sepasukan polis Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik (JSJN) negeri di sebuah pusat hiburan di Melaka Raya di sini, awal pagi semalam.

Wakil rakyat terbabit yang juga pelanggan di premis berkenaan diperiksa ketika serbuan Ops Tapis Pusat Hiburan oleh 14 anggota termasuk dua pegawai, diketuai Inspektor Risikan Operasi dan Tahanan JSJN negeri, Inspektor Mohd Hisham A Rahman, bermula jam 2.40 pagi.

Dalam serbuan itu, seorang ketua pelayan juga dilihat cuba meloloskan diri dengan berlari keluar menuju ke pusat hiburan bersebelahan sebelum dapat dikesan anggota polis, lalu menahannya di tangga premis terbabit.

Read More / Baca Lagi >>

Aset KWSP RM440,52B, Kerajaan UMNO Hutang KWSP RM240B Akan DiLupuskan ?

Posted: 24 Mar 2012 07:47 PM PDT


Umno has turned the EPF into its private cookie jarKumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) adalah salah satu dana simpanan terbesar di dunia yang telah terkumpul lebih daripada RM 440,52 bilion pada 2011. Dan ini merupakan wang simpanan kira-kira 12 juta rakyat Malaysia. Sudah tentu wang yang disimpan di bawah bantal tidak akan menjana lebih pendapatan.


Ia perlu melabur secara berhemah. Persoalannya sekarang ialah KWSP di bawah kerajaan pimpinan UMNO melabur simpanan hasil titik peluh rakyat Malaysia bijaksana.
Read More / Baca Lagi >>

KREDIBILITI Ahmad Maslan Dipertikai

Posted: 24 Mar 2012 07:45 PM PDT

PONTIAN – Tindakan Datuk Ahmad Maslan, Timbalan Menteri Di Jabatan Perdana Menteri menggunakan peruntukan sebagai Ahli Parlimen dipertikai bagaimana cara pengagihannya didakwa tidak dinikmati oleh seluruh rakyat di kawasannya.

Perkara ini dinyatakan secara tegas oleh Ustaz Atan Gombang, Penyelia, Pusat Aduan Rakyat (PAR) Zon Benut dengan mempersoalkan agihan itu yang mana dilihat hanya disalurkan kepada projek tertentu tanpa melihat kepada keperluan setempat.

Read More / Baca Lagi >>

Gabungan Pelacur Dan Bapa Ayam Ini Akan Menangkan UMNO Pada PRU13 Nanti ?

Posted: 24 Mar 2012 07:45 PM PDT

Oleh: psyco
Satu pertemuan yang membabitkan bekas sekutu rapat dengan Anwar Ibrahim telah diadakan semalam dan memutuskan untuk menghancurkan masa depan Anwar untuk kali ke 3 pada PRU13 yang bakal menjelma. Kes 'SEK' Anwar adalah isu 'hot' untuk pelacur dan bapa ayam ini untuk urusan  jualbeli

UMNO sedar selagi Anwar tidak dapat dihapuskan , maka impian PR untuk merampas Putrajaya semakin hampir. UMNO masih tidak berpuas hati setelah Azizan dan Saifool tidak berjaya untuk melakonkan plot jijik ciptaan Mahathir dan legasinya hingga kini.

Anwar yang mempunyai setengah dozen anak , seorang peliwat dan terkni seorang Biseksual...Anwar sememangnya gagah dari segi personaliti beliau atau pon nafsu sek nya menurut akal gerombolan yang jijik. Sejak Anwar di pecat ,UMNO masih gagal mengesan salahlaku dan rasuah Anwar selain isu sek yang menjadi mainan pemimpin gerombolan.

Dalam reaksi pada satu acara di Negeri Sembilan, Najib telah mula mengaitkan nama Chanda,  Ezam , Anuar Shaari dan Zul Nordin yang pernah menjadi orang rapat Anwar. bakal memdedahkan aktiviti sek Anwar. 
Dengan termeterainya MOU PRU13 nanti, jika tiada mangsa baru yang sedia jadi mangsa ,mungkin  para pelacur dan bapa ayam ini akan terpaksa/bakal mengaku menjadi mangsa Anwar untuk di siarkan di media pencacai gerombolan menjelang PRU13 nanti
Bayangkanlah di mana lagi bapa ayam dan pelacur ini hendak melacur jika UMNO melingkup pada PRU13 nanti

Siapa bawa RM1.07 trilion keluar negara? Duit tu berjalan sendiri..hi.hi.hi..

Posted: 24 Mar 2012 07:32 PM PDT

AHLI PARLIMEN SELAYANG, William Leong mempertikaikan sama ada ada di kalangan pemimpin Umno-BN terlibat dalam pengaliran wang haram keluar negara berjumlah USD291 bilion (RM1.07 trilion) sejak 10 tahun lalu.
Katanya, berdasarkan pendedahan Bank Negara, pengaliran wang haram tersebut membuktikan tiada usaha dilakukan oleh kerajaan BN untuk menangani isu tersebut.

"Pengaliran wang haram ke luar negara dalam tempoh 10 tahun berjumlah USD291 bilion (RM1.07 trilion) membuktikan amalan rasuah dan aktiviti haram di negara ini berlaku secara berleluasa. "Saya pertikai ketelusan kerajaan BN yang tidak mengambil sebarang tindakan drustik berhubung hal ini.
"Apakah hal ini tidak diambil tindakan disebabkan oleh ramai pemimpin BN terlibat. Inilah persepsi rakyat sekiranya kerajaan bersikap lepas tangan dan tidak mengambil sebarang usaha untuk menghentikan kegiatan yang merugikan negara ini," katanya.
Read More / Baca Lagi >>

Hanya lima ketua wanita pertahan Shahrizat..!! Kawan lama naik semula...he.he.he

Posted: 24 Mar 2012 07:30 PM PDT

KUALA LUMPUR: Hanya lima Ketua Wanita Umno negeri – Melaka, Pahang, Negeri Sembilan, Johor dan Kedah – yang mempertahankan kedudukan Dato' Shahrizat Jalil sebagai Ketua Wanita Umno Malaysia, ekoran desakan Naib Ketua Wanitanya, Dato' Kamilia Ibrahim yang mahu Shahrizat melepaskan jawatannya sebagai Ketua Wanita.

Mereka menegaskan Shahrizat – yang mengumumkan akan berundur dari jawatan menteri pada 11 Mac lalu - telah dipilih oleh perwakilan Wanita dalam pemilihan parti, bukan pelantikan daripada Presiden Dato' Seri Najib Razak atau Kamilia sendiri.
Read More / Baca Lagi >>

Ekonomi Islam : Setan Pun Semakin Tertawa Terbahak-Bahak!

Posted: 24 Mar 2012 07:27 PM PDT

Inilah salah satu wujud penipuan terbesar abad ini yang bersembunyi di balik nama 'syariah'. Promo syariah hari ini masih boleh pakai "skirt", esok pula jangan hairan ada yang "berbogel" dengan nama 'syariah'. Rujuk ekonom Islam semasa, semua senang 'boleh jadi syariah' dengan menggunakan kaedah-kaedah agama untuk justifikasi kepincangan. Kapal zaman yang semakin sengaja ditenggelamkan oleh orang yang 'konon' pakar di dalamnya.

Najib's support for Shahrizat an endorsement for corruption

Posted: 24 Mar 2012 07:21 PM PDT

Najib's support for Shahrizat an endorsement for corruptionKUALA LUMPUR — Datuk Seri Najib Razak's decision to keep Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil as Wanita Umno chief shows the prime minister's willingness to endorse "tainted" leaders, Pakatan Rakyat lawmakers said.
Opposition MPs said that Najib's insistence in keeping Shahrizat despite objections from within her own Wanita Umno wing was a reflection of his failure as a reformist, in keeping his administration and party free from allegedly corrupt figures.
"To win elections, Najib has shown his willingness to nominate tainted leaders such as (Tan Sri) Isa Samad, who was suspended by Umno itself of vote buying, to stand for elections and to head Felda.
Read More / Baca Lagi >>

Friendship between communist and cop forged in the jungle

Posted: 24 Mar 2012 07:19 PM PDT

Friendship between communist and cop forged in the jungle KUALA LUMPUR - For five years, a police inspector's sole task was to bring in a communist leader who was causing havoc in the jungles of Perak.
More than 100 confrontations later, the communist leader, Chin Fong, who was then head of the Ninth Armed Forces, surrendered to the officer, Inspector Paul Kiong, who had been pursuing him relentlessly.
What followed next was another five years of the hunter working with the hunted to bring in more communist insurgents.
That cooperation paid off with the capture of 43 insurgents.
These events took place between 1976 and 1986 and today, Chin and now, Datuk Paul Kiong, are the best of buddies.
Read More / Baca Lagi >>

Wag The Dog - Media Caught Faking Syria News Reports

Posted: 24 Mar 2012 07:15 PM PDT

Cops say scuffle did not involve Nazri’s son

Posted: 24 Mar 2012 07:14 PM PDT

KUALA LUMPUR, March 25 — Police have cleared Datuk Seri Mohd Nazri Abdul Aziz's son of any involvement in a scuffle involving his bodyguard and a security guard.
The Star reported that Brickfields district police chief ACP Wan Abdul Bari Wan Abdul Khalid said yesterday "it is a clear cut case" involving the security guard and Mohamad Nedim's bodyguard.
"This is a minor case. We have already forwarded the investigation papers to the DPP (deputy public prosecutor). I do not know why and how another person (Mohamad Nedim) was dragged into this,'' the English daily quoted him as saying.
The MCA-controlled newspaper also reported that the case was investigated under Section 160 of the Penal Code for committing affray.
Several online news portals had reported the allegation against Nedim with opposition leaders calling on the police to investigate the matter impartially.
Read More / Baca Lagi >>

The youth are watching your lavish lifestyle

Posted: 24 Mar 2012 07:08 PM PDT

Some people are born lucky. In Malaysia, you must be in the top percentile of the society if you could afford RM79,053 for a birthday bash and RM409,767 for your daughter's engagement.
Not the case with my junior, Ikhwan, a fresh graduate with take-home pay of less than RM3,000, tightening his belt to start his life, slapped with PTPTN loan repayment, smashed with RM30 per day for meal and commuters, cramped with RM500 of rental in a tiny flat. His bank account then is emptied by the 20th day of the month.
Further to this, getting married is an expensive stuff. It may cost him between RM25,000 and RM50,000, depending on the selection of catering and the value of the dowry set by the bride.
Read More / Baca Lagi >>

Ceramah Che`gu Bard Di Bukit Mendi

Posted: 24 Mar 2012 07:03 PM PDT

Pas Kelantan ingatkan Hasan Ali

Posted: 24 Mar 2012 07:01 PM PDT


Fatah-Harun
KOTA BHARU - Bekas Pesuruhjaya Pas Selangor, Datuk Dr Hasan Mohamed Ali diingat tidak terlalu ghairah memburukkan nama Pas melalui siri jelajah yang diadakan di seluruh negara.

Timbalan Exco Kerajaan Negeri Kelantan, Abdul Fatah Harun mengingatkan perkara tersebut memandangkan pihaknya turut mempunyai bukti terdapat beberapa kes yang menunjukkan Hasan tidak melaksanakan tugas dengan baik semasa menganggotai parti itu.

Bagaimanapun kata beliau, pihaknya tidak mahu mendedahkan perkara tersebut memandangkan Hasan merupakan bekas ahli Pas, sekali gus kesan dirasai oleh parti itu sendiri.
Read More / Baca Lagi >>

Najib’s backing for Shahrizat shows failure as reformist, says Pakatan

Posted: 24 Mar 2012 06:59 PM PDT

Datuk Seri Najib Razak insists there was no reason for Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil to cease being Wanita Umno chief. - Picture by Choo Choy May
KUALA LUMPUR, March 25 — Datuk Seri Najib Razak's decision to keep Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil as Wanita Umno chief shows the prime minister's willingness to endorse "tainted" leaders, Pakatan Rakyat lawmakers said.  Opposition MPs said that Najib's insistence in keeping Shahrizat despite objections from within her own Wanita Umno wing was a reflection of his failure as a reformist, in keeping his administration and party free from allegedly corrupt figures.
"To win elections, Najib has shown his willingness to nominate tainted leaders such as (Tan Sri) Isa Samad, who was suspended by Umno itself of vote buying, to stand for elections and to head Felda.
Read More / Baca Lagi >>

Hadi: Bukan Islam tidak boleh jadi No 2 Pas

Posted: 24 Mar 2012 06:59 PM PDT


hadi awang
MARANG – Datuk Seri Abdul Hadi Awang menolak sekeras-kerasnya cadangan bahawa pemimpin bukan Islam boleh memegang jawatan timbalan presiden Pas satu hari nanti kerana ia bertentangan dengan perlembagaan parti berkenaan.

"Itu bercanggah dengan perlembagaan Pas, tidak boleh.

"Yang bukan Islam boleh jadi menteri, bukan memegang jawatan parti (dalam Pas). Kalau di negara komunis, adakah mereka akan melantik presidennya yang tidak komunis?

Read More / Baca Lagi >>

Mengapa Jingga13 berjuang untuk Imam Hoslan

Posted: 24 Mar 2012 06:55 PM PDT

Teen shot dead as Egpyt football protests erupt

Posted: 24 Mar 2012 06:52 PM PDT

Call for calm on eve of Senegal's election run-off

Posted: 24 Mar 2012 06:46 PM PDT

Pendedahan Pertama Nama Nama YB Umno Baham Tanah

Posted: 24 Mar 2012 10:39 AM PDT

  Berkaitan :

Wahid dedah nama Adun Umno dapat tanah hari ini




(Wahid bersalam dengan orang ramai di Jabi)

SETIU, 24 Mac: Pesuruhjaya PAS Terengganu, Mohamad Abdul Wahid Endut akan mendedahkan nama-nama ADUN dan Ahli Parlimen Umno Terengganu yang mendapat tanah seluas satu hektar seorang pada satu sidang media di Pejabat PAS hari ini.
Read More / Baca Lagi >>

Drug violence spills over into Guatemala

Posted: 24 Mar 2012 10:19 AM PDT

Can the nuclear industry survive?

Posted: 24 Mar 2012 10:18 AM PDT

Anwar Ibrahim on current issues

Posted: 24 Mar 2012 10:16 AM PDT

Jangan Tak Jadi (Debat) - YB Ng Suee Lim

Posted: 24 Mar 2012 10:15 AM PDT

Tiada ulasan: