Jumaat, 9 Mac 2012

RAKYAT MARHAEN

RAKYAT MARHAEN


Dari mana datangnya duit jamuan pertunangan anak najib.....!!!!!

Posted: 09 Mar 2012 05:08 PM PST

Jangan takut untuk berubah – Oki Sentiana

Posted: 09 Mar 2012 05:01 PM PST


KOTA BHARU, 10 Mac: Hampir 3,000 masyarakat Kelantan termasuk pelancong menghadiri program 'Bicara Selebriti' anjuran kerajaan negeri di Kelantan Trade Centre, malam tadi.


Kehadiran mereka bukan sahaja untuk mendengar kupasan dari ahli panel berhubung 'hidayah' di kalangan artis, bagaimanapun untuk melihat 'Ustazah Ana' watak Oki Sentiana Dewi dalam filem Ketika Cinta Bertasbih.

Read More / Baca Lagi >>

Governments conflicted over Syrian intervention

Posted: 09 Mar 2012 04:34 PM PST

Syrian community in Russia suffer regime backlash

Posted: 09 Mar 2012 04:33 PM PST

More bloodshed in Syria on eve of Annan visit

Posted: 09 Mar 2012 04:32 PM PST

DS ANWAR IBRAHIM @ TELUK BAKONG

Posted: 09 Mar 2012 04:31 PM PST

Oki Setiana Dewi mengajak orang datang Kelantan~ Selamat tahun Melawat Kelantan 2012

Posted: 09 Mar 2012 04:30 PM PST

NEGERI KELANTAN SEINDAH NAMA MU - OKI SETIANA DEWI

Posted: 09 Mar 2012 04:29 PM PST

UAI- MaRah sanGaT sEbuT boDo

Posted: 09 Mar 2012 04:28 PM PST

UAI- SubaHanallAh coMeL | MaCam BerUk giLEr

Posted: 09 Mar 2012 10:14 AM PST

Bicara Selebriti | Kapten Hafiz, Sharifah,Oki

Posted: 09 Mar 2012 10:00 AM PST

Rakyat melihat pembabitan Najib dalam kes Altantuya

Posted: 09 Mar 2012 09:57 AM PST

KUALA LUMPUR 9 Mac: Penghakiman penuh oleh Hakim Mahkamah Tinggi Shah Alam berhubung kes Altantuya, tidak dapat menghidar rakyat dari melihat kaitan Datuk seri Najib Razak dengan kes pembunuhan itu, kata Ketua Penerangan Dewan Pemuda Pas, Riduan Mohd Nor.
Lebih menimbulkan persoalan, katanya, penghakiman Datuk Mohd Zaki Md Yasin merumuskan bahawa motif pembunuhan tidak penting, walaupun ia relevan.
"Jika tujuan pembunuhan tidak penting, mengapa Altantuya dibunuh?," soalnya dalam satu kenyataan media hari ini.
Dalam kes tersebut, dua anggota unit Tindakan Khas, Cif Inspektor Azilah Hadri dan Koperal Sirul Azhar Umar didapati bersalah dan dijatuhi hukuman gantung.
Read More / Baca Lagi >>

Pemuda MCA kesal 'dasar pemisah' dimansuh

Posted: 09 Mar 2012 09:49 AM PST

Pemuda MCA hari ini menyatakan kekesalannya terhadap tindakan kerajaan memansuhkan dasar pemisah (exit policy) selaras dengan pembatalan Skim Saraan Baru Penjawat Awam (SBPA) semalam.

Setiausaha agungnya Datuk Chai Kim Sen berkata, di samping menaikkan gaji, kerajaan tidak patut melupakan sistem "ganjaran dan hukuman" bagi mengawal sikap dan keberkesanan perkhidmatan.
NONE"Penting bagi kerajaan membentuk sistem penilaian adil dan telus untuk memberi ganjaran dan hukuman kepada penjawat awam, walaupun dengan mengikuti langkah sektor swasta yang menggunapakai dasar pembuangan pekerja, jadi ia dapat membuang tanggapan negatif bahawa penjawat awam tidak produktif," katanya.

Chai berkata, ia penting bagi membuang imej penjawat awam yang dikaitkan dengan sikap 'Napoleon kecil' yang memberi kesan buruk kepada pentadbiran kerajaan BN.

"Untuk sekian lama, BN menggalas beban atas perkhidmatan penjawat awam yang lemah dan kini masanya untuk melaksanakan sistem lebih berkesan supaya tiada lagi kakitangan yang lemah," katanya.

Ranjit Ajit named new SC chairman

Posted: 09 Mar 2012 09:48 AM PST

KUALA LUMPUR, March 9 — Tan Sri Zarinah Anwar will retire when she completes her term on March 31, Bernama Online reported today.
She took up the post of chairman of the Securities Commission (SC) in 2006.
Singapore's The Straits Times reported last month that Zarinah was stepping down as the SC chief in March after six years at the helm of the capital markets watchdog.
Her contract ended amid pressure over the market regulator's role in conglomerate Sime Darby Bhd's acquisition of a 30 per cent stake in E&O Berhad last August, where her husband was chairman of the property developer.
Read More / Baca Lagi >>

Semakin kaya dan tinggi status, orang jadi semakin biadab - Kajian

Posted: 09 Mar 2012 07:53 AM PST


  • Secara teorinya ketamadunan terbentuk dengan pembangunan di mana jumlah mereka yang berada semakin bertambah dan mereka hidup dalam status tinggi penuh dengan sopan santun. Begitulah gambaran daripada budaya orang Inggeris.
  • Tetapi dalam dunia sebenarnya ia tidak sedemikian. Semakin kaya seseorang itu atau semakin tinggi status individu nampaknya semakin biadab mereka.
  • Orang yang mengejar kekayaan biasanya akan terlalu obses dengan wang ringgit dan segalanya hanya akan berkisar demi kepentingan dirinya sahaja.
Read More / Baca Lagi >>

Ulama juga insan seni - Nik Aziz

Posted: 09 Mar 2012 07:52 AM PST


KOTA BHARU, 9 Mac: Menteri Besar Kelantan, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, meminta masyarakat memahami pengertian insan seni sebenar kerana ulama juga tergolong dalam golongan artis.


Menurutnya, sekiranya artis dimaksudkan dengan insan seni malah golongan ulama juga mempunyai keseniannya yang tersendiri.

Katanya, kerana keseniannya itu golongan ulama berjaya meyakinkan golongan bukan Islam atau yang jauh dari Islam untuk mendekati dan menerimanya hasil kelunakan seni bahasa yang disampaikan ulama.

Beliau berkata demikian ketika berucap sempena kunjungi selebriti Oki Sentiana Dewi, heroin filem Ketika Cinta Bertasbih dari Indonesia dan selebriti dakwah Kapten Hafiz, di JKR 10, petang tadi.
Read More / Baca Lagi >>

Secawan kopi RM50, sepotong karipap RM10

Posted: 09 Mar 2012 07:51 AM PST


Tidak mustahil suatu masa nanti harga secawan kopi RM50, sepotong karipap RM10 dan sepinggan nasi lemak RM250! Mungkinkah ini berlaku? Ya, tidak mustahil perkara ini boleh terjadi jika setiap tahun harga barangan terus naik akibat kenaikan cukai dan pada masa yang sama rakyat menuntut kenaikan gaji minimum.


Bagi pihak kerajaan, bagi menampung kos gaji kakitangan awam, mereka terpaksa menaikkan pelbagai jenis cukai dan mungkin mengenakan pula pelbagai cukai baru. Tidak mustahil pula segala subsidi dikurangkan atau dihapuskan. Rakyat pula sama ada di sektor awam mahupun sektor swasta menuntut gaji minimun agar dapat disesuaikan dengan kenaikan kos sara hidup.
Read More / Baca Lagi >>

Pakatan Rakyat 4th Anniversary in Penang

Posted: 09 Mar 2012 07:46 AM PST

Santa Claus PRU13 : Najib Umum Peruntukan RM20 Juta Untuk Pasar Baru Di Kampung Melayu Majidee

Posted: 09 Mar 2012 07:45 AM PST

Post Pic
JOHOR BHARU, 9 MAC : Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini mengumumkan peruntukan RM20 juta bagi pembinaan sebuah pasar baru ketika melakukan tinjauan mesra di Kampung Melayu Majidee, di sini.

Perdana Menteri yang dalam rangka lawatan kerja dua hari ke bandar raya ini membuat pengumuman itu selepas kira-kira sejam melawat dan beramah mesra dengan peniaga di pasar itu dan kawasan perniagaan di perkampungan itu.
Read More / Baca Lagi >>

Muhyiddin : Pemimpin Kena Dengar Cerita Tak Baik Daripada Rakyat...Tapi Rakyat Kena Terima Cerita Tak Baik Pemimpin...!!!

Posted: 09 Mar 2012 07:43 AM PST

Post Pic
KUALA PILAH, 9 MAC : Pemimpin hendaklah juga mendengar cerita tidak baik daripada rakyat untuk diselesaikan kerana itulah cara yang dilakukan kerajaan Barisan Nasional.

Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, pemimpin yang baik tidak sepatutnya mendengar perkara baik yang dilontarkan rakyat sahaja.

"Saya dan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak tahu pelbagai cerita yang baik dan tidak baik.
Read More / Baca Lagi >>

SBPA Batal Bukan Kerana Pembangkang, Kata Pemimpin BN..he..he.he..!!

Posted: 09 Mar 2012 07:40 AM PST

Post Pic
SHAH ALAM, 9 MAC : Kesediaan kerajaan memansuhkan Skim Saraan Baru Perkhidmatan Awam (SBPA) yang dipertikaikan oleh pihak tertentu dan pada masa sama menaikkan gaji penjawat awam bukan kerana desakan pembangkang, kata Ahli Parlimen Kota Belud, Datuk Abdul Rahman Dahlan.

Sebaliknya Abdul Rahman berkata, keputusan tersebut dibuat atas dasar keprihatinan pentadbiran Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak terhadap golongan yang memerlukan pembelaan selaras dengan cogan kata 1 Malaysia "Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan".
Read More / Baca Lagi >>

The unconscionable FGV listing

Posted: 09 Mar 2012 07:37 AM PST

How can we agree to the idea of allowing a smaller business unit that has been making losses for 5 years in a row to take over Felda Holdings? That can only mean it has made serious errors in judgment, careless, wrong businesses to go into and incompetent. Any other lesser known bumiputera would have his ass kicked by a lending institution.
We are treating FGV with the reverence it doesn't deserve. That's what FGV is asking to be allowed to do. Transfer the 51% equity belonging to KPF in Felda Holdings, to FGV and then FGV puts up a listing proposal.
Read More / Baca Lagi >>

PRU13 - PAS Beri Jaminan Kekal bersama Pakatan.

Posted: 09 Mar 2012 07:35 AM PST

alt
 
 
PAS masih meletakkan keyakinan tinggi terhadap ruang pencapaian yang bakal diberikan kepada rakyat Malaysia jika Gabungan Pakatan Rakyat diberi peluang menawan Putrajaya.
 
Pengarah Pilihan Raya PAS, Dr Hatta Ramli menjelaskan, ianya terbukti dengan potensi Pakatan yang telah mentadbir urus 4 buah Negeri dengan lebih baik selama 4 Tahun sejak 2008 yang lalu.
Read More / Baca Lagi >>

8 Rahsia Orang Bijak

Posted: 09 Mar 2012 07:31 AM PST


babySemua orang didunia ini suka apabila merasakan diri mereka bijak. Ya, sememangnya manusia adalah makhluk yang bijak kerana mempunyai akal yang mampu untuk membuat pertimbangan. Akal yang bijak sudah semestinya lahir daripada otak yang cerdas. Jadi bagaimanakah cara anda menjaga otak untuk membantu menjadi orang yang lebih bijak?
Mengambil sarapan pagi- Ramai pakar kesihatan menyatakan bahawa sarapan adalah penentu kepada kualiti persembahan anda untuk sepanjang hari tersebut. Ini menunjukkan bahawa pentingnya mengambil sarapan didalam kehidupan seseorang. Seseorang yang tidak mengambil sarapan akan menyebabkan paras gula dalam darah menjadi rendah dan mengurangkan bekalan nutrisi pada otak. Faktor ini akan menyebabkan banyak sel-sel otak akan mati dan akan menjadi kurang aktif.
Read More / Baca Lagi >>

Cinta atau Nafsu

Posted: 09 Mar 2012 07:30 AM PST

neysa assila"Saya benar-benar cintakan awak" bicara si lelaki.
"Emm, Apalah buktinya?" duga si gadis.
"Awak, saya sanggup korbankan segalanya demi awak. Lautan api sanggup saya redah.." sungguh-sungguh si lelaki bermadah dengan si gadis.
Situasi lain:
"Eh, kenapa kau tak terima je cinta dia?"
"Aku tak dapat terima cinta dia la sebab hati aku ni tak de feel langsung kat dia.."
C.I.N.T.A
Cinta.
Sayang.
Suka.
Minat.
Tangkap cintan.
Dan pelbagai lagi istilahnya ini menjurus kepada perasaan 'syok' seseorang kepada seseorang yang lain.
Rata-rata yang sering membicarakan soal CINTA atau lebih tepat lagi di sini cinta sesama makhluk yang berlawanan jenis ini adalah dari kalangan remaja.
Remaja dan Cinta. Ibarat isi dengan kuku. Bagai tidak dapat dipisahkan. Namanya remaja 'surely have an experience about LOVE'!
Namun, adakah kita benar-benar faham dengan istilah cinta ini?
Adakah CINTA atau ia hanya NAFSU (keinginan hati) semata-mata?
Kenapa di sini saya kaitkan antara nafsu dan cinta?
Dalam Islam mengajar uda dan dara bagaimana untuk cinta dan berkasih sayang.  Islam is perfect! Soal cinta pun ada.
Buktinya:
Dalam sebuah hadith diterangkan, sesungguhnya Abu Hurairah ra. meriwayatkan bahawa Rasulullah SAW bersabda maksudnya:
"Allah SWT berfirmaan pada hari kiamat: "Dimana orang-orang yang menjalin rasa cinta kerana Aku ? Hari ini pada saat tidak ada lagi naungan apapun kecuali naungan-Ku, maka akan Aku naungi mereka di bawah naungan-Ku. Ada sebanyak tujuh kelompok dari mereka itu yang mendapat perlindungan Allah di saat tidak ada perlindungan lain pada hari itu kecuali perlindungan-Nya saja.
Sebagaimana diriwayatkan Asy Syaikhani bahawa di antara yang tujuh kelompok itu adalah dua orang yang menjalin cinta kerana Allah, berkumpul kerana Allah dan berpisah juga kerana Allah. (Ibnu Hibban dan Hakim dari Anas ra)
Cinta kerana Allah ini sudah pastinya dihiasi dengan ketaatan terhadap setiap suruhan Allah dan menjauhi segala larangan-NYA.
Cinta yang halal bagi seorang lelaki dan perempuan adalah melalui pernikahan.
Lalu bagaimanakah? Adakah anda bersedia menetapkan hati agar mencinta si dia hanya kerana Allah?
Dari Anas Ibnu Malik Radliyallaahu 'anhu bahwa Nabi Shallallaahu 'alaihi wa Sallam setelah memuji Allah dan menyanjung-Nya bersabda: "Tetapi aku sholat, tidur, berpuasa, berbuka, dan mengawini perempuan. Barangsiapa membenci sunnahku, ia tidak termasuk ummatku." Muttafaq Alaihi.
Persoalan yang ingin saya lontarkan di sini adalah:
Pernikahan yang bagaimana?
Adakah cukup dengan perasaan 'suka-suka'?
Dari Abu Hurairah Radliyallaahu 'anhu bahwa Nabi Shallallaahu 'alaihi wa Sallam bersabda: "Perempuan itu dinikahi karena empat hal, yaitu: harta, keturunan, kecantikan, dan agamanya. Dapatkanlah wanita yang taat beragama, engkau akan berbahagia."  Muttafaq Alaihi dan Imam Lima.
Inilah jawapannya!
Mencintai seseorang di sisi Islam bukanlah "dari mata turun ke hati" tetapi ianya dari IMAN.
Cinta yang berlandaskan material semata belum tentu mendapat redho Allah.
Cinta yang selalu mengutamakan "apa yang dirasa oleh hati" tanpa berbalik kepada persoalan agama inilah yang selalu membawa kecundang di kemudian hari.
Tetapi, jika yang mendahului cinta itu adalah iman dan 'ilmu agama yang sentiasa mendorong 'aqal agar bijak memilih pasti Allah sentiasa meredhoi perasaan yang wujud itu.
Wallahua'lam.
- Artikel iluvislam.com

Tiada ulasan: