Selasa, 27 Mac 2012

Era Pasca

Era Pasca


Bapaku Paksa Aku Masuk Biliknya

Posted: 27 Mar 2012 02:21 AM PDT




Seorang bapak memanggil anak gadisnya masuk kedalam bilik. 

Bapak : Bedah, mai sini sat. Bapak nak tunjuk sesuatu ni.



Bedah : Ya bapak, ada apa? Bapak : Mai masuk dalam bilik pastu tolong tutup semua tirai tingkap….



Bedah : Apa???!!! (isk? bapak aku ni? lain macam jerr)



Bapak : Dengar tak bapak kata…..



Bedah : Ya bapak, Bedah dengar…



Bapak : Okeh… mai duduk sebelah bapak. Heh? heh…



Bedah : Eh!!! bapak, Bedah kena keluar dari bilik ni. Sat lagi mak balik…abis aaaa.



Bapak : Tak payah risau… mai duduk sini cepat!!!! Jangan bagi bapak berkasar. Bedah pun terpaksa la duduk jugak… hati dia takleh cakap laa… berdebar giler ahhh. Dalam kepala dok terbayang jadi apa la nanti kat dia.



Bapak : Cantikkk!!! Yiihaaa. Astalavista bebeh. Okeh, mai masuk dalam selimut bapak plak.


Bedah : Apa???!!!

Bapak : Masuk la cepat!!! Dok cakap banyak pulak. Bapak ikat mulut tu karang aaa.

Bedah : Bapak…Bedah takut laaa. (nak nangis….pasrah)

Bapak : Bedah, tengok ni Bedah tak sanggup nak tengok… dia pejamkan mata. Dia tahu, bapak dia dok buang tebiat. Bapak dia dah gila. Kiranya, bapak dia nk tunjuk tu konon-konon nak intro dulu ler tu. Tapi dalam hati, Bedah teringin gak la nak tengok. Dia pun bukak la mata sikit.

Bapak : Cantik tak jam G-Shock baru bapak ni. Dia ader cahaya bila gelap. Mahal nih!!! Dah, pegi keluar!!  

Wuakakakkak 

Pesanan : Satu Pages fb baru nama 'PR supporter' (khas kepada penyokong PR) telah diwujudkan oleh rakan blogger pada 19.2.2012. Sasaran 1 Juta sebelum 13 March 2013. Sila klik di sini http://on.fb.me/zKwAgs untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih Mohon Like "Like" di bawah juga. 

AKHBAR CINA MENGESAHKAN ADUN UMNO SEDANG MINUM LIQUOR

Posted: 26 Mar 2012 07:58 PM PDT

Pergh! Haram aku tak paham, apa die tulis, nak google translate takleh copy paste pulop, tapi ada kawan chinese kate memang sah, makhlok yang kena tangkap semalam [RUJUK SINI] memang saekor UMNO dari ADUN RIM dan juga merupakan Saekor TIMB yang menjaga hal ehwal ISLAM MELAKA bandaraya BERSEJARAH.. HAHAHA

Individu yang di ketengahkan oleh UMNO BN, Najib Razak kali nih memang berbakat besar menggantikan Jamil Khir sebagai menteri agama Islam UMNO satu hari nanti.. kahkahkah

Akhbar 
星洲日报 2012年3月26日 国内版(26hb Mac 2012,Sin Chew Jit Poh)


Pahe dop nih? Tak pahe kalu mum bawak g jumpe Chua Soi Lek, nanti die kate ini negara sekular, apa salah!? Tidak adil Melayu tak boleh minum sebab china boleh minum! kihkihkih

Tambahan: Hari ini dan hari berikut-berikutnya Ali Ketam terus mendiamkan diri dan tak mahu mendedahkan siapa kah anak emas beliau yang di tangkap itu walaupun PAS terus mendesaknya.. Sekian Ajensi Berita Fakap EP melaporkan dari tempat kejadian..



Pesanan : Satu Pages fb baru nama 'PR supporter' (khas kepada penyokong PR) telah diwujudkan oleh rakan blogger pada 19.2.2012. Sasaran 1 Juta sebelum 13 March 2013. Sila klik di sini http://on.fb.me/zKwAgs untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih Mohon Like "Like" di bawah juga. 

Panas!! Penafian Adun BN Melaka Terhadap Skandal Ditangkap Di Pusat Pelacuran!

Posted: 26 Mar 2012 08:30 AM PDT



Terkini.. Ternow..

Melaka 26 Mac - Adun BN Nafi Ditangkap Langgan Entot..

YB BN di Melaka yang di cekup
dalam serbuan di Pusat Hiburan
Melaka Raya awal pagi semalam
sebenarnya baru pulang dari solat tahajud di sebuah masjid,

dalam temubual bloger tiewnama ke atas beliau,
beliau nenafikan kejadian itu dgn berkata begini..

ketika pulang dan merasakann tanggungjawabnya
kerana baru dilantik sebagai
Timbalan Hal Ehwal Agama Islam Melaka

maka beliau singgah sebentar di pusat hiburan tersebut
untuk menziarahi pengunjung
dan bertanyakan khabar serta masalah pekerja di dalamnya
serta cuba utk mengkebajikankan mereka..

Dua orang wanita yang mengapit beliau
semasa minum teh, adalah wanita
yang sedang ditarbiyyah oleh beliau,
kerana ini adalah tanggungjawab wajib beliau..

kerana beliau mengikut jejak langkah
Al Syahid Hasan Al Bana
yang berdakwah kedalam kelab malam di Mesir.
tambah tambah lagi beliau adalah wakil rakyat..
dan penguasa agama di melaka..

beliau juga berkata
Jangan sangka buruk
terhadap niat yg suci murni
lagi mulia serta jujur itu..

perangai ini memang sangat baik
sebenarnya ini kerana kesan daripada amalan
'Kemoderetan Rasullullah' yang di amalkan
oleh Najib Razak apabila Ustazah Mashitah
memberikan title tersebut kepada PM..

lalu dengan cepat dan pantas
diamalkan pula oleh Yb UMNO/BN
utk turun padang mentarbiyah..
seluruh rakyat supaya menghindari maksiat - By @tiewnama / Abbs 

lihat? betapa siriusnya gua! kah kah kah



Pesanan : Satu Pages fb baru nama 'PR supporter' (khas kepada penyokong PR) telah diwujudkan oleh rakan blogger pada 19.2.2012. Sasaran 1 Juta sebelum 13 March 2013. Sila klik di sini http://on.fb.me/zKwAgs untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih Mohon Like "Like" di bawah juga. 

Skandal-skandal BN di SABAH! - KEPIMPINAN TOLONG AMBIL AKSI! (B1)

Posted: 26 Mar 2012 05:00 AM PDT

1st aku nak tag!

@anwaribrahim, @nikabdulaziz, @tianchua, @abdulhadiawang, @cmlimguaneng, @limkitsiang, @PRsupporter, @niknazmi, @KhalidSamad, @NajibRazak, @harakah, @UMonline, @saifnasution, @rafiziramli dan @EraPasca

Mohon rakan-rakan tambah, kalau kita sendiri tak buat nak harap depa nih, depa nih sebuk... kihkihkih jangan maraah aaaa... Siapalah kita, kalau kita nak selamatkan Malaysia pun taknak tolongkan.. Untuk masa depan kita sendiri..

Start Pendedahan (konsep penerangan, konsep terang selepas gambar-makluman).

"NASIR PERTAHAN PENDAFTARAN BERGERAK.

DATUK NASIR AKUI memang ramai PATI yang mengambil kesempatan dan datang ke SEMPORNA untuk mendaftarkan I/C baru.

Beliau berkata,dalam gerakan itu yang bermula 20 FEB, Kira-kira 3,067 rakyat Malaysia <-- Rakyat Malaysia ?? 193 mempunyai pengesahan mahkamah sementara 731 tidak ada. P/S; MENGAPA TIDAK JELASKAN KEPADA SABAHAN BAGAIMANA WARGA ASING PAKISTAN/OM/PILAK BOLEH MENDAPAT I/C BIRU ? MACAM MANA RAKYAT SABAHAN MAHU PERCAYA ? JIKA SISTEM DATA JPN PUN ADA KESILAPAN TETAPI DI SAHKAN ?"


"DAFTAR PEMILIH YANG TELAH DI SAHKAN !
SIAPA BERANI RAGUI ? PENDAFTARAN INI TELAH DI SAHKAN OLEH PIHAK YANG BERTAULIAH ?

Mengapa perlu menipu rakyat ?
Nama pemilih ini sudah pun di tukar pada 26/03/2012 adakah begitu mudah menukarkan daftar pemilih ini, Tanpa penjelasan ?"

"Kepada sesiapa yang tidak mempercayai projek I/C ini. selama 2-3 hari ini 1SS menerima beberapa gambar dari semporna, PATI di katakan dari seluruh pelusuk Sabah mengambil cuti serentak untuk ke Semporna membuat pendaftaran/mengambil I/C. Jika benar ia adalah hari penerimaan BR1M mengapa perlu ada JPN bergerak sebanyak 5 buah kereta.

Photo showing some of the 5 JPN vehicles being parked outside the office of the UMNO-BN Assemblyman's Office as mentioned in my earlier posting."

"Tidak tahu sama ada ini boleh di jadikan bukti atau tidak. Ada gambar pos di hantar kepada 1SS dikatakan PATI dari seluruh Sabah pergi ke semporna untuk mengambil IC dan Mendaftar IC baru.

Macam mana kita sebagai Sabahan tidak percaya,jika PATI sendiri menceritakan perkara membeli I/C tanpa prosedur yg Sah,Buktinya Pakistan/OM/Pilak DLL mendapat IC biru. Bukankah penduduk tetap hanya boleh menerima IC merah ?

p/s : Apapun pandangan politik ,bangsa atau agama. Kita perlu bersatu menentang pemberian I/C secara berleluasa.Perkara ini Mesti di Siasat."

"Gambar suasana di Semporna berkaitan dengan pendaftaran PATI untuk MyKAD pada bulan ini.

Scene from Semporna regarding the reg of PTI for Mykad this month"

"Ada juga yang mengatakan pekerja restoran PATI di keningau semua cuti gara-gra mahu ke Semporna mengambil mykad "

"Disyaki Bangsa PAKISTAN ? PROJEK IC ?
Bukan itu Saja DAFTAR PEMILIH INI TELAH DISAHKAN SPR.

PATUTKAH KITA BERDIAM DIRI !!! SHARE TOPIK INI KEPADA SEMUA ORANG.BIAR SEMUA RAKYAT SABAHAN TAHU MENGAPA RCI BEGITU PENTING DI SABAH.

Cuba kamu cek ni no IC 600128125531 d semakan daftar pemilih, untuk kebenaran kalau tidak percaya,apa yg lain kamu nampak???? "

"Cuba kamu cek ni no IC 600128125531 d semakan daftar pemilih, apa yg lain kamu nampak???? "

""PENDUDUK SABAH TIDAK HARUS SALAHKAN ORANG LAIN"

Adalah tidak perlu bagi Sabah untuk bimbang akan kehilangan autonominya atau bagi rakyat akan hak mereka, kata Speaker Dewan Undangan Negeri, Datuk Mohd Salleh Tun Said.
Dalam memberi jaminan itu, beliau berkata, kerajaan Barisan Nasional akan berbuat apa yang terdaya untuk memastikan setiap orang menikmati hak yang sama di negara ini.

Beliau menegaskan, memandangkan pilihanraya umum semakin hampir, banyak pihak yang akan mengambil peluang mencari isu yang memburuk-burukkan kepimpinan sekarang.

Antara isu yang akan mereka fokuskan adalah yang sesuai dengan agenda mereka sendiri, katanya, termasuk mengenai hak adat anak negeri dan geran tanah.

"Tetapi apabila kita mula bertanya kenapa tanah disitu atau kawasan kawaasan tanah yang luas di daerah itu dimiliki rakyat asing atau penduduk Malaysia Barat kita perlu bertanya kepada diri kita sendiri, dan melihat lebih jauh, sudah tentu kita akan dapat lihat yang ia adalah kerana orang kita sendiri (pemilik asal tanah) yang menjual tanah tersebut untuk mendapatkan wang segera dan mudah."

"Satu lagi isu yang sering ditanya orang ramai pada masa ini adalah kenapa terlalu ramai pendatang tanpa izin sekarang ini? Di manakah mereka dapatkan Kad Pengenalan mereka? Yalah mungkin kerana ada orang tertentu disini berkata yang orang ini adalah saudaranya dari jauh, atau pemimpin itu mungkin berkata orang-orang itu adalah adik saudaranya."

Dengan itu, katanya adalah tidak wajar bagi penduduk tempatan di sini terus menyalahkan orang lain sedangkan mereka sendirilah yang membuat keputusan dan bukannya dipaksa melakukan perkara atau mengambil keputusan yang mereka tidak setuju.
Beliau juga memberi jaminan kepada rakyat bahawa tidak ada apa-apa yang perlu mereka risaukan kerana terdapat terlalu banyak faedah dan pembangunan yang dinikmati rakyat sehingga kini.

"Lihat sahaja kepada Kabinet Negeri dan dalam kebanyakan jawatan tinggi jabatan negeri, sebahagian besarnya dipegang oleh penduduk Sabah, dalam Kabinet Persekutuan terdapat juga orang Sabah seperti Datuk Dr Maximus Ongkili dan Tan Sri Bernard Dompok," kata beliau.

"Jadi tidak ada apa-apa yang harus dibimbangkan, kerana UMNO Sabah dan Barisan Nasional akan sentiasa memperjuangkan dan mempertahankan hak kita," Salleh memberi jaminan.
Satu lagi contoh, beliau menyebut tentang royalti minyak lima peratus untuk Sabah, yang juga keputusan yang dipersetujui oleh nenek moyang kita pada awal 70-an.
"Jika saya diberi pilihan, sudah tentu saya nahu 100 peratus royalti minyak untuk Sabah, tetapi faktanya nenek moyang kitalah yang telah bersetuju terhadap apa sahaja yang telah dibincangkan jauh sebelum waktu kita. Bagaimanapun, tidak bemakna yang ia tidak boleh berubah. Ia mungkin pada masa depan tetapi adalah salah untuk mengatakan kerajaan Persekutuan mengambil kesempatan daripada kita, kerana tidak ada sesiapa yang memaksa kita untuk melakukan sesuatu atau bersetuju terhadap sesuatu," jelas beliau.

"Penduduk Sabah tidak seharusnya menyalahkan orang lain atas perkara yang mereka nampak dan rasa di negeri ini sekarang, kerana kita putuskan, dan segala-galanya adalah atas kerelaan kita sendiri," tegas beliau.
Salleh juga menegaskan, Sabah dan Sarawak menjadi sebahagian daripada penubuhan Malaysia, juga berdasarkan konsesur antara pemimpin dan rakyat, walaupun terdapat sekumpulan kecil orang yang membantah ketika itu.

P/S 1SS:PATI YANG ADA DI SABAH BUKAN SALAH SIAPA-SIAPA TETAPI SALAH RAKYAT SABAHAN SENDIRI KERANA MEMBIARKAN KERAJAAN DENGAN SIKAP PENTINGKAN DIRI SENDIRI DAN MASIH LAGI MENGUNDI BN WALAUPUN DI GELAR NEGERI FIX DEPOSIT DAN DIBIARKAN MENJADI NEGERI PATI."

"2 JUTA PATI : NEGARA MUDAH DI CEROBOH.

" Dulu, di Sabah kononnya ada operasi besar-besaran ke atas PATI INDONESIA DAN FILIPINA. Disebaliknya,mereka di beri kerakyatan dan diarah mengundi BN" -BH "

Dan banyak lagi.. korang tunggu je lah... tulis banyak2 korang nih baca ke tak?? TOLONG terutama rakyat SABAH!! Selamatkan SABAH!! Tanpa SABAH apalah MALAYSIA?

Pesanan : Satu Pages fb baru nama 'PR supporter' (khas kepada penyokong PR) telah diwujudkan oleh rakan blogger pada 19.2.2012. Sasaran 1 Juta sebelum 13 March 2013. Sila klik di sini http://on.fb.me/zKwAgs untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih Mohon Like "Like" di bawah juga. 

Tiada ulasan: