Khamis, 1 Mac 2012

BRIGED MP SEGAMBUT

BRIGED MP SEGAMBUT


ANWAR MACAM IBLIS PULAK...?

Posted: 01 Mar 2012 06:30 AM PST

Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Nazri Abdul Aziz hari ini menggelar Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim seperti "Iblis" kerana cuba mengheret bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad dalam kontroversi isu keselamatan Israel.

NONE"Dia sudah kena teruk. Dia macam Iblislah. Bila dia jatuh, dia nak tarik semua orang. Itu perangainya sekarang.

"Dia sekarang kata 'bukan hanya saya tetapi Mahathir (juga sokong Israel)'," kata Nazri ketika ditanya tentang tindakan kementerian luar menyiarkan tiga surat Dr Mahathir kepada kerajaan Israel ketika pentadbirannya.

Anwar takut sekarang kerana hanya beliau yang berkata keselamatan Israel itu penting."

[Baca berita penuh]

hasan ali punya fatwa?

Posted: 01 Mar 2012 04:58 AM PST

Bekas Pesuruhjaya PAS Selangor, Datuk Dr Hasan Ali mendakwa golongan 'parasit' yang menguasai parti itu sudah menjatuhkannya dan sekarang mereka hendak menjatuhkan Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Abdul Razak.

"...dan mereka akan pergi dari satu tempat ke satu tempat kerana mereka ini ramai," katanya ketika menyampaikan ceramah di Kota Bharu malam tadi.

Menurut Hasan, golongan parasit itu terdiri daripada mereka yang belajar di luar negara dan mengamalkan "politik jatuh menjatuhkan" itu sejak di luar negara lagi.
  
Beliau berharap anggota dan penyokong PAS sedar terhadap apa yang sedang berlaku dalam parti itu.

Katanya, PAS sudah hilang halatuju perjuangan untuk menegakkan negara Islam dan memartabatkan hukum Hudud disebabkan oleh pengaruh kumpulan "parasit" dalam parti itu.
  
"PAS sudah hilang falsafah agung perjuangannya untuk menegakkan negara Islam dan memartabatkan hukum Hudud...sudah tidak ada, sudah tutup buku, siapa yang tutup, bukan ulama tetapi parasit inilah yang menutupnya," katanya.
  
Hasan yang dipecat daripada PAS, berkata parti itu kini dikuasai oleh golongan "parasit" sehingga menyebabkan pengaruh golongan ulama semakin terhakis.

- Bernama

Tiada ulasan: