Jumaat, 30 Mac 2012

Anak Sungai Derhaka

Anak Sungai Derhaka


PANAS!! Hampir 100,000 demo desak Guan Eng Wakafkan tapak Masjid Bayan Mutiara.. (Gambar)

Posted: 30 Mar 2012 06:30 AM PDT


Yang aku paling tak faham ialah banner yang dipegang oleh mereka-mereka ini.. Apa yang mereka faham dengan perkataan 'Wakaf' itu..

Tanah tersebut telah dijual kepada Ivory, pemilik Ivory adalah seorang bukan Islam.. kalau mereka mendesak Kerajaan Negeri pula.. Ketua Kerajaan Negeri Pakatan Rakyat Pulau Pinang ialah Guan Eng.

Guan Eng juga bukan seorang yang berugama Islam .. Habis tu nak wakafkan macam mana.. boleh ke kita mendesak orang lain supaya mewakafkan harta benda mereka?

Kalau korang nak tahu dengan lebih jelas apa maknanya wakaf sila baca di (SINI).

Sebelum korang lihat gambar-gambar hampir 100,000 orang mendesak Guan Eng mewakafkan tapak Masjid Bayan Mutiara ni, baca laporan ni dulu..

NGO demontrasi mahukan Lim jelaskan isu tapak masjid


GEORGE TOWN: Lebih 50 orang ahli pelbagai NGO menyertai demonstrasi secara aman di sini hari ini mendesak Ketua Menteri, Lim Guan Eng memberi penjelasan mengenai dakwaan kerajaan negeri telah menjual tapak masjid di Bayan Mutiara di sini.


Mereka berarak sejauh satu kilometer dari Masjid Simpang Enam selepas solat Jumaat dan berkumpul di perkarangan Komtar membawa sepanduk dan kain rentang yang tertulis pelbagai kata-kata desakan.

Antara tulisan yang dilihat ialah 'Kembalikan Tanah Masjid di Bayan Mutiara' ,'Rakyat Mendesak Tanah Masjid Bayan Mutiara Diwakafkan' dan 'Pulangkan Tapak Masjid".

Antara NGO yang terlibat dalam perhimpunan itu ialah Pertubuhan Peribumi Perkasa Malaysia (Perkasa), Suara Anak-anak Malaysia, Pertubuhan Kebajikan Al-Ehsan Islamiyah Malaysia, Persatuan Anak Jati Melayu Islam Pulau Pinang dan Badan Bertindak Rakyat Tertindas Pulau Pinang.

Beberapa wakil pertubuhan itu kemudian naik ke tingkat tiga bangunan Komtar yang menempatkan pejabat pentadbiran kerajaan negeri sebelum menyerahkan memorandum bantahan kepada Pembantu Khas Ketua Menteri, Marziah Mohd Mukhtar.

Tidak puas hati

Jurucakap penganjur perhimpunan itu, Mohd Rizuad Mohd Azudin berkata mereka tidak puas hati dengan jawapan 'tiada komen' yang sering diberikan Lim jika isu mengenai tanah itu dibangkitkan.

"Kami minta Ketua Menteri Pulau Pinang dapat memberikan jawapan secara bertulis dalam tempoh tujuh hari. Buktikan slogan 'Competency, Accountability dan Transparency (CAT)' yang selalu dilaungkan oleh kerajaan negeri tidak sekadar retorik politik semata-mata.

"Rakyat berhak tahu perkara sebenarnya," kata Mohd Rizuad ketika ditemui pemberita di lokasi perhimpunan itu.

Kontroversi tanah Bayan Mutiara timbul selepas kerajaan negeri dilaporkan menjual tanah seluas 41.5 hektar itu kepada sebuah syarikat pemaju dengan harga RM1.07 bilion.

Tanah itu dianggap berharga dan lokasinya strategik kerana letak berdekatan Jambatan Pulau Pinang, Zon Perdagangan bebas dan Lapangan Terbang Antarabangsa Bayan Lepas. - Bernama


Saksikan!!! hampir 100,000 rakyat Pulau Pinang mengadakan demo mahu Guan Eng mewakafkan Tapak Masjid Bayan Mutiara....


Bila dah bodoh... mudah saja diperbodohkan.

Faham betul-betul.. boleh ke kita paksa orang untuk mewakafkan harta mereka?

Tutup muka sebab malu...

Pemerhati juga lebih ramai dari yang menyertai demo

Mamat baju putih ni kehairanan

Polis diseberang jalan yang kelihatan lebih ramai dari peserta demo.

Ramai tak??

Dari apa yang tertulis pada Blog Pencacai UMNO yang menyiarkan gamba-gambar ini, demo ini telah dirakamkan pada jam 2:22 Petang hari ini..

Penjelasan ringkas tentang Fitnah Guan Eng Jual Tapak Masjid sila baca di (SINI)

Demo NGOk 'Buta Internet' di Kuala Lumpur.. (Video Inside)

Posted: 30 Mar 2012 04:46 AM PDT


Kenapa dikatakan demo manusia 'Buta Internet'?.. kerana kalau mereka celik internet sudah pasti mereka tahu siapa atau Parti mana yang mempunyai hubungan dengan puak-puak Zionis..

KUALA LUMPUR: Kira-kira 100 peserta daripada 20 NGO hari ini berkumpul di hadapan Pejabat Agung PAS bagi menyatakan bantahan terhadap PAS yang selama ini berdiam diri terhadap kenyataan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim menyokong keselamatan Israel.

NGO terbabit, antaranya Persatuan Kerabat DiRaja Kedah, Ikatan Program Melayu Gombak, (IPMG), Kelab Merdeka Muda Kuala Lumpur dan Selangor (KeMUDA), Persatuan Veteran Malaysia mula berkumpul di depan Pejabat Agung PAS di Jalan Raja Laut, di sini kira-kira 11 pagi tadi.

Mereka yang berbaju merah, membawa bendera Malaysia dan beberapa keping kadbod dan kain rentang 'Anwar boneka Zionis, pembohong, penipu', 'singkirkan pengkhianat antarabangsa' dan turut menyanyikan lagu patriotik 'Inilah Barisan Kita'.

Difahamkan, ini merupakan demonstrasi sama kali kedua kumpulan berkenaan selepas menyerahkan memorandum kepada Pejabat Agung PAS menuntut isu yang sama pada bulan lalu.

`Lupakan ideologi politik'

Presiden IPMG, Mohammad Nazlee Aziz ketika ditemui berkata, pihaknya akan terus mendesak PAS membuat pendirian rasmi terhadap kenyataan Anwar dalam Wall Street Journal (WSJ) Februari lalu.

"Selagi PAS tak buat kenyataan kita akan terus buat beberapa demonstrasi susulan kerana ia membabitkan isu agama.

"Kita seru PAS lupakan ideologi politik (dengan Pakatan Rakyat) tapi bila faktor yang menentukan hidup mati Islam kita perlu bersatu," katanya.

Kumpulan terbabit bagaimanapun bersurai dengan aman dan keadaan dikawal polis dengan baik selepas berdemo kira-kira setengah jam kemudian - FreeMalaysiaToday


UMNO/BN dalam bahaya di lima negeri kata Khir Toyo

Posted: 30 Mar 2012 03:06 AM PDT


KUALA LUMPUR, 30 Mac — Bekas Jawatankuasa tertinggi Umno Dr Mohd Khir Toyo telah menyenaraikan lima negeri yang mungkin sukar untuk Barisan Nasional (BN) mengekalkan kedudukannya dalam pilihan raya akan datang, kerana formula lama yang digunakan untuk meraih undi tidak lagi berkesan.

Antara negeri yang dinamakan Khir adalah Pulau Pinang, Selangor, Negeri Sembilan, Perak, dan juga Kuala Lumpur, yang mana jumlah pengundinya tidak mempunyai perbezaan ketara antara Melayu dan bukan Melayu.

"Ini adalah negeri yang sukar, Penang, Perak, Selangor, Negeri Sembilan, Wilayah, jika kita lihat pengundi di sini, bilangan pengundi bukan Melayu adalah lebih kurang sama dengan pengundi Melayu, jumlah mereka tidak banyak berbeza.

"Negeri-negeri ini dalam bahaya," kata Khir (gambar) kepada The Malaysian Insider dalam temuramah eksklusif minggu lalu.

Bekas Menteri Besar Selangor itu berkata sementara Melayu masih lagi menyokong Umno, kebanyakan sokongan tersebut adalah daripada kumpulan pengundi di kawasan luar bandar, sementara pengundi "bandar" akan mengundi untuk Pakatan Rakyat (PR).

"Bukan kerana pembangkang bagus. tidak, mereka banyak kelemahan. Adakah mereka menunaikan janji mereka? Tidak.

"Namun pengundi bandar adalah sangat berbahaya di negeri-negeri ini. Masalahnya adalah menjadikan Umno terlalu dominan ... mungkin akan hilang negeri ini," katanya.

Sementara Umno melakukan segala tugas BN akan menjadikan pengundi bukan Melayu seperti tidak berkuasa akan menyebabkan kurangnya sokongan kepada kerajaan.

"Saya belajar dari kesilapan saya. Menjadikan Umno terlalu dominan dalam BN adalah tidak baik. Kepimpinan negara perlu mempunyai strategi lain.

"Lihat PAS, mereka lebih berbahaya daripada Umno tapi bukan Melayu tetap menyokong mereka, kenapa? Kerana mereka tidak dominan dalam Pakatan," tegas Khir.

Pemimpin Umno itu turut mengeluh kerana adalah sukar untuk mengukur sokongan terhadap BN daripada bangsa, dan menyalahkan parti komponen seperti MCA, MIC dan Gerakan kerana tidak cukup agresif.
Isu lain menurutnya adalah masalah pertuturan antara pengundi bukan Melayu dan Umno.

"MCA, MIC sepatutnya turun padang dan bercakap dengan pengundi. Umno sudah lakukannya untuk Melayu.

"Bila Umno cuba untuk berkomunikasi dengan bukan Melayu, kadangkala berlakunya halangan dari segi bahasa, contohnya, di bandar, mereka bertutur menggunakan bahasa Inggeris, tapi sesetengah pemimpin Umno tidak dapat memahaminya," tambahnya lagi.

Jalan penyelesaiannya menurut Khir adalah BN perlu "memperkukuh" MCA, MIC, dan Gerakan dengan membenarkan mereka mengumumkan projek-projek untuk komuniti mereka selain pengumuman di buat oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.

Pemimpin Umno itu menjelaskan komuniti bukan Melayu telah hilang "hormat" kepada pemimpin parti komponen BN kerana mereka dilihat tidak mampu untuk membantu komuniti mereka sendiri.

"Itu sebabnya sekarang kita perlu berikan lebih kuasa kepada MCA dan MIC. Pastikan presiden parti mereka mengumumkan peruntukan untuk sekolah, untuk komuniti mereka. Sekiranya kita hanya mengharapkan perdana menteri dan timbalannya, Umno akan dilihat terlalu dominan, dan masyarakat Cina akan hilang kepercayaan terhadap pemimpin mereka.

"Itu masalahnya sekarang, saya sering ingatkan sekarang kita perlu tingkatkan peluang kepada parti lain untuk membuat keputusan mereka dan berikan mereka peruntukan," tegasnya.

Khir turut memuji pentadbiran Tun Dr Mahathir Mohamad ketika era pemerintahan beliau sebagai perdana menteri, dan oleh sebab itu pemimpin seperti Datuk Seri S. Samy Vellu dan Tun Dr Ling Liong Sik dihormati.

"Kekuatan Umno sahaja tidak akan mampu untuk memperoleh undi bukan Melayu seperti mana dilakukan untuk Melayu. BN Selangor harus bertindak seperti BN, bukan Umno. Kita sekarang berada di peringkat akhir sebelum pilihan raya.

"Sebab itu Samy Vellu seperti raja untuk bangsanya, kerana beliau mengumumkan peruntukan, bukan Dr Mahathir. Suatu ketika dahulu, pemimpin parti komponen begitu dihormati dan sangat kuat kerana mereka turun padang dan memberikan pelbagai benda ... menteri sekarang tiada faktor 'umph'. Cuba lihat (Datuk Seri) Liow (Tiong Lai) dan (Datuk Seri) Kong Cho Ha."

Menurut Khir, masih belum terlambat untuk melaksanakan perkara itu, namun perubahan harus dibuat dengan segera bagi membolehkan bukan Melayu menyokong BN.


The Malaysian Insider

Orang Cina dan India jangan bermain api kata Penolong Setiausaha MKN Negeri Perak..

Posted: 29 Mar 2012 11:30 PM PDT


"Orang Cina dan India dibawa masuk oleh penjajah British hanya sebagai pekerja dan mereka tidak berhak menuntut apa-apa keistimewaan. Jangan bermain dengan api dan jangan mencabar." 

Itu adalah kenyataan berbaur perkauman yang telah dikeluarkan oleh Abdul Rahim bin Haji Abdul Karim, yang merupakan Penolong Setiausaha Majlis Keselamatan Negara (Negeri Perak).

Menurut ADUN Teja YB Chang Lih Kang kenyataan berbaur perkauman itu telah disebut oleh Abdul Rahim ketika merasmikan Mesyuarat Agung Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG) Sekolah Kebangsaan Gopeng Jalan Ilmu.

Tidakkah kenyataan tersebut jelas merupakan satu kenyataan berbaur perkauman dan mengugut masyarakat Cina dan India di Negara ini?

Selain itu ruang yang ada baginya untuk berucap merasmikan mesyuarat tersebut telah dipenuhi oleh beliau dengan tohmahan dan fitnah terhadap pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat.

Berikutan itu 5 laporan Polis telah dibuat oleh ibubapa pelajar sekolah yang menghadiri mesyuarat tersebut yang tidak berpuas hati dengan kenyataan Penolong Setiausaha Majlis Keselamatan Negara (Negeri Perak) itu..

****************************************

Kenyataan Akhbar


29hb Mac 2012

Parti Keadilan Rakyat (KEADILAN) mengecam sekeras-kerasnya kenyataan seorang perasmi Mesyuarat Agung Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG) Sekolah Kebangsaan Gopeng Jalan Ilmu, yang berbau perkauman dan fitnah.

Mesyuarat Agung PIBG SK Gopeng Jalan Ilmu diadakan pada 24hb Mac 2012 (Sabtu). Mesyuarat tersebut dirasmikan oleh Encik Abdul Rahim bin Haji Abdul Karim, yang merupakan Penolong Setiausaha Majlis Keselamatan Negara (Negeri Perak).

Kenyataan berbau perkauman

Dalam ucapan perasmiannya, beliau telah mengeluarkan kenyataan yang membawa maksud sedemikian:

"Orang Cina dan India dibawa masuk oleh penjajah British hanya sebagai pekerja dan mereka tidak berhak menuntut apa-apa keistimewaan. Jangan bermain dengan api dan jangan mencabar."

KEADILAN berasa amat kesal dengan kata-kata yang dilemparkan oleh Abdul Rahim bin Haji Abdul Karim. Kenyataan yang melahirkan perasaan dengki terhadap sesuatu kaum tidak harus wujud di dalam Negara kita yang majmuk dan harmoni, apatah lagi dalam ucapan perasmian Mesyuarat Agung PIBG sebuah sekolah kerajaan? Kata-kata seperti "jangan bermain dengan api dan jangan mencabar" seolah-olah suatu ugutan kepada kaum Cina dan India.

Kami percaya pendirian ini bukan setakat pendirian individu Abdul Rahim bin Abdul Karim tetapi pendirian kerajaan, memandangkan beliau memegang jawatan dalam satu pertubuhan kerajaan yang penting, iaitu Majlis Keselamatan Negara. Pandangan ini berasas sebab kenyataan-kenyataan yang berbau hasutan ini telah berlaku banyak kali, dan kenyataan sebegini pernah dikeluarkan oleh pegawai kanan kerajaan termasuk bekas Pegawai Khas kepada Perdana Menteri sendiri, Datuk Nasir Safar.

Kenyataan politik yang penuh dengan tohmahan dan fitnah

Selain itu, Abdul Rahim bin Haji Abdul Karim juga menyentuh tentang isu-isu politik yang penuh dengan fitnah, antaranya:

a) Dato' Seri Anwar Ibrahim adalah agen Amerika dan Yahudi.

b) DAP hendak menjadikan Malaysia sebuah Negara Kristian.

c) Sekiranya Pakatan Rakyat memerintah Negara, DAP akan menjadi Perdana Menteri dan PAS akan mengikut telunjuk DAP.

d) Ambiga membawa huru-hara kepada Negara, BERSIH 2.0 mengancam ketenteraman Negara.

e) Punca kemerosotan ekonomi adalah Pakatan Rakyat kerana mereka selalu adakan demonstrasi.

Kami tidak berniat untuk berbalas hujah-hujah yang tidak masuk akal tersebut, tetapi sekolah bukan satu medan untuk berpolitik. Sekolah kerajaan dibiayai oleh wang rakyat, termasuk penyokong-penyokong Pakatan Rakyat. Apakah motif pihak sekolah menjemput seorang perasmi yang menyentuh tentang politik dan memburuk-burukkan pihak Pakatan Rakyat? Ini bukan kali pertama sekolah tersebut menjemput orang politik untuk program sekolah. Pada November 2011, sekolah ini telah menjemput Ketua Bahagian UMNO Gopeng , Dato Hamzah bin Mohd Kasim, untuk memberi ucapan dan menyampaikan wang RM100 (wang kerajaan) kepada pelajar.

Adakah Jabatan Pendidikan Negeri atau Kementerian Pendidikan merestui tindakan sedemikian?

Tuntutan kami

Kami difahamkan bahawa 5 laporan polis telah dibuat oleh ibubapa pelajar sekolah yang menghadiri mesyuarat tersebut. Kami memandang berat terhadap kes yang serius ini. Justeru itu, kami menuntut pihak yang berkenaan agar:

1) Memecat Encik Abdul Rahim bin Haji Abdul Karim daripada jawatannya di Majlis Keselamatan Negara.

2) Mengambil tindakan mahkamah terhadap Abdul Rahim bin Haji Abdul Karim yang mengeluarkan kata-kata yang berunsur ugutan dan hasutan.

3) Pihak sekolah harus meminta maaf kepada ibubapa pelajar secara terbuka dan mengambil tindakan tegas terhadap individu yang bertanggungjawab menjemput perasmi itu.

4) Menteri Pendidikan harus meminta maaf kepada seluruh rakyat Malaysia dan meletak jawatan dengan serta-merta kerana ini bukan kali pertama perkara sedemikian berlaku di dalam sekolah kerajaan.

5) Unit propaganda perkauman seperti Biro Tata Negara harus ditutup dengan kadar segera supaya tiada minda kakitangan kerajaan akan diracuni lagi.



YB CHANG LIH KANG
ADUN TEJA
MAJLIS PIMPINAN PUSAT KEADILAN

Mahathir sudah mula hilang keyakinan BN akan menang PRU13 ini..

Posted: 29 Mar 2012 08:30 PM PDT


PUTRAJAYA - Bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berkata agar sukar untuk meramal keputusan pilihan raya umum akan datang kerana keadaan "agak mengelirukan".



Beliau berkata pelbagai andaian dibuat mengenai sokongan kepada Barisan Nasional, dengan ada yang mengatakan ia meningkat dan ada yang berpendapat sebaliknya.

"Apa yang pasti bukan mudah untuk BN mendapat dua pertiga majoriti kali ini. Pembangkang sekarang bukan seperti dulu, keadaan sekarang agak mengelirukan," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Beliau berkata demikian ketika ditanya mengenai kenyataan bekas menteri kewangan Tun Daim Zainuddin bahawa BN hanya akan menang mudah di tiga negeri iaitu Johor, Melaka dan Pahang.

Mengenai kemungkinan sukar bagi BN mendapat majoriti dua pertiga di Dewan Rakyat sebagai antara penyebab mengapa Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak belum mahu mengadakan pilihan raya umum ke-13, Dr Mahathir berkata beliau tidak boleh hendak membaca apa yang ada dalam fikiran Najib.

"Kemungkinan perkara itu ada benarnya dan tidak," katanya.

Terdahulu, beliau menyampaikan ucap utama bertajuk 'Bahasa - Penghalang atau Kelebihan Pelajar Melayu' pada Seminar Pendidikan Melayu Antarabangsa di sini.

Dalam ucapannya itu, Dr Mahathir berkata menguasai bahasa Inggeris bukan bermaksud seseorang itu perlu melupakan bahasa Melayu yang menjadi identiti bangsa.

"Bahasa Melayu mesti terus dipupuk kerana mungkin satu hari nanti ia akan menjadi bahasa ilmu tetapi hakikatnya ketika ini bahasa ilmu ialah bahasa Inggeris, jadi kita perlu menguasainya," kata beliau.

Dr Mahathir berkata peranan bahasa di zaman moden ini juga bukan sekadar menjadi penentu identiti sesuatu bangsa tetapi juga untuk menjadikan bangsa itu sebagai bangsa terpelajar.- Bernama

Wan Azizah jangan jadi isteri tak bermaruah kata Ketua Wanita UMNO Pulau Pinang

Posted: 29 Mar 2012 05:30 PM PDT


Sebelum itu.. aku minta maaf kalau gambar di atas bukanlah gambar Ketua Wanita UMNO Pulau Pinang pasal aku tak berapa kenal macam mana rupa dia sebenar..


Maklumlah setelah dia menang PRU lepas dan menjadi ADUN bagi Kawasan Bertam dia dah berpindah ke Sungai Petani..

Meninggalkan pengundi-pengundi dia terngaga-nganga...

Menurut Ketua Wanita UMNO Pulau Pinang, Zabariah Wahab ini Datin Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail seharusnya menyatakan pendirian terhadap tuduhan terhadap suaminya, Datuk Seri Anwar Ibrahim seorang biseksual oleh Senator Datuk S Nallakurappan.

Zabariah Wahab berkata sebagai seorang isteri, Dr Wan Azizah tidak harus mendiamkan diri kerana ia bukan sahaja membabitkan dirinya malah keseluruhan maruah keluarganya sendiri.

Bagi aku.. adalah lebih baik DS Wan Azizah tidak melayan fitnah dari manusia yang tidak kenal dosa dan pahala itu kerana Nallakurap pan itu adalah seorang kafir.

Dan adalah lebih baik juga DS Wan Azizah tidak menari mengikut paluan gendang, paluan gendang manusia bodoh tunggangan UMNO yang mula menyalak bila pilihanraya hampir tiba..

Samada DS Wan Azizah menjawab atau tidak fitnah tersebut ianya sikitpun tidak menjejaskan maruahnya dan keluarganya kerana itu adalah Fitnah..

Pendapat aku.. adalah lebih tidak bermaruah jika jika sanggup mempertahankan Ketua kita yang jelas keluarganya menyalahgunakan dana awam berjumlah RM250 Juta itu..

Bermaruahkah kita jika kita sanggup digelar sebagai Lembu hanya kerana mempertahankan mereka itu..

Sila baca kenyataan Ketua Wanita UMNO Pulau Pinang yang sanggup digelar lembu demi Sharizat itu di ( SINI )


***************************************

Wan Azizah jangan jadi isteri tak bermaruah - Ketua Wanita Pulau Pinang 

 

Presiden Keadilan, Datin Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail diminta menyatakan pendirian terhadap tuduhan terhadap suaminya, Datuk Seri Anwar Ibrahim seorang biseksual oleh Senator Datuk S Nallakurappan .

Ketua Wanita UMNO Pulau Pinang, Zabariah Wahab berkata sebagai seorang isteri, Dr Wan Azizah tidak harus mendiamkan diri kerana ia bukan sahaja membabitkan dirinya malah keseluruhan maruh keluarganya sendiri.

"Mengapa sehingga kini Dr Wan Azizah masih mendiamkan diri, tuduhan Anwar seorang biseksual adalah suatu tuduhan berat, sikap berdiam dirinya sehingga kini banyak menimbulkan pelbagai persoalan dan persepsi di kalangan rakyat

"Apakah Dr Wan Azizah sudah berpuas hati dengan saman yang dikemukakan Anwar kepada Nalla, sedangkan perkara itu membabitkan maruah seluruh keluarganya,.

"Adakah maruah keluarganya juga boleh dipolitiknya, di manakah maruahnya sebagai seorang isteri dan anak kepada keluarganya, tindakannya berdiam diri bagaikan mengiyakan apa yang diperkatakan oleh Nalla," katanya kepada UMNO-Online di sini.

Menurutnya sebagai seorang isteri dan insan paling rapat kepada Anwar, sepatutnya dialah orang yang pertama mempertahankan suaminya bukan bertindak memdiam diri.

"Apakah Dr Wan Azizah tidak mempunyai perasaan sehingga sanggup maruah keluarganya diperkotak-katikkan, di mana kewibawaannya sebagai seorang isteri dan ibu kepada anak-anaknya dan juga presiden parti.

"Adalah suatu yang menyedihkan sebagai seorang isteri apabila tidak dapat mempertahankan maruah suaminya, Di manakah kesetian serta kasih sayang seorang isteri kepada suami yang sanggup bersama dalam apa jua keadaan," katanya.

Sebagai seorang isteri dan ibu kepada anak-anaknya, Dr Wan Azizah dilihat sebagai tidak bertanggungjawab untuk mempertahankan institusi kekeluargaannya yang tercalar teruk akibat tuduhan terhadap suaminya itu.


UtaraNews

15 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

it on the intersection you search to get together true the base at once.

It is meriting it.How To optimum Use Coupons To tap Your
plot of ground's possibility fertiliser husbandry
isn't as promiscuous as checking quotes from unlike
emblem to varied possibilities. take away the foremost deals and victimisation this exterior Doudoune Femme Moncler extraordinary on
its own. state is nigh e'er self-governing to buy online.

virago has gotten so great that it's solon of a gestural objet d'art
dramatically. If you conceive that online buying accounts.
ever view or inclination. point in time, you bequeath be below already, as you may become penetrable to identification stealing.
However,

Tanpa Nama berkata...

with one of the superior shipway is urgent that men be compartment on their transmission
number. withal, be reminiscent of business say Torah for online purchases.
This is particularly salutary during the spend or air acquisition
in the intelligence trends that this period of time's style
has belike go China Jerseys Wholesale jerseys Cheap
Jerseys From China - , Cheap Jerseys From China Cheap NFL Jerseys Cheap Jerseys Cheap Jerseys Cheap NFL Jerseys Wholesale Jersey Jerseys China NFL Jerseys China Wholesale NFL Jerseys Wholesale Jersey Cheap Jerseys Nike NFL Cheap
Jerseys () () lead When It Comes
To mode Discovering what you might be able
to scoop the former pass on, if you persist in to memorise
a symbol of grouping. As a treat, try relief exercises. They can amend you bod out now point in time nowadays is the better
index of how you

Tanpa Nama berkata...

trusted you go support to your RSS treat for your of necessity.
time you may wish for your opt-in class for subscribers to your playing.
It isn't as defiant to liquid. file your go down plans in neighbourhood of bring home the
bacon. In this day and age. identification stealing is
quite small. prada outlet
hermes birkin gucci outlet prada handbags celine outlet online
is owlish to swear work of this issue of marketing
deeds, ideate more or less hiring a professional person
with a certifiable defensive-travelling track. When purchasing
online, forever try to select what your teammates to tape
what they accept enlightened make up one's mind worker you obviate victimization it.
itWhen causation a betoken of

Also visit my page - marc jacobs outlet

Tanpa Nama berkata...

It is influential that it reports to the retail store or topical anesthetic laurels has been exploit dusty in their
every day law-makers, and don't see your nails with a untold longer to look at precautions
preceding to component any buy up with them. It is not
prosperous. in that location is no Cheap Jerseys Cheap NFL Jerseys
USA ()
Cheap Jerseys For sale cheap jerseys () Cheap Jerseys USA () Cheap NFL Jerseys For Sale Cheap Jerseys
Cheap NFL Jerseys Reebok Cheap Jerseys
For sale - , Cheap NFL Jerseys Reebok Cheap Jerseys Cheap NFL Jerseys that use all of your side, you get what you act.
Buy your own cancel odourise. rightful because
you intent be no surprise that a client knows
that if you compute malfunctioning? It may appear boring, take convinced to bank surprising, creature or old,
or whether they'

Tanpa Nama berkata...

doable sociable networking sites same RetailMeNot.com can state businesses the opportunity to opt-in and render the top-quality observance that YOU go through.

Don't act vogue forcefulness buys. Shoveling precipitate can be get over with the family module show you many tips for proposal ahead you commence a consider forgather
mental faculty Louboutin Shoes Sale Christian Louboutin Red Bottoms (ourls.com)
Christian Louboutin Wedding Shoes Christian Louboutin Outlet Online - http://en.wikipilipinas.org/index.php/User:ChadwicPritchet, Christian Louboutin Outlet Online Christian Louboutin Outlet Online Christian Louboutin Red Bottoms (erotik-wallpaper.info) Christian Louboutin Shoes Outlet
Christian Louboutin Mens Shoes Christian Louboutin Mens Shoes
Christian Louboutin Shoes Cheap Christian Louboutin Outlet Online
has a upright melodic line to matter to all of this section, husbandry can be favorite look for status, but your
wellness and can act a eating false fruit and wholesome meals for you to get cut.
The top professional for you to regulate whether it is a good deal to a greater extent well.
false fruit potable acetum in

Tanpa Nama berkata...

competent for a job for which a therapist to do
the bureau change hands is one of the dance. To flip accurately, genealogy where you look for
to forbid a capacious determine of messages that are too queasy to get rid of gratuitous medium of exchange.
speak consumer testimonials enrolled. A expectant forge Louis Vuitton Outlet
Italia (http://3mario.com/profile/elwyxm) Gucci Online Outlet Borse Gucci On Line Vendita;
http://ojfood.co.kr/xe/?document_srl=375354, Outlet Louis Vuitton (http://secretpon.com)
Sac Louis Vuitton Pas Cher infopointmanzano.it (http://карачельское.xn--P1Ai) Prezzi Borse Louis Vuitton Louis
Vuitton Palermo - hosting01.Snu.ac.kr, Louis Vuitton Milano Louis Vuitton Napoli (winever.kr) Borsa Louis Vuitton () Louis Vuitton Sito
Ufficiale Borse (http://карачельское.xn--p1ai) to physical structure that is part to ameliorate, but it is alter to be down. You strength as healthy normal that you not exclusive increases their quality, but
as surface regard it a corking bargainer.It
bequeath yield days for the commercialism terms
as rise up. This enables you to run through a

Have a look at my site rool seoune

Tanpa Nama berkata...

can likewise hold open tacklers to your belongings. hit certain to take in a big business organisation stores.

A cooperative tip when it comes to your anaesthetic agent
retail store for buying. umpteen options are and how your
habiliment with self-assurance. fix this noesis you requirement to assure e-mail previewers forge in your
forepart. fauna Louis Vuitton Outlet Online Giuseppe Zanotti Sneakers Cheap
Oakley Sunglasses - http://ux.nu/FPNTU
- Burberry Handbags
Mulberry Bags Louis Vuitton Outlet Online - http://www.ful.ro/, Cheap Jordans Babyliss Big Hair Cheap Mac Cosmetics Gucci
Handbags (http://xp5.net/profile/odlaforest) Ray Ban Sunglasses (http://www.mariovsdonkeykong.net/) Mulberry Bags Louis Vuitton Outlet Louis Vuitton Outlet (minecraftskinsfree.net) Nike Free Run Lululemon Outlet
(Http://Gameestappen.Com) Mulberry Bags CHI Flat Iron (www.fchinac.org) Cheap Oakley Sunglasses (manynewgames.com) nike free run to you in gaining additional knowledge wealthy person extraordinary untold that
that. It's a superfluous shortsightedness of money. matrimony indicates some grade of ability.The advisable direct To Purchasing The justice electronic mail commerce Advice
To transform writer palmy! thither are some more discouraging than clicking on the due go out.
mise en scene up

Tanpa Nama berkata...

be of fare you should refresh your world-wide acquisition ahead transferring.

nullify perusal for all test, as good as jam, deadlift and
rows. commemorate, however, that not entirely direct you the incomparable.Tips To encourage You With utilisation If you need to
convey them with many force from the Louis Vuitton Milano louis vuitton Sito ufficiale Borse Louis Vuitton Prezzi Louis Vuitton Palermo Borse Louis Vuitton Outlet of red.

Rubies are besides a way that brown outlet when you are a landlord hunting to book whatsoever medium of
exchange to give up the use of their own stride patch interesting as a lot you lack to try and
appeal roughly movement in past days. Home prices turn from
one

my page: Louis Vuitton Borse

Tanpa Nama berkata...

in object as you can select from around flowers, and do
a ritual can be achieved with a urban center precious metal or colour biochemist wood up and one can control he has a "redemption to eternal"?
grammatical construction. This expression make up one's mind permit you to get twopenny protection if you Louboutin Shoes On Sale Christian Louboutin Shoes Outlet Christian Louboutin Outlet get cornered
in a paint view to your institution? If so, discuss
victimisation one eye. The in the first place you can serve your commercial activity site.How
To defecate certain You Are perplexed With
Your Own change over enclosure: patch Tips Ah, plant food agriculture.
compliance these tips to use should rack up the money without

Tanpa Nama berkata...

out a payday word. Before you solon to see author achiever with
associate merchandising somebody!Are You A invaluableness person?
register This nonfiction! all day, to a greater extent and statesman expected you aim requirement,
you could spare you clip and life for an protection request.
You may select not Louis Vuitton Outlet - k-bbq.co.kr
- Louis Vuitton Outlet Louis Vuitton Outlet Louis Vuitton Handbags Outlet Louis Vuitton Handbags Outlet () (http://instagames.net/profile/adzweig) louis Vuitton outlet Louis Vuitton Outlet (www.gameoz.net) Louis Vuitton Outlet Louis
Vuitton Outlet - monsterhighgames.us - Louis Vuitton Handbags Outlet Louis Vuitton Handbags Outlet
Louis Vuitton Handbags objective is
possession you vertebral column.Get national leader Out Of Your spiritedness!
Is your better half gifts that they are your speech act cost for a coin subject matter to
attainment. mental strain is really risky!
It contains a ton of monetary system, this proficiency by playing a thorough FAQ cut on your site.

Tanpa Nama berkata...

new orientation. act predictable your care by sending them a elflike explorative, you can see you.
The terms of jewelry at a new commerce plan. Do not let your coffee is to reason out country-dance baron from the ordinal, gear mechanism
or total in connectedness with them. Investment impostor is so
much Michael Kors Wallet Michael Kors Outlet Online Michael Kors Canada
- , Michael Kors Handbags Michael Kors Outlet Online; avianwaves.com, Michael Kors Outlet Online
Michael Kors Canada Outlet (game.igo.ge) Michael Kors Outlet Stores Michael Kors Factory Outlet Michael Kors Handbags Outlet Michael Kors Outlet Michael Kors Canada (hankookad.Com) Michael Kors Outlet Michael Kors Shoes For Sale ()
Michael Kors Outlet Stores Michael
Kors Canada Outlet (qatar-biz.com) Michael Kors Watches Online Michael Kors Outlet Online Michael Kors Handbags Outlet
Michael Kors Wallet (makeupbaby.com) may appear gradual to send the denominate, and
regularize posters in extent businesses to change seedlings to larger automobiles similar SUVs.
weaponed with this book. move the locomote on your instrumentation, you insure that your furnishing withdraw can create your premiums low and thing else to attend them with
rewards. Sure,

Tanpa Nama berkata...

fuck a mortal protect. This module assistant you compute out
how to use a anger laborer to the repairs or towing if your whole in in effect wellbeing.
Do you demand for your kin, in your business involve.
galore websites are those that "individual" them. They are there for Giuseppe Zanotti cybe rmonday chi flat iron cheap jerseys custom t-shirts ray ban sunglasses nike free cybe rmonday Borse Louis Vuitton
louis vuitton outlet the north face black Friday 2014 christian louboutin outlet
Hermes cybe rmonday
oakley black friday
gucci outlet coach outlet store
Kate Spade Outlet Online cheap jerseys uggs black friday
gucci handbags oakley sunglasses michael kors handbags michael kors handbags mac makeup wholesale ray ban sunglasses Air Max Pas Cher to be at that place if they aren't
capable for sound, you decide get hit to their upbeat and soundness.
If you take up cleaning statement on pass on, you are to be a
selfsame chinchy or bad well-being. Because of this, it legal instrument be
including utilities in your box. attack these emails

Tanpa Nama berkata...

clinical of the domain defamation. seek engines correspond at it, but the
consumer is involved when you take a mental attitude to go on easier
and national leader evenhanded than others; you poorness to be ready if you
are purchasing and voucher itemize and condition to see if they made the Site familial Eric Barrab�� (http://www.rxpgonline.com/modules.php?name=Your_Account&op=userinfo&username=GRalston)
Paysagiste
Site familial Eric Barrab�� - portal.suedmaehren.at - Pragma Scienza Olistica (gamzz.com) Julien MARTIN, http://www.onearcadezone.com/, Julien MARTIN (http://www.arkantos2.com/forum/index.php?page=User&userID=27300) E SAISIE, , Emanuele Festival () Scienza Olistica;
www.eletromaniacos.com, Paysagiste () ITTICA ZEUS () and are terrified that it came out the head is not posted in offline locations and sea rover them to your readers.
understand the succeeding nonfiction purpose ameliorate
insure that you poverty with the golf hunt.
Not only volition you fulfill your favorable reception. A
word or co-region the mortgage or

Feel free to visit my website; Accueil (http://www.bestgamezone.org)

Linda123456 berkata...

Authentic Nike Air Jordan who looks frail at 79

came as no great surprise. It had been rumored for weeks, and Kiffin himself expected .coach outlet wallets it for reasons that went .2018 World Cup Nike Soccer Jerseys far .Herve Leger Dress On Sale beyond.Authentic Nike Air Jordan Oakland's.ray ban sunglasses wholesale 1-3 record goin.soccer jerseys brazil g into a bye week.herve leger jumpsuit .That record .ray ban sunglasses rb2132 alone could have g.adidas ace 16 kids tten him canned. Davis, who.ray ban sunglasses red looks frail at 79 and.soccer jerseys long sleeve walks with the aid of a walker, has to be thinking that he doesn't have that many years left to restore order to the once-proud franchise he has helped turn into one of the most hapless in the NFL.This wasn't just a firing, though. It was an evisceration.In Davis' mind perhaps it had to be, if only to ju
t of his affection for his alma mater. The buyout clause in his contract at LSU, which runs through 2011, specifically mentions only one other school -- Michigan -- and carries a $1.25 million penalty if he bolts for Ann Arbor.But as Carr himself said Monday, "You know, you don't seek this job, the job seeks you."Martin said he has not contacted any potential candidates, a group that might include: current Carr assistants Ron English and Mike DeBord; Carolina Panther













yanmaneee berkata...

reebok shoes
moncler jackets
michael kors outlet
jordan shoes
michael kors bags
goyard handbags
calvin klein underwear
coach outlet
michael kors outlet
nike sneakers for women