Selasa, 13 Mac 2012

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Shahrizat Terkencing Kena Saman Balas

Posted: 13 Mar 2012 09:05 AM PDT

Malang sungguh nasib Shahrizat! Harta songlap walaupun banyak beratus juta, namun tidak akan memberikan ketenangan dalam erti kehidupan.Tidak berkat.

Sukar baginya untuk hidup di Malaysia ini setelah maruahnya sudah umpama kaca terhempas di batu - hancur berkecai !

Setelah terbongkar dengan pelbagai isu berkaitan NFC dan keluarganya, terkini, beliau telah disaman balas oleh Rafizi pula.


"Demi kepentingan nasional dan setelah berbincang dengan peguam-peguam, saya mengambil keputusan untuk mengemukakan saman balas kepada Datuk Seri Shahrizat atas kata-kata berbaur fitnah yang diucapkan di dalam ucapan pembukaan beliau pada Perhimpunan Agung Wanita Umno pada 30 November tahun lalu.

"Saman balas ini memberi ruang kepada saya untuk memastikan bahawa kes NFC ini akan terus dibawa ke mahkamah dan dokumen-dokumen penting dapat dikemukakan di mahkamah bagi pengetahuan umum," kata Rafizi pada sidang media di Pejabat KEADILAN, di Petaling Jaya hari ini

Rafizi berkata, tindakan saman balas itu diambil kerana khuatir Shahrizat akan menarik balik saman tersebut. Baca di sini

Majlis Pertunangan Anak Najib - Apa Sebenarnya Yang Berlaku ...

Posted: 13 Mar 2012 05:00 AM PDT

Bil katering bagi majlis pertunangan anak perempuan Datuk Seri Najib Abdul Razak dengan pemuida komunis Kazakh dibiayai oleh perempuan Perdana Menteri dan bukannya oleh kerajaan persekutuan, kata Hotel Shangri-La Kuala Lumpur.

"Majlis ini berakhir pada 17 Jun dan bayaran penuh dibuat oleh Yang Amat Berhormat Perdana Menteri dan bukannya pada 30 Jun dan bukannya oleh Pejabat Perdana Menteri (PMO)," katanya di sini

Apa yang sebenarnya berlaku, majlis pertunangan anak perempuan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dengan anak komunis dari negara Kazakh itu telah diadakan disebuah Restoran Rakyat Satu Malaysia. Tak caya lihatlah gambar majlis tersebut dibawah :

Shahrizat - Bukan Jiwanya Yang Besar, Tetapi Nafsunya !

Posted: 12 Mar 2012 10:41 PM PDT

Beginilah akibatnya, kerana terlalu mengikutkan nafsu untuk membolot harta kekayaan dengan cara menyonglap wang rakyatdengan kuasa yang ada. Mereka yang sewaktu dengannya tu, hanya menunggu waktu dan ketika sebelum keadilan menemui mereka.

Shahrizat terpaksa letak jawatan sebagai Menteri Wanita, Keluarga dan Masyarakat kerana tempoh perlantikan senatornya tamat setelah tiga tahun berlalu. Beliau diangkat menjadi senator pada 10 April,2009 bagi melayakannya memegang jawatan menteri.Tempoh tersebut tidak boleh dilanjutkan setelah habis tempohnya!



Maka kini, sebagai seorang suri rumah kepada sebuah keluarga yang 'bekerja keras', Shahrizat bolehlah menumpukan masa sepenuhnya membantu kerja-kerja keluarga diladang lembu suaminya yang sedang berhadapan dengan dua pertuduhan pecah amanah kerana menggunakan RM9,758,140 dana National Feedlot Corporation (NFC) untuk membeli dua unit kondominium di kompleks One Menerung, di Bangsar, pada 1 dan 4 Disember, 2009 .

Dan dua lagi pertuduhan mengikut Seksyen 132 Akta Syarikat kerana memindah RM40 juta dana syarikat itu kepadaNational Meat ands Livestock Corporation, dari 5 Mei hingga Nov 16, 2009 di mahkamah.

Tiada ulasan: