Ahad, 25 Mac 2012

AdukaTaruna

AdukaTaruna


Sebuah catatan gua.

Posted: 25 Mar 2012 04:39 AM PDT

Oleh : AdukaTaruna

[1]
Blog ni bukan milik gua secara rasmi dan peribadi. Masa gua dilokap, blog ini terus diupdate.  Kalau gua mati nanti, blog ini akan terus diupdate. Insyaallah.

N3 kali ni, catatan peribadi gua hari2 terdekat ni. Bz la. Gua kena buat persediaan kalau2 gua ke penjara 10 April nih. Anak bini. Itu priority utama gua. Then gua kena settlekan kos peguam gua. Alhamdulillah. Dalam sukar, ada kemudahan. Takda pilihan selain  gadai prinsip. Gua kena harung. Gua selalu doa, kalaulah satu hari nanti gua tak tahan, mohon Allah takdirkan gua berhenti. Bukan U turn. Amin.

[2]
Mulanya gua ambil keputusan berhijrah ke KL. Syarikat tawar gua gaji Pengawal Keselamatan Bersenjata RM1700. Gua plan hijrah selama 3 bulan. Boleh settle sedikit kos lawyer. Lepas ni, kalau gua ada kes, gua akan bela diri gua sendiri kot. Sebab gua rasa, gua dah semakin tahu. Maybe silibus Allah untuk gua pergi jauh lagi tanpa takut dengan kos mahkamah. Wallahualam.

Tapi, malangnya mahkamah tetapkan 10 April final. Mana sempat 3 bulan. Gua terpaksa fikir plan lain. Muhammad AEON Bin Kreadit kasi gua pinjam. Wakakaka. Settle 1 bab. 1 bab lagi ialah joran bini gua jika gua ke penjara. Supaya dia boleh menggantikan tugas gua memancing untuk sementara.

[3]
Gua sudah hantar surat berhenti kerja as Pak Guard. Sebab gua dilamar UTTV bermula 1 April nih. Sebuah televisyen internet yang dibangunkan sepenuhnya oleh anak-anak Kelantan. Walau tak banyak, tapi lebih banyak dari RM700 gua as Pak Guard. Yang paling penting, ianya seolah2 susunan laluan untuk gua.

Dengan berhentinya gua as Pak Guard, dengan laluan baru ini, gua harapkan gua lebih memperkukuhkan langkah dalam menyediakan laluan mendapatkan RRM. Wallahualam. Berikut adalah aktiviti gua atas nama UTTV yang diberikan kerjasama sepenuhnya kerajaan negeri atas nama demokrasi. Kelantan adalah universiti politik Malaysia? Gua semakin memahami istilah ini.

 "NFC setuju menyerahkan lembu-lembu itu kepada gua. Percayalah adik-kakok sekeliee."

 "Biar janggut 2-3 helai, takper bro.. janji jangan riak macam Jean Francois. Kah3.."

 Perut siapa paling kempis sekali? tulah tandanya orang tak makan rasuah. Ngeee..

 Pasal ostad ni adalah gua nak bawa naik Killafairy tak lepas. Huh!

Ingatlah tuan2... Dajal itu ada 2 tanduk. Kah3...



Tiada ulasan: