Selasa, 21 Februari 2012

Tukar Tiub

Tukar Tiub


JELAS INI CARA NAK TIPU MELAYU

Posted: 21 Feb 2012 07:07 PM PST




INI TOWKAY CANDU



HARUSSANI : NABI ANJUR PERTAHAN RAJA, KAUM - mkini

Mufti Perak, Harussani Zakaria hari ini menyokong usaha untuk memperjuangkan Islam seperti yang dipromosikan pertubuhan pro-Melayu JATI yang disifatkannya sebagai satu jihad kepada orang Islam.

Katanya jihad itu diwajibkan ke atas orang Islam, apatah lagi apabila serangan ke atas Islam kini "begitu hebat sehingga ramai di kalangan orang Islam menjadi murtad."

"Wajib kita pertahankan akidah kita daripada serangan ejekan atau diperhina. Namun hari ini kita lihat agama kita tidak diambil berat oleh orang Islam sendiri, malah ada yang mempertahankan perbuatan itu," katanya lagi.

Tambahnya, orang Islam juga wajib mempertahankan Raja-raja Melayu memandangkan golongan itulah yang mula-mula sekali menerima Islam di negara ini.

"Maka raja tidak boleh terpisah dengan kita," katanya lagi dalam ucapannya di majlis perasmian penubuhan NGO tersebut di Shah Alam hari ini.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH





woit....INI TOWKAY JUAL AGAMA LAGI.... kah kah kah..

kah kah kah...JELAS AMAT JELAS...kah kah kah...

kah kah kah.....GULUNGAN PENINDAS....GULUNGAN FEUDAL AKAN MENGUNAKAN AGAMA.... kah kah kah

kah kah kah...INILAH YANG DIKATAKAN AGAMA ITU CANDU UNTUK RAKYAT TERTINDAS...kah kah kah...

woit...INI BUKAN SATU PEKARA BARU..... kah kah kah.....

kah kah kah...PADRI... SAMI ...IMAM... TOK KADI... MUFTI..POPE...AKAN DI GUNAKAN... kah kah kah..

kah kah kah...JADI PEKAKAS UNTUK HAHALKAN KEZALIMAN.... kah kah kah..

kah kah kah...SEJARAH MEMPERLIHATKAN INI DENGAN TERANG DAN JELAS.... kah ah kah...


woit...YANG INI JELAS NAK TIPU ORANG MELAYU... NAK TIPU MAK CIK FELDA... kah kah kah..

kah kah kah.... PELIK...ZAMAM NABI DULU MANA ADA RAJA.... kah kah kah..

kah kah kah...KELUARAGA SAUD DI SAUDI MUNCUL 1932... DI TAJA OLEH AMERIKA.... kah kah kah..

woit... TAK KAN TAK ADA AYAT ...SURUH ORANG MELAYU SOKONG GEROMBOLAN....kah kah kah..

kah kah kah...CARI LAAA AYAT ITU.... LAGI SHAFIE AFDAL.... kah kah kah

kah kah kah...WA NA AAA MANO... ITU BUKAN AYAT SOKONG GEROMBOLAN...kah kah kah..

kah kah kah..WA NA AAA MANOO .... BOLEH CAKAP DENGAN MAK CIK FELDA SEBAGAI ALLAH MENYERU SOKONG GEROMBOLAN..... kah kah kah




GEROMBOLAN TIPU LAGI

Posted: 21 Feb 2012 06:39 PM PST





SITI NAJIBAH ISTERI ROSMAH








NAJIB MESTI JELASKAN PROJEK LEBUHRAYA KIDEC UNTUK HAKIM DAN PEGUAM UMNO


Krisis perlembagaan Perak masih lagi segar di ingatan rakyat Malaysia, khususnya tuduhan bahawa permohonan Datuk Zambry Kadir dipercepatkan sementara menafikan permohonan lawan politiknya Datuk Seri Nizar Jamaluddin pula.

Watak utama kemelut ini merupakan Datuk Hafarizam Harun, penasihat undang-undang UMNO, mewakili Datuk Seri Zambry ketika itu, dan bekas penasihat undang-undang UMNO dan Ketua Hakim Negara ketika itu, Tun Ahmad Zaki.

Justeru, kedua-dua individu ini mestilah berhadapan dengan perhatian umum berkenaan penglibatan mereka di dalam rampasan Perak oleh BN dan kontroversi terbaru melibatkan mereka di dalam pemberian konsesi RM2.2 bilion Lebuhraya Kinrara-Damansara (KIDEX). Datuk Hafarizam merupakan pengarah untuk kedua-dua belah syarikat yang menerima konsesi tersebutis Emrail Sdn Bhd dan Zabima Engineering Sdn Bhd sementara isteri Tun Zaki Azmi merupakan pengarah di dalam Emrail, sebuah syarikat yang tidak mempunyai rekod di dalam pembinaan lebuhraya. Kenyataan syarikat tersebut sendiri menyatakan mereka berhasrat menjadi "Syarikat Kejuruteraan Rel Utama di Malaysia dan Rantau ini."

Mengambilkira kontroversi penganugerahan konsesi ini, Perdana Menteri mestilah respon segera berkenaan isu-isu ini:

1. Pendirian PM berkenaan Seksyen 9 Kod Etika Hakim 2009:

"Seorang hakim akan, pada masa perlantikan atau mana-mana masa kemudiannya sekiranya diminta oleh Ketua Hakim Mahkamah Persekutuan membuat perisytiharan bertulis semua asetnya kepada Ketua Hakim Mahkamah Persekutuan."

Merujuk kepada peruntukan ini, Ketua Hakim Negara pada masa ini, Tan Sri Ariffin Zakaria mestilah meminta Tun Zaki Azmi membuat perisytiharan aset beliau dan keluarganya secara bertulis berikutan tuduhan-tuduhan ini.

2. Mendedahkan sebab dan kriteria pemberian tender kepada Zabima Engineering dan Emrail. Apakah syarikat-syarikat lain yang dipertimbangkan, dan adakah tender terbuka dibuat demi memastikan kepentingan orang ramai terpelihara?

3. Bagaimanakah pemberian konsesi dan pakej kontrak ini selari dengan dasar pentadbiran ini, khususnya Model Ekonomi Baru, Inisiatif Pembaharuan Strategik dan lain-lain lagi?

4. Apakah terma lengkap konsesi, kadar tol dan perkongsian keuntungan?

Di dalam smsnya kepada Malaysian Insider, Datuk Hafarizam mendakwa bahawa syarikat-syarikatnya diserang memandangkan mereka merupakan antara bilangan kecil syarikat Bumiputera yang dianugerahkan projek ini. Malang sekali apabila sebuah isu tentang ketelusan dan kebertanggungjawaban yang akan memberi impak kepada semua rakyat sekali lagi dilihat dari perspektif kaum. Hakikatnya, sekiranya tuduhan ini terbukti benar, sekelompok kecil kroni akan sekali lagi mendapat durian runtuh sedangkan ramai rakyat Malaysia, termasuk majoriti masyarakat Bumiputera terpaksa menjadi mangsa projek ini. Terma perjanjian antara kerajaan dan syarikat-syarikat yang dipilih mesti didedahkan agar projek ini tidak menjadi satu lagi konsesi yang membebankan rakyat Malaysia.

Rakyat Malaysia mempunyai harapan besar terhadap konsesi generasi kedua dan ketiga memandangkan piawai-piawai baru yang dijanjikan kerajaan. Usah kita lupa rekod buruk Kerajaan BN di dalam pemberian konsesi sebelum ini.

Jawapan telus daripada Perdana Menteri mampu meyakinkan rakyat bahawa mereka tidak akan dibebani dengan lebih banyak 'bail-out' dan penswastaan semula.

Rakyat khususnya bertanya, apa sudah jadi dengan janji Program Transformasi Kerajaan untuk mengurangkan ketirisan dan pembaziran wang rakyat untuk pembangunan negara dan perbelanjaan operasi dengan memastikan ketelusan di dalam pemberian kontrak? Jelas sekali, kerajaan harus membuktikan pemberian projek lebuhraya ini dibuat secara telus demi kepentingan rakyat.

Jika tidak, rakyat akan terus menolak jaminan BN dalam isu transformasi ekonomi dan membuat keputusan mereka di dalam pilihan raya akan datang.

NURUL IZZAH ANWAR
NAIB PRESIDEN
PARTI KEADILAN RAKYAT





MARI BUAT RAMAI DI KUANTAN

Posted: 21 Feb 2012 11:41 AM PST




TURUN BERSAMA KITA BERDEMO





PAS KERAH AHLI KE HIMPUNAN HIJAU AHAD INI – harakah daily

KUANTAN, 21 Feb: PAS Pahang mengarahkan setiap kawasan di negeri itu menghantar 1,000 ahlinya ke program Himpunan Hijau bagi membantah loji memproses nadir bumi Lynas, Ahad ini.

Pesuruhjayanya, Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, bagi penyokong-penyokong PAS yang berada di parlimen-parlimen Kuantan, Indera Mahkota, Paya Besar dan Pekan diminta hadir lebih ramai lagi.

"PAS, parti dalam Pakatan Rakyat, NGO dan individu diminta hadir bagi menyatakan sokongan membantah kilang yang kita anggap bom jangka itu kerana lesen sementara operasi telahpun dikeluarkan oleh kerajaan.

"Semua pihak termasuk daripada Umno kita pelawa untuk hadir menyatakan bantahan kerana isu ini melibatkan kepentingan dan keselamatan negara," tambahnya.

Tuan Ibrahim yang juga Ketua Penerangan PAS Pusat berkata, setakat ini kepimpinan tertinggi ketiga-tiga parti serta ahli PAS dari Terengganu telah memberikan komitmen untuk hadir.


KITA DI KUANTAN AHAD INI





NOTA:
kita tak ada pilihan
jika kita tidak melawan
kita akan jadi mangsa

dunia ini kita pinjam
dari anak cucu cicit kita
kita hanya ada satu dunia
kita hanya ada satu malaysia
kita hanya ada satu pahang
kita hanya ada satu gebeng

jika kita tak bangun melawan
kita semua jadi mangsa
saudara mara kita jadi mansa
cucu cicit kita jadi mangsa

lebih baik bangun melawan
dari bodoh macam cendawan





NASIB BAIK ADA HASAN ALI

Posted: 21 Feb 2012 11:17 AM PST




TERLEPAS DARI API NERAKA







HASAN ALI AKAN DEDFAH VIDEO PEMBAPTISAN
- mkini

Presiden pertubuhan pro-Melayu JATI Hasan Ali berkata, badan itu akan mendedahkan satu bukti video berhubung usaha memurtadkan orang Islam yang ditimbulkannya sebelum ini.

Katanya, rakaman yang menunjukkan pengakuan yang dibuat oleh sepasang suami isteri itu akan didedahkan dalam beberapa hari lagi.

Dalam video tersebut, pasangan berkenaan antara lainnya menimbulkan dakwaan mengenai kegiatan gereja tertentu yang berlaku secara rahsia dan juga secara terang-terangan.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...NASIB BAIK KITA ADA HASAN ALI...kah kah kah..

kah kah kah... KALAU TAK ADA HASAN ALI... APA JADI PADA MELAYU...kah kah kah..

kah kah kah...KALAU TAK ADA HASAN ALI...APA JADI PADA AKIDAH 3 BILION ORANG ISLAM...kah kah kah...

kah kah kah... TAK ADA HASAN ALI...APA JADI PADA RAJA MELAYU...kah kah kah..

kah kah akh... TAK ADA HASAN ALI... RAJA GOPAL TAK BOLEH BETTING BOLA... kah kah kah..

kah kah akh...TAK ADA HASAN ALI...APA JADI DENGAN RAJA GOPAL...kah kah kah..

kah kah kah.... TAK ADA HASAN ALI ..KITA SEMUA MASUK NERAKA... kah kah kah...


AHAD PASTI DI KUANTAN




TALIPON NUMBER INI DAN TANGAKAP TUAN PUNYA NUMBER - ABIS CERITA

Posted: 21 Feb 2012 11:06 AM PST





TANGKAP TUN PUNYA NUMBER INI







IKLAN HARAM MAKIN PELBAGAI
– meloya


Walaupun isu iklan haram yang ditampal di tempat-tempat awam sudah lama dibangkitkan tetapi sehingga ke hari ini, ia masih gagal diselesaikan sepenuhnya.

Jika dahulu iklan-iklan haram itu banyak tentang perkhidmatan yang ditawarkan oleh ceti haram atau ah long tetapi kini ia semakin pelbagai seperti iklan khidmat urut, ubat dan alat yang berunsurkan seks dan juga khidmat pembantu rumah.

Iklan-iklan itu juga dilihat tidak lagi hanya ditampal atau digantung tetapi ada juga yang menggunakan cat semburan yang tentunya sukar dibersihkan.

Iklan seperti 'Lips Massage' dan 'Adult Toys' dilihat semakin banyak di ibu negara sehingga mencemarkan keindahan dan mewujudkan persekitaran yang kotor.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit....KENAPA PIHAK BERKUASA BANGANG SANGAT.... kah kah kah..

kah kah kah...ADA NUMBER TALIPON PADA IKLAN.... kah kah kah..

kah kah kah...SEMUA NUMBER TALIPON TELAH DI DAFTAR.... kah kah kah..

kah kah kah...TANGKAP SAJE TUAN PUNYA TALIPON INI..... kah kah kah..

kah kah kah..... JANGAN JADI BODOH....KENAPA KOYAKn DAN LUPUS BAHAN BUKTI...kah kah kah..

woit...ATAU TUAN PUNYA TALIPON INI DAH KAUTIM AWAL AWAL DENGAN PIHAK BERKUASA?.... kah kah kah...

kah kah kah...ITU PASAL.... BUAT BUAT TAK NAMPAK NUMBER TALIPON.... kah kah kah


TAK PERLU KE GAZA



NOTA:
tak perlu heboh heboh hal gaza
tak perlu heboh heboh nak gi gaza
tak perlu heboh heboh anti israel

sekarang apa nak buat
israel dah sampai depan pintu
mana semua mat gaza?
kah kah kah



SEMUA ANAK MUDA JANGAN LUPA DATANG ESOK

Posted: 21 Feb 2012 01:57 AM PST













DEMO ANTI ISREAL ESOK JAM 5 PELABUHAN KLANG WESTPORT - harakah daily

KUALA LUMPUR, 21 Feb: Kelab Anwar Ibrahim (AIC) mendokong dasar satu bantahan aman anjuran Jingga 13 dengan dokongan AMK, Pemuda PAS dan Kesatuan Pekerja North Port berikutan kemasukan kapal ZIM Europa kepunyaan Israel dan menyeru rakyat Malaysia untuk sama-sama berhimpun di hadapan pagar Westport, Pelabuhan Klang pada 22 Februari (esok), jam 5.00 petang.

"Bantahan ini adalah solidariti rakyat Malaysia terhadap kezaliman yang ditunjukkan Yahudi Israel dan penyokongnya termasuklah kerajaan Umno Barisan Nasional kepada rakyat Palestin," kata setiausahanya, Nor Mazli Muhammad dalam satu kenyataan.

Katanya, AIC merasa simpati dengan kesengsaraan yang dihadapi oleh rakyat Palestin dengan peperangan fizikal dan mental yang dilancarkan oleh rejim Israel.

Tambahnya, keadaan diburukkan lagi dengan pencabulan pendirian Kerajaan Malaysia dengan membenarkan kapal-kapal kargo dari Israel berlabuh di pelabuhan negara kita.

Menurutnya, Malaysia mengamalkan diplomasi serantau tetapi dengan tegas tidak mempunyai hubungan perdagangan atau diplomatik dengan negara haram Israel.

Walau bagaimanapun, AIC mendapati tindakan kapal kargo Israel berlabuh di Pelabuhan Klang sebagai tamparan hebat buat rakyat Malaysia yang percaya Kerajaan Malaysia menolak sepenuhnya hubungan dengan Israel.

"Tindakan ini secara tidak langsung menggambarkan bahawa kerajaan pimpinan Najib Razak mengiktiraf kerajaan haram Israel," ujarnya lagi.

Katanya, polisi yang selama ini dilaungkan kerajaan Malaysia adalah satu penipuan kepada dunia dan rakyat Malaysia khususnya.

"Kita menentang sekeras-kerasnya tindakan kapal kargo Israel berlabuh di pelabuhan negara kerana akan membawa kepada satu perubahan kepercayaan terhadap ketegasan negara melawan regim Israel," ujarnya




AHAD PAGI DEMO DI KUANTAN



KITA SEMUA BERJUMPA DI KUANTAN - ROCK D KUANTAN

Posted: 21 Feb 2012 12:52 AM PST





JUMPA DI SANA AHAD INI









BANTAH LYANAS : PAS KERAH 10,000 AHLI KE KUANTAN - mkini

PAS Pahang mengerahkan kira-kira 10,000 ahlinya dari semua 14 kawasan di negeri itu untuk turun ke demonstrasi membantah loji memproses nadir bumi Lynas Advanced Materials Plant (Lamp) di Gebeng, Kuantan Ahad ini.

Pesuruhjaya PAS negeri Da Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, setakat ini Naib Presiden PAS Salahudin Ayub sendiri telah mengesahkan kehadirannya bagi mengetuai penyokong mereka.

"Saya juga mendapat berita bahawa ahli kita dari Selangor, Negeri Sembilan dan Melaka turut memberi komitmen untuk menyertai perhimpunan berkenaan.

"Tetapi saya tidak pasti jumlahnya," katanya, purata 1,000 ahli bagi setiap kawasan di Pahang akan hadir dalam perhimpunan tersebut.

Tuan Ibrahim (kiri) yang juga ketua penerangan PAS berkata, selain beliau, kepimpinan tertinggi PAS negeri turut hadir dalam perhimpunan itu.

Perhimpunan membantah kehadiran kilang itu adalah yang kedua selepas perhimpunan pertama pada 9 Oktober di pantai Taman Gelora, Kuantan.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...PAS INI ADALAH PARTI MASA DEPAN... kah kah kah..

kah kah kah... PARTI MASA DEPAN ADALAH PARTI JALAN RAYA.... kah kah kah..

kah kah kah...PARTI YG MEMBAWA POLITIK JALAN RAYA...PARTI ITU DAPAT SOKONGAN RAKYAT...kah kah kah...

kah kah kah...PARTI POLITIK YANG TAHU SENTIMEN RAKYAT... PARTI ITU WAJIB DI SOKONG...kah kah kah..


KITA JUMPA DI KUANTAN

NOTA:
kita berkumpul di kuantan
kita tunjukkan kemarahan
kita buktikan kita bersatu
kita lah rakyat pembuat sejarah!






ANAK MUDA JANGAN LUPA



GIG UNDERGROUND DI CHERATING
petang satelah berdemo
kita santai dengan kucahalana
kita santai dengan carrburator dung
rock all the way brother


HAMZAH KASHGARI DI MANA KAU SEKARANG

Posted: 20 Feb 2012 10:14 PM PST




SALUT AKU UNTUK KAMU ANAK MUDA










SILA BACA DI SINI:

http://my.news.yahoo.com/blogs/yahoo-malaysia-newsroom/hamza-kashgari-kamu-dimana-sekarang-053506221.html






PENCERAHAN DARI PEMBACA

nie ke yg dia tulis tu??

"I have loved things about you and I have hated things about you and there is a lot I don't understand about you … I will not pray for you."

aku tolong translate..

"Saya telah disayangi perkara mengenai anda dan saya telah membenci perkara mengenai anda dan terdapat banyak Saya tidak faham tentang anda ... saya tidak akan berdoa untuk anda."

"لقد كنت أحب الأشياء عنك، ولقد كرهت الأشياء عنك، وهناك الكثير لا أفهم عنك ... وأنا لن نصلي لك."


"நான் உன்னை பற்றி நேசித்தேன் மற்றும் நான் உன்னை பற்றி வெறுத்தேன், நான் உன்னை பற்றி புரியவில்லை நிறைய இருக்கிறது ... நான் வேண்டி முடியாது."

worth an execution?
By kepala b.... on SALUT UNTUK ANAK MUDA YANG BERANI on 2/20/12


AHAD INI DI KUANTAN


MANA DIA PANGLIMA GAZA? ESOK DEMO ANTI ISRAEL

Posted: 20 Feb 2012 09:47 PM PST




KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit...MANA DIA MAT GAZA YANG HEBOH DULU...kah kah kah..

kah kah kah..CARI ZIONIS SAMPAI KE MESIR.... kah kah kah..

kah kah kah..CARI ISRAELI SAMPAI KE GAZA.... kah kah kah..

kah jkah klah...NAIK KAPAL KE HULU KE HILIR... kah kah kah..

kah klah kah....LANCHOEWLAAAA.... ISREAL SAMPAI KE PELABUHAN KELANG TAKUT PULAK..kah kah kah...

woit...MANA DIA ZUL BISUL PEJUANG ISLAM...kah kah kah..

kah kah akh...MANA DI HASAN ALI... kah kah kah..

kah kah kah..MANA DIA CIK GU AZMI... kah kah kah..

kah kah kah...MANA DIA PUKIPM...kah kah kah..

kah kah kah..MANA DIA TOK ARAB BROTHERS IN MALAYSIA...kah kah kah

kah kah kah...MANA DIA PISS MALAYSIA.... kah kah kah..

kah kah kah...MANA DIA MENANTU AYAH..... kah kah kah..

kah kah kah...LANCEOWWWWW...KASI POOOTONG. kah kah kah


MAMAT GAZA TUNJUK BERANI DEPAN BAS













DARI FACEBOOK ROZAN:

Rozan Azen Mat Rasip
ayuh bersama JINGGA 13, PEMUDA PAS,AMK dan NGO
Himpunan Aman Bantah Dagangan ISRAEL di Malaysia
RABU 22 FEB jam 5 PTG Pintu masuk Westports Pelabuhan Klang.


ESOK SEKALI LAGI DI KLANG



IQRAK LAAAA

Posted: 20 Feb 2012 07:40 PM PST
















KLIK DAN BACA - IQRAK LAAAA

http://thesun-epaper.com/tue/21022012/index.html#/6/



ROCK n ROLL SEORANG REVOLUSINER
If I can't dance, it's not my revolution!
If I can't dance, I don't want your revolution!
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution.
A revolution without dancing is not a revolution worth having.
If there won't be dancing at the revolution, I'm not coming
Emma Goldman




Tiada ulasan: