Ahad, 26 Februari 2012

SOKONG PAKATAN RAKYAT

SOKONG PAKATAN RAKYAT


BUAT DOSA UNTUK DAPAT PAHALA?

Posted: 25 Feb 2012 05:23 PM PST

Syok jadi pemimpin. Ha ha.  Jika tidak, mengapa ramai sangat menawarkan diri menjadi pemimpim. Walaupun kena buang masa, wang dan tenaga - syok jadi pemimpin, Malah walaupun tiada masa, kurang tenaga dan kurang wang - tetap mahu jadi pemimpin. Woooo

Pemimpin mesti menjadi sumber inspirasi orang bawahan atau pengikutnya.  Tetapi jika sudah ada tanda atau reaksi negatif dari orang bawahan, eloklah mengundur diri. Kalau tidak, anda akan menjadi sebab utama orang bawah berbalah.  Mula-mula nampak kecil. Tetapi lama kelamaan akan menjadi barah.  Mula-mula dapat dipendam dan disorok. Akhirnya akan meletup jua. Bila meletup - semua kojol. 

Kes Datok Asri dan Muhammad Nasir pada 1977/78 adalah bukti yang nyata. Pergeseran antara dua tokoh yang menyebabkan ada dua kumpulan. Akhirnya rakyat tolak Pas!!!!. Nak pulihkan Pas, kena tunggu 22 tahun!!!!!

Dalam Pas amat pelik. Kononnya nak buat pahala bekerja dalam parti. Tetapi kekadang kena buat dosa dahulu dengan bergocoh sesama sendiri kerana alasannya - nak buat "yang lebih baik". Woooo. Itulah dikatakan - buat dosa  dahulu  untuk dapat pahala. Ajaran baru ke ini????



Tiada ulasan: