Ahad, 26 Februari 2012

RAKYAT MARHAEN

RAKYAT MARHAEN


Samseng UMNO Kacau Himpunan Hijau Penang

Posted: 26 Feb 2012 08:01 PM PST

Penang supports Anti Lynas group

Posted: 26 Feb 2012 07:58 PM PST

Himpunan Hijau 2.0 @ Speaker's Square Penang

Posted: 26 Feb 2012 07:57 PM PST

Politik Mafia : Demo Anti-Lynas - Gelagat Dan Aksi Bodoh Beruk Umno Penang

Posted: 26 Feb 2012 07:55 PM PST

NFCorp - Terpulang Peguam Negara Dakwa Atau Sebaliknya, Kata PM....kalau tak dakwa pun tak ape eh..!!!

Posted: 26 Feb 2012 07:44 PM PST

Post Pic
SEKINCHAN, 26 FEB: Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak berkata terpulang kepada peguam negara untuk memutuskan samada mahu mendakwa lembaga pengarah Perbadanan Fidlot Nasional (NFCorp) atas tudah pecah amanah atau sebaliknya.

Bagaimanapun, beliau menekankan bahawa tidak semua siasatan akan berkesimpulan kepada pendakwaan.
Read More / Baca Lagi >>

Otak lalat dan langau

Posted: 26 Feb 2012 07:36 PM PST

Sekonyong-konyong tersebarlah berita tentang negeri Kedah.Dalam sehari dua ni berdentam dentum didada akhbar samada sebagai berita utama atau sisipan. Wah hebat juga isu ciptaan kepimpinan negeri Kedah yang telah menghangatkan semula topik perbahasan politik terutama di Negeri Kedah. Samada benar atau tidak berita tersebut,semuanya turut dibahaskan dimerata tempat dengan berbagai persepsi.

Syabas rakyat Kedah..syabas rakyat Malaysia...syabas pencetus isu,....
Sebagai manusia yang dianugerahkan otak dan juga akal oleh Allah SWT..Ada otak kanan ada otak kiri..pasti ada fungsi masing-masing. Seharusnya kita menggunakannya dengan sebaik mungkin.Kerja TEBAS minda manusia ni kadangkala mengambil masa yang panjang.

Read More / Baca Lagi >>

Hijau jugak Najib & Muhyiddin hari ni ......!!! Hijaukan segala2nya...

Posted: 26 Feb 2012 07:34 PM PST

Najib: Kami sudah insaf, beri BN peluang......merayu benar nie, taubat nasuha...!!!

Posted: 26 Feb 2012 07:32 PM PST


Datuk Seri Najib Tun Razak
PELABUHAN KLANG - Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini berkata, Pakatan Rakyat tidak perlu diberi "tempoh lanjutan" untuk terus memerintah Selangor yang menyaksikan banyak janjinya tidak tertunai malah membebankan rakyat dengan pelbagai masalah.
Perdana Menteri berkata Selangor selama ini maju kerana dasar-dasar dan prasarana yang dilaksanakan kerajaan BN sebelum ini, dan pihak pembangkang tidak boleh mendapatkan pujian terhadap hasil titik peluh BN itu.
"Kita akui mungkin kita ada buat sedikit sebanyak kesilapan pada masa dulu sebab itu rakyat tidak menyokong kita. Tapi kita sudah insaf daripada kesilapan dulu dan kita mohon maaf kepada rakyat Selangor kalau ada apa-apa kesilapan.
Read More / Baca Lagi >>

Hadi bidas kenyataan Najib

Posted: 26 Feb 2012 07:27 PM PST


HADI AWANG
ALOR SETAR - Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang membidas kenyataan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak baru-baru ini, apabila meminta umat Islam di negara ini memilih pemimpin dan parti politik yang benar-benar memartabatkan dan menjamin kesucian agama Islam.
Abdul Hadi berkata, selama lebih 55 tahun Malaysia di bawah pentadbiran kerajaan Barisan Nasional (BN), apakah sumbangan parti itu dalam memartabatkan Islam, sedangkan kerajaan BN dilihat lebih banyak menjatuhkan martabat Islam melalui tindak tanduk mereka.
 
"Apa sudah jadi dengan tulisan jawi di negara ini sepanjang BN memerintah. Peranan Sekolah Agama Rakyat (SAR) dilemahkan, hak istimewa orang Melayu juga diusik. Bagaimana Malaysia hilang Singapura dan banyak lagi yang melemahkan Islam dibuat sewenang-wenangnya," katanya ketika menyampaikan ceramah perasmian Karnival Kedah Sejahtera, di Kompleks Pas Pokok Sena, minggu lalu.
Read More / Baca Lagi >>

Hasan Ali ramal Pas kalah teruk..!!

Posted: 26 Feb 2012 07:25 PM PST

KEMAMAN – Bekas Exco Kerajaan Negeri Selangor, Datuk Dr Hasan Ali meramalkan Pas akan mengalami kekalahan teruk dalam Pilihanraya Umum ke-13 (PRU13) nanti ekoran terpesong dari matlamat perjuangan sebenar serta hanya menjadi kuda tunggangan DAP dan PKR semata-mata.
Beliau berkata, sebaliknya DAP dan PKR akan kekal meraih kemenangan besar tidak sebagaimana Pas yang telah hilang keyakinan ahli dan penyokong.
Katanya, dalam konteks di Selangor, apa yang akan pasti berlaku ialah kawasan-kawasan Parlimen dan Dewan Undangan Negeri (DUN) yang diwakili wakil DAP dan PKR akan terus memperolehi majoriti lebih besar.
"Sementara Pas pula akan jatuh merudum kerana ahli dan penyokong sudah hilang keyakinan serta kepercayaan kerana perjuangan untuk menegakkan negara Islam sudah bertukar kepada perjuangan mewujudkan negara berkebajikan.
Read More / Baca Lagi >>

PERWAKILAN KPF & WARGA FELDA…JOM LIHAT JANJI PR UNTUK WARGA FELDA (SIRI 2)

Posted: 26 Feb 2012 07:22 PM PST

OLEH: BUDAK CHINI

Sebelum koi teruskan sambungan draf Janji PR Untuk Warga Felda koi nak berkongsi kebanggaan dan ketegasan orang-orang Chini kawasan koi. Baru ni, PM Najib nak datang lawat kawasan Pekan, termasuklah kawasan koi di Felda Chini 3. Setahu koi, pada asalnya tiada dalam agenda lawatan PM di kawasan koi ni, koi yakin lawatan ad-hoc PM ini dicaturkan oleh Seranta Felda JPM yang kerjanya 24 jam membodek PM. Koi yakin hatta ad-hoc atau terancang, kehadiran PM Najib dialu-alukan semua. Koi tengok suratkhabar Tok Guru Nik Aziz pun pernah sambut PM di airport Kelantan walau berbeza fikrah apatah lagi di kawasan koi di mana PM adalah Ahli Parlimen dan Menteri Felda.
Read More / Baca Lagi >>

Roket sudah mendarat di Bulan.

Posted: 26 Feb 2012 07:18 PM PST

Oleh Tok Pepijat
Debat antara Shttp://dupahang.files.wordpress.com/2010/11/sibu-19.jpgetiausaha Agung DAP Lim Guan Eng dan Presiden MCA Chua Soi Lek menampakkan wajah sebenar sikap parti masing-masing.

MCA dengan angkuhnya mendabik dada keangkuhan menunjukkan bahawa MCA amat berkuasa terhadap UMNO. Antara kata Presidennya yang terkenal dengan video seksnya, MCA berjaya halang UMNO daripada menjalankan hudud(sebenarnya UMNO tidak berminatpun dengan hudud).
Read More / Baca Lagi >>

Anwar sifatkan Pakatan Rakyat madu, BN racun

Posted: 26 Feb 2012 07:15 PM PST

Dato' Seri Anwar Ibrahim menjelaskan rakyat perlu bijak membuat pilihan pada pilihan raya umum kali ini dahttps://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEim9AFg7bx3tdIQdbCOKKurB85q3MEdP7mYdw8Cf7osO2IaFFR7Jph3IJj1yPcLNfjfjA1QROPWLXkMw_ZKJ3Vr4IMWdLkgxlzxxCoHBRVFL3u_C8YcIu9RDGqyxTvkljW6XW6cHiXDuEAN/s1600/Video+Anwar+ibrahim.jpgn mengibaratkan bahawa Pakatan Rakyat sebagai madu manakala BN sebagai racun ketika berceramah di Rim, Jasin, barubaru ini.
"Turki boleh buat pendidikan percuma, kenapa Malaysia tak boleh?. Sedang. kan Turki tak ada minyak, Malaysia banyak minyak, itu sebabnya saya umumkan malam ini kita menang PRU esok saya umumkan turun harga minyak.
Read More / Baca Lagi >>

Blogger 'Double Y': Papagomo Ada Masalah Peribadi Dengan Pengerusi UMB

Posted: 26 Feb 2012 07:13 PM PST

. Unit Media Baru atau UMB merupakan jentera kepada Pemuda Umno yang tidak asing lagi memperjuangkan matlamat parti Umno dan Barisan Nasional dalam menangkis dakyah-dakyah pihak pembangkang di alam cyber. Unit ini yang dahulunya agak low-profile, kini telah berjaya membuka mata beberapa pihak setelah melalui beberapa rombakan dengan menampilkan bloggers-bloggers yang lebih berkaliber. Pengiktirafan yang diperolehi termasuklah dari ketua pemuda Umno sendiri iaitu saudara Khairy Jamaluddin terutama dalam ucapannya baru-baru ini di Malaysia Social Media Week 2012.

.Malaysian Digest telah berkesempatan untuk menemu-ramah salah seorang dari blogger UMB, iaitu Yuseri Yusoff di pejabat mereka di Putrajaya. Yuseri Yusoff baru-baru ini telah mengikuti tour sebuah program iaitu program 'Jelajah Aman Kampus' yang telah dirasmikan oleh ahli parlimen Putrajaya, Tengku Adnan Tengku Mansor. Kita ikuti kisah temuramah ekslusif Malaysian Digest bersama blogger yang bergelar 'Double Y' ini:
Read More / Baca Lagi >>

Politik Mafia : Umno-BN mahu rampas Selangor cara haram

Posted: 26 Feb 2012 07:11 PM PST

KUALA LUMPUR: Timbalan Ketua Pemuda PAS Selangor, Mohd Sa ny Hamzan berkata, pertambahan penhttps://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhIPdMLs-jUHjy60waMYKxM2AvzcDLgSOsP61oZlWyOSNFlAC9Uge9VqCK_dMMfpVPdL6FC3zaZ5ZjIcRCNEz5MEdqcgSy6GxKtKRZrW4YfmpQDAGxSINbDNwjiU51xjGT2d7gtM8nnW2ES/s200/HHalem-Sany-Hamzah.pnggundi yang begitu men dadak di negeri Selangor menunjukkan Umno dan Barisan Nasional (BN) beria-ria sangat mahu mengambil alih daripada Pakatan Rak yat secara haram.
Katanya, BN tidak ada lagi isu atau ruang untuk merampas Selangor bagi memburuk kepimpinan Pakatan Rakyat.


"Ruangnya yang kita nampak yang boleh mereka gunakan antaranya pertambahan pe ngundi yang begitu banyak," katanyaRead More / Baca Lagi >>

NFC, tak perlu takut kalau tak salah, kata ahli Umno

Posted: 26 Feb 2012 07:02 PM PST


NONESyarikat projek ternakan lembu, Perbadanan Fidlot Kebangsaan (NFC) tidak sepatutnya mencampuri urusan polis dan tidak perlu takut dengan siasatan polis sekiranya mereka tidak bersalah, kata Ketua Umno Bahagian Cheras Datuk Syed Ali Alhabshee.

Oleh sebab itu, katanya adalah tidak munasabah apabila pihak pengurusan NFC menafikan berlaku pecah amanah atau penyelewengan berhubung isu NFC kerana beliau percaya bahawa polis telus dalam menjalankan siasatan.

"Serahkan kepada polis dan Peguam Negara (untuk) dakwa mereka yang terbabit. Kalau tak bersalah, pihak NFC tak perlu takut," katanya dalam blog Umno Cheras.

Semalam, polis mencadangkan agar Peguam Negara mendakwa Pengerusi Eksekutif  NFC Datuk Dr Mohamed Salleh Ismail atas pertuduhan pecah amanah.
Read More / Baca Lagi >>

Pakatan says to wrap up seat talks next month

Posted: 26 Feb 2012 06:59 PM PST

File photo of PR leaders at their convention last month. Talks are still going on to settle seat allocation among the three parties in the pact. — Picture by Jack Ooi
KUALA LUMPUR, Feb 27 — Pakatan Rakyat (PR) is expected to finally wrap up seat negotiations between its three component parties by the end of March, after months of delays and reports of squabbling between party leaders over seat allocations. The Malaysian Insider understands PR leaders had agreed to a "general" deadline during a recent leadership council meeting, having taken into consideration elections will not be called anytime soon.
"Generally, we want to wrap it up by end of March. DAP proposed it (during the meeting). We want to settle this as soon as possible.
Read More / Baca Lagi >>

Politik Mafia : Lagi ceramah diganggu, Nurul nyaris jadi mangsa

Posted: 26 Feb 2012 06:58 PM PST


Satu lagi usaha mengganggu ceramah Pakatan Rakyat dilaporkan malam semalam dan kali ini kejadian berlaku di Felda Lepar Hilir, Gambang, Pahang.

Menurut portal Keadilan Daily, yang nyaris menjadi mangsa kali ini adalah Pengarah Komunikasi PKR dan Naib Presiden parti itu, Nurul Izzah Anwar.
Read More / Baca Lagi >>

Politik Mafia : Wartawan di Himpunan Hijau kena 8 jahitan

Posted: 26 Feb 2012 06:55 PM PST


Wartawan akhbar harian Cina, Kwong Wah Jit Poh - Adam Chew, 29 - yang dibelasah semasa membuat liputan Himpunan Hijau 2.0 di Sudut Pidato, Padang Kota, Esplanade, Pulau Pinang, semalam, terpaksa memerlukan lapan jahitan akibat kecederaan di tangannya itu.

adam chew kwong wah jit poh journalist with blood on fingersPerhimpunan itu diadakan sebagai solidariti kepada Himpunan Hijau di Kuantan, semalam yang diadakan dengan kehadiran hampir 15,000 orang yang membantah keputusan kerajaan membenarkan loji pemprosesan nadir bumi milik Lynas Advanced Material Plant (Lamp) beroperasi di Gebeng, Pahang.

Seorang lagi petugas Kwong Wah - Lee Hong Chun, 25, pula dilaporkan dipukul dengan topi keledar semasa bertugas. Beliau hanya mengalami kecederaan kecil dengan kesan lebam di  kepalanya.

Chew (kanan), bagaimanapun, terpaksa mendapatkan rawatan perubatan di wad kecemasan Hospital Pulau Pinang pada kira-kira jam 8 malam selepas perhimpunan yang diadakan di Sudut Pidato, Padang Kota, Esplanade itu disuraikan oleh pihak polis selepas diganggu oleh kira-kira 50 orang, termasuk pemimpin tempatan dari Pemuda Umno dan kumpulan pendesak Melayu, PERKASA.

Ketika dihubungi, Chew berkata kepalanya sedikit pening selepas dipukul oleh kira-kira enam lelaki yang terdiri daripada peserta kumpulan pro-Lynas, yang cuba untuk menghalang Himpunan Hijau  yang dihadiri lebih daripada 500 orang itu, termasuk oleh Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng.
Read More / Baca Lagi >>

Komik tajaan Umno-BN hina Pakatan Rakyat

Posted: 26 Feb 2012 06:45 PM PST

Oleh RAYUSA
BANYAK negara mempunyai taburan hujan yang baik. Tetapi, negara kita sejak akhir-akhir ini mengalami 'tahttps://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhrDVZe4Vpy_opH3vrXC1Ay09hnhuHTYKCcxcaB977SNjY8yiIR1g5w1AG807FpLI-KYQTXG_OCAmleY8TWbL-mANiL2vBnZoGWQiqOzFjGmkMDFIUpMXt1srQMi3PhkhG1VBkwFV_ygwc/s320/najib+gigit+kuku+1.jpgburan wang' yang kian menjadi-jadi daripada Kerajaan Umno-BN.
Pada 8 Feb lalu, Perdana Menteri, Najib Razak mengumumkan peruntukan RM2 juta (asalnya RM1.5 juta) bagi menubuhkan Yayasan Persatuan Bekas Anggota Jabatan Kemajuan Masyarakat (Kemas) di PWTC, Kuala Lumpur.

Pengumuman dibuat pada majlis perjumpaan dan penyampaian bantuan khas kepada 2,500 kumpulan pertama bekas kakitangan kontrak Kemas. Mereka menerima durian runtuh RM3,000 seorang sebagai menghargai perkhidmatan melebihi lima tahun. Ganjaran itu disampaikan dalam bentuk replika cek kepada pengerusi persatuan bekas anggota Kemas negeri-negeri.
Read More / Baca Lagi >>

PAS sesat kerana bantah tarian gelek?

Posted: 26 Feb 2012 06:35 PM PST

Oleh MAT ZAIN MAT ISA
AGAKNYA antara sebab mengapa Menteri Besar Terengganu, Dato' Seri Ahmad Said tergamak melabelkahttps://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEghMAkUAsJfQB7u6qQEhuKV0C2X3QDC-6v2-co6n1euJ0l7PjuphHHgDhU84uwAUqaybUSEdD7AcNLt2MaJ2MKGptdcnOjitzS6Z4D4_0vvWN8qIG4p8krDx7vhNChhb2ZSwoPC0h5n5cw/s1600/mat+said+kot+sgkok.jpgn PAS sebagai Parti Ajaran Sesat ialah kerana parti Islam itu sering membantah tindakan dan mencemuh program dianjurkan Barisan Nasional-Umno negeri itu.
Terbaru ialah bagaimana pementasan tarian gelek oleh wanita genit dan seksi di satu 'pesta main pantai' dianjurkan suku-sakat parti pemerintah itu tahun lalu kembali menjadi bahan ejekan dan kutukan segenap lapisan pendukung PAS.
Read More / Baca Lagi >>

Israel Negara Haram : Dewan Ulamak Pertahan Keputusan Syura

Posted: 26 Feb 2012 06:34 PM PST


Kuala Lumpur, 26hb Febuari 2012. Dewan Ulamak PAS Pusat mempertahankan keputusan syura untuk tidak mengiktiraf sama sekali negara haram Israel.
Demikian tegas Ketua Dewan Ulamak PAS Pusat, Yb. Dato' Tuan Guru Hj Harun Taib ketika mengulas tentang Israel setelah kenyataan syura diputuskan baru-baru ini.
"Dewan Ulamak teguh bersama-sama Majlis Syura untuk tidak bersetuju dengan sesiapa pun yang mengiktiraf Israel" tegas beliau yang juga merupakan Adun Manir.
Read More / Baca Lagi >>

Himpunan Hijau di Pulau Pinang diganggu

Posted: 26 Feb 2012 06:29 PM PST

penang himpunan hijau 2 260212 03Semua Himpunan Hijau 2.0 yang diadakan di seluruh negara bagi membantah keputusan kerajaan membenarkan loji pemprosesan nadir bumi milik Lynas Advanced Material Plant (Lamp) beroperasi di Gebeng, Pahang berjalan lancar kecuali di Pulau Pinang.

Himpunan Hijau di Sudut Pidato, Padang Kota, Esplanade itu dicemari apabila kira-kira 50 orang, termasuk pemimpin tempatan dari Pemuda Umno dan kumpulan pendesak Melayu, PERKASA mengganggu acara yang dijalankan itu.
Read More / Baca Lagi >>

Hari Pakai Sarong kempen terbaru di Malaysia

Posted: 26 Feb 2012 06:27 PM PST

Oleh: bumiperak

"KUALA LUMPUR 25 Feb Kempen hari pakai Hari Pakai Sarong atau The Keretapi Sarong  dianjurkan oleh Random Alphabets (RA) menggunakan slogan 'Every Sarong Has A Story' Keratapi Sarong' telah berlangsung Sabtu lalu. Peserta secara sukarela akan memakai sarong samada batik atau pelikat di LRT/ERL/Komuter/Monorel di Kuala Lumpur.

Budaya ini ditiru dari barat dikenali dengan flashmob, yang menari ramai-ramai kat public, dan pernah di New York dan London yang diadakan pada hari tertentu. mereka telah membuat satu hari tanpa seluar (No Pants day) dengan hanya memakai seluar dalam. Kini Malaysia pun sudah mengorak langkah kearah menjadi negara moden.

Read More / Baca Lagi >>

UBN Siap Sedialah Gulung Tikar Pemerintah

Posted: 26 Feb 2012 06:26 PM PST

Oleh Mohd Sayuti Omar
Kesanggupan rakyat pelbagai kaum untuk keluar beramai-ramai berhimpun di Kuantan Pahang pagi ini bagi melahirkan bantahan terhadap Lynas seharusnya tidak boleh dipandang enteng oleh Najib Razak dan UBN. Sasaran untuk menghimpun 20,000 bagi menyatakan protes terhadap projek itu berjaya mencapai sasaran.

Himpunan hari ini adalah satu sejarah di Pahang dan petunjuk awal kepada akan ranapnya beberapa buah negeri lagi yang dikuasi UBN selama in


Belum ada seingat saya himpunan sebesar itu berlangsung di Pahang dalam konteks membenci kerajaan melainkan pada tahun 1999 sewaktu ceramah membela Anwar kerana dipenjarakan. Paling ramai himpunan di Pahang sekitar 3,000 hingga 5,000 sahaja. Pahang dikenali negeri konservetif yang menyokong Umno, apa lagi Najib adalah anak Pahang.
Read More / Baca Lagi >>

Tiada ulasan: