Rabu, 29 Februari 2012

Pahang Daily Online

Pahang Daily Online


AELB: Lynas Tetap Perlu Kemukakan Pelan Tapak Pelupusan Sebelum Ia Di Benar Beroperasi

Posted: 29 Feb 2012 03:55 AM PST

KUANTAN 29 Feb - Syarikat perlombongan nadir bumi (rare earth), Lynas Sdn. Bhd. di Gebeng di sini tetap perlu mengemukakan kepada kerajaan pelan atau lokasi tapak pembuangan kekal (PDF) dalam masa 10 bulan walaupun ia mendakwa sisa atau buangan industrinya akan dikitar semula sepenuhnya. Ketua Pengarah Lembaga Perlesenan Tenaga Atom (AELB) Datuk Raja Abdul Aziz Raja Adnan (foto) berkata, ia penting sebagai jaminan bahan buangan industri dari kilang itu tidak terdedah dan membahayakan kesihatan orang awam sekiranya Lynas tidak dapat mengitar semula bahan berkenaan. "Selagi Lynas tidak kemukakan lokasi dan pelan PDF berkenaan dan mematuhi beberapa syarat yang lain, kerajaan tidak akan membenarkan Lynas beroperasi walaupun ia telah mendapat lesen operasi sementara (TOL) daripada AELB baru-baru ini. "Ini kerana ada kerisauan di kalangan orang awam mengenai PDF dan pada masa sama kerajaan prihatin tentang kesihatan dan keselamatan orang awam serta mahukan Lynas bertanggungjawab sepenuhnya sekiranya mereka gagal mengitar semula sisa industri dari kilang mereka," kata beliau.

Iklaneka: 'Produk Evo8' Jadikan Wanita Malaysia Lagi 'Cantik Serta Menarik', Dapatkan Sekarang !!

Posted: 29 Feb 2012 01:52 AM PST

Berita baik untuk para wanita yang ingin kelihatan cantik dan menarik. Kini anda boleh dapatkan prduk Evo8 keluaran Evo Freedom International. Puan Wanie @ Noni (foto), 51, berkata sejak menggunakan produk ini beliau kelihatan lebih ceria dan senantiasa berkeyakinan dalam menjalankan tugas seharian. Beliau yang juga seorang usahawan di bandar Kuantan menegaskan, jika dibandingkan dengan kaum lelaki, kaum wanita mengalami banyak kekurangan dan masalah dari segi struktur tubuh badan (fsikologi) seperti kehilangan sel-sel darah merah dak kalsium serta mikromineral sewaktu datang haid, kehilangan banyak nutrisi apabila kehamilan. "Beban dan tekanan sedemikian menjejaskan kestabilan hormon dan kesihatan badan wanita. Hormon juga dikenali sebagai perangsang. Ia dirembas oleh sistem endokrin yang berfungsi untuk mengatur keseimbangan tubuh badan", kata Puan Wanie. Tambahnya lagi, ketidakseimbangan hormon akan menjadikan ketidaksatbailan emosi kaum wanita, kemerosotan fungsi memori, kulit menjadi kering dan kaku, kemunculan kerutan dan masalah lain. "Akibatnya, masalah menjadi pucat, kestidakstabilan kitaran haid, senggugut, fungsi seks menurun, interfilitasi berlaku, payudara kurang daya tegang, penuaan yang cepat, chloasma, tempoh menopause awal dans sebagainya. "Maka itu, dengan mengawalatur hormon, wanita dapat merasai kecantikan diri dan kebahagiaan dengan mudah. Malah, mereka yang mengamalkan Evo8 akan kelihatan lebih muda daripada umur sebenar", tambah beliau lagi.

Keremajaan 'Bukan Lagi Satu Mitos' Sebenarnya


Anda ingin kelihatan cantik dan muda sentiasa?. Maka, jangan lepaskan peluang untuk mendapatkan produk ini dipasaran sekarang. Hormon kaum wanita bukan sahaja boleh melambatkan proses penuaan (Reverse Aging Process) dan meremajakan wanita. Justeru, wanita yang mengandungi tahap estrogen yang lebih tinggi akan kelihatan muda. Manakala itu, bagi mereka yang memiliki tahap ekstrogen yang rendah akan kelihatan lebih tua daripada umur yang sebenarnya. Kalau wanita mengandungi hormon yang seimbang dan cukup, mereka akan kelihatan lebih muda daripada umur sebenar sebanyak 15-20 tahun. Evo8 hebat kerana ia mengandungi bahan-bahan seperti Kudzu, Ekstrak Soya, Kolagen Soya, Antrodia Camphorate, Kalsium Rumpai Laut, Serbuk Natto, Yis Beras Merah, Barbary Wolfberry Fruit, Xanthones, Xylitol, Vitamin dan Mineral. Produk Evo8 juga boleh mempercepatkan pengaliran darah dan memperkuatkan metabolism, mengawalatur hormon dan menegangkan payudara. Disamping itu ia juga melambatkan menopause, kekalkan kenyalan dan melembabkan kulit. Ia juga memperkuatkan sistem imun, anti penuaan dan anti tumur. Evo8 merupakan produk Bio-Teknologi Jepun. Ia menyerap melalui kelenjar sublingual, tanpa hormon, tanpa ubatan, tanpa dadah. Malah produk ini juga tiada kesan sampingan, disahkan halal serta diinsurankan berjuta ringgit.

Kepada anda yang berminat untuk mendapatkan produk ini dan seterusnya menjadi agen berdaftar, sila hubungi talian yang tertera: KUANTAN; Kak Wanie (012-9878255), KERTEH; Kak Yus (016-9369424), PAKA; Rubiah (013-9127610) RAUB; Nurul (017-9198280), ROMPIN; Kak Mas (017-9240851), SELANCAR; Hafizah (019-7955854), INDERA MAHKOTA; Lin (017-9606176), TERUNTUM; Linda (014-8115125), CHINI; Suzie (013-9408746), TEMERLOH; Kak Emma (019-9450130), MENTAKAB; Ju (013-9822820), BT.SAGU; Wanie (014-8051901), JENGKA; Hamisah (017-7969750), KEMAMAN; Kak Wan (019-9833209), KUALA KRAI; Jue (013-9537220), SHAH ALAM; Tini (013-9526634), N.SEMBILAN; Roha (017-8828214), NARATIWAT,THAILAND; Kameerayah (017-9522995). Pengedar diperlukan. Info, klik DI SINI.

Panas: ANAK Dedah Lagi Penyelewengan Felda !!

Posted: 29 Feb 2012 01:01 AM PST

Eksklusif: Video Gadis Remaja Cina, "Loo Jo Yee" Yang Berusia "18 Tahun" Memeluk Agama Islam!

Posted: 28 Feb 2012 10:40 PM PST

Panas: Saham "Dr.Hasan Ali" Semakin Merudum, Ceramahnya Kini Makin Gagal Dapat Sambutan !!

Posted: 28 Feb 2012 10:22 PM PST

Apa sudah jadi kepada Datuk Hasan Ali (foto) sekarang?. Semakin hebat namanya dipopularkan oleh media arus perdana, rupanya semakin hari semakin hilang sokongan rakyat terhadap beliau sebenarnya. Terbaru, dalam ceramahnya di Kg.Melayu Subang semalam. Sungguh memalukan apabila hanya kerusi dan tiang-tiang khemah sahaja yang sanggup mendengar "celoteh Hasan Ali". Sebaliknya, tiada manusia yang tergamak untuk memberi sokongan untuk mendengar apatah lagi hadir ke ceramahnya itu. Bukti jelas ini menunjukkan Hasan Ali rupanya semakin tenggelam walau pun UMNO begitu ghairah mempromosikan bekas Pesuruhjaya PAS Selangor itu. Populariti Hasan kini mula merudum, walau pun beliau sendiri mengaku ribuan orang hadir ke ceramah "Bicara Ummah"nya di sana sini. Namun, hakikatnya adalah jauh sekali berbeza. Rakyat sebenarnya sudah muak dengan manusia "bertopeng" seperti Hasan Ali ini. Beliau tidak mempunyai prinsip perjuangan dan hala tuju yang jelas dalam hidupnya. Langkah menubuhkan NGO Jalur Tiga (JATI) dilihat tidak lebih untuk membantu UMNO BN terus berkuasa di negara ini. Malah, kenyataan yang beliau keluarkan kononnya jika Pakatan Rakyat menang maka Melayu dan Islam akan kehilangan kuasa. Malah, dia juga membuat tuduhan dangkal berasaskan kepada emosi semata-mata mutakhir ini. Semuanya itu adalah bagi mempopularkan dirinya yang kini kian terbuang di hati rakyat. Hasan masih mempunyai peluang untuk menginsafi dirinya, jika dia mahukannya.


Bukti, celoteh Hasan Ali gagal tarik perhatian orang ramai untuk hadir
Lagi bukti bergambar sila klik pada laman blog ini erapasca.com

[Namun, melihat kepada apa yang berlaku sekarang sememangnya nampak jelas dia semakin selesa dengan apa yang dilakukan. Omongannya untuk mempertahankan Islam dengan mengarahkan kepada PAS dan Pakatan Rakyat jelas membuktikan Hasan kini sudah buta mata dan hati melihat kebenaran. Dia lupa, siapa yang berkuasa itulah patut melaksanakan dulu hukum-hukum Allah di atas muka bumi ini. Namun, Hasan melihat UMNO selolah-olah sudah perfect, dan melakukan segalanya. Walhal, dia sendiri sedar bahawa dirinya kini sudah tidak bernilai lagi di mata umat Islam. Namun, dek kerana perasan PHD (Perasaan Hasad Dengki) yang meluap-luap dalam hatinya maka Hasan rela melakukan apa saja. Apa yang penting ialah agar pemimpin UMNO melihat dia sudah melakukan yang terbaik untuk mempertahanka parti itu. Namun, Hasan lupa Allah melihat apa yang beliau lakukan. Walau kini dia seronok dengan tindakannya itu, namun satu hari nanti beliau pasti akan sedar kesilapan yang dilakukan].

Panas: Selepas 'Amuk Di Lepar Hilir', UMNO Bakal Buat Provokasi Di "Panching Selatan" Malam Ini !!

Posted: 28 Feb 2012 08:45 PM PST

KUANTAN, 29 Feb - Selepas mengamuk di Felda Lepar Hilir 1 semasa ceramah Pakatan Rakyat bersama Nurul Izzah Anwar baru-baru ini (26 Feb), kini nampaknya UMNO mula merasakan itu saja cara yang terbaik untuk menghalang rakyat memberikan sokongan kepada pembangkang menjelang Pilihanraya Umum ke-13 tidak lama lagi. Permainan tektik kotor dan ganas ini dimulakan oleh UMNO selepas ia diberi tunjukkan ajar oleh beberapa buah NGO yang kononnya mempertahankan Islam, Melayu dan Raja sebelum ini. UMNO Bahagaian Paya Besar kini mula cuba untuk menunjukkan "taring mereka" dengan melakukan provokasi di dalam setiap ceramah pembangkang bermula dengan apa yang terjadi di Felda Lepar Hilir 1 tempohari. Dalam keajadin tersebut, anak muda yang diketuai oleh Asrullah Afendi Abdullah (foto) telah meluru ke arah Naib Presiden PKR itu atas alasan mempertahankan pemimpin terbabit dari diserang oleh beberapa orang penduduk yang tidak mahu diganggu dengan ceramah pembangkang terbabit. Tidak cukup dengan itu, kini heboh diperkatakan bahawa UMNO akan sekali lagi melakukan provokasi terhadap ceramah pembangkang di Felda Panching Selatan malam ini. Ceramah yang akan menampilkan Presiden Persatuan Anak-Anak Peneroka Felda Kebangsaan (ANAK), Mazlan Aliman itu khabarnya akan menjadi lokasi kedua "amukan UMNO" kali ini. Edaran SMS telah diterima di kalangan ahli UMNO sendiri agar sama-sama datang ke program ceramah umum berkenaan untuk tujuan provokasi berkenaan. Malah difahamkan, terdapat juga sebahagian ahli UMNO yang "forwardkan" SMS tersebut kepada rakan-rakan di dalam Pakatan Rakyat kerana mereka curiga dan kecewa dengan tindakan tersebut. Untuk makluman, Felda Panching Selatan dan Felda Lepar Hilir 1 terletak di Parlimen Paya Besar yang diwakili oleh Datuk Abd Manan Ismail.

[Soalnya sekarang, siapakah yang mengarahkan anak muda terbabit melakukan perbuatan provokasi ini agaknya?. Harapan kita agar pihak polis dapat memantau dan mengambil perhatian dengan senario yang berlaku. Pastikan keadaan negara kita selamat dan jangan selamatkan mereka yang kononnya rasa selamat kerana polis berpihak kepada mereka yang terlibat. Apapun, diharapkan tidak berlaku kekecohan pada program malam ini. Justeru, semua pihak perlu bersedia agar kekecohan yang berlaku di Felda Lepar Hilir 1, baru-baru ini tidak berlaku di Panching Selatan malam ini. Trend, politik ganas yang diamalkan haruslah diambil perhatian oleh semua pihak. Jika tidak, ramai yang akan menjadi mangsa kepada kerakusan pihak berkenaan untuk mempertahankan kuasa mereka].

Video: Wacana Sinar Mengapa Undi Melayu Pecah

Posted: 28 Feb 2012 07:52 PM PST

Panas: Dr.Badrul Amin Dakwa 'Pembantu' Beliau Di Tawar Imbuhan Bagi Jadi Saksi Burukkannya!

Posted: 28 Feb 2012 06:59 PM PST

SEREMBAN, 29 Feb - Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi PKR, Dr Badrolamin Bahron (foto), mendakwa pembantunya ditawarkan imbuhan lumayan oleh sekumpulan lelaki sebagai dorongan supaya menjadi saksi memburukkannya. Menurut Badrolamin, pembantunya itu diugut supaya memberi kerjasama dan ditawarkan upah lumayan bagi membantu menjayakan satu rancangan pihak tersebut. "Ketika saya berada di Kuantan, pembantu saya didatangi enam lelaki dengan nada memujuk dan mengugut meminta supaya memberikan kerjasama. "Sekiranya dia (pembantu) sanggup berikan kerjasama dengan menceritakan kononnya saya begitu dan begini, dia akan diberikan imbuhan lumayan," katanya semasa menyampaikan ceramah sulungnya di Ampangan, dekat sini, malam kelmarin. Bagaimanapun, Badrolamin berkata, pembantunya itu kuat semangat tidak melayan tawaran berkenaan sebelum memaklumkan kepadanya mengenai perkara itu. Menurutnya, berikutan kejadian itu, dia dan pembantunya bercadang membuat laporan polis dalam masa terdekat ini bagi membersihkan kembali namanya berikutan kejadian ditangkap khalwat lalu. Sementara itu, Badrolamin juga berkata akan berbincang dengan peguamnya untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap sebuah akhbar tabloid berbahasa Melayu serta stesen televisyen tempatan kerana menyiarkan laporan khalwatnya. Malah, beliau turut memaklumkan akan mengambil tindakan undang-undang terhadap Timbalan Pengarah Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), Datuk Mohd Ghazali Abdul Aziz kerana mengeluarkan kenyataan dalam kedua-dua media. "Selepas keterangan saya dan wanita terbabit diambil, Jaip mendapati dakwaan saya berdua-duaan adalah tidak benar dan pihak jabatan agama juga menerima sendiri kenyataan itu. "Dengan itu, kenyataan Mohd Ghazali bahawa saya ditangkap berdua-duaan adalah terbatal, begitu juga laporan media berkenaan bahawa kami ditangkap berkhalwat adalah tidak benar. "Sehubungan itu, kami akan ambil tindakan undang-undang kepada kedua-duanya," katanya lagi.


[Buat masa ini terlalu banyak persepsi dan versi berkaitan kes yang berlaku sebenarnya. Banyak pihak yang menjadi keliru yang mana satukah betul dan yang mana satukah tidak betul. Namun, Dr.Badrulamin punyai hak untuk pertahankan dirinya pada masa sekarang. Dalam pada itu, beliau juga perlu berhati-hati dengan kenyataan beliau agar tidak disalah tafsirkan oleh pihak lain. Ramai yang melihat, kesilapan juga ada dipihak beliau kerana mengizinkan dirinya difitnah apabila membenar dan menguruskan penginapan wanita terbabit di hotel berkenaan. Kaunseling tidak boleh berlaku sedemikian rupa dan perlu ada situasi yang sesuai. Justertu, Badrulamin perlu berhati-hati dengan beberapa tindakannya yang dilihat boleh mendatangkan perasaan curiga kepada ramai pihak. Beliau berhak pertahankan dirinya sekarang tetapi banyak lagi kemusykilan yang belum terjawab pada masa ini. Apapun, kita nantikan apakah Bahagian Pendakwaan Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP) akan mendakwa beliau dalam masa terdekat ini. Tindakannya untuk menyaman pihak yang berkenaan juga dilihat satu langkah terbaik untuk tokoh agama itu membersihkan namanya sekarang. Nantikan info seterusnya kes ini].

Tiada ulasan: