Rabu, 8 Februari 2012

labun KulupSakah...

labun KulupSakah...


Lapanharibulandua- hari ini dan sebelas tahun dulu

Posted: 07 Feb 2012 09:28 AM PST

Annisa, buat apa tu? wah... Mari sini dengar babah nak cerita sekejap. Ingat hari ini? 8 februari sebelas tahun dulu kau muncul ke dunia setelah 9 bulan kami menunggumu penuh teka-teki. Bagaimana rupamu? Apa jantinamu....di situlah jelas tiada daya upaya kita meneka.
Sungguh,
Sewaktu aku menatangmu kali pertama, melafazkan seruan di telinga kirimu dan matamu terbuka mendengar suara babahmu yang memang merdu...waktu itu 6.30 petang- sebesar hama pun aku tak pernah menyangka yang aku akan menatangmu sekali lagi pada 22 Disember 2011 untuk menghantarmu pulang...
Ingat sebelas tahun dulu kita ke mana saja bersama...ingat kau pernah melafazkan "Allahu akbar!" walhal kau tidak pernah menyebut apa perkataan pun yang difahami orang lain dan aku tkejut waktu itu...
Huh Annisa...aku tak boleh tandingi kekuatanmu...aku akur...
Hari ini jika kau masih di sini kau sudah sebelas tahun, tapi kau sudah di situ. Oooooo seronok ya?
An-nur sekarang cuba menyesuaikan diri tanpa kakak. Tapi dia sudah pandai makan makanan yang berat kau tahu?
Kalau takde aral, An-nur akan ke China 2 minggu lagi. Padan muka kakak tak dapat ikut...haha!
Doakan kami berjaya okey?
Kirim salam kat kawan-kawan. Jangan nakal-nakal.
Selamat hari jadi!

Tiada ulasan: