Rabu, 1 Februari 2012

GoMalaysian

GoMalaysian


Parti KITA Bawah Pimpinan Zaid Akan Dibubarkan?

Posted: 01 Feb 2012 05:21 PM PST

KITA akan dibubarkan

Sebuah Mesyuarat Agung Luar Biasa akan diadakan tidak lama lagi untuk membubarkan KITA. Keputusan ini perlu dibuat untuk menghapuskan sebarang keraguan yang mendakwa bahawa kami tidak memihak kepada pembangkang, terutama dengan beberapa anggota-anggota kami di Kedah dan Pulau Pinang secara terbuka yang mengkritik Pakatan Rakyat. Mereka telah melakukan perbuatan ini secara berterusan.

Ini jelas membuktikan bahawa mereka tidak berminat dalam isu-isu sebenar yang memberi kesan kepada negara dan semata-mata mahu memalukan dan mencemuh pihak pembangkang.

Idea saya untuk menubuhkan sebuah parti politik yang menyokong idea-idea yang sederhana dan progresif serta membawa kesopanan dan ketertiban kepada wacana politik telah gagal. Saya tidak berjaya membawa masuk anggota-anggota yang cukup berminat dalam cita-cita bagi mencapai demokrasi, tadbir urus yang baik dan akauntabiliti di kalangan pegawai-pegawai awam. Saya juga tidak dapat mengumpul dana yang mencukupi untuk menguruskan aktiviti-aktiviti parti, dan teman-teman yang telah berjanji untuk membantu telah akhirnya memutuskan untuk menarik balik.
Kecenderungan media yang mendalam dalam melaporkan isu-isu remeh yang memberi kesan kepada parti akan terus memberi kesukaran kepada kami. Cukup ramai orang di luar sana yang hanya berminat dalam mengkritik kepimpinan saya di dalam KITA, dan yang menggemburkan cerita-cerita dengan tujuan untuk mencemuh saya.

Peribahasa Melayu ada menyebut, "jika sesat di penghujung jalan, kembalilah ka pangkal jalan". Saya sedar sekarang bahawa penubuhan KITA adalah satu kesilapan. Saya berhasrat untuk memberi idea-idea alternatif dalam politik dan membawa kepelbagaian bakat yang lebih luas kepada kepimpinan pembangkang.

Ini belum pernah berlaku sebelum ini. Saya telah membuat banyak kesilapan dalam hidup saya tetapi saya tidak tawar hati. Saya tetap yakin bahawa perubahan akan datang untuk kebaikan negara ini dan saya akan terus menjalankan tanggungjawab saya di dalam mencapai tujuan itu. Saya tidak akan menarik balik kenyataan saya sebelum ini yang mempercayai bahawa kenikmatan dalam memberi perkhidmatan kepada awam, dan kita boleh menjalankan perkhidmatan ini dengan kehormatan dan maruah.

Kepada anggota-anggota parti yang setia yang tidak berpuas hati dengan keputusan ini, saya memohon ampun. Saya menghargai sokongan mereka dan saya berharap mereka akan menerima keputusan ini, kerana ia adalah untuk kebaikan yang lebih besar kepada pihak pembangkang.

Kemandirian demokrasi bergantung kepada daya maju pembangkang itu sendiri.

Sekiranya ia dimusnahkan, seperti yang ingin diperlakukan oleh Barisan Nasional — maka tidak akan ada demokrasi, tiada kebebasan dan tiada dasar-dasar yang bersifat sederhana lagi.

http://www.partikita.com/?p=763

LYNAS Dapat Lesen?

Posted: 01 Feb 2012 05:40 AM PST

Australian miner Lynas Corp has been granted a temporary operating licence (TOL) for its controversial RM2.5 billion rare earth plant in Kuantan despite nearly a year of sustained public protests...

Lynas gets temporary licence to start Kuantan plant


themalaysianinsider.com

KUALA LUMPUR, Feb 1 – Australian miner Lynas Corp has been granted a temporary operating licence (TOL) for its controversial RM2.5 billion rare earth plant in Kuantan despite nearly a year of sustained public protests.

The Atomic Energy Licensing Board (AELB) said it decided in its January 30 meeting to approve the Australian miner's application despite receiving 1,123 comments on Lynas' documents during the public feedback period which ended on January 26.

"Based on the decision of the board meeting, the application for a (TOL) has been approved with several conditions where if any of them are broken, the licence can be suspended or withdrawn and further applications will not be considered," said AELB executive secretaryl Raja Datuk Abdul Aziz Raja Adnan (picture) in a statement today.

The decision by the AELB will finally allow Lynas to fire up its refinery that has raised fears of radiation pollution among local residents and environmentalists.

[ADS] Terima Email Dan Dapatkan $$$ Setiap Kali Membacanya !!!
[ADS] Malaysia Online Contest, Promotion & Earning Blog!!!

AELB has said it will monitor the plant over the next two years within which time Lynas must show that it meets the safe levels of radiation the company has claimed before it is granted a full licence to ramp up operations.

The company listed on the Australian stock exchange expects an RM8 billion annual windfall once it is operating at full capacity, expected to be in 2013.

Raja Aziz, who is also AELB director general, said today "the residue that is produced is the responsibility of the company and if necessary, will be returned to its source" in Mount Weld, Australia.

The conditions that Lynas must meet include detailing all aspects of a permanent disposal facility (PDF) whether or not the mining firm is able to reprocess low level radioactive waste into safe commercial products.

The AELB also insisted that plans and a location for the PDF must be tabled within 10 months and Lynas must deposit a US$50 million (RM152 million) guarantee with the government.

The regulators also said it had the right to appoint consultants to evaluate Lynas' compliance at the cost of the company.

The Australian miner said last week it expects the start of operations to be delayed to the second quarter from the first quarter of this year.

The plant was initially due to start operations in September last year but Putrajaya bowed to public pressure last April after loud public protests and put the project on ice pending the review by the International Atomic Energy Agency (IAEA).

In July 2011, the government agency adopted 11 recommendations set out by the review of the refinery and said it would not allow Lynas to begin operations or import rare earth ore until all conditions, which include a comprehensive, long-term and detailed plan for managing radioactive waste, are met.

However, AELB had said Lynas Corp failed to meet any of the conditions in its first proposals.

The New York Times also reported today that a key contractor had pulled out of the project in the third quarter of last year citing safety issues.

Dutch multinational AkzoNobel refused to supply crucial resins needed for concrete-walled tanks where hundreds of tons of rare earths with low levels of radiation will be mixed with extremely corrosive acids at more than 93 degrees Celcius.

Lynas's local subsidiary has insisted that it can begin operations within six weeks of being given the go-ahead for the plant, which will produce rare earth that is crucial to high technology products such as wind turbines, hybrid cars and smartphones.

http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/lynas-gets-temporary-licence-to-start-kuantan-plant/

Tiada ulasan: