Selasa, 21 Februari 2012

Blog-list Malaysia

Blog-list Malaysia


Bayan Mutiara: Bukti telah diberikan, beranikah pemimpin UMNO letak jawatan?

Posted: 20 Feb 2012 08:22 PM PST


GEORGE TOWN, 21 FEB: Tidak ada sebarang keraguan bahawa penjualan tanah 102.3 ekar di Bayan Mutiara telah dilakukan secara tender terbuka, telus dan mematuhi semua aspek undang-undang.

Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng berkata, penjualan tanah itu melalui "Request For Proposal" dilaukan secara:


Tender terbuka yang berdaya saing Dipaparkan dengan jelas di laman-laman web dan suratkhabar; dan Diperhatikan oleh Juruukur Bertauliah dan Penilai Berdaftar bebas dan terkemuka iaitu Raine & Horne International semasa sesi taklimat yang telah diadakan di Pulau Pinang, KL dan Singapura.

"Tawaran yang tertinggi dalam tender terbuka telah dipilih," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Menurutnya, apabila tender dipanggil pada tahun 2010, seramai 37 pihak telah membeli dokumen-dokumen tender pada harga RM3,000 setiap satu.

Namun demikian, jelasnya, apabila tender ditutup pada 31 Dis 2010, hanya 4 tawaran tender telah diterima, iaitu daripada:


Tawaran-tawaran tunai yang diterima:


"Oleh kerana Ivory telah memberi tawaran yang paling tinggi iaitu RM240skp atau jumlah besar RM1.072 bilion, mereka telah dipilih.

"Kemudian, kerajaan negeri telah membuat permintaan lanjutan supaya Ivory mengurangkan tempoh bayaran RM240skp daripada 8 tahun kepada 5 tahun. Ini telah diterima oleh Ivory," jelasnya.

Justeru, Guan Eng yang juga Setiausaha Agung DAP mencabar Ketua Perhubungan UMNO Pulau Pinang Datuk Zainal Abidin Osman dan Ahli Parlimen Kota Belud (Sabah) Datuk Abdul Rahman Dahlan – yang mempertikaikan penjualan tanah itu dengan maklumat palsu – agar berani meletakkan jawatan mereka.

Memandangkan kerajaan negeri Pakatan Rakyat Pulau Pinang telah membuktikan tanpa sebarang keraguan bahawa penjualan tanah 102.3 ekar di Bayan Mutiara telah dilakukan dengan tender terbuka yang berdaya saing, beliau mencadangkan kedua-dua ahli politik UMNO itu bersara dari politik serta-merta. –

Roketkini.com


RM84 Juta Dibuang Ke Dalam Longkang..

Posted: 20 Feb 2012 05:50 PM PST

Senyapnya Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak! Walaupun dunia menggeleng-gelengkan kepalanya ke atas skandal Media FBC, di mana pentadbiran beliau menggunakan wang pembayar cukai Malaysia untuk 'membeli' penyebutan nama yang menggalakkan di waktu perdana televisyen antarabangsa, Najib tidak didengar atau dilihat pun. Mungkin dia menyembunyikan kepalanya kerana malu tetapi menurut rekodnya yang lepas, PM Malaysia tidak mudah sesal atau rasa bersalah.

Dalam satu kenyataan yang disiarkan di laman web BBC, penyiar berkata "sebilangan kecil" program-program yang disiarkan di BBC World News antara Februari 2009 dan Julai 2011, tidak mengikuti peraturan dalaman yang bertujuan untuk melindungi integriti editorial.

"Peraturan-peraturan ini memastikan program adalah percuma, dan dilihat bebas dari tekanan komersial atau tekanan lain dari luar," kata kenyataan tersebut.


Hubungan ekonomi

Walaupun jenis program yang berkaitan dengan Malaysia telah disebut tanpa butiran yang banyak, BBC menyatakan dengan jelas bahawa 8 daripada program-program ini mempunyai 'hubungan ekonomi' dengan kerajaan Malaysia.

Selepas banyak cacian awam daripada pihak pembangkang, Najib akhirnya mengaku kepada Parlimen bahawa ia telah membayar RM84 juta untuk FBC Media antara 2007 dan 2010 bagi 'perkhidmatan perundingan, nasihat dan pengurusan kempen komunikasi' untuk memperindah imej Malaysia. Selain daripada mengecat imej palsu memuji-muji dirinya, dokumentari itu juga menggambarkan industri minyak sawit Malaysia dan layanan orang asli sebagai amat memberangsangkan yang sebenarnya indah khabar dari rupa.

Akhbar harian British The Independent, akhbar yang memecahkan skandal itu, melaporkan bahawa BBC akan meminta maaf kepada anggaran 74 juta penduduk global berhubung perkara itu. Menurut laporan itu, penonton daripada "Kuala Lumpur untuk Khartoum" akan dapat menonton siaran yang disediakan kepada 295 juta rumah, 1.7 juta bilik hotel, 81 kapal pesiaran, 46 syarikat penerbangan dan 35 platform telefon bimbit, di 4 zon masa yang berbeza. Menurut kenyataan BBC, jawatankuasa piawaian editorial Amanah BBC telah mengenal pasti pelbagai pelanggaran dalam garis panduan editorial yang disebabkan program-program yang silap.

"Ia telah dipersetujui bahawa memandangkan keadaan serius kerana tidak memohon maaf ketika penyiaran kepada penonton adalah sesuai," kata kenyataan tersebut.

Tetapi tidak satu perkataan pun dari Najib atau pasukannya. Dimalukan secara awam, dan masih lagi Utusan, The Star dan semua organ media tidak membawa sebrang kata mengenai perkara itu.

Tidak salah baginya menuntut maaf

Jadi apabila Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng menuntut permohonan maaf daripada Perdana Menteri, beliau telah disokong oleh orang ramai walaupun mereka kata bahawa Najib akan berpura-pura untuk mengabaikan keseluruhan insiden atau mengutuknya sebagai "hasutan pembangkang". Tetapi adakah Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim dari Pakatan Rakyat membayar RM84juta kepada firma publisiti UK? Siapakah yang mengarahkan FBC untuk menggilap imej Najib, memberi laporan yang terlalu cemerlang mengenai manfaat penggunaan minyak sawit, dan memuji pengendalian BN tentang orang pribumi?

"Datuk Seri Najib Tun Razak perlu mengarahkan Pejabat Perdana Menteri untuk memohon maaf kerana membayar RM84juta bagi menggilap imej pentadbiran Najib ... sama seperti BBC meminta maaf untuk menerima bayaran sebagai pertukaran untuk imej yang positif bagi negara-negara yang mempunyai rekod teruk bagi amalan demokrasi dan rasuah, "Guan Eng menulis di dalam satu kenyataan.

Walau bagaimanapun, dalam gambaran sedih tentang kalibernya, Najib telah memilih untuk menyembunyikan kepalanya dalam pasir.

Begitu juga dengan kerajaan UMNO-BN yang diketuainya. Mereka semua seolah-olah gembira dengan dengan meletak kepala mereka dalam pasir dan menunggu supaya semua perkara menghilangkan diri. Siapa yang selain dari parti pembangkang yang akan menjaga kepentingan rakyat Malaysia? Adakah MCA akan bertanya kepada Najib tentang RM84juta yang dibuang ke dalam longkang? Adakah Gerakan, atau MIC? Bagaimana pula dengan Umno?

Namun, ia adalah lebih daripada beberapa saat memalukan bagi Malaysia dan satu lagi dimana Najib perlu memohon maaf. Itulah tahap minimum untuk memulihkan sedikit penghargaan global yang hilang melalui tindakan yang kurang bijaksana dan tidak beretika kerana membayar sebuah firma media upahan yang hanya pada asasnya untuk memulakan berita palsu dan menyebarkan kepada penonton yang tidak curiga.

Ada juga APCO, Mr Cool dan Ah Jib Gor ...

Tidak syak lagi, berikutan pendedahan FBC, Putrajaya mengakhiri kontrak RM96juta dengan FBC, dimana Najib mulakan pada tahun 2009. Tetapi FBC bukan hanya skandal media sahaja. Berikutan perasaan dan kedahagaannya untuk menjadi lebih hebat, Najib telah menandatangani strategi hubungan awam lain termasuk Zionis yang disokong oleh APCO Worldwide untuk menggilap imej peribadi beliau.

Berikutan serangan terhadap saingan ketatnya, Datuk Seri Anwar Ibrahim kerana menyokong penyelesaian dua negara bagi Israel dan Palestin, pelantikan itu adalah hipokrit sebenarnya, terutamanya sejak Najib memberi kakitangan APCO akses kepada kemudahan komunikasi utama di negara ini. Ia adalah amat diketahui bahawa ramai kakitangan tertinggi di APCO adalah bekas pegawai peringkat tinggi di Shin Bet dan Mossad, perkhidmatan rahsia Israel. Itu adalah lawak yang teruk dan apabila Anwar, Pengerusi DAP Karpal Singh, pemimpin PKR Azmin Ali dan Sivarasa Rasiah mengambil isu mengenai perkara itu, kerana takutkan pelanggaran keselamatan negara, Najib menggantung mereka dan mengunci Parlimen selama 6 bulan!

Malah, tempoh APCO di Malaysia telah ditandakan oleh kontroversi. Begitu juga dengan pelantikan paling terkini pasukan kononnya terdiri daripada bekas kakitangan kempen "Parti Buruh Baru" bekas PM British Tony Blair. Kumpulan ini telah ditugaskan untuk menjadikan Najib 'Mr Cool' dan membaharui beliau sebagai reformis yang sederhana. Apabila berita dibocorkan, ia adalah jelas bahawa Najib telah gagallagi, kehilangan berjuta-juta wang awam. Rakyat Malaysia sama ada ketawa atau kecewa dengan perkara mengarut yang dikeluarkan beliau. Malah laman web Facebook 'Ah JIB Gor' telah gagal. Bertujuan untuk menarik orang Cina, ia telah diejek sebagai bodoh, tidak bergaya, dan satu langkah politik yang terdesak.

Keputusannya - Najib menjadi Juara Talam Dua Muka

Bukti bahawa penipuan media yang keterlaluan Najib tidak berkesan dan sebaliknya berpatah balik dalam bentuk sengatan dari editorial Washington Post yang mempunyai jawatan berpengaruh, yang menggambarkan kerajaan Najib sebagai "Juara talam dua muka". Ingat, Presiden Obama dan Hillary Clinton juga membaca Washington Post.

"Penipuan beliau telah dipermudahkan oleh juara talam dua muka yang lain, kerajaan Malaysia, yang mendakwa menghormati kedaulatan undang-undang tetapi menghantar Encik Kashgari dalam jet peribadi Saudi pada hari Ahad walaupun perintah mahkamah melarang beliau dari deportasi," kata Washington Post. Washington Post merujuk kepada wartawan Saudi Hamza Kashgari yang dideportasi secara haram sepupu Najib dan Menteri Dalam Negeri Hishammuddin Tun Hussein dari menghadapi kematian di negara sendiri disebabkan beberapa tweet pihak berkuasa Arab Saudi yang dianggap terkutuk. Aktivis hak asasi manusia di seluruh dunia telah memberi amaran, jika Hamza dihukum, akan terdapat darah di tangan Najib.

Jadi cukuplah dengan kata-kata hipokrit. Permainan telah berakhir. Anda telah bersalah. Mengakulah dan meminta maaf. Najib berhutang kepada Malaysia satu permintaan kemaafan atas skandal media yang diciptakan beliau dengan cara yang salah, dan kerana membazirkan wang rakyat secara bodoh dan terang.

Malaysia Chronicle


Anwar tak gentar dengan serangan di Sembrong

Posted: 20 Feb 2012 05:31 PM PST

Di sebalik taktik liar kerajaan BN untuk menakut-nakutkan pemimpin dan penyokong Pakatan daripada menembusi kubu kuat mereka, Ketua Pembangkang Datuk Anwar Ibrahim berkata beliau langsung tidak gentar dengan kejadian di Sembrong, Johor pada Ahad lalu.

Menceritakan pengalaman di mana keretanya diserang kepada kira-kira 1,000 hadirin dalam satu lagi ceramah di Gombak Setia malam semalam, ketua umum PKR itu berkata kerajaan, khususnya Umno tidak lagi boleh memperbodohkan rakyat.

Menurut Anwar, beliau tiba di Sembrong kira-kira jam 11:30 malam dari Endau.


"Apabila saya berada di Semborong, kereta saya diserang dan ditendang, cermin hadapan dipecahkan oleh sekumpulan anak-anak muda.

"Terdapat polis di kawasan sekitar tetapi tidak berbuat apa-apa untuk mengawal keadaan. Malah semasa saya menyampaikan ucapan, mereka membaling mercun," katanya.

Anak-anak muda ini, dakwa Anwar, telah dibayar oleh Umno untuk menimbulkan kekacauan dan masalah.

"Mereka dibayar RM20 untuk menimbulkan kekacauan... inilah mentaliti belia kita yang telah rosakkan di tangan Umno.

"Jika masih ada sisa-sisa Umno di dalam diri kamu, buangkannya, sila berhenti, kerana ini memalukan bagi diri kita.

Anwar yang suatu ketika dahulu adalah juga timbalan presiden Umno berkata rakyat tidak harus diperbodohkan atau diperdayakan oleh parti itu. Sambil memetik senikata lagu Umno, beliau kemudian mendendangkan lagu itu: " Lambang kita yang gagah" sambil disambut gelak ketawa hadirin.

Dalam nada lebih serius, Umno, kata Anwar, boleh mengupah samseng untuk mengganggu majlis Pakatan ataupun membidas dan memburuk-burukkan beliau dalam media, tetapi katanya, beliau tetap tidak gentar dan tdak akan bertolak ansur.

Pada kejadian malam Ahad itu, selain kereta Anwar dipecahkan, kira-kira 50 hingga 80 anak muda yang bermotosikal menggangu ceramah Pakatan di Sembrong dengan membuat bising serta merempit di kawasan sekitar.

Kejadian itu hanya salah satu daripada siri gangguan dalam beberapa minggu kebelakangan ini apabila pemimpin Pakatan cuba menggempur kubu-kubu BN, khususnya Umno menjelang pilihan raya umum akan datang.

Isnin lalu, kunjungan Anwar ke Felda Tun Ghafar Baba, di Machap, Alor Gajah juga dicemari oleh penyokong Umno yang mengganggu ceramah beliau.

Manakala pada Jumaat lalu pula sekatan jalan raya didirikan daripda menghalang pemimpin dan penyokong Pakatan daripada menghadri ceramah yang dijadualkan di kubu Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak di Pekan.

Malah, Anwar terpaksa menaiki motosikal untuk menuju ke lokasi cermahnya (gambar di bawah).

Pada ceramahnya, malam semalam, Anwar juga mengambil kesempatan bagi menjelaskan dakwaan kerajaan bahawa beliau menyokong negara Israel dan tidak membantu perjuangan rakyat Palestin.

Beliau mengulangi kepada hadirin bahawa kenyataannya dipetik di luar konteks.

Jelasnya, beliau memang menyebut bahawa beliau menyokong segala usaha untuk melindungi keselamatan negara Israel, tetapi pendirian tersebut tertakluk kepada syarat bahawa Israel mesti menghormati aspirasi rakyat Palestin.

"Saya secara konsisten mempertahankan isu Palestin tetapi Umno mengatakan saya sokong Israel dan mengutuk saya, jika ini adalah benar, maka mari kita berdebat," katanya.


Najib Didesak Batal Hubungan Dagang Dengan Israel

Posted: 20 Feb 2012 07:18 AM PST


KUALA LUMPUR: Bekas imam, Ustaz Shamsul Firdaus Alhafiz mendesak Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak membatal serta-merta sebarang bentuk hubungan dagang Malaysia dengan Israel.

"Selagi hubungan dagang ini berterusan, selagi itulah nyawa rakyat Palestin terancam. Setiap sen keuntungan syarikat Israel itu akan diguna untuk membeli senjata bagi membunuh rakyat Palestin," katanya kepada KeadilanDaily, hari ini


Beliau mengulas pendedahan hubungan dagang syarikat tempatan melibatkan minyak sawit Malaysia dengan Israel. Selain itu, dua kapal Israel – Zim Atlantik dan Zim USA berlabuh di Pelabuhan Klang 16 Februari lalu.

Malaysia menduduki tangga ke-15 sebagai 'The Major Trade Partner 2010′' (rakan dagang utama) dengan Israel, mengikut sebuah laman sesawang Kesatuan Eropah (EU).

Shamsul ialah bekas Imam Masjid Saidina Omar Al Khattab, Bukit Damansara selama 10 tahun sebelum dipecat kerana menyampaikan khutbah mengenai pemerintahan adil.

Beliau menyifatkan, persepsi rakyat betapa Umno menjalin hubungan akrab dengan Israel adalah benar jika pentadbiran Najib enggan membatal hubungan dagang itu.

"Kematian akibat penggunaan senjata hasil hubungan dagang Israel-Malaysia itu, 'sahamnya' (dosa) turut ditanggung pentadbiran Najib di akhirat kelak.

Mac tahun lalu, Datuk Seri Anwar Ibrahim mendedahkan pentadbiran Najib membayar RM77 juta setahun kepada Apco Wordwide, sebuah firma perunding perhubungan pro Zionis-Israel yang mengilhamkan slogan 1 Malaysia yang meniru konsep One Israel.

Sehingga kini, Najib didakwa masih mengupah Pengarah Apco, Paul Stadlen sebagai pegawai media di Jabatan Perdana Menteri.

Sebelum ini, seorang menteri Kabinet Umno, Datuk Seri Zahid Hamidi juga dilapor bertemu Menteri Luar Israel.

Tun Dr Mahathir Mohamad – mentor Najib pula membayar jutaan ringgit kepada Jack Abramoff, seorang pelobi Zionis-Israel bagi menemui bekas Presiden Amerika Syarikat, George Bush.

http://www.keadilandaily.com/?p=26851


Aziz Desa Sertai Pas

Posted: 20 Feb 2012 04:40 AM PST

Pengacara Nasi Lemak Kopi O Aziz Desa Sertai Pas?

Seorang penjengok blog MT bertanya sambil memberi tahu saya, "iya ke... pengacara rancangan Nasi Lemak Kopi O, Aziz Desa telah menyertai Pas. Saya tidak dapat menjawab segera kerana tidak tahu perkembangan dan kegiatan sosial politik Aziz ke belakangan ini.

Kali terakhir saya berjumpa dengannya semasa menghadiri jamuan percuma di restoran Kelantan Delight milik bekas setiausaha akhbar Mustapa Mohamed Junaidi di KLCC kira-kira tiga tahun lalu. Dia datang bersama isteri dan anak-anaknya saya juga datang bersama isteri dan anak-anak. Lepas itu kami tidak berjumpa.


"Bila?" tanya saya kepada kawan itu tanpa berfikir pelik tentang Aziz. Jauh di sudut hati terasa tidak percaya. Namun tidak mustahil kalau Aziz menyertai Pas kerana mungkin dia sudah tidak sebulu dengan Umno atau pun dia sudah bukan kroni Umno lagi. Dalam dunia politik jika kroni sudah tidak berkuasa anak buah juga turut berjelepek, macam daun pisang kering.

Aziz semasa Sanusi Junid jadi MB dia adalah pegawai akhbar Menteri Besar Kedah itu dan orang yang berperanan cuba menarik perhatian dunia tentang Kedah. Sanusi Junid serasi dengan Aziz mereka sama-sama mempunyai idea unit atau kreatif.

Sanusi pernah berkata kepada saya dia minat kepada anak Langkawi itu kerana teruja dengan rancangan yang dihosnya di tv berjudul Cermin yang mendapat sambutan hangat.

"Dia dah dilantik jadi CCO Kelantan Trade Centre," cerita kawan itu lagi. Oh kalau begitu mungkin sungguh Aziz menyertai Pas, fikir saya. Fikir bodoh saya kalau Aziz tidak sertai Pas masakan Pas sedia menggunakan khidmat Aziz, meletakkan dia di pusat itu yang boleh dianggap sebagai pusat dan nadi kepada hubungan Kelantan dengan dunia luar.

Aziz boleh menggunakan pusat dagangan itu untuk mempromosikkan dasar dan polisi kerajaan menerusi perdagangan ataupun acar-acara, pameran yang dimasukkan dalam kelender pusat tersebut.

Kalau ya mungkin pengambilan Aziz untuk memberi nafas baru kepada pusat dagangan berkenaan yang akhir-akhir ini kelihatan semakin laaih ataupun seperti orang yang kena strok berat. Aziz seorang yang dilihat kreatif dan pandai membuat gimik dianggap boleh membantu menyembuhkan kelaaihan KTC.

Bagi saya tidak ada masalah kalau Aziz ditempat di situ. Mungkin dengan pengalaman yang ada dia boleh membantu Kelantan. Orang yang membawa Aziz ke situ juga tentu sudah tahu latar belakang dan juga ideologi politik anutan Aziz Desa. Siasatan dalam dan luar mengenai Aziz sudah pun diketahui. Mereka juga mungkin tahu sejauh mana kejayaan dan kegagalan beliau dalam membantu Sanusi membangun Kedah serta kedudukan Sanusi sendiri sehingga Sanusi hanya bertahan setakat satu penggal saja menjadi MB Kedah.

Tidak mengapa semua orang harus bersangka baik dengan kehadiran Aziz. Cuma apa yang diharapkan kemasukan Aziz di situ tidak memberi masalah kerajaan kerajaan Kelantan seperti berlaku terhadap Syed Azidi Syed Abdul Aziz sebelum ini. Mulanya Syed Azidi diberi kepercacaan sepenuhnya untuk menaikkan 'jiha' kerajaan Kelantan menerusi media massa. Syed Azidi diharap menggunakan kebolehannya dalam bidang IT untuk membantu mempertahankan Kelantan.

Alih-alih sebaliknya yang berlaku. Panas tidak sampai ke petang menjelang asyar hujan lebat mulai turun hampir melemasi orang yang membawa baliknya ke Kelantan. Apakah dalam kes Aziz Desa ini ia akan mengulangi perkara sama.

Saya kira pengalaman dilalui bersama Syed Azidi sudah dipelajar oleh orang bertanggungjawab dan menjaga KTC itu. Mungkin pengerusinya sudah mengenali pasti dan mebuat tilikan hingga ke tali pusat siapa Aziz Desa itu. Sekiranya pengerusi KTC dan orang bertanggungjawab tidak membuat skan sedetail itu saya bimbang akan ada seorang lagi Syed Azidi di Kelantan selepas ini.

Saya secara peribadi yang mengenali Aziz semasa zaman berpuisi dulu bagaimana pun mengucapkan selamat bertugas dan berkhidmat untuk membantu Kelantan. Mudah-mudahan dengan adanya Aziz menjadi CCO keadaan KTC boleh diperbaiki. Dengan segala macam event yang bakal diadakan akan membawa keuntungan dan dengan duit itu bolehlah diperbaiki bumbung dan porch bangunan itu yang tiris dan kini sudah berlumut. [wm.kl.5:55 pm 20/02/12]

http://msomelayu.blogspot.com/2012/02/sesiku-petang.html



Mengenang Dikau Kembali..

Posted: 20 Feb 2012 04:29 AM PST


Penyanyi era 70an, Latif Ibrahim meninggal dunia hari ini pukul 6.05 petang di Institut Jantung Negara, Kuala Lumpur. Berita sedih itu disahkan oleh adik Allahyarham iaitu Datuk Khatijah Ibrahim.


Jenazah Allahyarham kini berada di IJN dan akan dibawa ke kediaman Allahyarham di No 1, Jalan AU 3/16B, Taman Keramat, Kuala Lumpur dan dijangka akan dikebumikan pada malam ini juga. Allahyarham dimasukkan ke Unit Rawatan Koronari IJN pada Sabtu lalu.

Semoga keluarga Allahyarham tabah menghadapi saat duka ini dan takziah -Al-Fatihah.


Hasan Jati Cakap Bohong..

Posted: 20 Feb 2012 04:07 AM PST

SHAH ALAM - Exco Kerajaan Negeri, Ronnie Liu menafikan dakwaan bekas Pesuruhjaya Pas Selangor, Datuk Dr Hasan Mohamed Ali bahawa Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim mewakilkan beliau bagi meyelesaikan isu kepala babi di sebuah masjid di Rawang.

Menurutnya, beliau sememangnya hadir di masjid berkenaan sejurus mendapat maklumat insiden yang berlaku di Masjid Nurul Iman di Batu 18 Rawang, 31 Januari lalu.

Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Pandamaran itu menjelaskan, kehadiran beliau adalah atas keprihatinan dan inisiatif sendiri tanpa mewakili menteri besar.


"Dakwaan itu tidak benar, saya prihatin dengan mengambil inisiatif melawat masjid dan cuba memahami isu ini.

"Saya juga telah meminta Adun kawasan terbabit untuk memberi segala bantuan kepada ahli jawatankuasa masjid termasuk dari aspek meningkatkan keselamatan," kata beliau kepada Sinar Harian.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai dakwaan Hasan bahawa Abdul Khalid selaku Exco Hal Ehwal Agama Islam telah mewakilkan Liu untuk berbincang dengan ahli jawatankuasa kuasa masjid berkenaan ekoran isu kepala babi.

Semalam. Hasan menegaskan, sekiranya maklumat tersebut yang diperolehi menerusi panggilan telefon itu benar, beliau menggesa agar satu bantahan besar-besaran diadakan.

Menurutnya, tindakan menteri besar selaku Exco hal Ehwal Agama Islam telah melanggar hukum syariah dan mencabar nilai-nilai insan.

Hasan, yang juga bekas Exco Kerajaan Negeri berkata, tindakan itu akan memberi implikasi besar terhadap masa depan negara sekiranya Pakatan Rakayat (PR) terus diberi mandat memerintah Selangor selain menawan Putrajaya.

sinar harian


Kapal Dagang Israel Kibar Bendera Malaysia?

Posted: 20 Feb 2012 01:44 AM PST

Di Sebalik Video Kapal ZIM di Port Klang: ZIM Atlantic Bukan Pembawa Bendera Israel, Tetapi Jalur Gemilang?





Di atas adalah maklumat mengenai kontena ZIM Atlantic. Kapal kontena Zim Atlantic tidak membawa bendera negara zionis Israel tetapi sebenarnya membawa bendera yang hampir serupa dengan jalur gemilang.

Ini tidak pelik dan tidak mustahil. ZIM Atlantic membawa bendera negara Liberia yang mempunyai kesamaan dengan bendera Malaysia, dan juga bendera US. Apakah dengan membawa bendera yang hampir serupa dengan negara kita, maka dapat menyembunyikan perdagangan sebenar Malaysia-Israel? Apakah ia berkesan untuk menyembunyikan jadual laluan terus dari Haifa Israel - Pelabuhan Klang Malaysia?

Sudah pasti jika kapal kontena ini membawa bendera Israel, maka tentera laut Malaysia yang mempunyai kekuatan kapal selam yang tak boleh menyelam dan kapal peronda yang boleh terbang berharga 9 bilion akan menghalau kapal ini dari Selat Melaka.

Walaupun ZIM Atlantic membawa bendera 'bukan Israel', tetapi originnya tetap Israel. Konglomerat ZIM adalah milik zionis, merupakan syarikat logistik perkapalan utama Israel. Membawa bendera selain zionis adalah taktik decoy.

Apa yang lebih penting untuk dijadikan hujah ialah bahan mentah atau separuh masak yang dibawa oleh ZIM ini terus ke Port Klang adalah dari industri negara haram Israel, dan apa yang dibawa dari Port Klang terus ke Haifa/Ashdod juga merupakan urusniaga dagangan yang tidak sepatutnya terjadi! Apakah ia tidak melalui kastam? Bukti-buktinya berbentuk borang kastam yang tertera urusniaga Israel telah acap kali didedahkan oleh SAMM.

Siapa lagi yang boleh nafikan hubungan dagang Malaysia-Israel ? Dengan adanya hubungan logistik ini, kita bukan sahaja berdagang dengan Israel, malah kita bertanggungjawab di atas setiap peluru yang menembak tepat kepala anak saudara kita di Palestin!! Kapal bantuan dari Malaysia dihalang mendekati Israel untuk sampaikan bantuan ke Gaza tetapi kapal kontena yang juga dari Malaysia, dibenarkan masuk terus ke pelabuhan Israel. WTF!

Video di bawah pula didedahkan oleh MiloSuam setelah gambar-gambar kapal ZIM Atlantic di Pelabuhan Klang diragui oleh pengunjung blognya. Terbukti terjahan MiloSuam mengenai berlabuhnya kapal yang berpengkalan dari Israel ini ke Pelabuhan Klang bukan cerita kosong. Pasti Najib dan kabinetnya tidak tidur malam jika kehadiran kapal kontena ZIM Atlantic dikaitkan dengan pendedahan SAMM dan Chegubard mengenai perdagangan Malaysia-Israel, sehingga menyebabkan Ahli Parlimen Bakri dilayangkan kad merah di Parlimen lewat tahun lepas.

Lihat video di bawah;


Sila ke entry bertajuk Penghantaran terus Malaysia - Israel , Israel - Malaysia satu jalan perdagangan rutin biasa untuk melihat jadual kapal kontena dari beberapa pelabuhan di Israel berulang-alik ke Malaysia macam negara nie mak dan bapak dia punya dan kita bersama Israel umpama adik beradik yang saling bantu membantu. Melainkan Malaysia dan Israel ada hubungan diplomatik, hubungan logistik ini tidak patut berlaku!!

Ingatlah, Ayuh kita tolak kumpulan yang mengaku menjaga agama, menjaga akidah dan juga mengaku pejuang agama, tetapi dengan sengaja membenarkan setiap umat Islam dalam negara ini lari akidahnya kerana mendokong negara Israel! Negara haram Israel akan terus melebarkan jajahannya, akan terus menggali BaitulMaqdis, dengan bantuan negara munafiq seperti Malaysia.

Secara strategiknya untuk menumbangkan Israel, kita terlebih dahulu perlu menumbangkan Israel Glokal! Asalkan Bukan Umno menjadi sentimen paling berkesan dalam menumbangkan sebuah regim legasi penjajah yang meneruskan agenda penaklukan BaitulMaqdis!

Ayuh! ABU adalah penyelesai muktamad! Asalkan Bukan Umno !!


Edyes SAMM
Solidariti Anak Muda Malaysia
www.anakmudamalaysia.com

Baca seterusnya di sini



Tiada ulasan: