Nuffnang

Pengikut

Aku Budak Balun

sumber :-

Aku Budak Balun


Malaysiakini Penipu Besar?

Posted: 29 Feb 2012 06:38 AM PST


Teman sehari kalau tak bukak Malaysiakini..
Memang tak sah!
Kena bukak jugak... walaupun sibuk..
Mujurlah handset pintar teman mampu melayari internet..
Canggih tuuu!!

Tapi hari teman ada rasa kureng sikit!
macam nampak sangat 2 berita ni Malaysiakini menipu!

Mana mungkin 2 syarikat gergasi negara ini rugi?
woii!! ini Kerajaan UMNO-BN beb!
mana boleh rugi??
Ingat slogan keramat panglima melayu?
"hanya UMNO sahaja mampu memerintah!!!"

Tengok Kelantan..
Dan 20 tahun lebih bukan UMNO memerintah..
setiap hari paling kurang 30 orang rakyat Kelantan mati kebulur!

Di Kedah,Selangor dan Penang...
Lagi 20 tahun kompom jadi macam tu!

Nasib baik Perak sempat di'selamat'kan oleh BN daripada PR..
Idak kaluuuu... mati kelaparan lahhhhhh rakyat Perak!
Abis la orang kampung Balun teman wehhhh!!

waakkaakkakaa!!

Sampai bila lah orang melayu nak kena tipu dengan UMNO neh??

p/s: jangan MAS nak kena 'bail-out' lagi udahhh!! ntah berapa bilion lagilahhhh duit rakyat nak kena tanggung!! hairan? Air Asia yang jauhhhhh lebih budak daripada MAS bukan takat untung, siap owner dia boleh beli Kelab Bola England lagi!!! adehhhh!!


budakbalun 29022012

MAS alami kerugian bersih RM2.52 bilion

Malaysian Airline System Bhd (MAS) mencatat kerugian bersih RM2.52 bilion hasil daripada RM13.9 bilion perolehan bagi tahun kewangan berakhir 31 Disember 2011.

Bagi tempoh suku keempat, syarikat penerbangan negara itu merekodkan RM1.28 bilion kerugian bersih, hasil pusing ganti sebanyak RM3.68 bilion, kata Ketua Pegawai Eksekutifnya Ahmad Jauhari Yahya.

Beliau berkata kerugian kumpulan bagi tahun 2011 menunjukkan pentingnya syarikat penerbangan itu segera melaksanakan usaha untuk mengekang "kerugian" itu.-Mkini

Proton rugi RM84j dalam suku ketiga 2011

Kerugian pracukai syarikat pembuat kereta negara, Proton Holdings Bhd telah meningkat kepada RM84.054 juta untuk suku ketiga berakhir 31 Dis, 2011 berbanding kerugian pracukai RM51.535 juta dalam tempoh yang sama 2010.

Dalam satu kenyataan, syarikat berkata prestasi yang lemah itu adalah disebabkan penurunan dalam jualan akhir tahun yang menyaksikan pelarasan jumlah pengeluaran dalam usaha untuk menguruskan kos dengan lebih baik.

Pendapatan merosot kepada RM1.432 bilion daripada RM1.833 bilion sebelumnya.-mkini

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT