Selasa, 31 Januari 2012

Tukar Tiub

Tukar Tiub


HAYATI DAN TERSENYUMLAAAA KAMU

Posted: 31 Jan 2012 06:20 PM PST



NOTA:

anak muda
teruskan gerakan counter culture/budaya melawan
klip ini contoh terbaik
dari anak muda yang cool
dan menggarap budaya melawan !





kah kah kah
kah kah kah
kah kah kah

MAHATHIR ADA PENJANJIAN SULIT DENGAN AMERIKA

Posted: 31 Jan 2012 10:56 AM PST




MAHAFIRAUN








DR MAHATHIR SENGAJA MEMUTARBELIT DAN MELUPAKAN FAKTA



Mahathir Mohammad semalam menyatakan bahawa Anwar Ibrahim merupakan simpatisan Yahudi.

Mahathir sengaja memutarbelitkan kenyataan Anwar dan sengaja melupakan hubungan akrabnya dengan Amerika suatu ketika dahulu.

Anwar telah menjelaskan bahawa kenyataannya di dalam akhbar Wall Street Journal yang dimainkan UMNO dan media mereka hari ini adalah selari dengan penyelesaian dua negara (two-state solution) yang diterima inisiatif keamanan dunia Arab, Malaysia malah Hamas sendiri, pejuang kemerdekaan Palestin.

Mahathir mungkin kelihatan begitu lantang bersuara menentang Zionis dan Barat tetapi sebenarnya mempunyai hubungan yang cukup baik dengan mereka sehingga sanggup menandatangani perjanjian ketenteraan sulit dengan Amerika pada 1984 – Bilateral Training and Consultation Agreement (BITAC) - yang membolehkan Amerika menjalankan latihan ketenteraan mereka di Malaysia.

Selepas imej Malaysia punah teruk di mata masyarakat antarabangsa akibat pemecatan Anwar sebagai Timbalan Perdana Menteri, Mahathir begitu terdesak untuk bertemu dengan Bush sehingga Jack Abramoff, seorang ahli lobi Zionis dibayar sebanyak AS$1.2 juta untuk mengatur pertemuan dengan Bush. Fakta ini diakui oleh Mahathir sendiri.

Abramoff mempunyai hubungan rapat dengan Bush dan juga golongan ekstrem di Israel. Menurut majalah Newsweek ada wang yang dikutip oleh Abramoff di dalam aktiviti melobinya yang disalurkan untuk penduduk Yahudi melawan kebangkitan rakyat Palestin. Abramoff akhirnya mengaku bersalah di atas tuduhan rasuah, penipuan dan lain-lain lagi pada 2006.

Selepas itu, Bush menganggap Malaysia sebagai sekutu di dalam Perang Melawan Keganasan dan Malaysia menggunakan alasan tersebut untuk menangkap sesiapa sahaja yang dikehendaki termasuk anggota pembangkang yang dituduh sebagai pengganas di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri.

Nampaknya Mahathir terus menyimpan dendam lamanya terhadap Anwar. Beliau dan pimpinan UMNO nampaknya tidak dapat berhenti menghamburi fitnah semata-mata untuk mengalihkan dari satu demi satu skandal yang membelenggu mereka.

NIK NAZMI NIK AHMAD
PENGARAH KOMUNIKASI
PARTI KEADILAN RAKYAT







MEMAHAMI TANDA DAN MAKNA

Posted: 31 Jan 2012 10:49 AM PST




SAMPUL SURAT PUTEH



PENCERAHAN DARI PEMBACA

kampong lad berkata... merah ka putih? typo error kot. ang pow ertinya sampul (pow) merah (ang) bukan hanya sampul. bila hari raya, kita pun sebut angpow tapi warna hijau.cina kata cheh pow. kalau kita nak ambik istilah orang lain, kena faham betui2, tidak nanti celaru.

31 Januari 2012 6:51 PTG rumusan pembelajaran/pencerahan: 1.ang pow - duit bersampul merah 2.duit bersampul hijau - cheh pow 3.duit bersampul putih -
cheh, katak pow 10ribu siapa la tu nak kempen tagih undi pru tapi pow-punya-pow, sudah bikin silapbodoh, alamat bukan dapat undi, tapi bunuhdiri, alahai mati katak lagi! -average joe- www.klakka-la.blogspot
By Anonymous on AMBIL JANGAN TAK AMBIL on 1/31/12

FLOM - SUDAH JADI FAT LADY OF SHOPPING

Posted: 31 Jan 2012 01:19 AM PST







FESTIVAL FESYEN ISLAM : ROSMAH TAK BELANJAN SAKAN
- mkini

Pengerusi Festival Fesyen Islam (IIF) Raja Rezza Shah yang turut bersama dalam rombongan lawatan isteri Najib Abdul Razak ketika membeli-belah di butik pereka Australia berkata kata Rosmah Mansor tidak berbelanja sakan seperti yang didakwa.

Menjawap soalan yang dikemukakan oleh Malaysiakini, Raja Rezza berkata 61 helai pakaian yang dibeli di pusat membeli-belah Carl Kapp di Paddington, Sydney, Australia, baru-baru ini sebenarnya adalah stok atau bekalan untuk sebuah kedainya di London.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


NOTA:
dunia sudah berubah
dalam buku sejarah perak
ada di kesahkan bagaimana
dalam satu jamuan bersama tuan residen
sultan perak telah terkentut

dengan serta merta
bedahara di sebelahnya mengaku yang di terkentut

dunia berubah
kali ini mak janda 7 anak yang bershopping sakan
ada raja yang mengaku
dia yang shopping bukan mak janda
kah kah kah


FLOM : FAT LADY OF SHOPPING







AMBIL JANGAN TAK AMBIL

Posted: 31 Jan 2012 12:11 AM PST





SAMPUL PUTEH DARI BRAHENG






GERAKAN TUNTUT IBRAHIM ALI MOHON MAAF - mkini

Gerakan hari ini menyelar tindakan PERKASA menggunakan 'angpow' sampul merah - yang dianggap menghina masyarakat Cina - dalam sambutan tahun baru kaum itu, walaupun hasrat penganjuran majlis itu dianggap baik.

Timbalan presidennya Mah Siew Keong (kanan) berkata, pemberian angpow dalam sampul putih pada tahun baru - sebagai festival kegembiraan - menujunjukkan Presiden PERKASA Ibrahim Ali tidak sensitif.

"Setelah menjadi anggota parlimen dan berada dalam politik sudah beberapa tahun, Ibrahim Ali masih tidak tahu adam resam kaum lain, yang menjelaskan kenapa dia terus melakukan banyak kenyataan tanpa berfikir," katanya.

Dalam majlis Tahun Baru Cina NGO itu di Kelab Sultan Sulaiman yang pertama kali diadakan semalam, PERKASA mengedarkan kira-kira RM10,000 angpow menggunakan sampul putih - tindakan yang menimbulkan rasa tidak puas hati, terutama di laman maya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...KESIAN.... SEDIH...kah kah kah..

kah kah kah... PERCUBAAN NAK BODEK CHINA.... kah kah kah..

kah kah kah..NAK UCAP PANJANG UMUR MURAH REZEKI...kah kah kah..

ksh ksh kls...APAKAN DAYA DAH KANTOI.... kah kah kah

NOTA:
ada beberapa pekara timbul disini
kita tak tahu sama ada ibrahim ali
sengaja atau tak sengaja
di rancang atau tidak dirancang
beri angpau dalam sampul putih
sampul surat puteh tanda mati

mungkin tak sedar
mungkin bebal tak tahu budaya

persoalannya ialah orang china
pasti nampak sampul puteh
kenapa berebut datang ambil
kenapa tak bantah?


apa maknanya?

maknanya duit dolar riyal
adalah penjana budaya
duit riyal dan dolar
tidak ada agama
tidak ada budaya
tidak ada bangsa






TERNOW - PADAN MUKA

Posted: 30 Jan 2012 10:39 PM PST




NOTA:


kah kah kah
kah kah kah
kah kah kah

padan muka
beritahu jangan minum coke
ini milik zionis tak caya
sekarang baru sedar
ada 8% alcohol
padan muka

beri tahu jangan makan mek dogal
tak dengar
sekarang baru sedar
ada campur babi zionis
kah kah kah






KESIAN MELAYU - SEMUA TAK BOLEH

Posted: 30 Jan 2012 09:03 PM PST




ARAB - DALAM MASJID BUAT SHOW





JAKIM PANTAU KELAB TAAT SUAMI , PERCAYA MASIH MEMILIKI BUKU PANDUAN SEKS
– minsider

KUALA LUMPUR, 31 Jan - Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) dengan dibantu agensi agama negeri kini memantau pergerakan Kelab Taat Suami, menegaskan kelab yang majoriti besar dianggotai bekas pengikut Al-Arqam masih memiliki buku panduan seks terbitan kelab itu.

Buku panduan seks bertajuk "Seks Islam, Perangi Yahudi Untuk Kembalikan Seks Islam Kepada Dunia" telah diharamkan Kementerian Dalam Negeri pada November lalu.
Pihak kementerian berkata sesiapa yang memiliki buku yang mengulas mengenai seks suami isteri secara terperinci itu boleh didenda sehingga RM5,000.

Mereka yang didapati menerbitkan semula buku itu, bagi tujuan jualan boleh dipenjara sehingga tiga tahun atau didenda tidak melebihi RM20,000 atau kedua-duanya sekali.

"Mereka (Kelab Taat Suami) masih menyimpan buku panduan seks itu, dan kita juga telah lihatnya sendiri dalam rakaman video dalam program anjuran mereka baru-baru ini.

"Kementerian Dalam Negeri telah haramkan buku ini, tapi mereka masih lagi menyimpannya dan kita akan siasat perkara ini," kata sumber Jakim kepda The Malaysian Insider.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

NOTA:
orang india ada kamasutra
orang arab ada perfume garden
orang persia ada kuoluk wal muluk
orang china ada the bed room art
mat saleh ada diggie doggie

bagi chan laaa orang melayu

ini orang melayu semua tak boleh
pegang tangan tak boleh
pakai skirt tak boleh
duduk berdua duan tak boleh
pakai make up tak boleh
tetek besar tak boleh
tetek kecik tak boleh
seluar ketat tak boleh









NOTA:
nak mengentot pun kerajaan nak kena kontrol
nak pancut pun kena minta dari jais ke ?
nak pa chu ching minta dari jakim ke ?
kah kah kah



KEPALA BANA KUASA KETIGA - LOOOOSERS

Posted: 30 Jan 2012 08:19 PM PST





MENONGGENG NAK KERUSI





KUASA KETIGA BOLEH JADI PENENTU KEPUTUSAN PRU : ADNAN
- berita hairan

KUANTAN: 'Kuasa ketiga' boleh menjadi penentu kepada keputusan pilihan raya umum (PRU) akan datang namun ia tidak akan menjejaskan keyakinan dan sokongan rakyat kepada Barisan Nasional (BN).

Menteri Besar Pahang, Adnan Yaakob mengakui apa yang dinyatakan Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin mengenai ancaman `kuasa ketiga' itu adalah benar dan ia perlu diberi perhatian.

"Tapi apa yang penting ialah pengundi, kerana mereka yang akan menentukan pilihan apabila tiba masanya (PRU) nanti," katanya kepada pemberita selepas menyampaikan pakaian dan beg sekolah kepada 1,565 pelajar sekolah rendah dan menengah sekitar Kuantan sumbangan Yayasan Pahang di sini hari ini.
Adnan berkata demikian ketika diminta mengulas kenyataan Muhyiddin bahawa BN sedia berdepan dengan siapa sahaja termasuk 'kuasa ketiga' yang didakwa akan menjadi ancaman dan penentu pada PRU ke-13 nanti.

Muhyiddin mengakui sukar meramalkan 'kuasa ketiga' tetapi bersedia menghadapinya dan akan ditentang seperti pembangkang lain.

Adnan berkata kewujudkan 'kuasa ketiga' tidak dapat dielakkan kerana masyarakat semakin terdedah kepada pelbagai maklumat.

Katanya sekiranya 'kuasa ketiga' itu merujuk kepada pertubuhan bukan kerajaan (NGO), beliau percaya tidak semua NGO adalah anti kerajaan kerana sesetengahnya turut menyokong agenda kerajaan. - TIEWNAMA

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... KEPALA BANA APA KUASA KETIGA INI?.... kah kah kah..

kah kah kah....RAJA PETRA KUASA KETIGA.... kah kah kah..

kah kah kah...HASAN ALI KUASA KETIGA... kah kah kah..

kah kah kah..HARIS IBRAHIM KUASA KETIGA.... kah kah kah...

kah kah kah...MALIK IMTIAZ KUASA KETIGA.... kah kah kah...

kah kah kah.... ZUL BISUL KUASA TIGA... kah kah kah...

kah kah kah... WEE CHEE KEONG KUASA KETIGA.... kah kah kah..

kah kah kah...UTAYA KUMAR KUASA KETIGA... kah kah kah..

kah kah kah... ZAID IBRAHIM KITA KUASA KETIGA.... kah kah kah..

kah kah kah....SALEHUDDIN HASHIM KUASA KETIGA... kah kah kah..

woit... INI DAH LEBIH DARI TIGA... BIAR BETUL...kah kah kah

kah kah kah...INI PUN BELUM MASUK LAGI KATAK PURU.... kah kah kah

NOTA:
semua orang ini sudah nyanyooo
kah kah kah
kah kah kah
kah kah kah
tak caya tanya zaid ibrahim
apa itu nyanyooo
kah kah kah


JANGAN LUPA AHAD INI


Tiada ulasan: