Jumaat, 13 Januari 2012

RAKYAT MARHAEN

RAKYAT MARHAEN


Ada Berani : Senarai Harta Exco-Exco Pulau Pinang Didedahkan!!Exco Mana Paling Kaya?

Posted: 13 Jan 2012 11:38 AM PST


Saya petik:

[SH] GEORGETOWN - Exco Kesihatan, Kebajikan, Masyarakat Penyayang dan Alam Sekitar, Phee Boon Poh adalah Exco yang paling kaya berdasarkan borang perisytiharan harta Kerajaan Negeri semalam.

Perisytiharan harta itu dilakukan untuk tempoh 8 Mac 2008 hingga 31 Disember 2011 dikeluarkan oleh syarikat akauntan bertauliah yang dilantik Kerajaan Negeri iaitu KPMG.
Read More / Baca Lagi >>

Sebab Apa Najib Tak Berani Buat PRU-13 Pada Mac Ini ?

Posted: 13 Jan 2012 11:35 AM PST

Takut jadi PM terakhir dari Umno !
Ramai yang dok sibuk buat ramalan yang Najib akan panggil PRU-13 pada bulan March 2012 ini. Tapi aku rasa susah sikit nak ambil percaya ramalan ini atas beberapa faktor di bawah:

  1. Raya Cina nak mai hujung bulan Januari ni. Baru sangat habis cuti sekolah dah mai pulak cuti raya cina. Aku rasa keadaan kelam kambut macam tu BN tak sempat buat persediaan. Maklumlah BN kan harap 90% jentara pilihanraya dia daripada pegawai-pegawai kerajaan, puak-puak ni makan gaji mana depa nak kerja masa cuti...depalah yang tak sempat buat persiapan.
  2. Masalah dalam UMNO masih berserabut. Najib umum nak bubuh calon winnable. Depa nak pastikan semua calon depa boleh menang. Maknanya ramai deng-geng veteran kena lepas kerusi depa bagi kat geng yang lebih muda dan lebih digemari oleh penyokong depa. Kononnya nak buat transformasi. Tapi masalahnya majoriti puak-puak veteren ni tak mau lepas kerusi depa, mampuihpun takpa janji jangan senang-senang nak terajang depa. Yang jadi dilemannya adalah Najib. Macam mana nak selesai benda ni dalam masa terdekat.
Read More / Baca Lagi >>

AUKU Tak Bantu Nilai Ringgit

Posted: 13 Jan 2012 11:30 AM PST

Jom Konvoi bersama Anwar dari Lapangan Terbang Bayan Lepas ke Alor Setar

Posted: 13 Jan 2012 11:28 AM PST


Info terkini Anwar akan tiba pada 14 Jan 2012 di Lapangan Terbang Bayan Lepas jam 12.30 tengahari. Beliau akan terus bergegas ke Alor Setar untuk menghadiri Konvensyen Pakatan Rakyat. Kepada sesiapa yang berminat untuk konvoi bersama Anwar ke Alor Setar dialu-alukan....

Letupan Bom Di Kompleks Mahkamah : Polis Minta Orang Ramai Salur Maklumat

Posted: 13 Jan 2012 11:26 AM PST

Post Pic
KUALA LUMPUR, 13 JAN : Polis Diraja Malaysia (PDRM) hari ini menyeru orang ramai yang mempunyai sebarang maklumat berhubung kejadian tiga letupan bom di pekarangan Kompleks Mahkamah Tinggi Jalan Duta Isnin lepas supaya memaklumkan kepada pihaknya bagi membantu siasatan. 
Read More / Baca Lagi >>

Al Quran Sebagai Mas Kahwin - Ustaz Azhar Idrus

Posted: 13 Jan 2012 11:23 AM PST

Pihak Tuduh PAS Kafir Kerana Kerjasama Dengan DAP - Ustaz Azhar.

Posted: 13 Jan 2012 11:23 AM PST

Lambang PEACE Lambang KEMALUAN Perempuan ? - Ustaz Azhar .

Posted: 13 Jan 2012 11:21 AM PST

‘Ana nak meninggal seperti Ustaz Fadzil Noor’

Posted: 13 Jan 2012 11:16 AM PST

Sosok ini begitu sekali istimewa dalam perjuangan PAS semenjak zaman mudanya sehinggalah rohnya melayang dalam usia 63 tahun. Anak Kelantan yang lebih dimesrai dengan jolokan "Pak Syed" adalah pejuang yang telah memberikan baktinya untuk memerkasa jamaah Islam di Negara ini. Berbual dengannya , kita akan hanyut dengan lautan fakta sejarah tentang PAS, peralihan kepimpinan ulama, tokoh-tokoh PAS  dan beliau juga semenjak awal antara tenaga penerangan yang penting di peringkat Pusat.
Drs Syed Mohamad adalah antara produk mahasiswa Kelantan di zaman Dato Asri menjadi pemimpin PAS. "Ana antara anak-anak Kelantan yang dihantar belajar ke luar Negara oleh kerjaan Kelantan, bagi memastikan ramai anak negeri itu Berjaya belajar di peringkat pengajian tinggi," katanya kepada saya beberapa tahun lepas saat ditemuramah.
Read More / Baca Lagi >>

‘Declare your assets, Taib’

Posted: 13 Jan 2012 11:14 AM PST

It's ironical that the chief minister should advise civil servants in Sarawak to resist temptations.
KUCHING: Chief Minister Abdul Taib Mahmud should take the cue from Penang's Lim Guan Eng and declare his assets if he is really concerned about the drop in corruption perception index (CPI) and abuse of power.
Throwing Taib a challenge, Sarawak DAP secretary-general Chong Chien Jien said: "If Taib is really concerned about the drop in CPI and if he really wants to improve it, he should do what the Penang chief minister and his state executive council members are doing – declaring their assets and publishing them in the newspapers.
"I challenge Taib and his ministers to declare their assets if they are really concerned about corruption and abuse of power in the state.
Read More / Baca Lagi >>

Makin Terdesak : Kerajaan UMNO@BN Minta Rakyat Pinjam Duit Dari Bank Untuk Melabur SKIM PONZI ?

Posted: 13 Jan 2012 11:13 AM PST

UNTUK PERHATIAN : RM13,000 dalam 5 TAHUN?, Najib Terdesak Guna SKIM PONZI Untuk Dana

"Skim Amanah Rakyat 1 Malaysia" adalah Skim Ponzi - Skim Cepat Kaya?

Nampaknya kerajaan 1Malaysia Najib betul-betul sudah kekeringan duit.

Skim yang dikenali sebagai "Skim Amanah Rakyat 1 Malaysia" atau "Sara 1 Malaysia" yang baru diperkenalkan, membolehkan rakyat yang pendapatan seisi rumahnya RM3,000 dan ke bawah untuk membeli 5,000 unit Amanah Saham 1 Malaysia (AS 1Malaysia) dengan RM1 setiap satu dan mendapat pulangan yang dijamin dua kali jumlah pelaburan mereka selepas lima tahun.

"Anda tidak boleh menemui pakej seperti ini di tempat lain," kata Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak pada majlis pelancaran skim itu di Pusat Dagangan Dunia Putra.
Read More / Baca Lagi >>

Bapa Adam Adli tolak tawaran "mohon maaf kepada PM"

Posted: 13 Jan 2012 11:08 AM PST

Di sebalik ugutan "menampar dan meludah pada muka Adam", yang disampaikan melalui video di Youtube oleh sekumpulan anggota UMNO, Ketua Penerangan Pemuda UMNO Reezal Merican Naina Merican telah menelefon bapa Adam Adli, menawarkan agar anaknya memohon maaf kepada Presiden UMNO, berikutan perbuatan Adam menurunkan bendera berwajah Najib Razak.

Reezal Merican (gambar kanan) cuba menjelaskan kepada bapa Adam Adli, tentang perbuatan "biadap" yang telah dilakukan Adam.  Namun, menurut Adam Adli, "Ayah saya jawab, 'saya ada facebook, saya pun ada internet.  Saya tahu'."  Reezal Merican dikatakan menyusul dengan tawaran pertolongan, agar Adam diaturkan untuk memohon maaf kepada Perdana Menteri, tetapi dibalas oleh bapa Adam, "Tak apa-lah, saya minta pertolongan Tuhan."
Read More / Baca Lagi >>

Isu K-POP KOREA - Ustaz Azhar Idrus

Posted: 13 Jan 2012 11:05 AM PST

Baca Tahiyat Akhir Laju Dari Imam - Ustaz Azhar Idrus

Posted: 13 Jan 2012 11:04 AM PST

Ustaz Sesat - Ustaz Azhar Idrus

Posted: 13 Jan 2012 10:56 AM PST

MUNGKINKAH SAIFUL SENASIB DENGAN ALTANTUYA?!

Posted: 13 Jan 2012 07:38 AM PST

Apakah Saiful akan senasib dengan Altantuya ? Altantuya  menemui ajal melalui ledakan bom c4,.bahan letupan yang sepatutnya sentiasa berada dalam kawalan rapi kementerian pertahanan. Amat menyedihkan apabila mengetahui mayat Altantuya  hancur berkecai,..ngeri !, dan amat memilukan ! 

Namun Datuk Seri Najib Tun Razak menteri pertahanan ketika itu tidak pula mahu menyiasat punca bagaimana bahan itu boleh terlepas ! Hingga sekarang nampaknya nasib Altantuya belum terbela !   
 
Semuanya berlaku kerana wang dan kerana nak menutup konspirasi pihak tertinggi yang melibatkan pemimpin negara. Apakah perkara yang sama mungkin berlaku ke atas diri Saiful Bukhari Azlan ? mohon dijauhkan Allah !
Read More / Baca Lagi >>

Kenapa Utusan 'blackout' gambar Najib?

Posted: 13 Jan 2012 07:36 AM PST

Akhbar dikuasai Umno, Utusan Malaysia kelihatan telah mengalihkan tumpuan ekoran keputusan kes liwat Datuk Seri Anwar Ibrahim kepada Datuk Seri Mohd Najib Abdul Razak.

Selepas dua hari, yakni pada 11 dan 12 Januari gambar Najib tidak terbit di halaman dua dan tiga, gambar beliau kembali muncul pada 13 Januari dengan pengumuman program bantuan untuk rakyat berpendapatan rendah.

Pada masa sama, gambar-gambar bersaiz besar Najib muncul di muka depan dan muka tiga dengan nilai yang positif.

Berita pada hari ini, 13 Januari, bersifat positif kepada Najib tanpa sebarang kaitan kepada kes Anwar.

Pada 9 dan 10 Januari, gambar perdana menteri diterbitkan bersama laporan lawatan ke Afrika Selatan untuk meraikan sambutan parti Kongres Nasional Afrika.
Read More / Baca Lagi >>

Tinggi Kinabalu, tinggi lagi harapan Hasan !!!

Posted: 13 Jan 2012 07:34 AM PST


PADA DIRI DR HASAN ALI SEMUANYA KELIHATAN TINGGI,!!….

BAHASA DAN TUTURKATANYA TINGGI,
HUJJAH DAN PEMAHAMANNYA TINGGI
GAYA DAN PENAMPILANNYA JUGA TINGGI
JIWA DAN PEMIKIRANNYA TINGGI,

HARAPAN DAN CITA-CITANYA JUGA AMAT TINGGI,….. TERMASUK MEMPERJUANGKAN ISLAM,.. LEBIH-LEBIH LAGI  TENTANG AKIDAH !!,  YA, AKIDAH UMAT ISLAM,.. SEPERTI YANG DISEBUT-SEBUTNYA BARU-BARU INI.  KONONNYA ORANG LAIN TAK PEDULI, MELAINKAN DIA SEORANG YANG AMBIL PEDULI  TENTANG AKIDAH !!  PAS JUGA TIDAK PEDULI KERANA SIBUK DENGAN NEGARA KEBAJIKAN,… katanya.       (Dia juga dalam senyap-senyap menentang Negara kebajikan PAS kerana citarasa Negara Islamnya  jauh lebih tinggi)

BERCAKAP BAB TINGGI  ATAU KETINGGIAN YANG ADA DALAM DIRI HASAN ALI INI,  RUPA-RUPANYA IA HANYA KOSMETIK.  BUNGA YANG DISANGKA CANTIK RUPA-RUPANYA BUNGA TAIK AYAM !!! (maaf, saya tak pasti bunga taik ayam busuk ke tidak?)  KETINGGIAN DAN KEHEBATAN HASAN ALI   HANYA NAMPAK PADA ZAHIR,  KERANA APA?
Read More / Baca Lagi >>

Hasan Ali – Islam or the Malay race?

Posted: 13 Jan 2012 07:33 AM PST

Lim Hwah Beng
Hasan Ali indicated that he did not understand why PAS had decided to sack him as all along he has been 'championing Islam'. This is what I want to say to Hasan Ali. With someone like you championing Islam, people, particularly non-Muslims, will not only shy away from but think very negatively of or about Islam. You are concerned only about people leaving Islam. Why are you not anxious about bringing people to embrace Islam?
It is time you take a rest and think whether what you have done has done Islam or your God any good. I believe your God wants Muslim leaders like you to spread the religion and convince as many people as possible to see the beauty and truth of your religion and to bring more and more to your God. Have you done that? Have you instead been chasing people away from Islam?
Telling people not to attend the gathering in support of Anwar and dismissing that as a waste of time does not reflect very well on you as a Muslim leader who should be compassionate to all and who abhors injustice.
Read More / Baca Lagi >>

Tanding satu sahaja: DUN atau Parlimen

Posted: 13 Jan 2012 07:30 AM PST

Solidariti Anak Muda Malaysia Negeri Johor (SAMM Johor) menyokong penuh kenyataan Pengerusi DAP Karpal Singh bahawa setiap calon DAP hanya akan bertanding untuk satu kerusi sahaja pada pilihan raya umum akan datang.Penyelaras Negeri, Ahmad Anwar Asyraf Ismail berkata tindakan ini sememangnya satu langkah yang tepat bagi memastikan setiap calon yang memenangi kerusi tersebut dapat memberikan fokus sepenuhnya kepada kawasan konstituen yang telah dimenanginya.
"Malahan, ia turut dapat memastikan setiap wakil rakyat yang telah dipilih itu dapat memberikan tumpuan kepada setiap sesi persidangan Dewan Rakyat atau Dewan Undangan Negeri (Dun).
Read More / Baca Lagi >>

BEBASKAN ANWAR : Pemimpin Umno mendabik dada !

Posted: 13 Jan 2012 07:23 AM PST

Dua orang bersilat,. seorang bersenjata keris,. seorang tangan kosong, adilkah? 
Sebaik saja mahkamah mengumumkan Anwar dibebas dan dilepaskan dari tuduhan meliwat Saiful, pemimpin-pemimpin Umno – mulalah berkokok memuji-muji mahkamah,..secara tak langsung mereka juga memuji kerajaan – masuk bakul angkat sendiri !!,..

"Lihat dunia !! Lihat ! Siapa kata mahkamah Malaysia tidak adil ? Konspirasi yang dilaung-laungkan Anwar hanya tuduhan untuk memburuk-burukkan kerajaan !! 
 
Begitulah lebih kurang luahan atau komen dari mulut Najib,Tun Mahathir, Rais Yatim dan Ibrahim Ali Perkasa yang kita dengar semalam
Read More / Baca Lagi >>

Dilema orang UMNO

Posted: 13 Jan 2012 07:12 AM PST

Oleh Fairuz Azhan

13 JANUARI – Meski pun UMNO terpalit dengan berbagai kontroversi dan skandal dari dahulu hingga sekarang, sokongan sebahagian masyarakat Melayu terhadap parti itu masih tidak terjejas.
Mengapa hal ini terjadi?
Golongan bersyukur
Yang pertama, ada golongan teras UMNO yang mempunyai nostalgia terhadap parti mereka. Golongan ini tidak dapat membezakan di antara kewajipan mana-mana kerajaan terhadap rakyat dan parti sebagai jentera untuk menjadi kerajaan.
Contohnya, mereka berterima kasih kepada UMNO apabila kerajaan – yang menggunakan wang rakyat yang dipungut melalui cukai dan hasil sumber negara – menghantar mereka atau anak mereka belajar ke luar negeri atas biasiswa dan pinjaman.
Read More / Baca Lagi >>

Kajian UM tentang politik Perak

Posted: 13 Jan 2012 07:08 AM PST

Tak sampai seminggu selepas kes Anwar selesai, dah tak ada orang nak bercakap pasal tu lagi. Tak ada lagi orang nak bercakap tentang Anwar difitnah, dianiaya dsbnya. Bila aku bukak pautan Malaysiatimes pagi ini, hanya satu blog yang masih bercakap tentang kes Anwar.
Bagi penganalisis politik, kes mereka akan cuba melihat apakah kesan kes Anwar kepada persepsi pengundi. Adakah kes tersebut mendapat keuntungan atau tidak dari segi politik.
Read More / Baca Lagi >>

At the rate of their spending spree, are BN leaders using real or Hell Bank Notes?

Posted: 13 Jan 2012 07:04 AM PST


Hot on the heels of the revelation today that some RM25 million were spent on trips by the prime minister, his deputy and their spouses, the government also revealed another bombshell today; that close to RM49 million was spent annually for the upkeep of their palatial houses.
The bill, which comes to RM48,789,115.03, covers rental costs, renovations, electricity and water, according to a written reply from Minister in the PM's Dept Nazri Aziz to PAS' MP for Rantau Panjang Siti Zailah Yusof.
Zailah had requested to know the annual maintenance costs for the official residences now occupied by Najib Razak and Muhyiddin Yasin between 2006 and 2010.
Read More / Baca Lagi >>

The party’s over

Posted: 13 Jan 2012 06:53 AM PST

The people must not not forget that the country still has to be saved and there is much work to do.

Prime Minister Najib Tun Razak was aware of the consequences of Opposition Leader Anwar Ibrahim being jailed. With limited choices, he was forced to choose the unpalatable option of having Anwar acquitted.
In doing so, Najib's reputation may have been enhanced, his party Umno-BN saved from the brink of annihilation at the polls and, most important of all, the creation of the powerful and feared martyr (Anwar), was neutralised.
For Anwar, acquittal meant he could concentrate on leading the opposition and making sure the government performs. Sodomy II was designed by Umno to be a distraction, for him and the rakyat. Valuable time and resources had been wasted on this sham trial which was designed to wear Anwar and the rakyat down.
Read More / Baca Lagi >>

Tiada ulasan: